Se poate și mai rău: Canada impune taxe vamale de 100% pentru mașinile electrice produse în China
Guvernul Canadei a anunțat că va impune taxe vamale de 100% pentru toate mașinile electrice produse în China. Taxele vizează atât producătorii chinezi, cât și producători europeni și americani care produc mașini electrice în statul asiatic.
Dacă credeam că taxele vamale impuse de Uniunea Europeană asupra mașinilor electrice produse în China erau drastice, iată că se poate și mai rău pe continentul nord-american. Justin Trudeau, premierul Canadei, a anunțat oficial că guvernul țării sale va impune taxe vamale de 100% pentru mașinile electrice produse în statul asiatic.
Noua politică a taxelor vamale din Canada este aceeași cu cea implementată la vecinii din Statele Unite. Și în acest caz vorbim tot de taxe vamale de 100% pentru toate mașinile electrice fabricate în China. Noile taxe vamale vizează atât producătorii chinezi, cât și toți ceilalți producători care fabrică mașini electrice în această țară. Asta înseamnă că inclusiv Tesla este vizată de aceste taxe în cazul modelelor importate din China.
"Cred că știm cu toții că China nu joacă după aceleași reguli", a declarat Justin Trudeau, premierul Canadei.
Potrivit datelor furnizate de compania oficială de statistică din Canada, valoarea mașinilor electrice chineze importate în țara nord-americană a crescut până la 2.2 miliarde de dolari canadieni (1.6 miliarde de dolari americani) în 2023, de la mai puțin de 100 de milioane de dolari canadieni în 2022.
Noile taxe vamale vor intra în vigoare în Canada din 1 octombrie. Acestea se vor adăuga unor taxe vamale de 6.1% deja existente pentru mașinile electrice chineze.
-
Trilulilu, marţi, 27.08.2024 15:40
@ds - Canada este o dictatură
-
Mihai, marţi, 27.08.2024 17:04
Din curiozitate: unde e avantajul clientului la faza asta? Adica pui taxe de 100% pe care producatorii le vor baga pe gat clientilor. Deci masinile electrice e scumpe boss, pentru ca avem smecheri care le umfla preturile si le e frica sa nu moara ford, etc In loc sa bage si ei subventii sa devina competitivi, fac mizerii. Prosti si clientii au de suferit.
-
Vali, marţi, 27.08.2024 17:12
Pai sa bage si 500% , ca doar nu pun de la ei. Cum era sa bage ei subventii la producatorii locali? Era pacat, mai bine fura si ei ca toti hotii.
-
@^, marţi, 27.08.2024 17:33
Dar cand dadeau subventii de 10k din taxe tuturor bogatilor care isi luau taycan saum model s era bine...
-
eu, marţi, 27.08.2024 17:37
Oamenii de rand nu prea inteleg imaginea de ansamblu. Concurenta neloiala a Chinei incearca sa creeze un monopol. Consumatorul de rand se uita doar la propriul buzunar, cumpara ce e mai ieftin, dar in felul asta omoara toti producatorii non chinezi.
-
Alin, marţi, 27.08.2024 17:42
Cum era aia?! Piata libera?! Capitalism?! Nediscriminare si nu blocarea afacerilor...aha, da...cine mai viseaza e cazul sa se trezeasca la realitatea crunta a dictaturii capitaliste, unde mafia corporate nu vrea sa renunte la profituri si sa ofere produse la pret corect, si oricine e concurenta si nu poate fi "fuzionat" sau "bagat in faliment, atunci se apeleaza la "suna un prieten la guvern" sa dea legi anti piata libera.
