Şeful Dacia are soluţiile pentru menţinerea competitivităţii uzinei Mioveni: salarii care nu mai cresc în ritmul actual şi începerea automatizării uzinei
Uzina Dacia de la Mioveni este automatizată în proporţie de 5% faţă de 90% în unele fabrici Renault din Europa, în timp ce salariile muncitorilor de aici sunt de 2.5 ori mai mari decât cele din Maroc. "Trebuie să fim realişti", spune şeful Dacia, Nicolas Maure.
După ce în ultima perioadă a acuzat deschis autorităţile pentru că nu urgentează dezvoltarea infrastructurii necesare pentru buna desfăşurare a activităţii unei uzine de maşini precum cea de la Mioveni, directorul Dacia readuce în agendă subiectul competitivităţii fabricii argeşene în raport cu cea pe care Renault a construit-o în Maroc special pentru producţia unor modele din gama entry-level sub sigla Dacia. Conform declaraţiilor lui Nicolas Maure, directorul general al diviziei româneşti Renault, pe lista de priorităţi ale grupului se află creşterea automatizării uzinei Dacia şi limitarea creşterii salariilor muncitorilor de la Mioveni.
"Trebuie să fim realişti. Dacă vrem ca această uzină să rămână competitivă, trebuie să încetinim ritmul creşterii salariilor pentru o perioadă", declară Nicolas Maure, citat de Reuters. Conform agenţiei de presă, una dintre problemele pe care le subliniază Dacia este cea legată de faptul că, în ciuda unor salarii mai mici decât în restul Uniunii Europene, angajaţii Dacia de la Mioveni câştigă de 2.5 ori mai mult decât cei din uzina marocană din Tanger. Totuşi, spune Maure, Dacia se află încă în faţa fabricii nord-africane la nivel de competitivitate, provocarea fiind aceea de a găsi resursele de a menţine această poziţie şi în următorii ani.
Una dintre soluţiile de creştere a competitivităţii uzinei de la Mioveni este începerea unui program de automatizare a fabricii. În acest moment, 5% dintre procesele care au loc aici sunt automatizare, uzinele Renault din Europa de Vest ajungând în unele cazuri chiar şi la 90%. "Vom evita, totuşi, o creştere rapidă a acestui procent, pentru că în acest caz s-ar produce uhn tsunami pe piaţa de muncă locală", afirmă Nicolas Maure. Conform planului Renault, gradul de automatizare a uzinei Dacia ar trebui să ajungă la 20% până în 2020, una dintre soluţii fiind evitarea înlocuirii muncitorilor care aleg să plece sau să se pensioneze.
via Reuters
...ca sa vezi cetateni europeni comparati cu... tarile africane.bun! am inteles no problem...in schimb ma c...c pe sintagma la moda(pt. prosti si fraieri)...auzi acolo,ca sa vezi, mori cand auzi....etc etc ....si-acum sa mori de mandria ca..................................esti cetatean europeeeeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaan....in sfarsittttttttt mamaaaaaaaaaaaaa ce -mi doream demult pot dormi usurat.....ca-s:CETATEAN EUROPEAN SI....AM DREPTURI!...cam patetic si vomitabil...ce-am ajuns...sa nu cumva sa indraznim sa ceva mai mult da-o naibiii....ce? ne punem noi cu vestu?evident:nu....suntem goapa de gunoi a vestului,piata de desfacere pt. supraplinul lor....mana ieftina de lucru etc.deci totusi suntem si noi buni la ceva....nu?