Scandal: diferentele intre consumul real si cel declarat!

Publicat joi, 27.12.2007 17:32 de Mircea Meșter

E oficial: masinile consuma real cu 17 pana la 47% in plus fata de consumul declarat de constructori.

Presa internationala auto nu doarme nici in timpul Sarbatorilor iar din acest "excel de zel" se nasc scandaluri-monstru. Cea mai aprinsa discutie din aceasta perioada vine din Italia si Germania, acolo unde revistele Quattroruote si AutoBild au publicat in premiera o lista a consumurilor reale ale unor modele de top din Europa.

Trecand peste consumurile declarate de constructori, care testeaza masinile in cadrul unor sesiuni omologate in peste 50 de tari - dar absolut irelevante in rularea reala, pe strazi - cele doua institutii de presa au decis sa ia problema in propriile maini si sa publice un tabel al consumurilor "reale" rezultate in urma testelor independente de presa. Desi rezultatele erau oarecum asteptate, unele dintre acestea depasesc orice inchipuire. Astfel, consumurile la rularea normala depasesc cu 17 pana la 47% cifrele oficiale prezentate de constructori.

Redactorii Quattroruote explica: "Scandalul a atins proportii enorme. Si vorbim de un scandal chiar mai mare avand in vedere faptul ca declararea unor consumuri cu 47% mai mici decat cele reale dubleaza practic si emisiile de CO2 declarate de producatori."

Iata in ce constau testele producatorilor: masina este pusa pe banda de rulare exact 1190 de secunde. 780 de secunde este simulata rularea in conditii de oras, 400 de secunde constau in simularea conditiilor de rulare in extraurban, finalul testului insemnand maximum 10 secunde de rulare la 120 de kilometri pe ora.

Automarket va invita sa publicati, in comentariile la aceasta stire, consumul real al masinii pe care o conduceti, in paralel cu cel declarat de constructor. Incepand cu luna ianuarie, vom stabili un "tabel al consumurilor reale" pentru fiecare versiune de motorizare, urmand ca acesta sa fie publicat intr-o sectiune separata a site-ului.

Tabelul consumurilor "reale" in varianta Quattroruote:

 

DIFERENTELE DE CONSUM (sursa: Quattroruote) 
 MODEL

 Consum real vs
consum declarat

 MODEL
 Consum real vs
consum declarat
 Alfa Romeo 159 1.9 JTD
 +28% Ford S-Max 2.0 TDCi
 +22%
 Audi A6 3.0 TDi
 +23% Lancia Ypsilon 1.4 16v
 +35%
 BMW 118d
 +47%  Nissan Qashqai 1.5 dCi
 +43%
 BMW X5 3.0d
 +37% Opel Corsa CDTi
 +37%
 Citroen C1 1.0 +30% Renault Twingo 1.5 dCi
 +37%
 Fiat 500 1.2
 +37% Toyota Auris 2.0 D-4D
 +30%
 Fiat Bravo 1.9 Multijet
 +34% Toyota RAV4 D-4D
 +17%
 Fiat G.Punto 1.3 Multijet
 +26% Toyota Yaris 1.0 +33%
 Fiat G.Punto 1.4
 +28% Toyota Yaris 1.4 D-4D
 +29%
 Fiat Croma 1.9 Multijet
 +23% Volvo V50 2.0 D
 +19%
 Fiat Panda 1.2
 +21% VW Golf 2.0 TDI GT
 +20%
 Ford Mondeo 2.0 TDCi
 +36% VW Passat 2.0 TDI
 +34%

 

 

  • george, joi, 27.12.2007 19:18
    S-A DESCOPERIT APA CALDA...

    Unde e marea noutate??? Se stie de o gramada de vreme ca cifrele de consum declarate de constructori nu "bat" cu cele reale pentru simplul motiv ca simularea in cursul careia se determina consumurile este a unui parcurs "ideal" ceea ce nu e cazul in realitate. Niciodata... Iar onorabilii redactori de la QR si AutoBild au incurcat merele cu alunele...o crestere cu 47 % a consumului inseamna o crestere grosso modo cu jumatate...ceea ce devine o dublare un pic mai jos, in opinia celor de la QR...grea mai e istoria asta...

  • Alx CT, joi, 27.12.2007 20:19
    Oo DA

    Ce e domne' atata scandal si agitatie,Dacia mea(1310 cu carburator-1994-55cp cred) consuma intre 11 si 13 litri in oras,si nu ma plang,asta e vreti masini cu motoare mai mari e de asteptat sa consume un pic mai mult,si ce daca nu e consumul urban(ex)de 7L si e in REALITATE de 9L,si cam naspa cu normele de poluare ca i-a cam prins cu matza in sac :D IN REST NUMAI BINE TUTUROR!

  • Hunter, joi, 27.12.2007 21:10

    Eu sincer nu stiu in ziua de azi cine poate sa fie o persoana atata de credula, incat, la cumpararea unui automobil, sa vada ceea ce e scris in cartea tehnica , si cu asta sa ramana. Poate doar cineva care nu a avut inca masina si nici nu e informat de fel la acest capitol. Si vad acolo...Autobild...pai astia sunt parca cei care au rasturnat Logan-ul nu ?! Mirificul test, cu care au incercat sa "avertizeze" posibilul public cumparator german, de periculoasa masina de buget, acelasi public care acuma asteapta pana la 4 luni pentru un Logan (ma refer la MCV). Nu stiu cum o fi si cu Quattroruote...dar etalonul Autobild, de publicatie germana, ma face sa ma indoiesc.

  • Hunter, joi, 27.12.2007 21:14

    Si inca ceva...cine stie acele teste efectuate de cele 2 publicatii cum au fost facute. Bine, intelegem ideea de..."conditii reale de trafic", dar pot spune ca la Passat-ul meu, 1.9 TDI din 2003, daca merg linistit cu el in oras, adika 50/h...scot 7.5 - 8, consum-ul constructorului; daca ajung pe la 80-90/h, pai ajunge si consumu la 10-11.

  • silvius, vineri, 28.12.2007 03:45

    citroen c4: consum urban declarat de constructor in jur de 8-9, consum real fara sa pun la socoteala ambuteiajele, in jur de 11-12 la suta. Se poate un 9,5 intr-un Bucuresti gol.

  • mc, vineri, 28.12.2007 07:59
    bla bal bal

    in primul rand faceti diferenta intre: -consumul in oras la orele de varf - si standardul dupa care este calculat consumul urban adica ( producatorul spune) in oras PRESUPUNEM ca in 100 km facem 50 opriri , na 100 . DAR in realitate in Bucuresti in 1 km poti sa faci 50 opriri si porniri, deci NORMAL ca o sa consume mai mult. Voi credeti ca daca sunteti in ambuteaj 2 oe consuma 6 %?fii seriosi .Si tineti minte consumul marit apare la porniri DESE ( masina consuma f mult la pornire) si bineinteles cand se depasesc anumite viteze. deci producatorul( de talie ) nu se preteza la 1 l de benzina. Sa nu -mi spuna mie unul ca cineva cu un BMW conduce linistit tot o mai atinge ( poate in germania vre-un mos) cam atat

  • Adrian, vineri, 28.12.2007 08:46
    VW Jetta 1,4/170 CP

    Am fost zilele trecute intr-un voiaj de 500 km. Consumul indicat pe bord a fost de 7,4L, la o viteza medie de 76 km/h (am trecut si prin orase, cu un trafic normal, iar pe dn-uri nu cred sa o fi tinut sub 120, am ajuns chiar si la 220). Avand in vedere stilul de condus destul de sportiv, as putea spune ca ma apropii de ceea ce apare in cartea tehnica - 7,2L mixt. In oras mi se pare total irelevant sa spun cat consuma avand in vedere ca un drum normal acasa-birou pe care astazi l-am facut in 18 min, intr-o zi normala de lucru poate sa ajunga si la 1h. Daca fac o deductie simpla...timp triplu, ar trebui consum triplu?!?

  • mk445ro, vineri, 28.12.2007 08:47
    consum

    Rover 75 2.0 CDTI cu cutie automata consuma 13,6 - 15,2 in oras cu climatronic pornit in permanenta.

  • redundant, vineri, 28.12.2007 08:50
    haha

    fratilor, nu mai comparati niste standarde (destul de trase de par si la vremea respectiva) de acum cativa ani cu ce se intampla in urbile moderne. Cel putin in Bucuresti consumul nu mai este de mult la 100km, ci pe ora :)

  • umflichici, vineri, 28.12.2007 08:53
    consum

    opel astra gtc 1.9 cdti- 150 cp, in oras cam 10,5- 11 , afara in functie de stilul de condus max 7..oricum peste ce da producatorul 7.4 in oras si 5.8 mixt

  • fitness, vineri, 28.12.2007 09:05
    consum

    skoda fabia 1.4 benzina 48000 km media totala 9.6

  • ktulu22, vineri, 28.12.2007 09:15
    Interesant

    Stiti ce marca nu am vazut in topul de sus? MERCEDES! :D Acum stau si ma intreb un lucru: De ce oare? Cumva o reclama mascata? Vad ca apare BMW, FIAT, ALFA ROMEO, RENAUL, OPEL, VW, TOYOTA, ETC. Dar de ce nu apare si MERCEDES? Totul e cusut cu ata alba. Prea de tot sau injosit si nemtii astia, (vezi cazul DACIA). Eu unul nu mai citesc nici o revista care apartine grupului lor de presa , indiferent daca e in romana, engleza sau germana. Si-au pierdut credibilitatea in fata mea. Cat despre subiect in sine, cred ca e ceva absolut normal sa consume ceva mai mult o masina fata de cat e in cartea tehnica, dar nici chiar asa de mult cu prezinta tabelul. E de vazut atitudinea constructorilor in ceea ce priveste aceasta problema. Eu le-as da un sfat: sa schimbe normele dupa care se fac testele in fabrica. Cam atat! In rest LA MULTI ANI SI SARBATORI FERICITE TUTUROR!

  • Adrian, vineri, 28.12.2007 09:30
    Consum Matiz

    Consumul la Matiz cu aer conditionat este asa cum zice producatorul in afara orasului dar in oras, pe ruta pe care merg de obicei la serviciu care este plina de semafoare si treceri de pietoni si pe care rar ajung in viteza a 4-a, este intre 10% si 11%.

  • Mituc, vineri, 28.12.2007 09:39
    Agitatie fara rost si fara fond

    Scandalurile alea monstru stirnite sint stirnite degeaba. Probabil mai corect ar fi fost sa se sugereze schimbarea normelor de testare a consumurilor medii avind in vedere ca orasele s-au mai aglomerat si se sta mai mult pe loc. Exemplu extrem: daca o masina arde 2l de benzina la mers la relanti intr-o ora, iar intr-o ora te misti 10m, atunci media de consum e 200l/100km. Am dat acest exemplu extrem ca sa intelegeti cit de mult ne afecteaza statul pe loc. Consumul dat de producator e fix ala insa e testat in niste conditii anume, la o anumita viteza medie, pe drumuri fara gropi, fara praf de sa inceapa filtrele de aer sa bata cu pumnii in capota ca se sufoca, etc. De exemplu in Bucuresti la 3 dimineata scoti consum mediu 7.5l/100 si ziua la 13-14 scoti 15-25 (depinde prin ce hirtoape o iei sau in ce ambuteiaj nimeresti, ca in bucuresti "strazile" incep sa devina raritati), cu o masina care are declarat consum mediu, sa zicem, 9.5l/100 in oras.

