Sărbătoare la Volkswagen: grupul german a vândut 7 milioane unităţi în nouă luni
Concernul Volkswagen a reuşit, pentru prima dată în istoria sa, să vândă şapte milioane de autovehicule în primele nouă luni ale anului.
Grupul Volkswagen are cel mai bun an din istoria sa. În primele nouă luni ale lui 2013, concernul german a reuşit să-şi depăşească recordul istoric de vânzări pentru primele trei sferturi ale anului, reuşind să comercializeze peste şapte milioane de autovehicule. În mod paradoxal, totul s-a întâmplat în timp ce vânzările pe piaţa din Europa şi pe piaţa din America de Sud au scăzut, dar balanţa s-a înclinat înspre plus datorită rezultatelor din regiunea Asia-Pacific şi din America de Nord.
Doar pe piaţa din China, Grupul Volkswagen a vândut 2.35 milioane de unităţi în primele nouă luni ale lui 2013, o creştere de 17.7 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Europa i-a adus concernului vânzări de 2.73 milioane de vehicule, urmată de regiunea Asia-Pacific cu vânzări de 2.63 milioane de unităţi. Pe ultimele locuri se află America de Sud, cu 681.200 unităţi şi America de Nord, cu 664.500 unităţi.
Defalcat pe mărci, rezultatul reprezintă o creştere pentru Volkswagen, Audi şi Seat. Skoda este printre puţinele mărci de autovehicule din concernul Volkswagen care a scăzut în această perioadă. Marca din Mlada Boleslav a scăzut cu 4.5 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, totalizând 684.900 unităţi vândute, în contrast cu creşterea record de la Seat, de 11.7 procente, care a totalizat doar 266.100 unităţi. Porsche a reuşit să vândă 119.700 unităţi, dar rezultatele sale nu au fost cuantificate încă, din moment ce a devenit un membru al familiei Volkswagen abia din august 2012.
Via Volkswagen
-
ics, miercuri, 16.10.2013 19:31
@Asa, mi-e greu sa iti inteleg logica. In Primele 3 sferturi de an s-a vandut mai mult (record) decat in primele 3 sferturi de an, in 2012. Facand regula de 3 simpla rezulta ca vanzarile vor fi record pt tot anul in ideea ca nu cade o cometa. De unde scoti tu ca mai e putin pana la sf anului, cand in articol zice clar cate luni sunt luate in calcul?? Si de acolo deduci ca s-ar putea sa fie mai rau?? Daaahhhhh.... Ma doare creierul sa iti explic.
-
Lucian, miercuri, 16.10.2013 19:52
Nu sunt un fan VAG (personal, prefer Mercedes) dar ii dau dreptate lui @ScorpyonVAG : impresionant.
-
bob, miercuri, 16.10.2013 21:08
Si profit cat ca ala conteaza?
-
LauCalin, miercuri, 16.10.2013 23:09
Cine e pasionat de acest domeniu (in general, nu doar de o anumita marca), analizeaza fiecare marca si gandeste obiectiv, nu cred ca este surprins de aceasta cifra. Acest lucru este intemeiat si de declaratia celor de la VAG care inca de acum 2-3 ani au declarat ca pana in 2020 isi doresc sa devina cel mai mare producator auto din lume. Ulterior au scazut cu 2 ani tinta, la anul 2018. La inceput mi s-a parut exagerat, insa uite ca totusi 7 milioane in noua luni e o cifra mare. Parerea mea este ca VW daca isi doreste mai mult ar trebui sa-si consolideze pozitia in SUA si in America de Sud. Eu cred ca potential de crestre pentru ei ar fi in America mai ales. Dar acolo problema ar putea fi in continuare reticenta populatiei fata de VAG, in detrimetul masinilor japoneze in special. Si sa nu uitam ca in ultimul an acolo inclusiv vanzarile marcilor proprii au crescut. Deci acolo nemtii au de lucru zic eu destul de mult. In plus mai este un motiv: din ograda lui VAG nu ai cum sa nu pleci fara masina, fie ca ai 10000 de euro, fie ca ai 100000 de euro, fie ca vrei masina mini, fie ca vrei un ditamai SUV sau limuzina. Ca sa nu mai spunem ca acest grup vinde si masini sport, supersport si are acces la doua dintre cele mai mari companii de camioane din lume (Scania si MAN, alaturi de Volvo, de cele mai multe ori sunt considerate niste referinte in domeniu). La toate astea se mai adauga si una dintre cele mai bune imagini de marca pe aproape toate pietele. PS: Martin Winterkorn, desi este "patetic" pentru unii si vazut cu ochi nu tocmai buni in defavoarea altuia, este mai aproape de obictivul pe care si l-a impus el si "gasca" lui. Prietenii inteleg le ce ma refer. ;)
-
dan_grc, miercuri, 16.10.2013 23:24
Anul 2020 este magic pt foarte multi constructori, majoritatea au tinte legate de acest an, unii vor reusi, altii nu, VAG va reusi dupa parerea mea sa devina numarul unu mondial in 2-3 ani. Calin, ai uitat de Asia, in special China, acolo se va da o batalie mai mare decat in SUA, desigur ca are potential de crestere si la americani, cu mai multe marci, in special Audi, VW si Porsche, cat despre Winterkorn, din pacate pt el nu este Comandor:).