-
@Alin, marţi, 27.08.2024 17:49
Piata libera ar trebui sa insemne sanse egale pentru toti producatorii. China are conditii foarte stricte pentru toti producatorii externi (ca sa produci si sa vinzi acolo trebuie sa folosesti numai furnizori locali), dar in schimb injecteaza bani in firme noi producatoare auto, pentru a isi crea un monopol. Interesul lor e sa omoare producatorii externi, si tot ce inseamna auto in cativa ani sa fie numai made in china. O fi rau pentru tine ca nu poti sa-ti iei o pseudomasina ieftina cum o dau chinezii acum, dar masurile de protejare ale producatorilor locali au un sens
-
ovi, marţi, 27.08.2024 18:10
Masinile chinezesti sunt ieftine pentru ca sunt subventionate masiv de stat , asta pe langa forta de munca mult mai ieftina. Intentia statului chinez este sa omoare concurenta prin preturi mici (subventionate) dupa care pot acapara piata si vinde cat vor cu cat vor si la ce calitate vor, ca nu o sa mai aveti de unde alege.
-
dan_grc, marţi, 27.08.2024 18:35
În această țară sunt alarmant de mulți promotori și portavoci, ori a Rusiei, ori a Chinei, chiar este îngrijorător, critică Europa pentru concurență neloială, când partidul unic chinez subvenționează la greu electricele, deține peste 90% din așa zisele firme private chinezești, care plătesc taxe mult mai mici, salarii la fel, iar Europa trebuie sa-i lase sa zburde, după ce aici sunt jde mii de norme și taxe, după ce două decenii s-a umplut oricum de chinezării, închizând sute de fabrici și mutandu-le în China, acum trebuie sa subvenționeze și mai mult electricele ( ca n-a ajuns 7-8 ani), inclusiv pe alea chinezești, că așa spune Mihaitza din UK și Vasile de la Făurei, pai să subventionati voi de acasă electricele și sa va cumpărați la fiecare doi ani câte una, pai ăia care își cumpără second sunt săraci, dar ecologiștii vor electrice noi subventionate 50% dacă se poate, haideți circulați că încurcați circulația.
-
@dan_grc, marţi, 27.08.2024 19:20
Hai ca mai bine ar baga niste subventii la dieseluri mincinoase. Tu cu cine tii? Daca iti baga taxe de 100% la diesel cum mai esti? Tot asa tare in gura? Cand BMW cu VAG si Daimler fac aliante ilegale pentru stabilit pretul otelului, sunt ok? Ei au voie, chinezii nu au voie sa dea subventii? Cand jegurile germane au bagat softuri ilegale ca sa vanda mai bine, au voie? E mai ok decat subventiile chinezilor in electrice? Voi sunteti mari cocalari! Prefereti putoarea diesel de la germani si ilegalitatile lor si strigati la chinezarii care dau subventii pentru masinile electrice. Voi chiar meritati sa fiti gunoieri ca prea limitati sunteti!
-
@dan_grc, marţi, 27.08.2024 19:41
In Romania sunt atat de multi prosti incat merita dieselurile mincinoase ale germanilor, decat electricele chinezilor cu subventii. Mai bine sa ia de la germani toate troacele obosite diesel, decat sa nu se auda galagie si sa nu puta. Acum e de inteles de ce Romania e tara cu cei mai inculti oameni? Cat de retard sa fii ca sa preferi putoarea diesel ale unor motoare diesel cu softuri ilegale in loc de o electrica? Nu trebuie sa raspunzi, stai calm, ca stim cu cine avem de-a face :)) Doar un idiot ar putea promova putoarea diesel si incuraja marcile care fac ilegalitati
-
dan_grc, marţi, 27.08.2024 20:16
De ce te străduiești de fiecare dată sa demonstrezi că ești foarte modest la cap ? Taxă de 100 % la motorină ar însemna o mega recesiune mondială, peste 90% dintre bunurile ce se plimba pe glob se face cu diesel, de la nave cargo gigant, la camioane, agricultura 99% se face cu diesel, dar tu chiar ai merita sa mori de foame, din păcate nu se poate, vom suferi cu toții, tu chiar nu înțelegi pe ce lume trăiești . Nu în ultimul rând aici e vorba de Canada, te-ai mutat din UK ? Îți interzice cineva să-ți cumperi mărci chinezești ? Nu . Ce contează câteva mii în plus, nu te lauzi tu ca trăiești bine, ca nu ești sărac ? Crezi în principii și convingeri ? Trebuie sa contribui la extinderea electricelor, altfel ești doar un mincinos patologic, frustrat, care urăște pe toată lumea, un posesor avangardist de electrică nu poate fi așa, nu " se" există, chiar faci deservicii posesorilor de electrice .