  • Manu, vineri, 28.12.2007 09:41
    ...renul este ideal

    asa k mai bine ne luam reni..sa fim in ton cu sezonul ;). un plus ar fi ca un ren consuma un balot de paie in 2-3 zile. consumul declarat de producator. bine poate e putin diferit consumul real dar nu foarte mult. depinde desigur si de marimea renului. este o solutie ecologica desigur [intra in categoria green]. probabil de asta mos craciun a ales renul ca mijloc de transport. sincer cred ca este mult mai eficient si ai econom. omul asta poate parcurge in 24 de ore intreaga suprafata a terei. sa te vad facand asta cu un seria 6 de la BMW sau un MErcedes SL sau ce vrei tu. va recomand renul [plus ca il puteti lua personalizat..cu nasul rshu de exemplu ;)..va da cu sigurantza un plus de culoare si atractie speciala] ALEGE RENUL..cu incredere ;) SARBATORI FERICITE :))

  • Sabiuta, vineri, 28.12.2007 09:42
    Pentru ktulu!

    Salut! Ai dreptate ,cei de la Mercedes, ce consum sa mai treaca ,caci ele din start au un consum mare,raportat la celelalte masini din categoria lor,din diferite motive,de,doar cand o cumperi cam trebuie sa-i plateste emblema respectiva! Ele erau pe vremuri renumite si asta ma refer la modelele de peste 15-20 de ani,datorita andurantei lor exagerate,pentru ca se lucrau altfel decat acum si NUMAI in Germania ,NU in India sau mai stiu eu unde;aici trebuie facuta o mica exceptie,al celor din Iran,dar ma refer la microbuze si autocare,care au fost extraordinar de bune!!! Mercedes-ul a cautat intotdeauna sa faca calitate net superioara celorlalte masini,dar nu si la consum;unul din motive este ca sunt grele si atunci nu are cum sa nu consume! Ura! La Multi Ani! si Sarbatori Fericite !

  • Manu, vineri, 28.12.2007 09:48
    skoda octavia

    motorizare 1.9 diesel, 101 cp si 8200 km parcursi in 5 luni are un consum mediu pana acum de 10.9 l/100km ceea ce mi se pare exagerat de mare.

  • Manu, vineri, 28.12.2007 09:52
    renault megane

    motorizare 1.5 DCI 85 cp, km reali parcursi 37000 in 3 ani. un consum mediu de doar 6.8 l/100 km. consum bunicel dupa parerea mea ;)) si merge si foarte bine.

  • Sandu, vineri, 28.12.2007 10:09
    Ford Fusion

    Am un Ford Fusion 1.4 TDCI, 68 CP, 48 000 km, 1,5 ani si am o medie de 6 l / 100 km. Este peste media data de constructor - 4,4 l / 100 km, dar sunt multumit de ea :)

  • radu, vineri, 28.12.2007 10:12
    tot renault megane

    Tot un renault megane 1,5 dCI, 100 cp, 20k intr-un an, media pe un plin in oras (in perioada dinainte de sarbatori) e de 6,9 %. In afara orasului la 800 km parcursi am avut o medie de 4,8 (extra urban la viteze de 120-140)... aproape de cartea tehnica

  • ciocoflender, vineri, 28.12.2007 10:13
    Pt. ADRIAN...

    Mai mergi tu cu 220 pe autostrada sa ne pui viata si masinile in pericol ca te-a facut mata mare pilot si trebuie sa conduci sportiv...du-te tata pe camp undeva unde esti singur si baga mare, sa rad si eu cand o sa te vad cu ea in copac...Toti sunt piloti acum...

  • iulian, vineri, 28.12.2007 10:18
    clio 1.2 16v 2003

    consum bucuresti:9-vara, 10-11-iarna, de obicei in trafic aglomerat...binenteles ca bate de departe consumul dat de producator...respecta doar consumul dat ptr extraurban:5.5-6

  • florin, vineri, 28.12.2007 10:20
    clio bicorp 82 CP motorina

    in oras media este cam de 5.5(si de trafic) afara depinde cu ce viteza mergi. Dar media peste tot este cam de 5.5-6.0 de cand am cumparat-o si mai mult merg in oras cu AC si la incalzit si la racit. Este cam cu 0.5 peste ce scrie in carte si nu cred ca am un stil sportiv

  • nicu, vineri, 28.12.2007 10:21

    Consumul difera mult si de stilul de condus al fiecaruia. De exemplu Bucureti-Bacau dus intors si ceva mers prin oras (vreo 600 km) cu skoda octavia 1.9 tdi 90 cp 94000 km am consumat 35 litri de motorina(5.8 mediu). Dar condus cuminte max 120 extraurban, si 50-60 prin localitate.

  • luxxxien, vineri, 28.12.2007 10:25
    Mercedes C230K

    Mercedes C230 Kompressor, 142 kW 130.000 km, 9 ani. Vara cu climatronic pornit in functie de cum merg o scot la capat cu 13,5 - 14% (producatorul spune 13,4%) in oras si 9-10% mixt daca nu sar de 180km/h. Iarna insa.... 17-18% in oras si in jur de 8,5 - 9% exterior... Oricum masina nu mi-am luat-o pentru ca are un consum mic... Iarna nici Cielo nu-l scoteam sub 12,5% in oras asa caci daca luam in calcul cilindreea de 1,4 ori mai mare si faptul ca am dublu si ceva la putere nu ma plang absolut deloc... Ma intreb ce parere au americanii... :) Cum zicea si Manu: Alegem Renul!!! Sau alcoholul si nu mai conducem si facem economie... Sarbatori Fericite si bafta multa la anul!

  • sebi, vineri, 28.12.2007 10:27
    logan si clio3

    cu un logan am facut un drum pan la roma cu 4 pers la bord plus bagaje , AC pornit .tot timpul zilei cu o vit in romania normala 50-70 in localit :D si 100-130 in afar in fct de drum , iar pe autostrada in afr inte 120-140 am ajuns la un consum mediu de 6.5 % in oras momentan pe vremea asta 9%"zapada", cu un clio 3, 1.2cm3,16V, in oras consum mai putin decat cu loganul cam intre 1-1.5 litri la suta pe aceasi vreme desi e mai grea cu 200 de kile , dar difera motorul care e de generatie noua iar in afr la o viteza constanta de 150 ajung la max 8%

  • Unu, vineri, 28.12.2007 10:32
    Consum

    Eu am o masina care e non euro si multi mi-ar recomanda sa o casez. Un Audi 80 fabricatie 1986 cu motor de 1.6 D reusesc sa scot un consum mediu de 5.5%. E adevarat ca nu depasesc viteza de 100 km/h decat foarte rar si merg mai mult in afara decat in oras. Dar spre exemplu in vara am facut un traseu prin nordul Moldovei si am trecut prin mai multe orase si am mers cu 80-120 intre localitati si am reusit la 1470 de km sa consum 75 de litri de motorina. Cam cat e valoarea declarata de constructor pentru acest motor?

  • alx, vineri, 28.12.2007 10:33
    cand nu mai au ce spune, inventeaza :)

    In primul rand, in cazul unui test se spun conditiile in care s-a efectuat testul, nu doar rezultatele, ca cel care citeste sa-si poata da seama cat de mult reflecta realitatea si daca au fost aceleasi conditii. De exemplu, eu as fi foarte curios sa aflu cum au asigurat ei conditii exact la fel de rulare pt cele 24 modele testate... In al doilea rand, subscriu la ce-a zis Mituc. Producatorul testeaza masina in conditii ideale. Daca masina nu e condusa in conditiile ideale, nu va avea acelasi consum. Personal, la un Focus din 2006 (1.6 TDCI 109CP), in oras am obtinut intre 5.5 si 8.5 si in afara intre 3.3 si 6.2 in functie de cat de grabit eram, cat de frig era afara, daca motorul apuca sa se incalzeasca, timpul petrecut stand in trafic si multi multi alti factori. Tocmai asta e motivul pt care sunt curios cum ar putea cineva replica toti factorii la toate modelele testate si sa pretinda ca e un test "obiectiv", dar probabil ca s-a mers pe ideea "cand n-ai ce spune, inventeaza"...

  • ursus2, vineri, 28.12.2007 10:42
    VW Caddy 1,6 benzina/102cp

    Consum Buc-Constanta la 130Km/h cu pilot automat=11%.ABERANT!! Masina din 2007.In aceleasi conditii un Taurus de 3000cc/V6/cutie automata din`88 consuma la fel.Turatie motor VW la 135Km/h=3900rpm si la Taurus=2200rpm.

  • soso, vineri, 28.12.2007 10:45
    test

    as dori sa vad ce consum poate scoate oricare dintre mas de serie in bucuresti ? va mai amintiti de oltcit? ce consum era dat? dar realul iarna-vara/

  • Adrian, vineri, 28.12.2007 10:48
    @ ciocoflender

    Dragul meu, eu nu te-am insultat pe tine, asa ca... Nu spun ca am facut bine sau rau, insa te asigur ca nu am pus pe nimeni in pericol, stai linistit am spus ca am atins 220, nu ca am mers constant cu 220, dupa cum spuneam media a fost de 76. Merg destul de mult atat prin tara cat si in afara, pe tot felul de drumuri (de la DC la Autobahn) si pot sa-ti spun ca cei mai periculusi, (in afara de "regii soselelor" care au o masina "tare" si se rup in figuri cu "fata" sau "pretenu" langa ei) sunt cei cu masini vechi, care merg f incet si se trezesc ca vor sa depaseasca pe autostrada sau pe o sosea cu 2 benzi fara sa se gandeasca si de multe ori fara se asigure cum trebuie (daca ei merg cu 60-70, o masina care vine pe banda 2 poate avea 110-130). Din aceasta cauza sunt si multe accidente pe DN1, intre Baicoi si Comarnic. Hai Sarbatori fericite!

  • andy, vineri, 28.12.2007 10:51
    logan 1.5DCI 85cp

    am facut cu masina 1600km, marea majoritate in bucuresti si am un consum mediu de 5.6...ceea ce e foarte bine si foarte apropiat de cel din manual 5.3 in oras

  • Anticiocoflender, vineri, 28.12.2007 10:57
    Pt. ciocoflender

    Bai, tu esti ala care mergi cu 80 km/h pe autostrada si franezi cand te depasesc? Ce te iei de om ca a mers cu 220? Esti si tu vre-un frustrat cu Dacie care nu poti sa mergi cu mai mult de 120, si toti care o calca o data sunt niste vitezomani idioti?

  • alecstm, vineri, 28.12.2007 11:07
    VW Bora 1.9 TDI 85 KW (pompe diuse)

    intre 9-10l/100 km in oras si 7-7,5l/100 km in afara (depinde cat ii dai in gura)

  • Ionita Bogdan, vineri, 28.12.2007 11:17
    Categoric teapa

    Am avut un VW T 4 care consuma in oras cam 10 - 11 litri / 100. Era normal pt un motor de 2500cm / 88 CP. Pe urma am cumparat un VW PASSAT cu motor 1,9 / 130CP / 4 motion -consum 11,5 la suta in conditii de Bucuresti.Acum m-a pus dracu sa-mi cumpar un VW T 5 nou cu motor de 2500 / 130 CP. Cosumul dat in carte este de 11 litri la suta in oras. In realitate masina consuma cam 17-18 in conditii de trafic ft intens. Afara cam 10.

  • Golf 4 TDI 2001, vineri, 28.12.2007 11:21
    116 CP, 6 trepte

    5,3 - 5,5 afara 8,5 - 9 in oras

  • Gabriel, vineri, 28.12.2007 11:36
    Peugeot 307SW 2L benzina

    Cel mai mic consum mediu vazut vreodata pe cb-ul masinii a fost de 6.4 pe un traseu de 70km parcurs absolut legal. A fost atat de plicitsitor incat la intoarcere am scos 17% si o medie de 170. In mod frecvent, in regim urban scot mai putin decat zice constructorul dar eu nu stau in Bucuresti. Vara trecuta in superba capitala am scos 21% cu o viteza medie de 6 km/h. Cineva spunea mai inainte ca in Bucuresti trebuie calculat consumul la ora si avea f. mare dreptate.

