Secretul noului Honda Civic diesel
Cei de la Honda au echipat versiunea diesel a noului Civic cu un element aerodinamic discret, care îi reduce emisiile de CO2 cu un gram pe kilometru. Acesta este amplasat sub stopuri şi are lăţimea unui deget.
Dacă aţi urmărit cu atenţie design-ul noului Honda Civic, aţi observat cu siguranţă un set de "mini-spoilere" amplasate pe aripile spate ale unor versiuni. Pentru a clarifica nelămurirea, cei de la Honda au anunţat că elementele din plastic montate pe aripile spate ale lui Civic diesel reduc emisiile de CO2 ale modelului cu un gram pe kilometru şi sunt oferite doar în compania motorizării respective. Acestea au fost proiectate pentru a optimiza modul în care aerul circulă pe caroseria modelului nipon. Scopul japonezilor a fost să reducă emisiile de CO2 la pragul de 110 grame pe kilometru, ceea ce îl avantajează pe Civic în ceea ce priveşte taxarea pe poluare în unele state. Aşadar, cei de la Honda speră să compenseze prezenţa unui motor diesel de 2.2 litri sub capota acestei compacte.
Explicaţia a fost oferită de Steve Kirk, Managerul de PR al Honda în Marea Britanie, în cadrul unui interviu pentru publicaţia Just Auto. Partea bună este că acest sistem va fi oferit la nivel european şi că beneficiile vor fi resimtiţe de toţi clienţii de Honda Civic diesel. Motorul respectiv se mândreşte cu 150 CP şi un cuplu maxim de 350 Nm, în condiţiile în care are emisii de CO2 la nivelul unui 1.6 al rivalilor.
Gama de motorizări a noului Civic include o unitate pe benzină de 1.4 litri, o altă unitate pe benzină de 1.8 litri şi diesel-ul mai sus menţionat. În standard, toate motorizările sunt cuplate unei transmisii manuale cu şase trepte, sistem ECO Assist, sistem avansat de control al alimentării şi sistem start/stop. Motorul pe benzină de 1.8 litri poate fi comandat în compania unei transmisii automate cu cinci trepte.
Via | JustAuto
are emisii de 1.6 cand capacitatea e de 2.2..la impozitele din romania...si la cat costa motorina...