-
LauCalin, miercuri, 16.10.2013 23:34
Eu sincer sa fiu nu cred ca VW va ajunge pe primul loc pana atunci. Nu stiu, poate ca ma insel. Insa este greu sa fi amenintat constant de GM si mai ales sa detronezi pe cei de la Toyota. Pe astia nu i-a doborat nici un recall de 8 milioane de masini si nici un tsunami. Iti dai seama ce imagine au si cata incredere au foarte multi in marca asta? Cat despre China, parerea mea este ca incet, incet cartile incep sa fie jucate. Adica stim de China ca are potential, toti s-au mutat acolo de cand cu criza, fiecare si-a facut un loc si o imagine care cum a putut... acum sa curga banii. Dar SUA in schimb este o piata care incepe sa-si revina dupa o perioda neagra si cred ca acum conteaza enorm modul cum te-ai plasat pe piata si cum ai speculat fiecare detaliu, fiecare portita sau speculatie. Exemplul negativ ar fi Fiat. Dupa cumpararea lui Crysler americanii au aflat mai multe despre Fiat si totusi asta nu aduce vanzari. Americanii nici pana acum nu au incredere in cei care le-a salvat o parte din industria auto, adica Fiat. Se vede si in vanzari.
-
comennturi cretine, miercuri, 16.10.2013 23:56
VAG va deveni numarul unu in 2-3 ani numai in mintea pamfletarilor ca dan_grc, fiindca esti prea spalat pe creier baitule, du-te si trateaza-te.
-
dan_grc, joi, 17.10.2013 00:19
Cand am spus asta m-am bazat pe faptul ca VAG are cel mai mare profit anual dintre toti, asta de ani buni, de exemplu in 2011 a avut aproximativ 10 miliarde profit, anul trecut ceva mai mare si este in crestere, Toyota in 2012 putin peste 6 miliarde, diferenta cam mare, vor dispune de fonduri din ce in ce mai mari, inevitabil , mai devreme sau mai tarziu, aceste fonduri le vor aduce cresterea de care au nevoie, poate nu in 2-3 ani, dar in 4-5 este foarte posibil.
-
@Ivanoff, joi, 17.10.2013 00:25
La anul o sa fii pacientul anului intr-un spital de nebuni, pe numele principal , mai mult ca sigur, @mafia, dupa cel adevarat Robert, deci la multi ani.
-
LauCalin, joi, 17.10.2013 00:39
Lasand la o parte ca, asa cum ne-am obisnuit si s-au obisnuit, unii au facut praf inca un subiect, @Ivanoff, am o intrebare daca imi permiti: cum crezi ca e mai bine, sa ai o marca ce vinde foarte bine in toata lumea un singur model sau sa ai o marca ce vinde bine (nu foarte bine) mai multe modele?