  • LOGAN 1.5 DCI, vineri, 28.12.2007 11:48

    CONSUMUL URBAN (REPET -URBAN)ESTE DE 8.2 %

  • FlorentinPavel, vineri, 28.12.2007 11:59
    Consumul nominal nu este cel practic

    Consumul nominal (notificat de fabricant) al unui autovehicul este cel minim posibil, nu cel mediu sau maxim si se verifica cu consumabile noi si in conditii tehnice ireprosabile, fara pasageri, fara bagaje si la viteza extraurbana de maximum 90 km/h, cu pedala relaxata dupa atingerea acestei viteze pe drum drept si cu un rulaj fluent, nu cu accelerari si decelerari bruste ca in traficul de zi cu zi. Fabricantii publica deci consumul nominal, nu cel practic, care se poate chiar dubla daca vrei neaparat. Asta depinde de cum conduce fiecare. Eu am scos consumul nominal pe drumul Craiova - Sibiu, mergand subturat cu 80 km/h in treapta a 5-a . Si nu am fost singur, ci cu sotia. Deci am scos consumul nominal, cel notificat de fabricant in Certificatul de conformitate al masinii! Altfel inseamna ca masina e defecta. In oras, ca sa scoti consumul nominal nu trebuie sa stai un minut la semafor cu motorul pornit, dar nici sa-l opresti daca mai sunt cateva secunde, fiindca asa consumi si mai mult la pornire. Iar in oras trebuie sa mergi ca la plimbare si sa conduci elegant, nu sa fugi de cei din spatele tau ca incep sa claxoneze. Condusul economic e de preferat decat unul agresiv sportiv si in urma caruia uzezi prematur masina, iar reparatiile costa si mai mult decat motorina pe care crezi ca o economisesti mergand mai repejor. Uneori chiar imi vine sa rad cand vad pe cate unii care,cand cumpara o masinua, urca in grup in ea ca sa-i testeze consumul cu 120 km/h la deal si 90 la vale, caci asa se circula in lumea moderna.

  • Fiat Stilo 1.9 JTD, vineri, 28.12.2007 12:10
    consum

    In luna decembrie ,tinand cont ca am facut doar doua drumuri pana la aeroportul "Henry Coanda",iar restul in Bucuresti si nu am oprit motorul cand am asteptat pe cineva am avut un consum mediu de 7.7% cu o viteza medie de deplasare de 18 Km/h.(in Bucuresti nu poti realiza o viteza medie mai mare )In carte consumul de oras este de 7.4%.Deci eu sunt multumit.Vara pe un traseu de 7000Km Bucuresti -Roma si retur am avut un consum mediu de 5.5 l/100 Km cu o viteza medie de 107 Km/h.

  • Alinesku, vineri, 28.12.2007 12:17

    Ne ducem ... oricum ! Cate optiuni de energie nonconventionala exista ? Multe. Dar totul se reduce la bani si la petrol. Automobile care se hranesc cu energie electrica exista de mult, cele cu disocierea H20 demult, energie eoliana se foloseste la scara prea mica, energie hidro la fel ...si pana la medicina naturista care este "fugarita" de corporatiile mari farmaceutice. Si subiectul de sus s-a nascut din lacomia si comoditatea noastra a tuturor. Pe cati dintre voi nu va intereseaza sa gasiti locul de parcare cel mai apropiat de intrarea in Carrefour si sa faceti cativa pasi in plus pe jos ? Suntem o specie sinucigasa. Sarbatori Fericite !

  • Lucian, vineri, 28.12.2007 12:26
    Loganu - saracu :))

    Astia cu Logane care scot 5,5% in "oras" ,...sa ne spuna si in ce vise au vazut consumul asta de motoreta :)). Poate daca stau in marele oras Scornicesti unde exista un semafor si ala e pe intermitent mereu!!!

  • cristi_fulger, vineri, 28.12.2007 12:30
    MERCEDES E220 CDI(2004)

    Fratilor, mie in Galati imi ia 8-9,5 maxim cu klimatronic pornit iar in Bucuresti ajunge pe la 13l/100km. Afara 5,5-6,2 depinde de cat ii dau si cati suntem in masina dar in general nu sar de 120km/h. Dar avand in vedere ca masina are cutie automata tiptronik, 150 da cai si 1,7 tone goala.....eu zic ca este un consum mai mult decat rezonabil! Nu mai zic de confortul pe care ti-l ofera! Consumul este calculat de mine personal ca nu am incredere in ce imi arata in bord si este aproape cat cel mentionat de ei in cartea tehnica. Dar in primul rand, tu ca sofer trebuie sa stii sa iti exploatezi masina si sa o simti, nu sa tragi de ea ca boul, iar in felul asta poti obtine un consum apropiat de cel mentionat de ei. Chiar directorul mare de la MERCEDES intr-un reportaj spunea ca, "consumul unei masini si gradul de poluare nu il poti controla doar din motor, ci in primul rand cu mintea si piciorul soferului"!!!

  • clavalik1, vineri, 28.12.2007 12:46
    Amuzant...

    Ma amuza teribil stirea asta...nu zic ca e clar ca masina noua oricum consuma mai mult decat zice cartea tehnica, dar ce ne facem cu cele second-hand de prin targuri ca pe masini sunt trecute tot consumuri de-astea hahaha 4l/100 km la dieseluri, de imbrobodit pinguinii... Ma amuza teribil domnul cu Skoda Octavia 1.9 TDI 105 CP care consuma 10,9l / 100 km in oras si domnul cu VW Caddy 1.6 benzina 102 CP 11l/100km pe autostrada mers constant 130km/h pe autostrada...toti amicii au zis ca sunt tampit ca mi-am luat Octavia pe benzina (2.0 FSI 150 CP)...sa vedem cifrele reale: -consum mediu Constanta-Tg. Mures si retur 7,5 l/100 km (autostrada 140 km/h, oras, drum de munte,drumuri nationale) -consum mediu Constanta-Bucuresti la 135 km/h mers constant pe autostrada 8l/100km -consum mediu in oras 9-12l/100km (in functie de distanta parcursa);de acasa la serviciu am de facut 2 km, daca nu merg nimic in plus scot intre 12-13 l/100km consum mediu) Cred ca fiecare masina are o zona de consum optim, ticalosii astia baga din top in cartea tehnica - evident ca un Passat consuma mult mai mult decat un Golf cu aceeasi motorizare nu doar 0,3 l / 100km in plus... Una peste alta sunt supermultumit de consumul masinii, suntem si penibili in general, ba ne plangem de consum (cei cu masini puternice) ba de puterea slaba (cei cu motoare mai economice)...A, ca tot mi-am amintit, am scos odata 3,6 l/100km consum mediu pe 200 km (Constanta-Galati) cu mers maxim 70km/h tot drumul din cauza cetii cu o Skoda Fabia 1.9SDI 64 CP... Si apropo de ambuteiaje, mai opriti motoarele ca sa reduceti consumul...un specialist zicea odata ca daca stai pe loc mai mult de 30 sec cu motorul pornit consumi deja mai mult decat la repornire.

  • flavius, vineri, 28.12.2007 12:55
    C1 1.0

    Porcaria mare este ca o astfel de informatie deformata m-a facut sa aleg versiunea 1.0 in loc de 1.4 d. Mai am doua masini , diesel , si pe asta am luat-o exclusiv pentru utilizare urbana. Am considerat ca diferenta afisata de constructor ( 0.3l/100km)nu merita diferenta de pret . TEAPA! Daca in cazul diselitelor ( un 307 1,6 hdi si o solenza 1,9 D)diferenta intre consumul declarat si cel real nu trece de 10 max 15 % iarna , in cazul buburuzei benzinare a fost de CEL PUTIN 25% pimavara, fara aer conditionat ( 7% in loc de 5,6%)si a ajuns la un inredibil 65% ( 9,25 l/100km) de cand a dat frigul!

  • flavius, vineri, 28.12.2007 12:55
    C1 1.0

    Porcaria mare este ca o astfel de informatie deformata m-a facut sa aleg versiunea 1.0 in loc de 1.4 d. Mai am doua masini , diesel , si pe asta am luat-o exclusiv pentru utilizare urbana. Am considerat ca diferenta afisata de constructor ( 0.3l/100km)nu merita diferenta de pret . TEAPA! Daca in cazul diselitelor ( un 307 1,6 hdi si o solenza 1,9 D)diferenta intre consumul declarat si cel real nu trece de 10 max 15 % iarna , in cazul buburuzei benzinare a fost de CEL PUTIN 25% pimavara, fara aer conditionat ( 7% in loc de 5,6%)si a ajuns la un inredibil 65% ( 9,25 l/100km) de cand a dat frigul!

  • Mihai, vineri, 28.12.2007 13:21
    Octavia 1.9

    Pentru d-ul cu Octavia 1.9 ce are 8000 Km, pe de o parte e normal ca in primii 10-15 mii Km sa consume mai mult pana se regleaza motorul si acum depinde si de stilul de condus! In termeni comparativi, eu am tot Octavia 1.9, 101 CP si peste 100 mii Km, nu prea se intampla sa imi ia mai mult de 7,5-8 maxim in oras la ore aglomerate si 4,5-5 in afara! Cat despre consumurile declarate de producatori sunt cele minime efectuate in conditii optime de consum redus, iar variabilele in calculul real sunt destul de multe, astfel incat articolul nu aduce nimic nou!

  • flavius, vineri, 28.12.2007 13:34
    consumuri reale verificate pe propria piele

    Fiat Uno 45-motor 890cmc model 1986, 45 cp. carburatie interurban-5,2-5,6/100km urban-7,1-8,2l/100km total parcurs-40.000km in doi ani Fiat Uno 1.3 diesel aspirat , injectie indirecta , model 1987 46 cp interurban-4,1-4,4l/100km urban-5,8-6,5l/100km-total pqarcurs aprox. 55.000km in doi ani si jumatate Dacia Solenza 1.9 diesel - model 2004 interurban-min.4,2( obtinut de mai multe ori singur fara bagaje circuland cu 100-120/ora pe traseul Cluj-Turnu Severin-maxim5,6% pe traseul Severin -Bucuresti , cu masina plina , circuland cu 100-120 pana la autostrada si cu 140--150 pe autostrada-de asemenea verificat de mai multe ori-consum declarat: 4,7% urban-intre minim 6,8 % si maxim 8,0%-consum declarat-7,2% Media pe ultimii 330000 km parcursi , regim mixt - FIX 5,7% EXACT CA IN MANUALUL DE INTRETINERE!-total parcurs panba in prezent-74000 km Peugeot 307 1.6 hdi-injectie directa-110cp model 2006 interurban 3,8-4.4% Minimul obtinut in conditii de avarie ( becul rosu aprins , 150 km pana la destinatie si bani ioc - a fost de 2,9% obtinut cu multi nervi si muuuulta rabdare mergand cat de mult s-a putut cu 60 km/ora)- consum declarat 4.1% urban-intre 5,9si7,2%-consum declarat 6.1% total km parcursi 24.0000 pana in prezent Citroen c1 , 1,0 mai zis si TEAPA interurban-incredibil de putin-intre 3,2 si maxim 4,4%minima de 3,2 a fost obtinuta de mai doua ori circuland cu aprox. 80 km/ora prin Serbia ( teren necunoscut , politzai ciufutzi)-consum declarat 4.1 urban-principalul loc de utilizare fiind orasul-inte 7% si9,25% -declarat 5,6!

