Seat Ibiza ST îşi recunoaşte înfrângerea: producţia break-ului a fost oprită din cauza vânzărilor slabe

Publicat joi, 27.10.2016 11:50 de Daniel Popescu

Seat Ibiza ST a ieşit din producţie ca urmare a vânzărilor slabe, întrucât clienţii îşi îndreaptă atenţia spre SUV-urile de segment B.

Nu doar monovolumele au probleme în faţa popularităţii SUV-urilor. Şi unele break-uri încep să-şi simtă ameninţată existenţa, în special în favoarea SUV-urilor de segment B, aşa cum este Nissan Juke. Practic, clienţii îşi îndreaptă atenţia spre modele care oferă un design asemănător cu break-urile, dar care au o înălţime mai mare.

Cel mai nou exemplu în acest sens este Seat Ibiza ST, care a ieşit din producţie din cauza vânzărilor slabe, în special comparativ cu vânzările decente înregistrate de Seat Leon ST. De altfel, oficialii companiei de analiză Jato afirmă că break-urile mici sunt populare în prezent doar în ţări precum Italia, Germania şi cele din nordul Europei.

"Preţurile break-urilor mici nu sunt departe de cele ale SUV-urilor de segment B. În general, break-urile mici continuă să piardă teren în cele mai multe pieţe globale. Doar Italia, Germania şi Nordul Europei arată o preferinţă pentru acestea, dar aproape au dispărut din SUA, iar în China şi America de Sud sunt rare", afirmă Felipe Munoz, unul dintre analiştii Jato.

În ultimii ani, printre break-urile de acest gen care au dispărut de pe piaţa se numără Renault Clio SW (2013) şi Peugeot 207 SW (2014).

Via Autocar

  • Tembelus Rex, joi, 27.10.2016 12:13

    Disparand acesta practic in aceasta sa-i zicem nisa sau subcategorie daca vreti mai raman in Europa 2 reprezentanti Fabia si Clio cu versiunile combi.....

  • ..., joi, 27.10.2016 14:26

    Pacat, era o masina ok. Segmentul break-urilor mici ofera masini practice (consum, dimensiuni, spatiu interior, portbagaj). Si nu vad de ce comparatia cu Juke...se adreseaza unui public cu nevoi total diferite.

  • razvanis, joi, 27.10.2016 14:47

    Clio cica nu se mai produce "...În ultimii ani, printre break-urile de acest gen care au dispărut de pe piaţa se numără Renault Clio SW (2013) şi Peugeot 207 SW (2014). " Voi nu cititi inainte sa comentati?

  • Scrooge, joi, 27.10.2016 17:39

    Dohhh....intrati pe siteul Reanult sa va conficurati un Clio Estate (aka SW :) de la 11250 euro. Mai iesiti si voi din birou pe strada ca sunt destul de multe.

  • Andy, joi, 27.10.2016 19:26

    As mai adauga ca-n clasa respectiva (subcompacta) au disparut si sedan-urile: Rio, Aveo si Accent - pan si in SUA, tara sedan-urilor mai exista doar Sonic (Aveo) dintre cele 3. Fiesta sedan e doar pentru piata americana, iar Mazda 2 sedan (arata intr-un mare fel) pentru pietale asiatice. Ne indreptam incet, incet spre era SUV-urilor. De la clasa mica pana la clasa mare. La clasa mini nu cred ca vom vedea in curand SUV-uri...dar nu bag mana in foc :-) .