Scandalul testelor pe maimuțe: Daimler a găsit “angajatul vinovat” și a cerut o investigație suplimentară în cazul studiului privind efectele emisiilor diesel
Daimler a anunțat suspendarea “angajatului vinovat” în cazul grupului de cercetare care a făcut teste pe maimuțe privind efectele emisiilor diesel și a cerut o investigație suplimentară din partea unei firme de avocatură.
Cel mai recent scandal din industria auto a izbucnit după ce presa americană a dezvăluit că Volkswagen, BMW și Daimler au finanțat un studiu pe maimuțe pentru a vedea efectele emisiilor motoarelor diesel.
Studiul a fost efectuat de un grup de cercetare numit Grupul European de Cercetare pentru Mediu și Sănătate (EUGT), fondat în anul 2007. Cei trei constructori au oferit finanțare pentru activitatea cercetătorilor, dar au susținut că nu au avut nicio influență și nu erau la curent cu metodele aplicate de cercetători în cadrul studiilor derulate în cei 10 ani de existență ai grupului, care a fost închis în 2017.
Cu toate acestea, măsurile luate de producătorii germani nu au întârziat să apară. Daimler a găsit angajatul vinovat, pe care l-a suspendat din funcție, și a angajat o firmă de avocatură care să înceapă o investigație suplimentară.
“Conducerea Daimler a decis suspendarea angajatului, care a fost membru în board-ul EUGT”, a transmis grupul german.
Cei de la Volkswagen au făcut o mișcare similară și au decis suspendarea lui Thomas Steg (chief lobbyist), el fiind primul membru din conducerea VW care a fost acuzat de implicarea în experimentele amintite.
Via Autonews
Ati uitat sa mentionati de rezultatele devastatoare pentru testele de emisii ai marilor producători auto germani, articol publicat astazi in Bild. "Potrivit cotidianului Bild, rezultatele acestor teste au fost ascunse pentru că erau devastatoare." "Testele, efectuate în 2015, arătau că maimuţele care au inhalat gaze de eşapament emise de masinile noi aveau căile respiratorii mult mai inflamate faţă de cele care fuseseră expuse emisiilor maşinilor mai vechi. Reprezentanţii laboratorului care a efectuat o parte din studii au declarat că Volkswagen a contestat rezultate, pentru că nu corespundeau cu aşteptările grupului. "