  • ramdac, vineri, 28.12.2007 14:21
    incredibil sau ceva buba

    mie calculatorul imi arata la OPEL VECTRA CARAVAN 2.0 DTI 101 cp 142000km 2001 un consum urban, cu clima pornita...conditzii de -5 grade, de 17,7L/100 km!!!!!...ceea ce ii enorm de mult. Tre sa-i fac un consum gen plin,circulat si iar plin, sa vad ala real...ca la un plin de 60 L..calculatorul imi arata un consum de 75 L!?!?..cine mai are astfel de motor...sa scrie consumul pe care il afiseaza.(mers normal in urban in bistrita)

  • CLAUDIU, vineri, 28.12.2007 15:01
    vw passat 2.0 tdi

    eu zic,totusi ca nu este corect ce fac producatorii cand dau acele consumuri total eronate.multa lume crede ca nu este real acel consum dar nici chiar cu 50% mai mult.la masina mea dau consum in oras 7.5-8% dar in realitate este 11-12% depinde de trafic(stau in craiova si nu se compara cu traficul bucurestean).corect ar fii sa scoata o masina in traficul real de astazi,in orice capitala europeana si sa mearga cu ea o saptamana iar dupa aceea sa dea un consum urban.eu cred ca atunci s-ar apropia mult mai mult de realitate.

  • Manu, vineri, 28.12.2007 15:24
    ar fii o idee ok

    ar fii o idee buna. defapt..crezi k nu fac asta? sunt fel si fel de monitorizari pe care le fac pe vehicule scotandu-le in trafic greu de orash..sau stiu eu extraurban. merg cu ele sute de kilometri sa vada cum se comporta. dar ce ar fi sa iti spuna ca pasatul tau consuma 12% in orash..nu se vor vinde lafeld e bine..e doar o kestie de marketing. si gata.

  • gabi, vineri, 28.12.2007 15:37
    passaat 2.0 tdi

    passat 2.0 tdi din 04.2007 am 17000 km , consum urban: distante scurte 10 si distante lungi 8.5.....extra-urban 5.5-6.4 (cifra mica pentru mers ponderat iar cea mare pentru mers tare)....pana la 10000 km consumu in oras era de 12 si cel de afara era de 7.5....constructoru zice 7.8% oras si 4.9%afara......eu sunt multumit de consum....zic ca e acceptabil

  • gabi, vineri, 28.12.2007 15:42
    seat leon 1.6 benzina

    seat leon 1.6 benzina din 08.2007 cu 4500 km consum urban: 9.5(iarna) extra-urban: 6.4(iarna) totusi pe distante scurte se invarte in jurul cifrei de 11 % consum bun pentru km care ii are....poate mai scade....dar vedem ce a fi la vara

  • gabi, vineri, 28.12.2007 15:44
    logan 1.4

    logan din 2004 cu 40000km: oras: 9.1 afara: 5.3-6.4(depinde cat de tare mergi si cat esti de incarcat consum bun pentru ce reprezinta masina si prretul ei.....masina buna pentru un roman sarac...

  • Otniel, vineri, 28.12.2007 15:52
    MONDEO

    Am Mondeo 2,0 TDDI 90CP combi, si consumul mediu e cu pana la 0,2 litri mai mult decat in carte. E adevarat ca are deja 186.000 km. Fratele meu a avut tot MONDEO TDDi 90 CP limusina si la el consumul era cu pana la 0,3 litri mai mult decat in carte. A lui avea aproape 170.000 km. Si nu conduc ca un mos. Asta ar insemna un consum real cu 3,44-5,2% mai mult decat cartea tehnică. Autobild si Quatroroute s-ar putea sa dea de un megascandal pentru injosirea altora. Sau mai stii ce masini au ales sa probeze. Am un coleg care si-a luat un logan si avea un consum mai mult decat dublu pentru ca nu stiu ce nu era reglat si a trebuit schimbat pe la sistemult de injectie.

  • bbb, vineri, 28.12.2007 15:52
    Honda Accord 2.0 AT 155CP

    Oras 9-10.9 in functie de trafic- consum declarat 12.2 % Inafara 6,2%- consum declarat 6.3 % Consumul de oras de 10,9 % este in conditii de mers normal cu accelerari rapide deci nu mers lejer.

  • sagsa, vineri, 28.12.2007 15:54
    hmm

    am vazut ca multi nu cred ca loganul consuma cat spuneau domnii de mai sus..pot confirma si eu ca am mers pe loganul unui prieten iarna distanta-predeal-bucuresti cu un consum de 6.5l la 90km/h...eu personal am o dacie berlina pe injectie :-j din 2000 si am impresia ca in oras imi consuma in jur de 8l...atinge viteza maxima de 145 la ora...dar la viteza aia mers si 2 min raman fara benzina :)))...stie cineva cat consuma real o octavia 1.8 tfsi?:-?

  • teo, vineri, 28.12.2007 15:55
    consumuri

    Consumul real sa fce la suta de km. La drum intins si cca. 90 km/h (se stie ca viteza mult mai mare sau mult mai mica genereaza consumuri mai mari). Daca va consuma cit spune producatorul (sau pe aproape) e OK. Cum poti spune ca un consum urban e cel dat de producator, intr-un trafic ca cel din Bucuresti, de exemplu, unde mai mult stam. Daca dam drumul motorului intr-o parcare si-l lasam sa mearga pina se termina rezervorul de benzina, putem spune ca am consumat 40-60 de litri/100km?

  • Pancho, vineri, 28.12.2007 15:55

    la skoda octvia 2 motor 1.9 tdi 105 cai vara pe autostrada Pitesti Bucuresti am in jur de 5.4% cu 140km/h si clima la 1 iarna cu 120km/h ia cam 6 cu clima la 2 ,in oras e mai nasol cam 10% da traseul de servici care in timpul sap imi ia 30 min si duminca il fac in 5 min...acuma depinde si de stilul de condus al fiecaruia nu o turez aiurea ca n-are rost nici p autostrada nu am duso la 4000rpm cat are maxim, sincer u e departe deloc d ceea ce scrie in manual si sunt f multumit de ea. Bafta all, Sarbatorii Fericite!!

  • Costi G, vineri, 28.12.2007 16:26
    IDEAL VS. PRACTIC

    In primul rind, nu stiu daca producatorii au recurs la acelasi tip de test pentru a stabili consumurile. Ceva imi spune ca nu. In al doilea rind, consumul urban este influentat de multe variabile. Ai un cosum dimineata la 4 si cu totul alt consum 12 ore mai tirziu. In al treilea rind, consumul din carte se obtine in conditii ideale. Poate fi influentat de o gramada de chestii: calitate combustibil, vechime filtre, tip/presiune/uzura anvelope, incarcare masina, viteza/directie vint, planeitate sosea si multe altele. Eu la un motor de 2000 cmc cu 110 cp, HDI, scot consumul din carte 7 l in oras si 4,2 in afara la o viteza CONSTANTA de 50km/ora in oras si 90 km/ora in afara. Orice modificare in sus a vitezei duce la cresterea consumului. In afara la 110 am 5% iar la 130 am 5,5%. Repet consumul din oras este imposibil de atins in conditii de trafic normal in marile orase. La multi ani si s-auzim de bine !

  • Flavius, vineri, 28.12.2007 16:28
    consum C1-revenire

    Acum 10 minute i-am facut plinul pentru a doua oara in Decembrie-348.50km parcursui exclusiv in regim urban-(Severin-trafic nu foarte aglomerat dar cu traseefoarte scurte-in medie sub 2 km) a consumat 30.40l -8,

  • gy, vineri, 28.12.2007 16:39
    ford focus

    la focus 1.8 TDDI 75 cp an 2000, 173500 km la bord are un consum urban de 7 l/%, iar extraurban de 4.5 la mers usor 80 km/h si 1500 turatii/min, desigur valoarea consumului creste odata cu ...talpa..dar nu mai mult de 7 condus agresiv..eu zic ca e ok

  • Costi G, vineri, 28.12.2007 16:39
    IDEAL VS. PRACTIC

    Am uitat sa adaug ca nu cred o iota din testul realizat. Oare ce constructor de masini din lumea asta isi permite sa declare un consum mai mic cu 20-30-35% mai mic decit cel real. Adica in loc de 5% consum sa ai 6,5% ? Daca emisiile de co2 s-ar dubla,asa cum spun realizatorii testului, atunci cum se face ca,totusi, mai sunt masini care se incadreaza in limitele impuse de VTA. Si in final, chiar ii vedeti pe japonezi, nemti sau suedezi facind una ca asta?

  • Bmw 320D, vineri, 28.12.2007 16:53
    Consum

    Am un Bmw 320d 163CP, 6trepte, din 2006, km 47mii, consum pentru bucuresti: Seara: 7.5-8.3 l/100km Ziua: 8.7-9.5 l/100km Mers linisitit si pe distante destul de lungi, nu 1km si gata caut loc de parcare. Consumul dat de producator pentru oras este 7.8l/100km In afara: cand am venit din germania am avut 5.1 l/100km viteza medie de 140km/h, si am mers numai pe autostrazi. In Romania, in afara consumul este 5.5-6.2(max) in conditiile in care NU merg prea linisitit. Pe mine ma incanta consumul in comparatie cu puterea masinii. O zi buna!

  • mario, vineri, 28.12.2007 17:43
    noi sa fim sanatosi

    Va Urez Sarbatori Fericite tuturor!!!Lasati-i pe aia sa se certe... Ciao Eu am un Ford Focus 1.8 tddi si nu ma plang de consum oricum nu e ala din carte dar pe drumurile noastre........... ciao

  • cata, vineri, 28.12.2007 18:22
    consum audi

    audi vechi 2,2 turbo 170cp benz afara10-11 oras13-14depinde si de cum mergi f mult si de ff multi factori....DA CE DRACU FACEM CA EU VAZ O CRIZA PETRLOLIERA F APROAPE!

  • New Corsa 1,3 CDTI - Sibiu, vineri, 28.12.2007 18:22

    8000 km parcursi , mixt 4,5 - 6.2 %. Nu a sarit niciodata de 6.2% Consum doar afara acum 4.5 % mers cu maxim 100 km/2000rot/min.Urmeaza sa-i fac si un intern, metoda "in pompa pana in buza". Sunt super multumit.

  • Paul, vineri, 28.12.2007 18:56
    Consum Logan 1,4 MPI

    In oras 9,9 maxim, in conditii de trafic maxim ( in Timisoara )si cu clima pornita la maxim. In afara depinde de constanta apasarii pe pedala. Producatorul: 9,2.Eu zic ca Renaultul sta destul dev bine la aprecierea consumului real.

  • Marius, vineri, 28.12.2007 19:02
    Total irelevanta chestia cu procentele.....mi se pare antireclama la anumite marci sau modele

    Din ce am observat consumul real mixt e cam cu 1-2 litrii mai mult decat in carte la orice masina, insa calculul in procente nu mi se pare relevant deoarece nu e tot una sa scrie 4 si sa consume 5, adica cu 20% mai mult sau sa scrie 20 si sa consume 21, adica cu doar 5 % mai mult. In ambele cazuri e o diferenta de 1 litru.....era mai corect din partea celor de la AutoBild sau Quattroruote sa dea si cifrele exacte cu consumurile...

  • Plush, vineri, 28.12.2007 19:07
    Logan 1.6 MPI

    Pai la mine vara a comsumat in localitate 6,5 iar in afara undeva la 6 ( aici intra cam 50% viteza 100-120 km/h si 50% 55-65km/h) cu Aerul conditionat non-stop. Iarna cam undeva la 7-7,2 cu caldura la viteza 2-3 ( vorbesc in localitate)

  • Dan, vineri, 28.12.2007 19:19
    colt 1,3 benzina

    Mitsubishi Colt 1332 cmc, 90CP, benzina, aprilie 2006, 30000 km consum urban extraurban vara 8-9 6.5-7.5 iarna 10-11 7-8 mult mai mult decat ce a declarat producatorul (dealer-ul), care la momentul achizitionarii a declarat ca, consumurile (MICI) care sunt trecute in cartea tehnica si oferta pe care mi-a dat-o pentru masina, nu sunt la fel ca cele ce apar pe diferite site-uri pe internet (MARI), pentru ca s-au facut masuratori ale consumului pentru traficul din Japonia, pentru traficul din Germania, iar pentru traficul din Romania sunt cele care apar in oferta sa si mai exact 6.5 urban si 4.8 extraurban comparati si dvs. si concluzionati daca printre cititori mai sunt posesori de colt va rog postati pentru comparatii va multumesc si un AN NOU fericit si cu consumuri mici

  • Florin Iura, vineri, 28.12.2007 19:38
    Suzuki Ignis 1.3

    Vara, Ignis-ul meu consuma ca la carte in regim normal de condus, nici forjat si nici la consum: 8,3-6,5-5,5. Variatii de maxim 10% zic eu. Iarna in schimb in oras in loc de 8.3 papă cam 10-10.5 si e normal sa fie asa pentru drumurile scurte si dese pe care le fac. In regim sportiv cosumul urca cam la 11 in oras si 7,5 afara

  • zet, vineri, 28.12.2007 19:49
    Bora 1,9 TDI /90CP,la 3 ani .