-
Dutz, marţi, 27.08.2024 20:26
Vrei să vinzi in China trebuie sa produci in China și in plus este obligatoriu sa te asociezi cu o companie chineză 50/50. China vrea sa vândă in Europa, să producă in Europa… ce poate fi mai simplu? Mașinile nu pot fi subvenționate la nesfârșit este o mare (de tot) măgărie și nu contează că-s BEV sau ICE. Din vânzarea și utilizarea mașinilor se colectează taxe în special ICE, deci de unde vor venii bani respectivi la bugete? Politruci sunt plini la fund ca se duc naibi balanțele de venituri și cheltuire cam peste tot, cresc datoriile publice în draci… și nu ca spun eu, dar aleg să cred altceva față de unii care încă văd totul roz. Una este să acorzi facilități unei companii care vrea să construiască o fabrică (teren, scutiri temporare de la taxe, subvenții pentru calificarea forței de muncă etc.) și este cu totul altceva să subvenționezi produsul… inepție totală, nu se poate… subvenția este din bani împrumutați cu dobândă. Revenind la subiect… toți din NAFTA vor impune aceeași taxă, și dacă nu s-a anulat BYD va construi fabrica în Mexic, deci poate vinde in Canada fără taxe, să vedem dacă au clienți că momentan nu sunt taxe și nu este coadă, chiar din contră. La fel Tesla are 2 fabrici în SUA, iar la cea din Mexic au renunțat (temporar pe termen nelimitat) ca nu au comenzi pentru capacitatea care o au acuma. În fine, China are deja supracapacitate, iar construcția de fabrici adiționale în NAFTA sau Europa da cu virgulă. Ca și alții China face “măgării” și unele costă ;)
-
@dan_grc, marţi, 27.08.2024 20:32
Pai avand in vedere ca promovezi si sustii mizeriile facute de germani si ca apreciezi asta, clar esti sarac tare la mansarda. Vezi ca lumea evoluata trece de la vapoarele alea pe diesel la electrice, trece la camioane electrice, la avioane electrice. Oare de ce se fac eforturi peste tot? S-o fi saturat lumea de putoarea diesel? Tu ai priceput ca dieselurile sunt cancerigene? Adica demonstrat, nu pe presupuneri. Americanii si germanii au mari interese pentru ca ei produc niste nesimtiri de masini cu motoare mari. Este simplu de inteles ca se simt amenintati, de aia aleg sa bage taxe. Daca Voi vreti DIZAL, atunci il puteti lua si cu taxele speciale marite! Sa va bage voua 500% taxe ca sa scapam de putoare. Avand in vedere cat insisti cu aceste dieseluri, cred ca ai nevoie de tratament de specialitate. Nu la toti le place putoarea si marlania. Unii mai vor si sa evolueze, voi ramaneti in groapa de gunoi a Europei!
-
@Dutz, marţi, 27.08.2024 20:40
Pai si magariile facute de germani cu softuri ilegale cum sunt? Pe astea le inghititi? Le cumparati in continuare produsele pentru ca va vor binele si va ajuta? Bravos natiune, felicitari. Ce a facut Germania in legatura cu vreo 10 milioane de masini "speciale"? Le-a casat??? Sau le-a zis pe blat la germani sa scape de ele prin tarile mai sarace cu duhul? Deci e mai ok sa acceptam minciuni care ne omoara decat subventiile. Este foarte logic, bine ganditi baieti. Mare noroc pe germani ca exista multi ca voi. https://www.theguardian.com/environment/2023/mar/22/dieselgate-millions-of-extremely-polluting-cars-still-on-europes-roads-says-report Iauzi, cica mai sunt milioane de masini mincinoase pe strazi. Ce facem cu ele baieti? Le luam noi ca romanii cocalari de NOI. "Volkswagen deployed this software in about 11 million cars worldwide, including 500,000 in the United States" Deci vreo 11 milioane de pocnitori doar de la VAG. Mai vine si BMW cu cateva sute, mai adauga si Daimler cateva. Va simtiti bine ca aveti masini care nu au subventii???? Ca va prostesc germanii????
