Schimbarea de strategie costă scump: Porsche înregistrează pierderi de un miliard de euro
Din cauza schimbărilor de strategie în ce privește vehiculele electrice, plus alți factori, Porsche preconizează că va înregistra pierderi de aproximativ un miliard de euro.
Porsche a raportat o pierdere operațională mai mare decât se aștepta în al treilea trimestru. Acest lucru subliniază criza prin care trece producătorul din Stuttgart în timp ce își schimbă strategia privind vehiculele electrice și încearcă să oprească scăderea vânzărilor din China, principala sa piață.
Pierderea operațională a companiei a fost de 967 milioane de euro, comparativ cu un profit de 974 milioane de euro în aceeași perioadă a anului trecut, fiind afectată de cheltuieli legate de o retragere majoră a planurilor de extindere a gamei electrice.
Analiștii se așteptau la o pierdere operațională de aproximativ 611 milioane de euro pentru perioada iulie-septembrie. Potrivit purtătorului de cuvânt Christian Breckner, tarifele impuse de SUA vor costa Porsche aproximativ 700 de milioane de euro în acest an.

Compania intenționează să aplice noi majorări de prețuri pe piața americană pentru a compensa parțial aceste costuri suplimentare. Totodată, Porsche plănuiește deja să elimine 1.900 de posturi în următorii ani, pe lângă cele 2.000 de concedieri ale lucrătorilor temporari efectuate în acest an.
După o serie de avertismente privind profitul lansate în 2025, Porsche și-a menținut totuși estimările pentru întregul an, anticipând o marjă operațională de până la 2%, în scădere semnificativă față de 14% anul trecut.
Pentru întregul an financiar, compania estimează un impact negativ de 3.1 miliarde de euro asupra câștigurilor, cauzat de revizuirea strategiei pentru vehicule electrice, renunțarea la producția internă de baterii și costurile de restructurare.
via Reuters




