Sedanul chinezesc Hongqi H5: un rival pentru BMW Seria 5, pe scheletul lui Mazda6
Hongqi H5 este un sedan fabricat în China, pe arhitectura celei de-a 3-a generații Mazda6. Este, pe scurt, un rival pentru BMW Seria 5.
Pentru majoritatea lumii, Hongqi este un constructor de automobile necunoscut. Dar, trebuie să știi că este cel mai vechi producător chinez de mașini de pasageri.
Sedanul său de clasă medie poartă numele H5 și este construit pe scheletul celei de-a 3-a generații Mazda6. Asta pentru că Hongqi este deținut de gigantul FAW Group care a construit Mazda 6 în China, în baza parteneriatului FAW-Mazda.
Așadar, vorbim despre o mașină cu pretenții premium, care țintește direct poziția lui BMW Seria 5.
În China, Hongqi H5 este disponibil cu motorizări convenționale, cu până la 221 CP, dar clienții au la dispoziție și o versiune mild-hybrid, dar și una full hybrid. Ambele au la bază un motor de 1.5 litri.
Mai multe detalii despre acest model afli în clipul video de mai jos:
-
Deleagu, luni, 09.10.2023 12:55
s-au trezit chinezii azi noapte sa faca si ei masini, si deja cica sunt rivali cu germanii :))
-
., luni, 09.10.2023 13:55
Mașinile chinezești au deja un raport calitate/preț mai avantajos față de cele ale friților.
-
DanG, luni, 09.10.2023 13:56
Ca vrem sau nu, chinezii chiar au devenit concurenti pentru europeni, uitati-va ce se intampla acolo dupa zeci de ani de dominatie VW, nemtii pierd cota de piata de la an la an, la fel si japonezii, in timp ce producatori gen BYD tot cresc. Am impresia ca europenii s-au culcat pe o ureche si au pierdut trenul cu electricele, cel putin in China. Nu ofera autonomie mai multa, soft mai bun, poate materiale mai bune. Trenul asta cu electricele pare cam pierdut.
-
@DanG, luni, 09.10.2023 15:04
mai grav e ca dupa trenul asta deja pierdut, altul nu mai vine.
-
joe, luni, 09.10.2023 15:26
Constructorii europeni sunt ofuscati de invazia masinilor chinezesti si o pun pe Ursula sa puna piedici,chipurile subventionarea statului chinez prea mare,de parca pe europeanul de rand il intereseaza asta! Modelul din prezentare seamana cu modelul prezentat in Romania,,,sedanul de lux electric la 120 000 euro. deja prezent in tarile scandinave.https://www.youtube.com/watch?v=5ni3ehErM78&ab_channel=AndyPopescu
-
Banditos, luni, 09.10.2023 17:41
Baiatul din review, in China, face parte din tagma "maimutelor albe". Genul de pionieri din anii '80 care slaveau in poezii conducerea. Lu' baiatul din review ii place TOT la masinile chinezesti. Nu il vei auzi vreodata gasind ceva de criticat. Dar asta nu inseamna ca chinezii nu bifeaza bine. Si asta pentru ca europenii au ajuns sa lufteze... bine
-
Dutz, marţi, 10.10.2023 00:32
Sunt “simpatici” unii dintre noi. Când cumpărăm ceva produs in China validăm si încuraja condițiile sclavagiste din China, abuzurile din China, constrângeri care duc la angajarea adolescenților 15, 16 ani in câmpul muncii. La fel de menționat ca nici o campanie străină nu poate deschide orice activitate de orice fel fără un partener chinez. Chinezii copiază tot ce pot si nu se dau in spate de la nimic, subvenționează artificial, adică politici de dumping… si alte multe măgarii. Nu doar ca trebuie sa ne protejam, ar trebui sa interzicem achiziționarea de produse la fabricarea cărora se produc abuzuri. Știu ca toți vrem mai ieftin… dar dacă nu se iau măsuri este doar un bumerang care ne va lovi rău de tot. Hai sa nu fim ignoranți si ipocriți, in Europa se cam respecta drepturile si asta costa. Nu este vorba doar de masini… la masini premium nu-s foarte îngrijorat. Clienții care cumpara așa ceva vor Mercedes, apropo si chinezii vor Mercedes…
-
@dutz, marţi, 10.10.2023 01:04
si cand cumperi ceva "vestic" incurajezi razboaiele, coloniile etc..
-
Trilulilu, marţi, 10.10.2023 06:20
@ ehh mai ușor - ia vezi clipul ăla, dimensiunile și dotările.
-
inexorabil, marţi, 10.10.2023 09:06
@Dutz, tocmai în virtutea principiilor pe care le-ai subliniat eu, unul, am susţinut întotdeauna (nu numai în sinea mea) ce credeţi? Imperialismul japonez. Pentru că era (dar a avut grijă Jandarmul Universal să nu mai fie) singura entitate care putea struni acea parte de lume (bine, pe lângă motivul, mai mult sau mai puţin întemeiat, al…puţinelor resurse naturale ale Japoniei – de! doar în Vest erau/sunt de identificat colonialiştii “buni”).
-
., marţi, 10.10.2023 09:45
@Dutz Cam toate marile companii și cam toate statele (pretins) democratice „validează si încurajează condițiile sclavagiste din China”. În capitalism contează numai profitul; drepturile individuale sunt „un lux teoretic”, iar viața omului e o chestie care intră la capitolul „pagube colaterale acceptabile”. Bine ai venit în realitate, simpaticule!
Dutz, marţi, 10.10.2023 22:36Cred ca nu știi ce vorbești… am fost in China 3 ani. Am văzut oameni dormind pe cutii de carton pe coridoare si lucrând schimburi de 16 ore cu 8 pauza între ele, săptămâni la rând. Nici nu se duc acasă. Unii au casa la sute sau chiar mii de km depărtare. Clar toți vor profit… dar sub nici o formă nu se pot compara condițiile de munca din China cu cele din Europa. Orice angajator ar vrea sa profite cât mai mult de angajați… dar nu pot face in Europa ce fac in China. Putem face filozofii si sa demonstram ce nasol este capitalismul… dar este un mare dar, nu este nimic mai bun.
-
Marcel, marţi, 10.10.2023 16:20
Am vazut o comparatie intre acest model chinezesc si mercedes maybach pe https://odat.ro/. Nivelul de calitate este superior pentru hongqi si am observat atentia la detalii
-
Trilulilu, vineri, 19.07.2024 20:12
Europenii au pierdut în momentul când au dat cu piciorul energiei și resurselor ieftine din Rusia. Bre nea Dutz, pe cei care dorm pe străzi prin Europa și SUA nu i-ai văzut? China o duce cel mai bine acum decât în toată istoria ei de mii de ani.
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
cu pianul pe scari. cum sa fie bmw 5 rival pt acest hongqi (sau mazda 6). una e clasa mare, alta medie, una are dotari de premium si chiar este premium, alta e o masina normala de volum. una are arhitectura de-un fel, cealalta de alt fel. una are un pret, alta un total alt pret. deci care e compatibilitatea intre cele 2 care sa nasca o rivalitate pe piata? doar forma rotilor nu e suficient.