Seat IBL Concept, promotorul viitoarelor modele spaniole

Publicat luni, 12.09.2011 21:32 de Bogdan Mirică

Seat aduce la Frankfurt conceptul IBL, un sedan sportiv cu alură de coupe, care prefigurează viitoarele linii de design ale gamei constructorului spaniol.

Seat a dezvăluit în această seară la Frankfurt, în cadrul evenimentului care precede deschiderea oficială a salonului german, noul concept IBL. Speculat încă de astăzi, prototipul se vrea a fi un nou promotor al filosofiei de design pe care o vom regăsi în viitor în gama spaniolilor.

Un sedan cu alură sportivă, IBL nu anticipează un model anume pentru subsidiarul Volkswagen, ci mai degrabă caută să expună o nouă direcţie de design.

James Muir, preşedintele Seat, susţine că "IBL încearcă să arate că sedanurile sportive vor juca un rol important în dezvoltarea brandului. Cu toate acestea, acest prototip nu prefigurează un model anume, încercând doar să ofere indicii despre noul limbaj de design. Conceptul este o reprezentare fidelă a valorilor brandului. În următorii ani Seat va aborda o ofensivă care va oglindi spiritul actualului IBL."

Noul IBL completează o serie de concepte care au trasat filosofia de design Seat. Să ne amintim de electricul IBE şi de crossover-ul coupe IBX, concepte prezentate în cadrul saloanelor trecute.

Cu o lungime de 4.67 metri şi un ampatament de 2.71 metri, IBL se încadrează aproape perfect în segmentul sedanurilor coupe, oferind o abordare puternică a segmentului, marcată de bosaje largi, care ascund jante de 20 de inch. Designul este completat de o serie de LED-uri frontale, puternic ascuţite pentru a sublinia simplitatea dar şi sportivitatea.

Aceeaşi simplitate este transpusă şi în interior, unde spaniolii au încercat să inducă un aspect premium şi au oferit o iluminare în trei culori, în funcţie de modul de operare al trenului de rulare: Sport, Efficiency sau Travel.

via | Seat

  • sandman, luni, 12.09.2011 22:50
    IBL

    interesant. are linii dragute

  • booo, luni, 12.09.2011 23:24

    o frumusete, sper sa faca un model cat mai fidel conceptului

  • Alex Radoi, luni, 12.09.2011 23:46

    Mi se pare mult prea "inspirat" din designul modeleleor precedente Alfa Romeo (164, 166, 154 etc.), ma refer in special la partea laterala. Frumos, dar neoriginal...

  • newton, marţi, 13.09.2011 09:25
    sa-i zicem un facelift reusit?

    Hmm. Cand te uiti la masina asta ai o senzatie de deja-vu. Partea frontala e un Honda Accord facelift, dar, totusi au integrat bine spoilerul frontal in designul Honda. Totusi, nu inteleg de ce s-au chinuit asa de mult in ultimii 10 ani sa ii ofere lui Seat o identitate de marca (cel putin pe partea frontala), ca, acuma sa "copieze" si ei ceva. Cand o privesti din lateral, partea spate si anumite linii.........te duc cu gandul la un 159. Totusi, e desenata frumos, drept dovada, ca VAG-ul are designeri talentati si indrazneti. Partea spate, e ceva diferit, dar, parca am mai vazut asa ceva. Per general, cu toate aceste insipiratii subtile de design, au facut o masina frumoasa, care, chiar starneste emotii. NU vreau sa ii critic, dar ce e evident e evident. Interiorul.......cred ca e unul dintre cele mai frumoase interioare. E complet original, e complet adaptabil si pentru modelul de serie. Mi-a placut mult cromatica de la interior, tunelul median si consola centrala (mai ales comenzile sistemului de climatizare, o noutate absoluta in grup--nepreluata de la alte modele). Probabil nu vom regasi pe modelul de serie, ceasurile de bord digitale pe LCD.

  • catalin, marţi, 13.09.2011 10:14
    clar copiata

    E clar ca nu e originala: are usi, are roti, are oglinzi... exact ca toate masinile. ca sa nu mai zic de parbriz, faruri, motor, puteau si ei sa vina cu ceva nou :))

  • sandman, miercuri, 14.09.2011 11:19
    ibl

    cu un motor de 2.0 tsi 211cp....:D