-
LauCalin, joi, 17.10.2013 01:24
Inteleg foarte bine ce spui, dar aici vorbim de altceva, si anume de numarul de MASINI VANDUTE. Pe de alta parte e vorba si de niste viziuni diferite ale constructorilor., dar asta e alta poveste. Practic VW vinde bine pe mai toate pietele pe care e prezent. Mai slab merge SUA, dar si aici vanzarile sunt in crestere. In schimb Toyota eu zic ca are o problema destul de serioasa in Europa. Este greu pentru Corolla sa ii tina piept lui Golf, asa cum este si cazul lui Avensis cu Passat, ca sa nu mai amintim de Lexus vs Audi. In schimb din cate am inteles Yaris e vinde binisor. Gandeste-te deci ca VW usor, usor incepe sa castige teren acolo unde Toyota se simte foarte bine, si anume in America. Si asta ar putea fi o problema pentru japonezi. De-asta am spus in primul comentariu ca, cel putin dpmdv cheia pentru ca VW sa ajunga mai sus este SUA. Nu va fi usor, pentru ca americanii au incredere in masinile japoneze uneori mai mult decat intr-ale lor. Vorbim practic de tehnica de a "fura" clienti de la alte marci, aici va conta mult mai mult politica de marketing si tehnica de vanzare. De-asta am si spus ca este foarte greu sa detronezi din varf pe cei de la Toyota. Dar cine credea acum 10 ani ca nu va mai trece mult si GM nu va mai fi cel mai mare producator de automobile din lume? Nici nu se spunea acum 10 ani ca Toyota ar fi fost amenintare extrem de seriosa pentru GM. Si cu toate astea Toyota a detronat pe cei de la GM dupa mai bine 50 de ani de loc 1. Deci pe principiul "niciodata sa nu spui niciodata", eu zic sa nu ii subestimam nici pe cei de la Toyota si nici pe cei de la VW. Dezvoltarea si cercetarea nu are legatura cu cele 7 milioane de masini vandute de VW pana acum. Dar cu toate astea este o cifra pe care Toyota si categoric GM nu o pot ignora. Deja VW este o amenintare tot mai mare pentru ei, asa cum am spus in speta pentru GM.
-
LauCalin, joi, 17.10.2013 02:34
Inainte de toate folosirea platformelor comune pe mai mult modele este folosita de foarte mult timp, iar cei care au folosit-o prima data pe mai multe modele au fost tocmai americanii inca din anii '50. La GM era ceva obisnuit. Nici eu nu sunt fan VW si nici Toyota (singura marca pe care doar o simpatizez, asa cum am mai spus, este Volvo), pana la urma chiar nu ma intereseaza daca ajung sau nu pe primul loc asa cum isi propun. Dar folosirea platformelor comune pe mai mult modele este si nu un handicap, mai ales de interpretare, in functie de cat de bine o folosesti si adaptezi pe fiecare model in parte. Nu este deloc o rusine si nici lipsa de respect. Desi Golf VII si Audi A3 au aceiasi platforma, diferentele se simt: sasiul, suspensia, directia, tinuta de drum, finisajele, confortul, calitatea materialelor difera etc. Amintesteti de Focus 1 care desi nu era o masina premium, un Clasa A nu misca in fata lui pe drumuri virajate. Tinuta de drum era la nivelul lui Seria 1. Si cu toate astea era o masina de volum. Sa nu crezi ca cea premium pluteste pe asfalt ca a fost cu cel putin 7-8000 de euro mai scumpa. Diferenteke la un premium nu se vad neaparat in partea mecanica. Si asa cum am mai spus, este o chestie benefica pentru toata lumea: pentru tine ca si cumparator pentru ca ai acces la o mecanica buna, care se foloseste si pe masini mai scumpe, dar si pentru tine ca producator pentru ca, in primul rand costurile de productie sunt mai mici si implicit si intretinerea masinii poate fi mai mica. Europenii cred ca sunt de acord ca un Passat e mai usor de intretinut decat un Avensis, ca sa nu mergem mai sus Audi vs Lexus. Deci folosirea platformelor tehnice pe mai multe modele nu este o rusine atata timp cat este folosita cum trebuie. "Puncte forte TDI - consum, explozie de forta bruta (depasiri), intretinere, consum, taxe si impozite mai mici. Puncte forte D4-D - silentiozitate, cuplu constant pe o plaja de turatii mai mare, si fiabilitate toyota de necontestat. " Total de acord cu tine. Dar cred ca avem o problema. Cei care pricep si inteleg lucrurile astea sunt muuuult mai putini. Pentru ei conteaza altceva. Adica pentru ei o masina e altceva decat ce conteaza pentru noi 2. Un simplu cumparator va vedea masina, o va analiza daca ii place, va da o tura cu ea, se va interesa de pret, garantie si cam atat. Nu va intra in lucruri care pe el il pot depasi, poate ca nu va simti forta bruta a unui TDI, asa cum probabil nu va simti plaja larga de turatii a unui D4D. De-asta am spus ca va fi si un razboi a celor care stiu sa vanda, adica a celor din showroom-uri. Clientii se stiu, piata se cam stie, este loc doar de furat clineti unul de la celalalt. La asta m-am referit in comentariul anterior.
