Se îngroașă gluma la Renault: francezii au invitat clienții să își revizuiască gratuit motoarele diesel Euro 6

Publicat marţi, 19.01.2016 14:20 de Bogdan Mirică

Renault a anunțat că va rechema în service 15.800 de exemplare Captur, care nu au ajuns încă la clienți. De asemenea Renault invită în service 700.000 de clienți interesaţi de o soluţie de îmbunătăţire a performanţei sistemului de depoluare Nox.

După ce săptămâna trecută Renault a trecut printr-un stop cardiac zdravăn, care a făcut ca acțiunile sale să scadă cu 22 de procente, problemele continuă pentru constructorul francez. Cauza? Aceleași acuzații privind emisiile false. De această dată, Renault este inițiatorul veștilor.

Rechemare în service pentru Renault Captur 1.5 dCI de 110 CP

Thierry Bollore, șeful departamentului de concurență în cadrul constructorului din Hexagon, a declarat că 15.800 de exemplare Captur vor fi rechemate în service. Doar motorizarea diesel de 1.5 litri și 110 cai putere va fi afectată de recall, pentru că sistemul de reducere a poluării nu funcționează sub 17 grade Celsius.

În Paris, temperatura medie pe timp de zi depășește 17 grade Celsius doar în lunile mai și septembrie, ceea ce înseamnă că exemplarele Captur ar fi poluat mai mult decât se anunța în listele oficiale. Testele actuale se desfășoară doar între 20 și 30 de grade Celsius, deci nu puteau detecta neregularitatea.

Cele 15.800 de unități Captur nu au ajuns încă la clienți, ceea ce înseamnă că misiunea constructorului va fi ceva mai ușoară. Unitățile au intrat în producție în luna iulie și în luna septembrie a fost semnalată defecțiunea. Acţiunea constă în corectarea unei erori de calibrare a controlului motorului.

Thierry Bollore susține că Renault nu trișează, ci doar încearcă să respecte normele și să remedieze o defecțiune tehnică.

Invitație în service pentru clienți

Pe lângă rechemarea în service a unităților Captur, Renault a anunțat și inițierea unui recall voluntar în scopul de a evita un scandal al emisiilor, de tipul celui în care s-a trezit Volkswagen.

Francezii vor pune la dispoziție o reglare pentru softul motoarelor, încercând astfel să reducă valorile emisiilor și să micșoreze diferențele dintre cifrele anunțate oficial și cele înregistrate în lumea reală. Softul va fi disponibil doar pentru motoarele diesel Euro 6, iar programarea în service se va face în această vară, în luna iulie. Potrivit comunicatului oficial emis de Renault, toate vehiculele respectă normele în vigoare. ”Aşa cum a fost anunţat în decembrie 2015, dincolo de normele Euro 6 existente şi respectate în întregime, Renault poate propune clienţilor interesaţi o soluţie de îmbunătăţire a performanţei sistemului de depoluare Nox”, afirmă constructorul francez.

Pe aceeași temă, publicația franceză Les Echos susține că guvernul francez a luat la țintă constructorii Ford, Renault și Mercedes-Benz după ce mai multe motorizări diesel au demonstrat că emisiile NOx din lumea reală erau mai mari. Captur, Espace și un alt vehicul utilitar sunt suspectate că au emisii mai mare, susține Les Echos. 

Pe lângă confirmarea emisiilor mai mari din lumea "reală", Renault a ținut însă să anunțe că motoarele sale nu au la bază un soft "mincinos", așa cum s-a întâmplat în cazul Volkswagen.

Informația începe să prindă contur după ce Segolene Royal, ministrul francez al mediului, a declarat că și alți constructori au emisii mai mari în lumea reală. Noile informații nu au rămas fără repercursiuni la bursă, acolo unde Renault a mai pierdut astăzi 3%, după ce scandalul de săptămâna trecută le-a devalorizat acțiunile francezilor cu 3.3 miliarde de euro.

via bloomberg l reuters l automotivenews (înreg.)

  • LauCalin, marţi, 19.01.2016 14:37

    Saptamana trecuta când am spus ca este doar începutul si ca e mai mult decât o presupunere, mi s-a spus ca am citit in stele. Asa e :)))

  • vianu, marţi, 19.01.2016 14:39

    mda...se ingroasa gluma francezii au fost mai subtili, sistemul nu functioneaza sub17*, moral au trisat pe jumatate pentru ca n-au incalcat nici o prevedere legala, folosindu-se de o specificatie tehnica @LauCalin...cele 15.000 de masini asa cum am presupus sunt cele care inca n-au ajuns la client iar intrebarea ta a primit raspuns: 700.00 de masini rechemate pentru "up-date" de soft. Plus ca au incasat un 3% la bursa urmarile vor fi interesante si dramatice

  • LauCalin, marţi, 19.01.2016 15:06

    Eu nu cred ca vor fi dramatice pentru ca Renault nu a facut ce a facut VW. Bine, efecte dor fi. Însă nu la fel de serioase ca la vw.