    Daca poti crede computerul de bord,consuma intre 4,6 si5,2 la100 de km.in conditiile unui condus moderat(dar nu adormit),fara sa depasesc insa 140 km./h la "intins",doar sporadic,la depasiri.Cu trei ani mai devreme am avut un Golf II,la 280mii km.,cu consum mediu\mixt de 5.5 l/iookm.Cred mult in influenta "stilului",comportamentului in trafic,dar si in intretinerea corecta a masinii.Dupa mine VW e o marca ce-si merita bunul renume,pe mine nu m-a dezamagit,inclusiv in privinta consumului sunt multumit.La multi ani! tuturor.

  • claudelll, vineri, 28.12.2007 20:20
    Opel Astra Clasic 1.7 CDTI 80Cp

    dupa primii 5000 km pot sa spun urmatoarele: Consumul real mixt: 5.5 - 6.0/100Km (drumuri ploiesti bucuresti, si circulat intens in ploiesti) In cartea tehnica era trecut ceva de genul: Urban 6 Extra urban 3,8 Combinat 4,6 conform datelor oficiale: http://www.radacinimotors.ro/opel/modele-auto/opel-astra-classic-ii/date-tehnice/ Destul de departe de realitate !!!!!! Rusine!!!!!

  • skoda, vineri, 28.12.2007 20:51
    parere

    va-ti intrebat vreo data daca ce iti arata calculatorul e absolut corect ...sigur nu sunt facute sa te faca sa crezi ca consuma mai putin? la vw ,skoda seat,audi daca esti intr=o treapta de viteza si faci o frana de motor consumul e o,o (zero)=o prostie ,o masina consuma cand faci frana de motor .Iar daca franezi normal si o scoti pe liber deci motor la ralanti consumul difera in functie de viteza pana la minimul pe care il ai la ralanti .de ce consumul difera cand motorul are aceiasi turatie ,e pe liber dar viteza de rulare difera ?

  • kzoltan22, vineri, 28.12.2007 20:57
    Ford Focus 1.8TDDI, 75CP Hatchback din 2000

    Consum Urban: 6,5 - 7,5 Extra urban: 5 - 5,5

  • eu cred ca, vineri, 28.12.2007 21:03
    daca ma intrebati pe mine

    cititi orice revista auto sa vedeti ca "autorii" articolelor se plang ca masina testata ba nu are suspensia prea rigida si are ruliu mare, ba nu are scaune cu sustinere laterala pronuntata, ba are pozitia de condus prea inalta, ba e pra lenesa pe sprintul pana la suta si multe alte lucruri caracteristice masinilor sportive. de parca toti suntem schumacher si cand ne asezam la volan ne pregatim sa batem recordu' de circuit. numai remarcile astea imi sunt de ajuns sa inteleg ca astia chinuie masinile alea de test sub orice critica. nu cred ca a mers vreunu asa cum am mers eu cu loganu' meu (1.4MPI) cand am scos consum de 4,2%. nici macar aia de la fabrica n-au mers asa, ca altfel s-ar fi laudat cu asta!

  • bmw 525 d 2001, vineri, 28.12.2007 21:35
    consum

    in oras nu se poate potrivi nicodata consumul care-i in carte si cu cel indicat de masina, asta depinde de trafic clar si in al 2-lea rand depinde ff mult si soferul. consumul la masina mea este de 9 - 9,2% urban si 7 - 7.5 - 8% extra urban,8 mers sportiv. Este prima mea masina cu un motor mai amre de 2000 si am senzatia ca consuma mai putin ca si un 1.9 si am impresia ca este din cauza ca unele caroserii sunt prea grele iar motoarele prea mici. Va pun si eu o intrebare, un prieten se tot lauda cu un Grande punto, cum ca scoate 3.8 extra urban si fara sa tina cont de consum, este un motor de 1.2 diesel 75 cai... nu prea imi vine sa cred. este cineva in cunostinta de cauza?

  • Sandu, vineri, 28.12.2007 21:52
    Consum Nubira II Euro 3

    Motor 1.6L, 16V, Urban (Bucuresti): 11-12 (carte: 10.1), Extraurban: 6.5 - 8.0 (carte: 5.3!!!)

  • wormostar, vineri, 28.12.2007 22:15
    ei na...

    am skoda octavia elegance din 2002 si in oras (Piatra Neamt) imi ia 10 vara si 11-12 iarna la suta cu climatronic pornit la un motor de 1600 cc benzina 102 cp si in carte scrie 9%. si nu merg tare nui dau reprize si folosesc doar benzina de 98 sau 99

  • Krisztian, vineri, 28.12.2007 23:22
    Alfa 147- 1.6 twin spark-120 CP

    Consum urban 15L/100 km extraurban 10L/100 km, cel putin asa zice computerul de bord. Oricum mult fata de cat e dat in carte. Adevarul e ca nici nu o menajez nici in oras si nici in afara. Sunt curios de altii cu Alfa 147 cam cat au consum la tipul asta de motor.

  • matiz, vineri, 28.12.2007 23:38
    consum 10l/100km

    am un matiz din 2002 sunt al 2-lea proprietar si acum iarna am scos un consum de 10%.naspa de tot.vara pe drum intins in afara localitatii cu vit medie de90km/h am scos 6%.e corect? in carte e trecut consum mediu 6.1%.mi se pare un consum enorm la un ,otor de 800c2

  • hoinar, vineri, 28.12.2007 23:49
    Auris 1.6 124 CP - benzina

    in perioada de iarna urban - cca 10.5% Extern - 8% in restul anului: urban - cca 9% extern - 7% asta condus in limitele legale (hai un plus de max 20kmh) :). Ca daca se ingreuneaza talpa...creste si consumul..

  • kentsfield, sâmbătă, 29.12.2007 00:22
    alfa 159 jtd 210cp

    ireal cu se zice fisa tehnica cu cel real am ajuns sa consume la 230 19 litri de motorina dar daca ma duc cu el la 120 pe autostrada imi da 7,1 approximatix cu 6,9 ce zice in carte.oricare masina daca mergi cu ea cum zic producatorii consuma aproximativ a lo ke zic ei

  • nog, sâmbătă, 29.12.2007 00:30
    alfa 159 1.9JTS

    in oras ia 15-16 iar afara 10-11 consum mediu de 12/13 cred ca numai pe bancul de probe scoate consumul din carte

  • lucci, sâmbătă, 29.12.2007 03:25
    shmecheria

    mai copii,mai jurnalisti! Daca tot vreti sa afle lumea mai multe spuneti(ceea ce multi nu stiu ) ca imtr-un litru de carburant sunt 20 % costuri iar restul ,accize,adica ii ia alde tariceanu cu gashca lui prin ametzeli financiare de nu-i mai dai de cap. Si ca in 5-10 ani o sa punem masinile tenc la cat o sa coste benzina,pt. ca motorina VA FI MAI SCUMPA CU 10-15 % ca benzinica. Va pup!

  • Pacala, sâmbătă, 29.12.2007 05:45
    fraieri

    Mai "shoferilor" da multa incredere mai avetzi in ce va arata calculatorul de bord de parca ala n-ar fi fost pus tot de producator pe mashina voastra. Si in "ceasurile" de bord cand multzi umblatzi cu gume subtziri de fitze si credetzi tot ce vi se arata incepand cu manualul ala frumos colorat pe care v-il flutura la nas vanzatorul. Si chiar mai conteaza 0,0x sau 0,x litri la suta??? Ca dak va trebe mashina tot la pompa ajungetzi si gaura din buzunar tot aia e! Da shi berea se scumpeshte la asta nu protesteaza nimeni?

  • Moshu, sâmbătă, 29.12.2007 10:25
    consum real LOGAN 1.5 DCI-85CP

    Am acest LOGAN 15DCI din noiembrie. L-am omorat din nefericire pana acum numai in oras. Am testat ceea ce afisa calculatorul dupa un plin ochi(neaos romanesc), si cat am bagat dupa aceea la pompa. Calculatorul in momentul plinului(am ales sa-i fac plinul dupa o perioada care mi s-a parut pestrita ca fluiditate in trafic, pentru a fi cat mai obiectiv), arata un total consumat de~18L. Am indesat in rezervor aproape 20 L. Nu mai sunt sigur cati km parcursi aveam, insa atunci imi daduse un consum real de 8,5-9/%. Nu stiu cum majoritatea procedeaza dar, eu in aceste zile friguroase imi incalzesc motorul inainte de drum. In aceasta conjunctura cred ca nu este, totusi, un consum mare. Mentionez ca folosesc numai motorina TOPEURO-4+ Aditiv. Oricum in Romania mafiotii dicteaza preturile la carburant nu pretul petrolului .Statul nu reprezinta altceva decat cutitul care imparte tortul puterii, la intervale regulate(4 ani), intre acesti "oameni ai tarii". Nu exista protectie economica, exista interese uriase financiare, care se impart ca profit intre ei. Rezultatul, cel putin in context, costul mare al carburantilor si reactia de frustrare a noastra+subiect de discutie cu privire la consumul masinilor noastre. Daca era benzina si motorina 1,5 lei/L, mai ne interesa cumva rahatul asta de subiect?, anume cat consuma si in ce fel ? Nu cred. Numai Bine TUTUROR !

  • Ciocoflender, sâmbătă, 29.12.2007 10:57
    PT ANTICIOCOFLENDER SI ADRIAN

    "Bai" , pt. linistea ta masina mea e un Mitsubihi Colt full pe care l-am luat nou cu banii jos anul acesta...Pe autostrada merg cu 120 pt. ca nu ma cheama moartea si consider ca mai am lucruri de realizat in viata mult mai importante decat 30 de min. in plus...Acum normal fiecare judeca dupa creierasul sau...SI apropo de creieras "VREUN" se scrie impreunat...Asta asa pt. cultura ta generala k sa nu te mai faci de ras... Pt. Adrian : ai facut dovada de mare caracter pt. ca ai explicat si mi-am dat seama ca am gresit sa te incadrez intr-o anumita cat. de soferi.. ;-) Imi retrag acuzatiile si imi cer scuze fata de tine.

  • Mihai, sâmbătă, 29.12.2007 11:03
    mod calcul diferit

    Nu e nici o surpriza, diferenta mare vine din modalitatea de calcul. Oficial, formula simplificata este: ( 2xConsumExtern + ConsumOras)/3. Formula folosita de organizatiile mentionate mai sus e exact invers: ( ConsumExtern + 2xConsumOras)/3. La aceleasi consumuri extern si oras, diferenta poate fi chiar foarte mare folosind cele doua formule de calcul. Un exemplu: VectraC 1.8 122CP, oras 10.8l/100km, extern 5.9l/100km. Prima formula ne da o medie de 7.53l/100km, a doua ne da 9.16l/100lm. Diferenta este de 21.6%. Diferenta creste cu atat mai mult cu cat diferenta dintre consumul oras si cel extern este mai mare. Concluzia? Nu va uitati la consumul mediu, nu va zice mare lucru, pentru simplul motiv ca totul depinde de cat e raportul oras/extern al fiecaruia. Uitati-va mai bine la consumurile absolute oras si extern, date de producator, iar la cel extern tineti cont ca e realizat la 90km/h; la 120km/h veti avea garantat 20% in plus.

