Se extinde scandalul Dieselgate? Opel şi Fiat, chemate la o întâlnire cu autorităţile germane pe tema emisiilor
Reprezentanţii Opel şi Fiat au fost chemaţi la o întâlnire cu autorităţile germane pentru a analiza o posibilă fraudare a testelor pentru emisii.
La începutul lunii februarie, un grup german al activiştilor de mediu numit Deutsche Umweltilfe (DUH) a anunţat că modelele Opel Astra şi Opel Zafira echipate cu motoare diesel de 1.6 litri precum şi modelul Fiat 500X cu motor diesel de 2.0 litri depăşesc cu mult limitele legale pentru emisiile de oxid de azot.
La trei luni distanţă de la acel eveniment, autorităţile germane au anunţat că au chemat reprezentanţii Opel şi Fiat la o întâlnire care va avea loc în această săptămână, pentru a discuta pe marginea acestui subiect.
Nu este foarte clar dacă autorităţile germane au primit informaţii noi despre acest caz, însă Opel susţine că testele realizate de DUH nu sunt obiective. "Nu credem că aceste teste realizate de DUH sunt obiective sunt fundamentate ştiinţific", precizează constructorul german într-un comunicat de presă.
De altfel, Autoritatea Germană de Transport (KBA) a testat 50 de modele comercializate în Europa şi a constatat că doar cele din grupul Volkswagen aveau instalat un software pentru manipularea emisiilor. În schimb, oficialii Fiat au refuzat să facă vreun comentariu pe marginea acestui subiect.
Via Automotive News (inreg.)
-
@VAG, luni, 16.05.2016 13:24
VW, Opel si Fiat faceau masini cand japonezii mergeau "la sapa" sa cultive orez pt sushi.
-
Andy, luni, 16.05.2016 13:32
Fiat si Opel au instorie mareata in spate. VW e mai tanar, dar oricum. Chestia lui Madalescu ca ne putem lipsi e stupida. Pe o piata, cu cat sunt mai putine marci care produc un tip de produs, cu atat piata tinde spre oligopol si in final spre monopol. In cazurile respective clientul are cel mai mult de pierdut. Am criticat mereu magaria VW, insa e aiurea cand cineva se bucura sau doreste falimentul unui colos. VW trebuie sa plateasca si sa-si revizuiasca motorizarile si politica fata de client. In final clientii trebuie sa decida daca achizitioneaza un model de la marca X, Y sau Z. Fiecare client are nevoi si posibilitati diferite.
-
@@VAG, luni, 16.05.2016 13:35
Mare dreptate mai ai. Se pare că germanii inventează foarte multe lucruri, mai ales sisteme de păcălire a testelor și clienților :)) Stai să vezi când Grupul Vag va fi dat în judecată și de țările din vestul Europei. Norvegia a luat deja măsuri și vrea să dea în judecată grupul, sper că și vest europenii să facă la fel. În România nu se vor lua măsuri și nici nu se merită. Mulți se mulțumesc cu fiabilitatea scăzută și poluarea ridicata,de asta și sunt fani fideli ai grupului și nu și-ar lua altceva. Cât despre japonezi, până una-alta Toyota e cel mai mare producător și are cele mai mari vânzări. La fiabilitate depășește orice jaf german, deci ăștia cu sapa fac treaba excelenta, comparativ cu "meseriașii" germani.
-
Psihologul de serviciu, luni, 16.05.2016 13:39
@@VAG De ce te-ai gandit la japonezi ca sa raspunzi? Ii vezi ca o amenintare?
-
mishazaitev, luni, 16.05.2016 13:47
@@@VAG Gata? Te-ai saturat si de Madalescu si de Sergiu Andrei? Daca la voi in Republica ati mancat si graurii, ce mai conteaza cateva milioane de someri in toata Europa, nu? Tre' sa experimenteze toata lumea nivelul de viata al maldavanului, nu? @Psihologul de serviciu Probabil pentru ca pe japonezi ii ridicati mereu in slavi.
-
ex machina, luni, 16.05.2016 13:50
@Andy A spune ca sunt suficiente marci auto pe piata, nu inseamna ca pui piedica diversitatii. Oricum piata are darul de a se regla singura la un moment dat. Selectie naturala exista si-n industria auto. @mishazaitev Sa inteleg ca germanii nu sunt cei ridicati in slavi? Uh, in ce Romanie traim ?!
-
Z, luni, 16.05.2016 13:50
@Andy vw e un ,,colos,, care păru-și schimbă dar năravurile ba. A se vedea istoria acestui grup (bun afacerist pe seama clienților săi) ,,injectat,, cu paranoie nemțească.
-
Mazda6, luni, 16.05.2016 14:06
Pt anonim la 16.05.2016, 13:52 Cu asa opinii dezlanate vrei sa fii tu luat in seama? Desconsiderand, ignorand total o intreaga industrie din Tara Soarelui Rasare? Adica masini legendare sau atestate precum skyline / GT-R , NSX, Supra, Civic Type R, Lancer evo, RX8, MX5, subaru WRX STI etc.. Chiar daca ai fi fanul altor marci, e imposibil sa nu recunosti calitatile unor asemenea masini comparativ cu europenele omoloage. Trebuie sa te banuim cumva ca ai avea cultura auto? Nu cred ca cineva obiectiv ar cadea in capcana asta.
-
mishazaitev, luni, 16.05.2016 14:29
@Mazda6 Gospodin Madalescu (Ivanoff, Sergiulica etc) nu ignora bre nimeni, nimic! Faptul ca, spre deosebire de tine nu uram si nu balacarim marcile europene, nu inseamna ca nu apreciem marcile japoneze! Dar ca sa pricepi asta, trebuie sa posezi o insusire care tie iti lipseste cu desavarsire. Nu stiu cum se numeste in limba moldoveneasca ... pe-aici se cheama "DISCERNAMANT"!
-
Mazda6, luni, 16.05.2016 14:38
@mishazaitev Nu sunt cine crezi tu, iar atacul la persoana nu-i un argument. Vroiam doar sa vad care-i nivelul vostru. M-am lamurit.
-
@Ivanoff, luni, 16.05.2016 14:51
Daca nemtii n-ar fi facut masini si americanii avioane si cine o fi inventat airbagurile si cutitele, japonezii s-ar fi sinucis cu degetele. Daca le dai pe mana un cutit isi fac harakiri, daca le dai avioane devin kamikaze, daca le dai masini pun pedale de acceleratie care se blocheaza la toyota, sau se sinucid lent prin consumul mai mare (deci poluare mai mare) la mitsubishi, daca le dai airbaguri devin explozive ca la takata. P.S. Acest comentariu e un pamflet pentu iubitorii de japoneze; e "serios" doar pt ivanoff
-
Mihai, luni, 16.05.2016 15:07
Mi se pare amuzant când aruncă cu noroi în societatea japoneză, un român dintr-un neam de rataţi, ah scuzaţi-mă "asupriţi ai istoriei", societate japoneza la care până şi vest europenii se uită în sus cu admiraţie şi gurile căscate.
-
@Mihai, luni, 16.05.2016 16:26
Pai daca romanii sunt rahati ratati, 'matale ce esti? Doar nu te pomenesti ca esti un japonez pe numele mihai, "hai"?
-
@Mihai, luni, 16.05.2016 16:30
De unde sti ca nu-s tigan sau ungur sau neam sau aroman? :DDD
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Ne putem lipsi de Vw&co. Opel si Fiat. N-ar lasa cine stie ce gol in istorie. Doar bocelile catorva samsari, cocalari pt germane si nostaligici pt italiene.