  • Andy, marţi, 19.01.2016 16:04

    @vianu Renault are marele avantaj (culmea) ca nu e prezent pe piata SUA. Nissan este, insa motorizarile folosite acolo de japonezi difera de cele Renault/Nissan din Europa. La VW magaria se va duce pe la 70-80 mld de euro care va reprezenta suma pierderilor realizate din caderea de pe burse, rechemarile, recumpararii unor autovehicule, procesele - atat cele ale persoanelor civile americane, europene, asiatice, cat si a celor in care au fost actionati in judecata de statul american -, dobanzile datorate bancilor la care s-au imprumutat etc. Plus ca multe firme cu flote nu vor mai lucra cu VAG in viitorul scurt si mediu (1-5 ani). Asta o vad deja in Romania la prieteni din diverse firme care aveau Polo, Golf, Passat...Daca la noi s-a ajuns la asa ceva (inde VW e un fel de D-zeu), va dati seama care va fi situatia din Europa Vestica.

  • LauCalin, marţi, 19.01.2016 16:24

    @Andy Cand Politia Romana a ales Polo in loc de Logan, i s-a cam rupt de "dieselgate. Cam asa este si cu multe alte companii. Stati linistiti, ca daca VW le va face un pret bun pentru flote, vor colabora in continuare. Acele companii vor fi putin interesate spre deloc de probleme VW. Iar daca vor avea de suferit din cauza VW, ii va da in judecata. Asa cum fac toti. Sa nu uitam ca, in ciuda acestui scandal monstru numit "dieselgate, vanzarile VW au fost totusi destul de sus si se mentin acolo. Nu oricine putea face fata unui asemenea scandal. Actiunile Renault au scazut cu 22% in urma unul zvon. imaginati-va ce s-ar fi intamplat daca Renault ar trece prin ce a trecut si inca mai trece VW. La VW actiunile au scazut in urma unei certitudini si (culmea) a unei greseli recunoscute chiar de ei. Dar nu au scazut atat de mult ca la Renault. De ce, va las pe voi sa incercati sa va dati seama.

  • Alex, marţi, 19.01.2016 16:28

    @Andy La HP tocmai au fost cumparate 100 VW Polo si Jetta. Asa ca nu stiu unde vezi tu "ceea ce vezi" !

  • Alex, marţi, 19.01.2016 16:28

    Hp Romania.

  • gogu, marţi, 19.01.2016 16:30

    renault a dat dezmintire, e vorba doar de aproximativ 15.000 de motoare dCi de 110 CP care au nevoie de niste "reglaje", nu de 700.000

  • Dram, marţi, 19.01.2016 18:33

    Pe Andy nu-l bagati in seama e un hater incognito.

  • Azazel, marţi, 19.01.2016 19:04

    Îmi aduc aminte acum cativa ani ce iures era pe-aici daca aveai tupeul sa reprosezi ceva la adresa lui Renault si a motoarelor DCI... excelente dealtfel cum ziceau "fanii". Unde au dispărut domnule baietii astia? Stirea asta nu o vad? Acum nu mai zic nimic? Sau poate le-a picat netul ca la ce ger e afara se poate întâmpla, nu? E drept ca jignirile nu mai sunt la fel de directe si pe fata. Dar aceleasi frustrari încă se mai simt, gen Andy e hater. Deci daca nu zici de bine, esti hater. Dar @Dram, tu ce esti? O victima a sistemului, asa-i?

  • mecanicul vesel, marţi, 19.01.2016 19:11

    .....*iar programarea în service se va face în această vară, în luna iulie*.Si uite asa vor remedia *defectiunea* care *apare* doar sub 17 grade celsius .... eu o tin pe-a mea *- cum nu-i Udrea gospodina, nici Renault nu-i masina!* . Hai cu manutele rosii dragi posesori de Logan diesel ....

  • Andrei, marţi, 19.01.2016 20:03

    Daca facem un pas in spate vedem adevarata problema: Normele de poluare sunt concepute gresit. Strict legal Renault respecta legea, cum de altfel sunt sigur ca si ceilalti constructori ce vor fi luati in vizor in viitor o respecta. Renault s-a concentrat si a reglat motoarele ca in plaja de testare a normei sa respecte legea. Nici o autoritate nu ii poate cere Renault-ului sa rezolve problema de pe cele 15.000 de Captur sau restul de 700.000, pentru ca toate sunt legale. Renault alege voluntar sa faca asta si bursa a apreciat acest lucru cu un +3.3% la inchiderea ei. Problema normelor de poluare e ca sunt usor de pacalit (vezi VW care a pacalit-o din 2009 incoace) sau impune constructorilor sa respecte limitele doar in anumite plaje de temperatura si altitudine si doar pe niste regimuri de exploatare a masinilor, ce sunt putin relevante in viata de zi cu zi. Din pacate nu sunt semne ca situatia se va indrepta din moment ce parlamentul european tot taraganeaza stabilira noilor norme si a modului de testare. Asadar, orice masina va cumparati, tot o sa poluati mai mult decat scrie in cartea tehnica, din pacate!