  • gmth, sâmbătă, 29.12.2007 11:08
    Consum real Astra Classic II

    Astra Classic II cu motorul 1.4 twinport (90 cp): ei declara urban 8, la mine e 9. Dar ce benzina e in RO si ce benzina e afara? Si ce trafic urban e in Bucuresti? Asa ca io n-as compara consumul urban din Bucuresti cu cel din alte orase...

  • Mihai, sâmbătă, 29.12.2007 11:44
    consum real VectraC

    Am uitat sa pun consumul. Vara, 11l/100km oras, 8l/100km extern, condus normal 2000-3500RPM, cu varfuri de 150km/h si, la nevoie, varfuri de 5000RPM. Media e undeva la 10l/100, cu 80% mers in oras. P.S. Ma indoiesc tare de tot de consumul afisat mai sus pentru Logan 1,6. 6,5l/100km in oras? Poate la 1200-1300RPM, caz in care o sa o bage repede in service.

  • DayWalker, sâmbătă, 29.12.2007 12:14
    Astra Classic 1.7CDTI

    Consum mediu declarat: 4.6 Consum real: 5.7 De mentionat ca am facut 2h intre Predeal si Busteni, in rest am ars-o pe unde s-a putut Io sunt multumit

  • flexus, sâmbătă, 29.12.2007 12:54
    Chevrolet Camaro 5.7L 305hp

    Urbran 16-30 (carte 16) extra 8-12 (carte 8). Mi-e clar ca valorile date de producator sunt absolut realizabile daca sunt sondate in conditii similare! Din cate stiu eu testele de extraurban sunt facute la viteze pana in 100kmh nu? Daca vii si spui ca te fura aia ca consumi cu 2 litri mai mult dar mergi 120-140...

  • tomita, sâmbătă, 29.12.2007 13:20

    citroen c4 1.6 benzina declarat 9,5% oras declarat 5.7% extraurban la mine in trafic normal ~11% oras doar daca drumul este perfect lin si merg cu 80kmh am 6%...in afara orasului... extraurban de fapt ar trebui trecut ca mers pe autostrazi..ca pe DN-uri e mai mult mixt (carute & biciclisti) mixt declarat 7.1%...la mine e ~8%

  • luxxxien, sâmbătă, 29.12.2007 13:55
    Va multumesc!

    Cu o lacrima in coltul ochiului ma declar complet multumit de masina mea! Din ce am declarat eu consumuri reale si ce am vazut pe la altii, Kompressor-ul meu sta foarte bine in parametri... Asadar asta am gasit, asta am luat, sunt multumit de ea mai mult decat as fi fost multumit de alta masina pe care o puteam cumpara la vremea respectiva, iar voua va urez La Multi Ani! Sanatate si virute, S-avem si noi ce bea, manca si conduce! Bafta multa pan-la anu!

  • vladone, sâmbătă, 29.12.2007 16:06
    consum alfa 159 2.2 jts (benzina)

    Alfa mea de 2.2 benzina 185 CP, an 2007,9000 km, imi arata: -3.700 km facuti in august pe autostrada cu un mers constant la cca.130 km/h si doar cateva escapade in depasiri (180, 200 km/h)- 8 litri/100 km (acelasi drum facut cu Alfa 159 1.9 jts a unui prieten dar tinuta marea parte a drumului la 150-160 km/h: 10.5 %); -in oras (Baia Mare)imi ia intre 10 % (duminica, dimineata devreme sau noaptea), 14% ziua mers normal,calm in timp.zilei, si 17% mers sportiv in cele mai aglomerate ore ale zilei (13-14); -in afara orasului (22 km, mers la parinti): 8% mers decent, 9.5-10% mers sportiv; -pe autostrada bucuresti-pitesti, tinuta km buni la 220 km/h, consum instantaneu 15%. Per ansamblu daca eu circul in localitati si in afara lor ori pe autostrazi la max.20 km/h peste vitezele legale (si cam asta e stilul meu de condus) obtin cu cca. 1 litru peste ce da producatorul. Este adevarat ca avem si o obsesie legata de consum mai mult de cand comp.de bord a cam devenit dotare de serie pe masina, parintii mei au avut dacii 1300 si,desi sunt oameni modesti, nu dezbateau problema consumului. Pe masina care o au acum (Albea, 80 CP,benzina) pot sa vada cons.dar sunt multumiti ca alimenteaza destul de rar (fata de Dacia 1300) si nu acorda importanta ce zice comp.de bord! Merci pt atentie si Sarbatori Frumoase tuturor!

  • Ilie, sâmbătă, 29.12.2007 17:10
    Salutare la toata lumea si la Multi Ani!

    Ford Fusion 1.4 TDCI extraurban intre 3.8 si 4.3, urban intre 5.3 si 5.7 l/100km. Matiz din 2003 4.5 extraurban si 5.8 urban. Jeep Cherokee 7.5 extraurban si 9.5 urban cu motor de 2.5TDI. acestea sint reali dar conteaza enorm de tipul sofatului si "masura la pantof", la un condus sportiv sa nu va asteptati la un consum redus.

  • MCV 16v, sâmbătă, 29.12.2007 17:36
    Logan MCV 1,6 16v

    Articolul asta mi-a amintit de povestea aceea... "in urma unor cercetari minutioase ce au durat mai multi ani de zile, un colectiv de prestigiosi cercetatori au reusit sa demonstreze ca vaduvele traiesc mai mult decat sotii lor". Ma rog, dupa o buna portie de amuzament, sa vedem cum stau lucrurile in ce priveste intrebarea din partea a doua: logan mcv 1,6 16v (motor k4m 690), 21000 km, azi a implinit un an, consumul mediu general (si in oras, si afara, si mosnegeste, si autostrada, si goala, si plina (9 persoane plus bagaje), si cu aer conditionat vara, si cu toate dezaburirile iarna, si zapada, si gheata, si asfalt si drum forestier, amestecat 8,5 litri la suta. Dupa parerea mea este singurul consum care conteaza. La CB nici nu ma mai uit, fiecare alimentare a fost plinul, fiecare bon de benzina poarta indexul kilometrajului din momentul respectiv, mi-am facut calculele si grafice in Excel, stiu cati leutzi am bagat in benzina de la bun inceput (am stiut si la masina precedenta). Prin urmare e masurat 'babeste', 'plin la plin', consecvent pe toata durata. In afara de mixt, cel mai putin a luat 6,47% (pe un plin) si cel mai mult a luat 12,93% in februarie. Clar diferenta mare de la iarna la vara (vorba cuiva): vara in oras 8,8-9,8. Datele constructorului: 6,3 / 9,8 / 7,5 (extraurban/urban/mixt).

  • Dan, sâmbătă, 29.12.2007 19:37
    Consum Ford Focus

    Ford Focus sedan 1,6 TDCI, 1 an, 19.500km la bord. Consum carte: 4,0/6,2 l/100km. Constatat: 5,5/8 l/100km. Destul de mare diferenta!!!! Pana anul trecut am avut un Clio Symbol 1,5 DCI. Diferenta intre consumul din carte si cel real era f. mica.

  • xxx3, sâmbătă, 29.12.2007 21:03
    Au dreptate...

    daca e facut corect testul. Pt ca testul e facut pe o banda ,iar in conditii normale de trafic consumul ar fi mai mare. Tocmai emisiile de noxe ii determina pe constructori sa comunice consumuri asa mici.

  • Skoda, sâmbătă, 29.12.2007 21:37
    masini cu consum scazut

    Ce ziceti de Skoda Octavia Tour 2005 1.9TDI 90CP, Baia Mare - Viena 3.7 l/100km. Regim de mers constant 100-120 km/h in treapta a 5-a, in carte scrie 4.5 l/100 km. Consumul de carburant este influentat de foarte multi parametrii. Producatorii nu au cum sa declare 100 de consumuri pentru 100 de regimuri de functionare, ele sunt realizate dupa un standard (ciclu de verificare), ciclu prost sau bun ramane de vazut. Dar exista 3 standarde principale European, American si Japonez, dar sa stiti ca nu difera foarte mult intre ele, cel mai stricy fiind cel America.

  • Cristian, sâmbătă, 29.12.2007 23:31
    Honda CB 500

    Luati-va fratilor motoare... scapati si de ambuteiaje... nervi si... excitatie la maxim. Consum Honda CB 500 - urban - 5,5 hai 6/100 km asta daca va dau fum in nas la semafor... in afara - 4,5 pana la 5,5 daca va tineti dupa mine la 180 km/ora... atat merge ce sa-i faci... ma ninge si ma ploua... da` mi-am luat canadiana noua... bafta la baieti!

  • sir., sâmbătă, 29.12.2007 23:44
    fiat doblo 1.3 diesel

    consuma in oras max 8 % am 12000 km la incepu consuma mai putin dar ramane de vazut se poate si mai bine sa iasa cosumul in oras si pe la vreo 7 % depinde cum pleci de pe loc,cu te mai enerveaza vreunul intrafic etc. media in bucuresti este de 20km/h

  • ramdac, duminică, 30.12.2007 03:04
    afisajul

    observ totusi ca multi sustin ideea ca CB-ul masinii arata mai putzin decat realul....mie imi arata 17.7 l/100km diesel....poate fii problema la debitmetru?...care mai are motor dti (opel)??(oricum..ft mult arata :P:P) sarbatori fericite!!

  • siby, duminică, 30.12.2007 11:02
    renault laguna 1.9 dci 120cp

    -vara:oras 8.5-9.5%, exterior 5.5-6.5% fara/cu clima -iarna: oras 9-11%, exterior 6-7% -consumul mediu dat de Renault - 6.5%

  • iona, duminică, 30.12.2007 13:30
    Toate consuma mai mult

    Toate masinile consuma mai mult decat scrie in fisa lor tehnica insa putini vor recunoaste aceste lucruri. Mai mult unii se mai si lauda ca masinile lor consuma mai putin. Depinde foarte mult de trafic , de accelerari bruste de opriri rapide si de stilul soferului. Personal cred ca studiul este aproape de adevar daca s-a parcurs acelasi traseu cu acelasi sofer si cu acele masini. Inainte se fabricau masini tari de te tineau o viata, insa acum toti producatorii vor profit. Daca s-ar mai face masini foarte bune le-ar scadea profitul Cine a mers cu mercedes clasa S diesel stie aceste lucruri.

  • ioco, duminică, 30.12.2007 18:16
    CONSUM

    Skoda abia 1.2L 64hp, am fabricatie 2004 cu 35000km la bord conditii: drum de 10km casa-serviciu intre ora 08:00 si 09:00 (fac minim 40 minute maxim 1 ora) consum urban producator 7.7 consum real intre 10 si 15, depinde de cum conuc, mai nervos sau mai ca mosii dar se poate obtine consum mai bun pe acelas traseu dar pe timp de noapte, cand e liber cel mai putin am scos 8.1 consum extraurban de 6%, mes cam cu 90km/h cel de producator e de 4.9 toate aceste consumuri le am de la indicatorul de consum instantaneu consumul mediu scos pe 1500km, toti facuti pe acelas traseu, in oras, e de 12%

  • ACE, duminică, 30.12.2007 18:40
    TOYOTA COROLLA 1,6 benzina - 124 CP rodaj 1.500 km

    Salutari tuturor, Pentru o Toyota Corolla 2007, noua, consumul mixt pentru primii 1.500 km a fost de 7%. Mentionez ca nu folosesc decat ventilatia ( treapta a doua din 7 posibile ), temperatura reglata la 20 grade C ( fara climatronic pornit ) iar din kilometrajul parcurs 50% sunt in oras, restul afara.... LA MULTI ANI TUTUROR !