Dutz, marţi, 27.08.2024 21:07Ce din ce am spus eu are vreo conexiune cu spui tu? Îți înțeleg supărarea, dar fă și tu un efort să vorbești la subiect și cu cine este cazul… mulțumesc! PS nu-i treaba mea să acreditez o mașină pentru vânzare ori să am grijă ca ITP-ul și cei care sunt implicați respectă legea. Orice mașină am avut (momentan XC60 T6), am utilizat-o conform specificațiilor producătorului, si sunt conștient si responsabil ca orice “inginerie” îmi poate pune viața mea și a familiei în pericol, deci chiar din contră am mare grijă de tot ce ține de mașină, de la pneuri, frâne până la ștergătoarele de parbriz care chiar trebuie sa funcționeze impecabil. Restul nu-i treaba mea ;) Mă întreb ce faci tu legat de frustrările tale și de ce crezi că publicând aceleași “gânduri” la fiecare articol va aduce ceva cuiva… spor!!!
-
@dan_grc, marţi, 27.08.2024 20:46
Daca ai vedea ce taxe speciale pentru masini au si olandezii, te-as sfatui sa te duci cu troaca ta la ei si sa o inmatriculezi. Te va costa o gramada BPM si apoi vreo 2000 Euro pe an doar roadtax. Adica mai mult costa taxa decat valoreaza cotetul tau. Cu troaca ta ai interdictie sa intri in anumite orase evoluate din Europa. De bune ce sunt, de aia se iau masurile astea. Din pacate in Romania nu sunt taxele de prin tarile mai evoluate si de aia se importa toate cazanele obosite. Atat ii duce mintea pe cocalari, cu astia trebuie sa ne descurcam...
-
dan_grc, marţi, 27.08.2024 20:56
Bai da măgăriile făcute de UK, până acum câteva decenii, cum e cu ele ? De ce te afli intr-o țară care a cotropit și colonizat ? Bunastarea lor se datorează și acestor lucruri. Au renunțat la Hong Kong în 1997, deci nu vorbim de acu sute de ani, esti mult mai potrivit pentru o mutare în China, cum vorbești tu la fiecare articol de Bmw și VW, așa pot vorbi și eu, chiar dacă n-au legătură, ce spui ? Dacă va izbucni un război mondial, este destul de clar ca va porni de la Bmw, nu-i așa ?
-
@Dutz, marţi, 27.08.2024 21:20
Eu sunt fan biciclete. Nu platesc asigurari, taxe de drum, revizii, ITP, parcari, etc. Am si eu doua intrebari pentru tine: https://www.prinsautogas.com/en/news/four-major-cities-move-ban-diesel-vehicles-2025 1. De ce din ce in ce mai multe orase iau masura asta (sa interzica dieselurile)? 2. De ce au instalat softuri ilegale germanii? Sper sa poti raspunde sincer unui biciclist care inspira putoarea diesel dupa voi. I-as cere acelasi lucru si altui utilizator de masina/troaca/cotet, dar pentru el e prea mult. Tu avand Volvo benzinar, am totusi o alta parere despre tine.
