Schimbări majore pentru BMW Seria 1: noua generație va renunța la tracțiunea spate și la motorul cu 6 cilindri

Publicat luni, 10.04.2017 10:39 de Daniel Popescu

Cea de-a treia generație a lui BMW Seria 1 va fi dezvoltată pe noua platformă UKL, care va impune renunțarea la tracțiunea spate și la motorul pe benzină cu 6 cilindri.

BMW a anunțat în luna martie o ofensivă puternică pe piață prin lansarea a 40 de modele noi și facelift-uri până în 2018, iar printre numeroasele noutăți se numără și BMW Seria 1. Compacta germană va primi o nouă generație și va utiliza platforma UKL, care a debutat în gama BMW pe SUV-ul X1 , dar care este folosită intens pe modelele Mini.

Trecerea la noua platformă are câteva implicații majore, întrucât aceasta este compatibilă cu sistemele cu tracțiune integrală și nu suportă motoare cu mai mult de 4 cilindri. Astfel, BMW Seria 1 nu va mai avea tracțiune spate, iar motorul cu 6 cilindri va fi înlocuit, cel mai probabil, cu un propulsor turbo cu 4 cilindri.

Din gama de motorizări ar putea face parte și unitățile diesel și pe benzină de 2.0 litri, dar și cele de 1.5 litri cu 3 cilindri. De asemenea, Seria 1 va împrumuta și sistemul hibrid de propulsie disponibil în prezent pe Mini Countryman Cooper S E, alcătuit dintr-un motor turbo de 1.5 litri și un mic motor electric. De asemenea, sistemul xDrive va fi disponibil în cadrul versiunilor mai performante.

Pe lângă toate aceste noutăți, arhitectura UKL prezintă și câteva aspecte practice, în special datorită ampatamentului mai mare care permite un spațiu interior mai generos pentru pasagerii din spate.

Via Carscoops

  • andrei, luni, 10.04.2017 12:06

    Si care mai e rostul acestui model? Un Golf face 99% din ce poate noua Serie 1 si e mult mai ieftin. Era un model cu propulsie intr-o mare anosta de modele cu tractiune.

  • mowgli, luni, 10.04.2017 12:31

    Vreau un BMW M8 cu tractiune fata, 3 cilindri diesel, aspirat. La felul cum merg lucrurile, imi voi implini visul in curand. Bravo BMW!

  • dan_grc, luni, 10.04.2017 14:55

    @andrei Ai dreptate, dar un seria cu tracțiune față are același sens ca un A3, unde un Golf face tot 99%, la jumate de preț. Calculul cinic este că A3 și clasa A vând mai bine, ăsta este singurul motiv. @mowgli Exagerezi, un seria 8 de bază este 818 d, cu 4 cilindri, deci M8 va fi ceva peste.

  • someone, luni, 10.04.2017 15:53

    daca dispare motorul cu 6 cilindri, lucru evident avand in vedere amplasarea transversala a motorului, inseamna ca BMW, pentru viitorul M1 va trebui sa dezvolte un 2.0 / 4 cilindri de peste 350-370 cai, pentru a fi aproape de a45 si rs3.