-
@Ivanoff, joi, 17.10.2013 02:39
Comentariile tale sunt pur rautacioase.Cat timp lumea este multumita ce conteaza ca Audi Q3 e facut de Seat?Grupul are foarte multe modele si cele de baza sunt facute "pure" ,sa folosim limbajul tau.Cand vor fi multe recall-uri ca si la Toyota sau/si lumea va incepe sa fie nemultumita de grup,atunci are rost discutia asta.Altfel vorbim vorbe......
-
mip, joi, 17.10.2013 02:56
@LauCalin ... si nu numai ... imi place ce scri, dar ... insa nu-s chiar de acord cu ce zici legat de america-de-nord ... china si asia in general e o piata imensa pt. toti constructorii. deci acolo batalia va fi majora si hotaritoare in viitor. in america de nord vw e vazut ca fiind o masina slabuta dpdv al fiabilitatii. sint apreciate pt aspect si tinuta de drum ! s-au vindut multe pt ca au schimbat tactica : au redus calitatea ca sa reduca pretul si sa se bata cu japii. personal cred ca vor ajunge in virf doar daca isi vor imbunatatii calitatea. nu va fi nevoie sa ajunga la nivelul toyota, dar sa fie undeva la 75% din ce au japii ... restul il va face tinuta de drum, aspectul int./ext. ... etc ... magaria majora a toyotei e ca nu fac masinile decit sa fie fiabile ... pe de alta parte, sint tot mai multi cei care nu mai vor sa cheltuie suplimentar pe masina cu reparatii costisitoare ... de aia renunta la marcile americane, europene in favoarea asiaticelor ... nu ca nu-si permit sa le repare/intretina, dar cu banii aia vor sa faca altceva !!!!! vor sa se deplaseze din A in B cit mai ieftin ! si sa stiti ca acesti clienti americani au ajuns destul de pretentiosi si se supara si daca nu merge un radio cum trebuie !!! unde mai pui probleme de transmisie, motor, electronica, aer climatizat, frine, directie, etc. nu vreau sa credeti ca fac reclama toyotei dar am colegi cu toyote de 10-15 ani cu peste 300.000km si au schimbat f. putine piese pe ele ... au rezistat in regim de lucru intens si cu o minima intretinere !!! ((ce puteti zice de un motor v6 cu cureaua de distributie originala ?!!!?!!!? sau transmisia cu uleiul schimbat o data in cei 300.000 km ?)) diferenta majora e la tinuta de drum si la senzatiile oferite ... germanii sint "regii", restul ... se lupta sa ii ajunga ... dar fiecare isi cumpara ce crede ca ii e necesar in fc. de ce doreste sa cheltuie si de felul in care doreste sa se deplaseze ... cind mi-am luat hyundai-ul ... aveam un golf iv din 2001 ... am facut un test pe sosea cu elantra-touring ... brrrrrrr ... imi placea cum e amenajata la interior, spatiul interior, dotarile ... dar pe sosea ... dezamagire ... si comparam hyundai 2011 cu golf 2001 !!! de ce am luat elantra ? pret, garantie, dotari ... un golf m-ar fi costat cu 12.000 $ mai mult, in conditiile in care elantra a fost 18.200 $ ... si-s destul de multi cei care se orienteaza cam asa ... diferenta de pret si de asigurare imi asigura niste bani cu care voi plati alte chestii ... de ex. benzina ... (in cazul meu era o diferenta de ~260 $/luna, ceea ce e echivalentul pretului carburantului ce-l folosesc) ... unde mai pui ca si intretinerea e mai ieftina la hyundai decit la vw ! asta e ... nu sugerez nimanui sa procedeze ca mine ! doar v-am expus ideile mele ... nu trebuie sa fie careva de acord ... multumesc de atentie si timpul acordat ! drumuri bune tuturor ! ps: sa nu uit ... am mai scris aci ... stiu de la chinezi ca toyota in china are probleme marisoare de calitate ! pe cind vw e mult mai bine vazut. si aci e un marketing ... oferim peste tot cam acelasi standard de calitate (vw) ... pe cind toyota se pare ca are standarde diferite in fc de piata pe care lucreaza.