Dutz, marţi, 27.08.2024 23:19Am și bicicleta electrică de 5 ani pe care o folosesc ori de câte ori natura deplasării se potrivește cu ce poate bicicleta acoperii Muncesc la 35 km de casă și plus mult și este foarte cald, deci cu bicicleta este cam greu. Mulțumesc de întrebări… dar sunt un om ca și tine care muncește “la privat” nu-s nici tatăl nici mama indivizilor iresponsabili. Deci, ce vrei de la “mine”? Vrei să fac să dispară diesel-urile? Chiar dacă tu te deplasezi cu bicicleta bănuiesc că mănânci și te îmbraci deci ai nevoi pe care le acoperi cumpărând. Și tu ești cel care susținea situația actuală în care fără diesel lucrurile nu ar mai funcționa, pur și simplu! Ca se vrea mai bine este una, când se va putea și întâmpla este altceva ;)
-
@dan_grc, marţi, 27.08.2024 21:25
Ce treaba are colonizarea si cotropirea cu softurile ilegale instalate de germani? Ce treaba are cu dieselurile? Poate ne vorbesti putin si de dusuri si Hitler daca tot stii istorie. Poate daca tot stii atatea, ne zici si care sunt cele mai fiabile marci auto. Ne spui si care sunt marcile auto preferate de cei mai idioti soferi de peste tot? Daca BMW iti baga evacuarea in interiorul masinii, mai cumperi diesel? Cat ai rezista? Fa un test: trage un furtun de la evacuare si baga-l inauntru masinii si te cronometram noi.
-
@Dutz, marţi, 27.08.2024 21:32
Nu e treaba ta sa acreditezi un produs, dar daca ai fi un cetatean corect, poate fi datoria ta sa nu sustii si sa ii promovezi. Daca cineva iti da otrava,tu nu zici multumesc, ci ar trebui sa iei masuri. Daca s-a dovedit clar ca au facut prostii si au primit amenzi, daca ai fi corect, nu le-ai promova sau cumpara niciodata produsele, pentru ca te-au mintit. Daca dieselurile au fost dovedite cancerigene, mi s-ar parea corect sa luam cat mai repede masuri, ca altfel murim cu mancarea aia transportata cu vapoare diesel, cu camioane diesel, etc. Sincer eu prefer sa mananc de la producatorii locali, nu mancare adusa de peste mari si tari cu avioane, tiruri si microbuze. Voi inca nu realizati ce va asteapta. Success la sinucidere.
Dutz, marţi, 27.08.2024 23:23Si producătorii locali sunt toți electrici legați de panouri solare, banane tot de la producători locali consumi (știi chestiile alea care stau la tine pe masă mai tot timpul… eu nu dețin adevarul suprem și este cam greu sa mai crezi pe cineva legat cam de orice. Manipularea este maximă cam în orice domeniu. Eu zic să lași ipocrizia și idealismul la o parte și să accepți realitatea așa cum este… realitatea se va schimba încet, foarte încet.
Dutz, marţi, 27.08.2024 23:33Aproapo, pe cine am promovat? Ca să cer și eu un ban dacă tot sunt influencer ;) Faptul că afirm că BEV-urile nu sunt încă o soluție de la care se va obține ce se vrea, nu înseamnă că promovez ICE-urile… este mare diferență. Sper că nu ești o facă evanghelista a BEV-urilor doar că așa da bine… ;)
-
un cetatean, marţi, 27.08.2024 21:58
In orasele alea civilizate in care esti injunghiat de musulmani sa ramai tu baiete, au fost civilizate, asta e masura civilizatiei, ca nu poti sa intri cu o masina, dar intra babuinii peste tine si te omoara degeaba ? Vestul Europei este islamizat, nu mai are nicio legatura cu Europa, este trist, singurele lucruri pe care le mananci local este rahatul, dar nu turcesc .
Dutz, marţi, 27.08.2024 23:24Cam așa-i.. din păcate :(
-
@Dutz, miercuri, 28.08.2024 07:58
Ai pus 4 comentarii, dar nu mi-ai raspuns la cele 2 intrebari. Multumesc. Te poti face politician si ii poti pupa in cur pe germani in continuare. Fa bine sa renunti la Volvo si treci la BMW, ca faci Volvo de ras, iar pentru BMW ai fi potrivirea perfecta.