  • Nemția, marţi, 11.04.2017 00:38

    Nemtii astia au distrus toata industria auto! Volkswagen cumpara Porsche.Din ce masini facea Porsche inainte,sportive adevarate,acum 70% din Porsche-urile noi sunt SUV-uri(conform unor statistici) si cred ca un procent asemanator este reprezentat de propulsoare diesel,masini care pica pana si testul elanului(vezi Porsche Macan),ca tot radeati de Toyota Hilux care e din alt film oricum,e masina de fermier,nu de sofer de curse. Bentley introduce motoare tot mai mici,bine inteles DIESEL. Lamborghini face masini doar pentru bani,se gandesc serios la lansarea unui SUV(va aduceti aminte de Porsche?),se gandesc serios la lansarea unui Lamborghini cu motor de 2.5 litri,alaturi de "fratele" R8. De Skoda nu mai zic,chiar imi placeau,masini foarte fiabile,practice,rezistente,ieftine,BUNE,intr-un cuvant.O Octavia echipata decent ajunge la 30 de mii si e pe departe la fel de buna ca generatiile anterioare.E un Volkswagen si atat.Aceasi Marie cu alta palarie. Fac aceleasi motoare TDI de cand ma stiu,dar cu tot mai multe turbine,injectoare cu presiuni de injectie tot mai ridicate.De la generatie la generatie nu fac decat sa mareasca puterea/performantele prin adaugare unui nou turbocompresor.BMW face 2.0 benzina bi-turbo de 240 de cai in 2011(cu sunet artificial bagat prin boxe),toata lumea e wow,Honda scoate aceasi putere la S2000,din 2.0 benzina aspirat,in 2000,nimeni nu zice nimic.Aceleasi design-uri anoste de cand ma stiu(mai ales la interior),sa nu mai zic ca nu stii ce model vezi pe strada,daca e Audi A4 sau A6 sau A8 sau A20.Au promovat masiv downsize-ing-ul si au fortat astfel multi alti producatori sa faca acelasi lucru(acum s-au razgandit,au ajuns la concluzia ca nu asta e solutia). Recurg la gesturi precum falsificare testelor de emisii,de conscum(chiar daca nu s-a dovedit,unele modele au consum cu mult mai ridicat decat cel specificat de producator),pacalesc clientii prin tot felul de preturi avantajoase (in special cele de pornire) apoi te "chelesc" de bani pe optionale.Sa dai sute,chiar peste 1000-1500(la Audi de ex) euro pe senzori fata spate,plus camera spate/360 grade si asta e doar un exemplu.Afiseaza reclame la TV,prin oras,si scriu mare de tot pretul de zici ca e un chilipir,apoi scriu undeva mic de tot,jos "Pretul nu include TVA",cumpara jurnalisti,manipuleaza,pacalesc,jecmanesc si ce e cel mai rau,ca toti ceilalti producatori trebuie sa faca acelasi lucru ca sa supravietuiasca. Mercedes foloseste motoare Renault 1.5 dCi pe A,B, CLA,pretul de pornire ridicandu-se la 32k euro.In caz ca nu stiati,da,este motorul de pe Dacia Duster.Mercedes de 110 cai,1,5 litri,diesel,in 2017”Exista 2 feluri de masini,Dacia,pardon,Mercedes si restul”Dar romanii nu cumpara Dacia,ca nu e buna,”Dacia e tot Dacia”,vorba lor.In timp ce strainii se bucura de ele,noi noute,noi le cumparam cazanele la mana a 10-a.Nu ca m-ar deranja,dar cand tu stai frumos la semafor in a ta Honda CR-V,noua,de 40k euro,vine romanasul nostru in al sau E46,Golf,Passat si alte minunatii si te trateaza ca pe ultimu sarac,crede ca isi permite orice,e stapanul soselelor(sau inelelor daca are Audi),e magnat mai pe scurt. BMW face masini pe caroserie de mini(BMW X1),renunta la tractiune spate in favoarea tractiunii fata,renunta la motoare adevarate,potente,care iti aduc zambetu pe buze,0 inovatie,10+ turboalimentare si cer peste 50k euro,dotat decent spre full(tot BMW x1).Apoi iti ofera garantie 2 ani fara limita de km.Pai nu sunt masinile germane alea rezistente?Doar atat,2 ani fara limita de km?Deaia se numeste GARANTIE.Atat iti garanteaza producatorul ca masina functioneaza fara probleme,in caz contrar,suporta cheltuielile.Pai sa presupunem ca eu fac 3000 pe luna=36k pe an= 72k in 2 ani. 72 de mii de km garantie?Daca erau facute sa reziste vesnic,ca odinioara,dadeau 10 ani .Daca il intrebi pe unu,care masini sunt mai rezistente,BMW sau Toyota,o sa iti raspunda,”da Toyota face masini?”.Asta in timp ce Toyota ofera 6 ani sau 200 de mii(si da,aici o sa o bagati pe aia cu”Toyota foloseste motoare BMW”,da,dar macar nu sunt de Dacia ;) ), Honda 5 ani sau 160 de mii(8 ani pe hibride la baterii,motoare electrice etc),Hyundai 5 ani fara limita de km,5 ani asistenta rutiera,5 ani verificari periodice gratuite(si garantie pe viata la baterii pe hibride in SUA). Sa presupunem acum altceva,ca voi castigati 5.000 euro pe luna.Din banii astia faceti economii lunar 1000 euro pt masina,asta inseamna ca in 50 de luni(4 ani) strangeti banii pentru acel BMW X1.L-ati cumpara(presupunand ca mai sunt romani care cumpara si masini noi,altfel piata second nu ar fi existat)? Revenind la cum au distrus nemtii industria auto,nu ca as avea ceva cu ei,imi plac foarte mult masinile germane.Dar de ceva vreme nu mai inoveaza decat in materie de marketing,fac absolut totul pentru bani,masinile nu mai au propria identitate,nu “mai au suflet”.Apeleaza la tot felul de tehnici,renuntand la tot ce inseamna istoria germana in domeniul acesta pentru cifre de afaceri cu 1,2,3,5% mai mari.SI ii trag pe toti dupa ei,ceilalti producatori avand 2 optiuni,falimentul,mai devreme sau mai tarziu,sau sa recurga si ei la aceleasi tehnici.Deaia apreciez din ce in ce mai mult Hyundai.Vine tare din spate,masini tot mai bune din toate punctele de vedere si vin cu ceva cu care nu a mai venit nimeni pana acum sa ii infrunte pe nemti,marketing,marketing care mi se pare uneori mai bun decat al celor de la VAG de ex.Oricum,odata cu cu schimbarile din domeniu,trecerea de la motoare cu ardere interna la electrice ,toate practicile astea de a pune banul mai presus de orice si clientul,acolo jos,pacalit si talharit pana la ultimul leu o sa duca la un process ireversibil in care o sa asistam la disparitia marcilor de renume usor,usor,fie ca e vorba de Volkswagen,BMW,Toyota,Honda etc.