  • ACE, duminică, 30.12.2007 18:53
    TOYOTA COROLLA 1,6 benzina - 124 CP rodaj 1.500 km

    Consumul mixt declarat de constructor: 6,9 %

  • soferu amator, luni, 31.12.2007 10:50
    ... de principiu

    Chiar nu se intelege problema de principiu? Declaratiile constructorilor sunt false, sunt numai pt. marketing & vanzare, iar impactul asupra cumparatorului este considerabil in contextul cresterii pretului de combustibil, a taxelor asociate normelor de poluare si a cerintelor de protectie a mediului care se impun. Este clar ca trebuiesc revizuite testele de consum. Din pacate mentalitatea noastra, a romanilor, este inca departe in urma, ne consolam cu diferente de "numai 1-3 litri" in plus la consum. Ne consolam cu traficul jalnic din Bucuresti, cu cei 100km de autostrada facuti in 17ani ... Nea Brucane, mai pune vreo 20-30 de ani.

  • George, marţi, 01.01.2008 14:27

    am si io o nelamurire...:)STIE CINEVA CAM CE CONSUM REAL ARE SEAT LEON 1.8 TFSI?

  • Yankas, miercuri, 02.01.2008 00:57
    Toyota Yaris

    Toyota Yaris, motor pe benzina, 1298 cc, consum combinat 6% vara, cu a.c. pornit permanent 6,5%, cam tot atat cat scrie in carte. Asta in conditiile in care merg 80% in oras (Piatra Neamt).

  • chevrolet aveo, miercuri, 02.01.2008 10:36

    consum in date tehnice 8.9 in realitate 10-11 mers linsitit schimbat 2500-3000 de ture

  • Gabriel, miercuri, 02.01.2008 16:56
    O marca ce se respecta...inca

    Sincer, nu am ce reprosa constructorului german VW.Dupa o jetta diesel am luat un passat 1.9tdi.Consumul este de max.5,5l in localitate si 5l/100 km inafara.La o cursa de cca.150 km (Slobozia - Mamaia)ruland cu o medie de 140/h (mai putin pe la Kogalniceanu),am consumat 11 litri.Deci, un fel de 7 la suta???Masina e din '96 si are 170.000 km.Din ce am studiat despre aceste modele, daca nu-ti bati joc de ele (carburant,ulei,etc.), lejer traiesc cu performante excelente 600.000-700.000 km.Nu am auzit nici un posesor de AUTOTURISM echipat cu MOTOR 1,9 TDI VW SAU AUDI care sa se planga de consum sau performante.De aceea a si rezistat acest model pe piata de 15 ani.Anul trecut (2007) inca echipau masini noi (Skoda Octavia) cu aceste motoare de 90 cai putere.Sunt adevarate.La ultimul control pe calculator, LA RALANTI, aindicat 0.4 l/h.Am ramas profund impresionat (placut).

  • Mos vasile, miercuri, 02.01.2008 23:55
    Biomobil

    Caruta TGI (turbo grass injection) 4X4 , 2 CP, vit max:50km/h la bice si injuraturi, sistem de franare HOOOO si apoi pe manivela, consum 1kg de iarba la 100 km sau 2 kg de paie, consum real 3 kg de iarba si o galeata de apa...pai asa nu-mi convine. :)))

  • mercedes S, joi, 03.01.2008 06:53
    O marca ce nu se respecta ...inca

    Passat 1.9tdi consuma in jur de 7.2-7.3l/motorina in localitate asta dupa fisa tehnica a constructorului.Daca dl. Gabriel a obtinut in mod constant5.5 l/motorina in localitate reprezinta un record mondial si ar trebui sa-si inainteze cv la producatorul VW , asta in cazul in care nu lucreaza deja acolo. Probabil ca domnia sa nu a auzit de fiabilitatea mercedesului cobra diesel. In rest uitati-va pe fisa tehnica si comparati afirmatiile d-lui Gabriel cu cele ale constructorului si va veti da seama de minciunile scrise.

  • savin512, joi, 03.01.2008 11:15
    Logan 1,6 8V

    urban Bucuresti 9-13% in functie de trafic si de modul de conducere. (noaptea 7%) extraurban 5,5% cu cca.120 km/h - autostrada si 7,8% cu 140-160 km/h - autostrada. Valorile mi se par rezonabile pt. o masina low-cost

  • Eu, joi, 03.01.2008 11:38
    consumuri

    La MUlti Ani! tuturor Am citit parerile voastre. Bineinteles, ca de obicei trebuie sa fie si pareri pertinente si pline de ura. In fine asa suntem noi si nu cred ca vom schimba vreodata ceva in tara asta, daca nu invatam sa ne schimbam pe noi si daca nu ne schimbam atitudinea asta (as putea spune chiar fascista. Numai ei erau impotriva tuturoro for now reason. Pur si simplu pentru ca erau altfel). Sa revenim on topic -Niciodata consumul declarat de constructor nu va putea fi scos de mare majoritate. De ce: Pai din mai multe motive: 1. Conditiile de trafic in orase difera enorm de la un oras la altul. In orase mai mici sau mai putin aglomerate, se poate scoate un cosum cat mai apropiat de cel al constructorului. Bineinteles, ca, acele cifre ale consumului sunt date de cosntructor pentru niste conditii normale (nu ideale). Adica nu plecari de pe loc in tromba, nu motoare subturate si nici supraturate. Consumul cel mai mic nu se traduce automat printr-o fiabilitate sau durata de viata crescuta a motorului. Depinde de voi: Consumati ff putin si distrugeti motoarele, sau preferati sa dati mai mult pe carburant dar sa va tina mai mult. 2. Conditiile din afara. De multe ori consumul pe autostrada e maimic decat consumul in afara localitatilor, tocmai datorita faptului ca motorul merge la o turatie relativ constanta si fara accelerari bruste - a se vedea carutele, limitarile de viteza gropile, camioanele ff lente, etc. 3. Consumul mixt. Deja aici e o alta poveste. Daca faci 500 de km in oras si mai faci vreo 500 km in afara normal ca o sa creasca consumul mixt. Consumul mixt se calculeaza cu , calculatorul de bord resetat la plecarea de acasa (bineinteles la drum lung cu un intinerar prin localitati) si se verifica la intoarcere si nu haotic. Am un astra h 1.7 cdti. E drept, consumul in oras imi e cu aprox 1-1.5 litrii mai mare si mixtul e cam cum 0.5 litrii mai mare decat cel declarat de constructor. Consumul in afara in conditii normale nu il stiu inca (nu am reusit inca sa fac un drum mai lung. Tot ce am condus pana acuma a fost pe drumuri ff virajate si trecatori-pasul gutai, mesteacan, asa ca nu e relevat, si numai in conditi de iarna. Dar si asa am reusit sa scot un consum de 5.5, ceea ce e destul de apropiat de cel declarat de constructor, si sincer nu l-am menajat deloc). Pe celelalte masini ce le-am avut, benzinare, la drumuri in afara m-am incadrat exact in cosnuml declarat de constructor, dar in oras consumul era mai mare cu aprox 2 litrii. Deci totul e relativ

  • Cipri, sâmbătă, 05.01.2008 16:31
    scurt !

    vb. aiurea.. certuri evidente.. scurt/2 peugeot 405, benz. 1,9cmc an 87, "Afara"-10L (cam la 90-100km/h) in oras: 12-17L/100.. Nimeni nu stie cat consuma precis, vb prostii, luati-va biciclete! daca ramaneti la benzina cand acul e spre zero alimentati, ce e asa complicat ?!

  • Liviu, luni, 07.01.2008 11:08
    Logan 1,5 diesel Ambition

    13000km in 6 luni 1000km/rezervor plin ochi (60 litri)mixt (oras /asfalt /santier /drum de tara) condus semiagresiv 80/90km/h ,dar cu depasiri din scurt cu talpa la blana;Cred eu ca in cazul asta nu ma laud si nici nu ma mai pot pacali conditiile de trafic. Sunt navetist pe 70km minim zilnic ,traversez Rm Valcea de cel putin 2 ori pe zi sud-nord ,masina am luat-o noua. Foarte multumit de consum se mentine intre 5-6 litri si are demaraj foarte bun in comparatie cu surorile cu toate ca producatorul spune ca e cea mai puturoasa. Oricum au dreptate cei care spun ca procentele nu sunt edificatoare; Cel mai bine vezi atunci cand mergi cu rezervorul plin ochi si completezi cat ai consumat.

  • paul, marţi, 08.01.2008 11:48
    consum cielo DOHC 1.5L 90CP

    mai intai raspuns la : "Iar onorabilii redactori de la QR si AutoBild au incurcat merele cu alunele...o crestere cu 47 % a consumului inseamna o crestere grosso modo cu jumatate..." publicat de George pe 27.12.2007 - ora 19:18, la 100 adaugi 47%, iti da 147, dar la 147 daca scazi 47% iti da cam intre 70 si 80 (nu 100), adik ar fi cam jumate, asa k mai citeste matematica... cei de la revista au zis: "consumuri cu 47% mai mici decat cele reale dubleaza practic si emisiile de CO2 declarate", si asa e, daca scazi 47% din orice numar, iti da cam jumate... In alta ordine de idei, Nexia din 1996 (un cielo facut in alta tzara si cu dotari care nu se pun pe cielo), cu motorul 1.5L DOHC 90CP, declara constructorul in cartea tehnik: pana in 7% in afara (nu mai stiu sigur) si 11.8% in oras, am facut consumu si in afara ia intre 5.8 si 6.5, in oras ia cam 12-12.5 iarna (vara inca nu am facut probe). Daca imi pun ambitia si nu o las sub 140-150/ora, ia cam 10-14 in afara, si in oras daca e oras aglomerat si plec numai cu scartzzz de la stop, ia si 17-18. Deci Cielo le declara cam pe bune, zic eu.

  • Claudiu, joi, 10.01.2008 13:43
    Conducere economica

    Chestia cu consumurile reale variaza foarte mult de stilul de condus. Adriane, cu 220 km/h cum naiba vrei sa iti consume putin. Iar cu Cielo cu "scartzzzz", eu zic ete, scartzzz. Astea sunt teribilisme de 2 bani....Si eu fac naveta 125km pe zi, cu un Megane sedan 1.5 dci, 80 CP, si in medie merg cu 70 km/h cu tempomat, fara scartzzz la plecare, fara scartzzz la oprire, nu accelerez in suta de metri ca apoi sa opresc... Consum mediu, iarna, la -5 grade, am 4,6 L/100km, iar vara, cu aerul conditionat automat potrivit la o temperatura cat de cat confortabila (24 grade, nu 17) cam 4.2 - 4.3 L/1oo km. Asta nu inseamna ca nu o calc deloc... O fortez, dar numai atunci cand este necesar.In Bucuresti, vara, 45 de grade la nivelul asfaltului, in conditii de mers prin centru, 7.7 la suta. Dar nu poti sa iei un astfel de consum in considerare.Pentru cei cu consum mare: Sistemul audio normal are cam 6 boxe si nu este dat atat de tare incat sa tremure caroseria, AC automat merge forte bine si la 25 de grade, suportul de portbagaj si portbagajul pe plafon se foloseste doar cand nu mai ai loc in celalalt portbagaj, nu la fitze, mersul cu geamul deschis face rau si la masele, nu numai la consum, scatzzz-ul mai lasati-l, nu depasesti ca nebunul ca apoi 50 de metri dupa ce ai incheiat depasirea sa opresti la semafor sau sa faci stanga, decelerarea se poate face si doar ridicand piciorul de pe acceleratie...Si asa este foarte probabil sa ajungeti la consumuri chiar mai mici de cat cele declarate. Si asta fara sa fortezi motorul.De ce nu e Mercedes in lista?!?!?! Cum, mandria si simbolul Germaniei pe lista rusinii?!?!?!?

  • toto, marţi, 15.01.2008 10:35
    fiat doblo diesel 1,3

    Nu ma pricep , dar cred ca nu e normal sa consume 7,5 l / 100 km , in conditiile in care merge prea putin in oras. In fisa scrie consum mediu 5,4.Poate cineva sa-mi spuna daca e ok .?

