Se pregătesc taxe pe autostrăzile Bucureşti - Piteşti şi Bucureşti - Constanţa, după lucrări de reabilitare

Publicat miercuri, 13.01.2016 10:24 de Daniel Popescu

Autostrăzile A1 Bucureşti - Piteşti şi A2 Bucureşti - Constanţa vor fi reabilitate, iar companiile private care vor reface drumurile vor putea impune taxe pentru şoferi. Din plan face parte şi construcţia centurii de sud a Bucureştiului.

În viitorul mai mult sau mai puţin îndepărtat, va trebui să plăteşti o taxă de câţiva euro pentru fiecare sută de kilometri parcursă pe cele mai vechi autostrăzi din România, A1 Bucureşti - Piteşti şi A2 Bucureşti - Constanţa.

Anunţul a fost făcut de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), care a dezvăluit că a început discuţiile cu privire la reabilitarea celor două autostrăzi în regim privat.

Astfel, după ce autostrăzile vor fi reabilitate de companii private, acestea din urmă vor putea impune taxe pentru utilizarea acestora. Din planul autorităţilor face parte şi Centura Sud a Bucureştiului, care urmează să fie realizată concomitent cu reabilitarea celor două autostrăzi.

"Procedura de dialog competitiv pentru atribuirea "Contractului de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea ai întreţinerea Autostrăzii de Centură Sud a Municipiului Bucuresti (km 52+770 - km 100+765) şi operarea şi întreţinerea Autostrăzii Bucureşti - Constanţa şi Autostrăzii Bucureşti - Piteşti” se află în etapa de dialog cu candidaţii preselectaţi", precizează CNADNR într-un comunicat de presă.

Presa locală a anunţat în această săptămână că taxele ar putea fi introduse în 2017, însă CNADNR a exclus această variantă din simplul motiv că autostrăzile nu vor putea fi reabilitate într-un timp atât de scurt.

"Apreciem că anul 2017 ca termen estimat de presă pentru aplicarea taxării autostrăzilor incluse în proiectul de concesiune nu reprezintă un termen realist, nefiind fundamentat din punct de vedere procedural şi tehnic", mai precizează CNADNR în comunicat.

Cu alte cuvinte, taxele pe autostrăzile Bucureşti - Piteşti şi Bucureşti - Constanţa vor fi introduse cel mai devreme în 2018.

Via CNADNR (PDF)

  • asm, miercuri, 13.01.2016 11:09

    Ce stupid! Ar fi mult mai simplu ca toate taxele de drum, vinieta, taxa de mediu și alte porcarii să fie incluse în prețul combustibilului. Cine umblă mult, folosește drumurile și poluează, deci va plăti. Cine nu umblă, nu plătește. Ar fi și mai simplu de colectat, doar că ar fi mai greu de furat...

  • zuzu, miercuri, 13.01.2016 11:32

    Intr-adevar, includerea in pretul combustibilului ar fi cea mai buna solutie, dar totusi vigneta ar trebui sa includa si aceste taxe de autostrada. Ce tot atatea puncte de taxare, programe IT, app-uri pe telefoane, sms-uri, din care cred ca peste 30% reprezinta comisioanele benzinariilor, firmelor IT, firmelor de telecomunicatii.

  • LauCalin, miercuri, 13.01.2016 11:35

    Oare in ce va consta aceasta reabilitare? Nu de alta, dar una e sa pui niste garduri pe margile in zonele unde sunt paduri, si alta e sa asfaltezi 30 de km de autostrada betonata, cum este pe A2, sa nu ai denivelari la capetele podurilor, sa ai puncte de informatii mai multe, sa parcari cu toalete curate, sa ai parazapezi si pe toata lungimea sa ai parapeti. Daca se vor face astea nu m-ar deranja sa dau si 3 euro/100 km de autostrada parcursa. Dar SA SE FACA! Pentru ca pana acum, ce s-a facut, s-a facut extrem de scump si prost. astfel ca trebuie totul demolat ca UE zice ca nu e bine. Va dati seama cum si-au facut unii de la Transporturi si CNADNR de cap, cu acei bani? Super! Iar in privinta centurii Bucurestiului, cred ca daca merg intr-un sat de munte, drumul este mult mai bun si marcat. Nu zic si luminat, ca sa nu fiu rau. Cu siguranta este unul dintre cele mai proaste drumuri intens circulate din Romania.

  • Gigi, miercuri, 13.01.2016 11:35

    Daca tot incepem sa platim corporatiilor pt tot (curand si aer), la ce mai platim impozite statului?! Parca era vorba ca tara asta sa fie a poporului. Corrupt, motherfuckers, pieces of shit politicians!!

  • mario, miercuri, 13.01.2016 13:51

    @asm - stii cat din pretul combustibilului o reprezinta taxele ce se duc la stat? Ghici ce se face cu aceste taxe ...

  • Gigi, miercuri, 13.01.2016 16:31

    Imi aminteste de metoda clasica: realizat din banii statului, inainte sau dupa 89, administrat prost, capusat, jefuit sau falimentat intentionat, doar ca apoi o companie straina sa achizitioneze pe bani putini sau o companie sa preia activitatea in acel sector ( "Cumparati de la noi, faceti importuri!!" , they say) MOTHERFUCKERS!!!!

  • Scorpionul.negru, miercuri, 13.01.2016 18:54

    Ce imbecili. Niste javre. Pacat ca drona aia tip elicopter nu e mai ieftina ca ne luam cu totii una si scapam de taxa :))

  • Crysti15, miercuri, 13.01.2016 20:45

    Drumul national A1 e de rusine, fara marcaje, fara paza, garduri rupte, animele pe drum - in schimb avem camere de supraveghere Pseudo A2, primii 20 sau 30 de km sunt ceva de groza - tagadam tagadam tagadam....doar placi betonate. Inainte de statia de taxare denivelari de sa-ti rupi masina chiar si la 30 km/h. Apoi dupa Cernavoda e totul un deal si o vale. In schimb avem taxe in carburanti, vinieta si taxa de pod la Fetesti. 3 taxe pentru acelasi lucru de care oricum nu beneficiezi cum trebuie. Deci inca o taxa de autostrada e binevenita.

  • lorinczi.thomas, miercuri, 13.01.2016 21:24

    facem orice, numa terminati centura aia

  • lulu, joi, 14.01.2016 09:06

    si daca pana la urma se pun aceste taxe, ca de asa e afara, sa se mentina raportul dintre valoarea taxei si valoarea salariul minim comparativ cu cel de afara, ca doar cei care lucreaza la autostrazi sunt platiti cu salariul romanesc.

  • @ asm @zuzu, joi, 14.01.2016 13:10

    Voi aveti impresia ca ACUM nu exista TAXE DE DRUM IN PRETUL BENZINEI? Voi pe ce lume traiti?

  • asm, joi, 14.01.2016 16:22

    Stiu foarte bine ca exista si acum taxe. Ideea era sa fie unificate cumva, pentru eficientizare si transparenta. Ma gandesc cate investitii suplimentare necesita o taxa noua, de ex taxa de drum: puncte de taxare, sisteme electronice, sisteme de urmarire, timp pierdut.

  • Andy, sâmbătă, 16.01.2016 02:05

    @asm Si in cazul celor care circula doar in oras? De ce sa plateasca autostrazi si dn-uri in combustibil daca nu le folosesc...