  • someone, marţi, 11.04.2017 10:03

    in primul rand respect ca ai stat 1 ora sa scri un comment asa lung....in al 2-lea rand cam ai dreptate cu ce ai scris. in al 3-lea rand cam toate masinile, indiferent de producator , nu mai au suflet...cu exceptia producatorilor de serie mica, cum ar fi caterham, ariel, koenigsegg, noble etc sau micile zcars din anglia :D

  • andrei, marţi, 11.04.2017 13:27

    din nefericire asta se cere. nu vw sunt vinovatii. ei doar au facut ce se vinde mai bine. consumatorii decid in final. asta e trendul, se anunta schimbari mari. si oricum s-a ajuns la un nivel suficient de mare de comfort. pacat ca nu ai sosele suficient de sigure sa poti folosi ce ai in clipa asta la putere maxima. nu ai cum sa le mai faci cu suflet cand faci milioane. aia tinea la vanzari mici. s-a incheiat epoca aia, toti sunt numai dupa profit.

  • inexorabil, miercuri, 12.04.2017 00:07

    Am citit cu atenție rechizitoriul de mai sus…Totuși, eu consider că nu numai nemții trebuie incriminați pentru marasmul care domină universul auto de astăzi. Dincolo, peste Ocean, “cea mai mare companie auto din toate timpurile” a comis adevărate sacrilegii, iar consecințele catastrofale ale unor asemenea decizii nesăbuite se observă cu ochiul liber, din orice punct al Globului. Ca să enumăr cele mai importante pierderi, au dispărut ȋn neant cea mai inovatoare marcă americană, Oldsmobile, și fabrica sa celebră Lansing Car Assembly, entitatea declarată cu calitatea cea mai ȋnaltă a producției de pe continentul nord-american (complexul Buick City) și divizia cea mai performantă ȋn cercetare și design (Fisher Body). Chiar dacă n-au legătură cu autoturismele, trebuie menționat și faptul că au fost vândute nestemate precum Detroit Diesel, Electro-Motive Division și Terex Corporation. Ce vedem ȋn prezent? Corvette, Camaro și utilitarele Chevy/GMC ce mai arată a “americane”, ȋn rest defilează sedanuri clar europenizate…și lipsite de stil, de clasă. BMW…Cine ȋși mai amintește de o “bestie” precum M3 CSL din perioada 2003-2006: RWD, 3246 cmc, inline-6, 355 CP, 370 Nm, 0-100 km/h ȋn 4.3 sec., v-max 287 km/h? O “aspirată” care poate umili o grămadă de “turbate” (rădăcină lexicală: turbo). Acum ȋnsă BMW a “turbat” pe de-a ȋntregul…Să fie sănătoși; eu mi-aș dori doar ceea ce am prezentat. Și, apropo: ce caroserii zvelte și minunate individualizau și ȋnnobilau odinioară firma müncheneză…Ce sunt “obezele” astea din prezent???