Şeful BMW: "Iniţiativele politice influenţează puternic vânzările de maşini electrice"
Norbert Reithofer, şeful BMW Group, declară că este o legătură clară între susţinerea guvernamentală a vehiculelor electrice şi vânzările acestor modele. Fără sprijinul politicienilor, această categorie de automobile nu va ajunge să fie populară.
Norbert Reithofer, CEO-ul BMW Group, consideră că viitorul comercial al maşinilor electrice este strâns legat de subsidiile guvernamentale de pe pieţele importante. Reprezentantul concernului din Munchen a făcut o serie de declaraţii pe acest subiect în cadrul conferinţei de presă pentru prezentarea rezultatelor financiare ale Grupului BMW şi a adresat şi problema vânzărilor noului i3 pe piaţa din Germania. În cazul pieţei indigene, BMW i3 nu realizează aceleaşi volume de vânzări precum în Regatul Unit, Franţa, Norvegia sau anumite state din SUA, iar acest lucru se întâmpla din cauza lipsei de susţinere fiscală pentru această categorie de vehicule.
"Producătorii germani de automobile şi-au făcut partea de treabă, mingea este acum în terenul guvernanţilor", explică Reithofer. Obiectivul oficial al Germaniei anunţat de Cancelarul Angela Merkel este de a avea un milion de vehicule electrice pe drumurile ţării până în 2020, Reithofer consideră că piaţa auto numărul unu în Europa a rămas în urmă la acest capitol din cauza lipsei de subsidii guvernamentale pentru această categorie de vehicule. Pe de altă parte, şeful BMW Group dă exemplu sistemele aplicate în statul american California şi în ţări precum Norvegia şi Franţa, unde cumpărătorii de vehicule electrice beneficiază de mai multe avantaje fiscale.
BMW are deja un plan de a-l face pe i3 mai popular, alături de ideea de vehicule electrice în general, urmând să introducă în această primăvară un program de car-sharing numit DriveNow. Acesta ar urma să fie lansat la nivel global şi să debuteze în Londra, scopul programului fiind de a face vehiculele electrice populare în rândul clienţilor tineri. Primele oraşe importante după Londra care vor primi flotele DriveNow sunt San Francisco, Hamburg, Berlin şi Munchen.
Via AutomotiveNews (înreg.) | BMW
Masini electrice ? Pai parca BEMVE se ''juca'' cu propulsii pe hidrogen in anii 80-90 nu ? Pai unde sunt ? Sau asta s-a rezumat doar asa la niste concepturi ? Patetic...