Şeful Dacia: "Dacă autostrada Sibiu-Piteşti nu este gata până în 2020, trebuie să luăm măsuri"
Nicolas Maure, preşedintele Automobile Dacia, consideră că nu există niciun motiv justificat pentru care Autostrada Sibiu-Piteşti să nu fie finalizată până în 2020, dar că va lua măsuri dacă acest lucru nu se va întâmpla, titrează 0-100.ro.
Nicolas Maure, şeful Dacia, pregăteşte o modernizare a fabricii din Mioveni. Începând cu toamna anului curent, Dacia va produce doar maşini cu motoare Euro 6, iar robotizarea uzinei va creşte în timp de la 5% până la aproape 20% peste câţiva ani. Provocarea din spatele acestei măsuri este conservarea locurilor de muncă existente şi menţinerea profitabilităţii fabricii. Cu toate acestea, adevărata problemă a celor de la Automobile Dacia este infrastructura românească, după cum subliniază şi Maure. Într-un interviu acordat colegilor de la 0-100.ro, Nicolas Maure a declarat că nu vede niciun motiv pentru care autostrada Sibiu-Piteşti să nu fie gata până în 2020.
În cazul în care autostrada Sibiu-Piteşti nu va fi finalizată până în 2020, Nicolas Maure promite că vor fi luate decizii cruciale cu privire la uzina din Mioveni. În orice caz, preşedintele Automobile Dacia promite că vrea să păstreze locurile de muncă de la uzina argeşeană pentru o perioadă cât mai lungă de timp, câtă vreme este posibil din punct de vedere financiar acest lucru. Dacia estimează o producţie apropiată de cea din 2014 pentru anul curent, aproximativ 330.000 de automobile noi urmând să părăsească porţile uzinei din Mioveni.
Tot până în 2020, cei de la Dacia şi Renault vor lua în considerare producţia altor modele decât cele entry-level la fabrica din Mioveni. În ciuda faptului că fabricile din Turcia ale concernului Renault au costuri mai mici, diferenţele de salarii dintre aceştia şi ţara noastră au fost reduse semnificativ, deci nu mai prezintă avantajul de altă dată. Oficialii Dacia lasă de înţeles că alocarea de noi modele către fabrica din Mioveni nu poate avea loc fără o modernizare minimă a infrastructurii româneşti.
Via 0-100.ro
Totusi Dacia e cel mai mare exportator din Romnia la ora actuala daca nu ma insel, pacat ca trebe sa se ajunga la astfel de "avertismente". Oricum nu inteleg de ce guvernului ii ia asa mult timp sa dea drumul constructiei autostrazii, banii vin in mare majoritate din fonduri comunitare.