Seat Ibiza primeşte un facelift pentru ultimul an de carieră al actualei generaţii

Publicat joi, 07.05.2015 16:02 de Sebastian Toma

Seat a prezentat un nou facelift în gama Ibiza, pe care l-a lansat în cadrul Salonului Auto de la Barcelona. Acesta aduce modificări minore şi o actualizare

Seat Ibiza a primit la Barcelona o ultimă restilizare a actualei generaţii, lansată în 2008. Noul facelift al celei de-a patra generaţii Ibiza este unul de adio, menit să împrospăteze oferta în aşteptarea noii generaţii. Restilizarea precedentă a lui Ibiza a fost lansată în mai 2012, în cadrul Salonului Auto de la Geneva, în timp ce actualul facelift a venit la Salonul Auto de la Barcelona. Ibiza este cel mai popular nume al constructorului iberic, fiind introdus în producţie din anul 1984 şi având peste patru milioane de unităţi vândute. La vremea respectivă, Ibiza a fost primul automobil dezvoltat de la zero de Seat, în ciuda unor colaborări derulate cu Italdesign, Karmann şi Porsche, iar numele său a fost preluat de la insula spaniolă Ibiza.

Actualizarea stilistică adusă gamei Ibiza 4 implică blocuri optice frontale cu lumini de zi cu LED-uri, al căror design aduce aminte de fratele mai mare, noi modele de jante şi actualizări la interior. Vorbim despre o ofertă extinsă de jante de 16 şi 17 inch, fiind disponibile mai multe modele, iar clienţii au la dispoziţie noi posibilităţi de personalizare, sub forma pachetelor de culori, care permit comandarea de combinaţii de culori şi jante în două nuanţe. Interiorul se bucură de un volan nou, fante de aerisire schimbate, ceasuri de bord actualizate, o nouă unitate multimedia şi de materiale mai moi pentru anumite suprafeţe.

Seat oferă pachete de personalizare şi pentru interiorul lui Ibiza.

Restilizarea din gama Ibiza aduce noi tehnologii în dotarea subcompactei iberice, cum ar fi sistemul de monitorizare al oboselii şoferului şi sistemul Multi-Collision Brake, care previne accidentele care ar putea avea loc după primul impact între două vehicule. Sistemul multimedia din dotare este de ultimă generaţie, fiind preluat de la concernul Volkswagen, prezentând acum integrare Mirror Link şi toate funcţionalităţile aferente acestei soluţii tehnice. Sistemul Seat Sound System este şi el nou, având acum şase difuzoare şi subwoofer în dotare, cu tot cu amplificator şi setări individuale.

Gama de motorizări primeşte noua unitate 1.0 cu trei cilindri a concernului Volkswagen, disponibilă în configuraţia de 75 CP, la fel ca la noua generaţie Fabia. Oferta include şi varianta turbo a unităţii, cu 95 sau 110 CP, precum şi versiunea de 150 CP a motorului 1.4 TSI ACT. Gama de diesel-uri oferă între 75 şi 105 CP. Varianta facelift a lui Ibiza debutează comercial în toamnă pe toate pieţele europene şi va fi vândută până la debutul comercial al noii generaţii.

Via Seat

  • S, joi, 07.05.2015 23:24

    Inca 2 facelifturi la un model nu am vazut. Am vazut un facelift dupa cativa ani, dar facelift la facelift... Sa inteleg ca vor sa il mai vanda inca vreo 2-3 ani pana vor lansa noua generatie.

  • Cordoba, vineri, 08.05.2015 04:51

    noile generatii arata mai urat. dar asta e ceva global la masini. iar cele mai urate au devenit capotele. ca si frezele "la moda".

  • Moldovean, vineri, 08.05.2015 09:16

    @S Renault a făcut același lucru cu Megane III. Primul facelift la jumătatea vieții mașinii, apoi încă unul când i-au implementat noua imagine de marcă cu sigla mare.

  • vianu, vineri, 08.05.2015 10:11

    @S...la fel ca si la Megane vorbim de modele care se vand slab. Ibiza in 2014 abia a reusit sa-si depaseasca vanzarile din 2013. Un up-grade interior fara costuri de productie suplimentare ar trebui sa mai salte vanzarile (sau macar sa le mentina) pana la noua generatie. Apropos de modele mici ale concernului, minunea puratata ca moastele, Fabia, in 2014 s-a dus mecla fata de 2013. Tocmai ma uitam pe fituica oficiala a concernului, unde, evident, ratusca cea urata a fost (cum altfel) scoasa in fata Corsei si a Mazdei 2.