  • Mihai, joi, 17.01.2008 18:42
    OPEL ASTRA H 1.6 BENZINA

    Ca tot a zis unu sa nu ne luam dupa computer-ul de bord, fie si asa, il ignor. Rezultate: Consum real urban iarna la rece: 12-13%( adica cat vrea ea) extern: 6-7/100km in ideea in care calc acceleratia ca pe o domnisoara maxim 100km/h. Autostrada 120-130 km.h 8.5l/100km. Declarat de producator?....nici nu mai conteaza, oricum mult mai putin decat ia in reaalitate. Same shit!

  • toto, vineri, 18.01.2008 10:36
    consumuri declarate

    O mare PORCARIE , se poate numi destul de usor ............FURT CALIFICAT

  • UL, sâmbătă, 19.01.2008 21:44
    Volvo 1.9D 2001

    7.7-9/100km in orash si 4.8-6.2% afara in functie de stilul de mers. Cifrele oficiale sunt 4.4 afara si 7.4 in orash. Tinand cont ca masina are peste 200K cred ca e acceptabil consumul.

  • ALEX, marţi, 29.01.2008 20:38
    dacia supernova

    in orash 9-10-11%afara incepand cu 6% la 100 km/h

  • victor, vineri, 15.02.2008 17:03
    transport in comun

    cele mai mici costuri!!!!!

  • Apocalips, luni, 03.03.2008 02:51
    da de unde

    asta daca nu pui in calcul si mirosul de transpiratie

  • Vladimir, joi, 20.03.2008 16:25
    CARE AFIRMATIE E ADEVARATA

    Afirmatiile: "E oficial: masinile consuma real cu 17 pana la 47% in plus fata de consumul declarat de constructori." si "faptul ca declararea unor consumuri cu 47% mai mici decat cele reale dubleaza practic si emisiile de CO2 declarate de producatori." nu pot coexista.47% mai mici decat consumul real inseamna aproape 100 % mai mari decat consumul declarat, ceea ce depaseste 47% mai mari.OMG ziaristi noobi.

  • Sa invatam matematica, joi, 20.03.2008 16:31
    Redactorul incult

    Mama, cine a scris articolul =))Redactor de weekend... te platesc aia?nu mai scrie de procente daca nu ai o scoala terminata

  • Cristi, sâmbătă, 26.04.2008 12:51
    Touareg R5 tdi

    Consumu dat de ei e 10 litri iar dupa 15000 km consumu din computer e 8.6 . Eu cred ca totul depinde de modul in care conduci masina si cutia de viteze.

  • Radu, marţi, 29.04.2008 10:25
    peugeot 107

    Dar ce spuneti de peugeot 107 motor pe benzina de 1000cmc si 64 de cp care are dat in carte un consum urban de 5 5 si cev in oras si in realitate ia in jur de 9-10 la 100 de km

  • Cezar, marţi, 03.06.2008 04:34
    mai multe

    Un motor mic are cuplu mic, deci capacitate de a tracta greutate mai mică fapt pentru care trebuie turat puternic şi deci consumă mult, mai ales dacă este pe benzină şi nu este turbo, nu mai vorbim dacă maşina este încărcată. Solenza 1.4 benzină 2004 urban: 9.5(foarte moşnegeşte) - 15 ; extra-urban: 5 (90-100 km/h treapta a 5-a 2-3 oameni) - 15 (5 oameni+bagaje la 150 km/h) Vw Passat 1.9 tdi 116 Cp 2000 urban: 8.5-11 ; extra-urban: 6-7 Vw Luppo 1.6 benzină 2001 urban: 10 - 15; extra-urban: 6-7 Chevrolet Spark (Matiz) 2005 urban 10-15(mai sportiv); extra-urban: 5(90-100 km/h) - 7 Vw Golf 3 1.6 benzină 1993 urban: 8-9(mers normal); extra-urban: 5-6 Vw, Seat, Skoda 1.2 benzină +2000 urban 12-15 Concluzii: 1. feriţi-vă de motoare mici pe benzină 2. pt cel mai mic consum posibil (5-6 urban, 3-4 extra-urban), ca să nu sărăcească ţara şi să nu mai luaţi ţepe, luaţi-vă motoare 1.2 sau 1.4 turbo-diesel 3. pt cine îşi permite, ca să respirăm un aer mai curat, să mai dispară norii negri de la diesel-urile mai mari de 1400 cmc la plecările de pe loc sau la talpe, cât şi pentru confort în rulare, fără vibraţii sau zgomot mare, luaţi-vă maşini pe benzină cu motoare de la 1.6 în sus 4. maşinile vw, audi, peugeot, mai vechi, de până în 1997 par să consume mai puţin decât cele de după. 5. maşinile japoneze, mai puţin mazda cu motor rotativ, consumă mai puţin decât cele din alte ţări cu capacităţi cilindrice egale, sunt foarte fiabile, dar sunt proiectate să ţină 7 ani, după care încep să se strice, iar piesele sunt considerabil mai scumpe decât la Vw, deci sunt cu două tăişuri!!! 6. Încălzirea globală se datorează intensificării activităţii Soarelui, şi nu poluării, repet, NU POLUĂRII ! Cu atât mai puţin poluarea generată de autoturisme! pt a nu genera panică, s-a dat vina pe emisiile de CO2, legătura dintre CO2 şi creşterea temperaturii nefiind demonstrată! Dacă mergi cu bicicleta produci mult CO2 din respiraţie! Totul conţine predominant carbon, orice carbohodrat, orice proteină, orice grăsime, deci orice lucru aflat în descompunere produce CO2, orice măr, orice frunză, orice creangă. Mersul cu metroul de ex, sau cu trenul, produce foarte mult CO2, prin construcţia traseului de cale ferată şi întreţinere, dar cineva de sus probabil că s-a gândit că avem prea mult lux şi că ar fi mai bine să stăm în ţarcuri şi să ne mişcăm înghesuiţi ca sardinele. 7. Rezervele de petrol nu sunt pe terminate, mai mult, ele se regenerează în zeci de ani, nu mii. 8. Mai puneţi mâna pe carte, că e jale, şi înghiţiţi tot ce vă spun cei de sus! de aia nu se ştie suficient despre motorul cu apă de ex.

  • Cezar, marţi, 17.06.2008 13:34
    Honda Jazz& Mitsubishi Colt

    Honda Jazz 1.4 2007 urban: 6,5 mers economic; extraurban: 4,5 tot economic. E o maşină bună, fiabilă, spaţioasă, şi sprintenă. Obţine aşa consum bun urban deoarece nu e motor de turaţie, având cuplul maxim la 2800 turaţii, deci e maşină de oraş. Din acelaşi motiv, la viteze mari de +130 km/h, extraurban, deci la turaţii mari, probabil că n-ar mai fi potrivit acest motor. Mitsubishi Colt 1.3 2007 urban: 6.7-7 mers economic; extraurban: 5 mers economic (100km/h) - 7 la 140 km/h deoarece e lată şi înaltă şi rezistenţa aerului e mare la viteze mari. Sunt două maşini sprintene cu motorizări pe benzină economice care rivalizează bine cu diesel-ul, deci se poate şi cu benzină.

  • de robi, miercuri, 03.09.2008 23:00
    dacia nova 1.6

    130.000 km. mai demult cu carburator dublu corp original din fabrica consum urban 15-18l.acum carburator modificat simplu corp urban 9-10l extraurban 5l.cu 90km.pe ora.consumul dat din fabrica nu stiu.

  • pilot guv 007, marţi, 21.10.2008 21:37
    ford fusion 1.4 benzina

    consum;8.7 oras afara destul de mult pentru un condus civilizat si foarte mult peste nivelu declarat de fabrica

  • Octav, sâmbătă, 06.12.2008 14:32
    Consum Touareg V6 3.0 Diesel Tiptronic

    Consum real oras - 15.5-16.2 in conditiile in car merg f. lejer,consum carte 14.5 Consum extraurban- 11-12 max 130km/h.consum carte 8 Marea problema: COMPUTERUL de bord MINTE !!! Arata consumul cu 13% mai putin!!! Verificat de 5-6 ori,plin pe plin!

  • Matei Ionescu, joi, 08.01.2009 14:34
    minciuni cu caracter international

    BMW X5 3.0d - 2008 Urban 18-18.5l/100km Extraurban 11.5-12 l/100 km HONDA ACCORD 2.2 iCTDI -2004 Urban 9-9.5l/100km Extraurban 6.8-7.5l/100km Lideri in minciuni sunt germanii, iar acest domeniu este doar unul din multe altele in care mint cu nerusinare.

  • dani, sâmbătă, 07.03.2009 19:58
    105 CP vs 140 CP

    am o jetta 1.9 TDI DPF din 2007 de 105 CP si vreau sa ii pun cip si sa aibe 140 CP .pret 250 Euro....se simte diferenta la cei 35 CP?...si-a pus careva?afecteaza motorul?...eu azi am facut o "liniuta" cu un pasat din 2007 motor de 2.0 TDI DPF 140 CP si pana la 160 Km/h era in fata mea cu doar 1.5 - 2 m max ! Ori motorul lui avea ceva defectiune ori soferul era slab...cert este ca ma pus pe ganduri daca sa imi mai pun CIP pe masina. La cei 35 CP diferenta eu cred ca trebuia sa fie distanta mult mai mare...nu?sau poate a lui erau 140 cai si ai mei armasari :)))

  • flavio, joi, 24.09.2009 19:41
    consumul !

    Am un ASTRA din 2008,model 2001. 1.4i,90cp,16V. Vara cu clima pornita, 8.5--9 %. Iarna maxim 9--9.5.In afara orasului cu 4 persoane, bagaje si clima pornita 7-7.5 consum.Are 16.300 km si 1 an jumate. Este o masina extraordinara si....DEUTSCHLAND UBER ALLES !! Nu se compara nimeni cu germanii in ceea ce priveste constructia de masini ! Si cand spun nimeni, ma refer la....NIMENI !

  • gino, joi, 24.09.2009 19:46
    raspuns pt 105 vs 140 cp

    Eu am un Passat 2.0 tdi DPF din 2007 140 CP. I-am pus cip si iti pot zice ca daca ii dau un cox, ramai cu Jetta de nici praful nu mi-l vezi. ItI dau fum si fara chip pt ca motoarele trag extraordinar de bine. eu l-am pus de la baietii care lucreaza la o reprezentanta VW.200 euro. Nu spun ca Jetta nu merge,dar nu se poate compara sub nicio forma !!

  • daniel, joi, 22.10.2009 23:27
    peugeot 307 1,6hdi 90

    6.7 oras 4.5 afara mediu 4.9 condus regulamentar

  • Bgd, sâmbătă, 05.12.2009 15:05
    Ha ha ha

    Eu posed un Ford Explorer an.97 motor 4litri benzina, consum in oras peste 20%, afara peste 15%, asa ca...noi sa fim sanatosi

  • cri, sâmbătă, 26.12.2009 20:27
    logan 1,5dci-65cp

    5 afara,6oras(nu bucuresti)

  • ssss, joi, 28.01.2010 01:26
    skoda octavia 1,6

    cosum oras: 8-9 l -afara 7 l

  • marin, miercuri, 15.06.2011 18:09
    consum peugeot 207/2010 1.6/92 99g (50000 km)

    afara 4.2-4.5 oras 5 - 7

  • pateu, marţi, 20.09.2011 16:25
    consum opel astra g motor 2.0dtl

    vara; int 6-6,5 ext 4,5-5,5 iarna int 8-9 ext 6-7

  • Anti Bizoni, miercuri, 16.01.2013 10:30

    Eu pe un astra g diesel scot tot timpul consumul declarat de producator. Voi daca conduceti ca Bizonii normal ca masina consuma mai mult.