Schimbări în gama Volkswagen Tiguan: motorul pe benzină de 1.4 litri, înlocuit de noul propulsor de 1.5 litri și 150 CP
Volkswagen Tiguan înlocuiește motorul pe benzină de 1.4 litri cu noua unitate de 1.5 litri și 150 CP, în timp ce gama diesel rămâne cel puțin temporar fără cel mai puternic propulsor: 2.0 litri și 240 de cai putere.
A venit rândul lui Volkswagen Tiguan să se adapteze din mers la noul standard de emisii WLTP, care intră în vigoare pentru modelele actuale în 1 septembrie.
Principalele noutăți vizează motorizările pe benzină, întrucât unitatea TFSI de 1.4 litri este înlocuită cu noul propulsor TFSI de 1.5 litri . Pentru moment, în ofertă este inclusă doar versiunea de 150 de cai putere, însă nu este exclus ca ulterior să-și facă apariția și varianta de 130 de cai putere, disponibilă de exemplu pe Golf. Noul tip de propulsor va fi disponibil de la sfârșitul anului 2018.
Pe de altă parte, unitatea de 2.0 litri și 180 de cai putere a fost actualizată la noul standard de emisii și generează acum 190 de cai putere.
În schimb, gama de motorizări diesel nu a suferit modificări majore, cu o singură excepție. Astfel, unitățile TDI de 2.0 litri în versiuni de 150 CP și 190 CP sunt în continuare disponibile, însă cea mai puternică variantă, cu motor biturbo de 2.0 litri și 240 de cai putere, a dispărut cel puțin temporar din ofertă.
Pentru moment, schimbările din gama de motorizări au fost anunțate doar pentru piețele din Europa de Vest, însă este doar o chestiune de timp până când vor fi vizibile și în ofertele din România.
De altfel, în prezent, pe site-ul oficial Volkswagen România, Tiguan nu mai poate fi configurat cu niciun motor pe benzină, în așteptarea noului propulsor TFSI de 1.5 litri și a actualizării la propulsorul TFSI de 2.0 litri.