Dutz, miercuri, 28.08.2024 20:21Scuze, dar ai o abordare ridicolă și de copil frustrat (da de ce?). Nu ți-am sugerat ce profesie să urmezi și pe cine să pupi în dos… daca ai încercat și-ți place, fă in continuare dar nu-mi spune ca nu ma interesează. Asta înseamnă să întorci vorbele cuiva și nu obții nimic… doar un dialog sec de care pe care. Eu pierd tu pierzi. Întrebările tale sunt puerile așa de antena 3, sa nu spun mai mult. Nu-i treaba mea… dar fac o excepție, “arta subtilă a nepăsării” pe care am mai menționat-o ;)
Dutz, vineri, 30.08.2024 02:03Am și un 235 M, care cel mai probabil va fi înlocuit de un Z4 în cam un an… ca sa fi tu liniștit ;)
-
@un cetatean, miercuri, 28.08.2024 08:03
Te uiti mult la TV. Musulmani si alte natii exista ca si oamenii de speta joasa prin Romania. Nu m-a injunghiat nimeni si nici nu ma simt in nesiguranta prin alte locuri. In schimb cand ajung si conduc prin Romanica sau respir putoarea, ma simt foarte bine. Sa conduci prin Romania e o adevarata aventura si sunt convins ca sansele sa mori injunghiat prin alte orase sunt cu mult mai mici decat sa mori in accidente rutiere mortale in Romania.
-
@un cetatean, miercuri, 28.08.2024 10:03
Ai si tu dreptate, chiar 2 cazuri au aparut anul asta pe la TV: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/atacatorul-care-a-injunghiat-o-fetita-de-11-ani-in-londra-este-roman-2893113 https://ziare.com/romani-marea-britanie/scandal-violent-masina-politie-rasturnata-autobuz-incendiat-1882925 Belea mare cu musulmanii astia peste tot. Au furat de au rupt prin Italia,Spania, Germania, Belgia, Olanda,Anglia... Apar anual prin vama cocalari cu BMW-urile furate si doar cativa sunt prinsi. Tu cu astia te mandresti si vrei sa fii conational? https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/un-barbat-a-fost-prins-in-vama-albita-cand-incerca-sa-introduca-in-tara-un-bmw-furat-de-90-000-de-euro-1837633 https://www.stiridiaspora.ro/bmw-furat-din-norvegia-depistat-la-vama-in-romania-soferul-a-ridicat-din-umeri-am-luat-o-cu-reducere-de-10-000-euro_506389.html https://www.observatordetimis.ro/2023/06/17/autoturism-furat-din-germania-descoperit-de-politistii-de-frontiera-la-vama-cenad/ Mai vrei? Ca sunt multi din astia. Toate masinile astea furate ne cresc noua asigurarile pentru ca sunt acoperite pe spatele tuturor. E ok asa? Esti multumit cu mii de cazuri de BMW-uri furate? Le fura musulmanii?
-
banditos, miercuri, 28.08.2024 10:37
Trebuie sa fie o greseala in titlu. Corect ar fi fost "Se poate si mai bine:..."
Citeste si
-
ECONOMIC | vineri, 22 noiembrieVânzările de mașini noi, creștere minimă în octombrie, în EuropaPotrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu doar 0.1% în luna octombrie, în Europa. Totodată, vânzările de mașini electrice au crescut, în timp ce vânzările de mașini cu motoare pe benzină și diesel au fost în scădere. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 21 noiembrieDacia Sandero rămâne cea mai vândută mașină în Europa, în ultimele 10 luniDacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. Citeste tot
-
ECONOMIC | sâmbătă, 16 noiembrieVolvo a vândut 30% din acțiunile Lynk & CoVolvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 7 noiembrieAudi este pe roșu: profiturile s-au prăbușit cu 91% în trimestrul al treileaAudi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 6 noiembrieLamborghini Urus și Revuelto se vând "ca pâinea caldă": ambele modele, sold-out până în 2027Lamborghini a anunțat că modelul Urus este sold-out pentru următorii 2 ani. În același timp, etalonul mărcii, Revuelto, nu mai poate fi cumpărat până în 2027, deoarece și acesta este acum sold-out. Citeste tot
Da, dar autorităţile de la Ottawa au avut o procedură de consultare publică, vreme de 30 de zile, privitor la automobilele electrice chineze şi produsele asociate.