  • @LauCalin, miercuri, 20.01.2016 07:23

    Pe 15 ianuarie LauCalin scrie, citez: "Au tristat. Renault a recunoscut (...) Iti garantez ca informatiile sunt...bla bla bla " Apoi pe 18 ianuarie AM editeaza si il contrazice flagrant: "Nu am trişat, în teste respectăm normele europene" Sursa: http://www.automarket.ro/stiri/renault-pregateste-un-plan-pentru-reducerea-emisiilor-nu-am-trisat-in-68709.html Domnul care le stie pe toate...si de fapt nu stie nimic ! Iti dai prea multa importanta si chiar nu e cazul... "Aplauze" pt LauCalin

  • Dram, miercuri, 20.01.2016 08:02

    Draga Azazel , daca citesti postarile lui Andy , o sa observi ca in prima jumatate vorbeste la subiect iar in a doua incepe sa arunce cu pietre in VAG .. la orice subiect regardless . De unde si afirmatia mea.

  • Alex, miercuri, 20.01.2016 09:49

    JTI:Parcul auto este plin de masini Vw, Jetta si Golf, acum au achizitionat inca 20 masini Golf. Vodafone: 30 de masini doar pe Bucuresti - in curs de achizitionare. (Golf) @Andy Inca o data nu vad "ceea ce vezi"! @LauCalin - "De ce, va las pe voi sa incercati sa va dati seama." Raspuns: Deoarece VW inca face masini bune .

  • LauCalin, miercuri, 20.01.2016 09:51

    Da, cum sa nu. Niste oameni rai s-au legat de Renault. Foarte rai. Defapt Renault este curat ca lacrima. Conform acestei stiri. Am spus sa va asteptati la asa ceva încă de saptamana trecuta, când "am citit in stele". Sa nu te doară palmele de la atata aplaudat, mai "carlos".

  • @all, miercuri, 20.01.2016 09:56

    E diferenta intre renault si vw. VAG a premeditat si a inventat un sistem mincinos incalcand legea , pe cand renault n-a incalcat nicio lege. E cam acelasi lucru cu o rechemare pentru un airbag defect. Daca constati ca nu functioneaza in parametri normali, faci rechemare.

  • LauCalin, miercuri, 20.01.2016 09:57

    Comentariul de mai sus este pentru fanul Renault (@LauCalin) care evident nu are cont ca sa para mai multi. Trist. PS: Automarket nu a citit in stele c mine ca sa vada stirea despre cele 15000 de masini, pe la 10 dimineata. Ei au postat-o pe site dupa amiaza. Vezi discutia mea cu @vianu de atunci. Sau mai bine sa nu vezi nimic ca vezi degeaba.

  • Dram, vineri, 22.01.2016 12:44

    @Andrei vw defapt a trisat la nivelul de poluare din America. In Europa in testele legale cum spui de laborator si vw iese bine. Renault de fapt a facut ce face si VW acum in Europa , o rechemare.

  • Mda, vineri, 22.01.2016 13:10

    De parca aia cu limita de 17 grade nu se face tot din soft, masina gandeste de fapt :)) Sa trimita americanilor un reno 1.5 dci in teste, care se fac in conditi reale, sa vedem si noi cat poleaza defapt.

  • Ciocu mic !, luni, 25.01.2016 18:19

    Carlos Ghosn " Există o mare confuzie în privinţa emisiilor. Prima întrebare este dacă există un dispozitiv pentru a permite constructorului să păcălească testele. În cazul Renault, răspunsul este nu. Nu o spunem doar noi, ci şi guvernul. Aşa că nu puneţi toate companiile în aceeaşi oală. A doua întrebare este dacă maşinile respectă standardele. Standardele sunt oficiale, maşinile sunt certificate, iar răspunsul este că toate maşinile Renault sunt certificate şi respectă standardele. Controversa priveşte o zonă care NU este standardizată şi ridică întrebarea dacă emisiile depăşesc normele. Întrucât nu există standarde, este foarte dificil de spus ce este corect şi ce nu" http://www.automarket.ro/stiri/carlos-ghosn-e-categoric-renault-nu-a-trisat-testele-de-emisii-nu-ne-68831.html