-
inexorabil, joi, 17.10.2013 08:25
Si ce-i cu asta?! Toti intuiam mai demult ca VAG va "rupe" concurenta pana spre 2020...Asul din maneca, asa cum am mai precizat si cu alte ocazii, il constituie achizitia mastodontului MAN, care le va furniza celorlalte marci ale concernului din Wolfsburg niste Diesel-uri "a intaia"...brici, zeiss! Sunt eficiente TDI-urile, dar maestrii neincoronati de la MAN, urmasii de drept ai lui Rudolf Diesel, le vor potenta la maximum... Ma bucur ca Mafia, Calin sau Mip inchina un gand pios, mai direct sau mai voalat, fragilului GO (General Opel), dar realitatea nu poate fi "driblata" in niciun fel: dupa 8-9 decenii de dominatie mercantila si tehnologica a pietei auto, corporatia-fanion din Detroit va incepe sa se clatine...O mentine inca pe linia de plutire hibridul Chevropel, foarte solicitat in Europa, inclusiv in rromanika, si, intr-o masura mai slaba, Cadillac plus Buick (desigur, restilizate in maniera Opel), in China. Si maaare noroc ca americanii din mediul rural inca mizeaza pe renumitele camionete, capitol la care RAM (subsidiarul lui Dodge) conduce nu gresesc daca spun "detasat", dar nici tandemul Chevrolet-GMC nu se lasa batut (or fi si "japii" la bataie, nu neg, dar, cand vine vorba de "trucks", pentru americani intra in actiune factorul religie).
-
ztele, joi, 17.10.2013 09:58
Copii... "grupul VAG" nu exista din1992. In rest, bravo lor :)
-
iceman, joi, 17.10.2013 10:25
pana la urma profitul facut conteaza, numarul e de ochii lumii, ca in F1 titlul la piloti (numarul de masini vandute) si titlul la constructori (profitul)
-
@ztele, joi, 17.10.2013 11:23
Colega, lasa-ne! Stim si noi insa insa asa le-a ramas numele in popor! In rest tu ce mai faci? Ai aflat si tu cati HP are R8 v8 si R8 v10 si cu care din ele a fost comparat 4c-ul :)) Fa o rima incrucisata, o cautare pe google si lasa-ne!
-
dan, joi, 17.10.2013 11:32
Despre preferintele subiective ale fiecaruia, n-are rost sa discutam, ca oricum la noi, la romani, o dam pe scandal si injuraturi, ca doar fiecare detine suprematia adevarului absolut, nu? Discutam mai degraba pe cifre. Cand ai 12 branduri in portofoliu, ar fi fost o tragedie sa NU vanda atat, mai ales cand ai atatea modele din care sa alegi. Toyota are 3, din care doar 2 sunt globale si doar o marca face peste 90% din vanzari. Si cu toate astea, tot pe locul 1 in lume la vz este. Nu sunt vreun niponofil, dar oricat s-ar supara unii, nici macar nu suporta comparatie cele doua branduri, luate singular. In Europa, oricum japonezii au predate armele, pt ca ii costa prea mult sa se bata cu nationalismul local, iar coreeni au intrat ca un cancer peste ei. In schimb, in orice alt loc de pe planeta sunt superiori la vz. China e o piata importanta unde VW a miscat neasteptat de bine, insa incepe sa miroasa a piata volatila daca nu mai intretine bula imobiliara. Cu toata criza financiara, piata americana ramane cea mai stabila si este remarcabil cu Toyota a reusit sa-si revina in urma scandalului cu pedala de acceleratie.
-
LauCalin, joi, 17.10.2013 12:37
@mip, daca toata lumea si-ar cumpara masini in functie de fiabilitatea lor am avea mai putin de jumatate din marcile actuale pe piata. Pe de alta parte eu nu cred ca e cineva de aici care poate contesta fiabilitatea masinilor japoneze. Si cred ca uneori fiabilitatea nu este totul. Uite, eu conduc zilnic un VW si poate ma crezi nebun, dar chiar daca o Toyota ar fi mai fiabila (desi pana acum nici cu masina mea nu am avut vreo problema), nu stiu daca mi-as cumpara. In primavara am facut un test drive cu Auris 2. Sa ma iertati, dar in multe privinte este la nivelul lui Golf 5. Defapt cam asta e cartea pe care mizeaza VW in America: "in masinile noastre te simti mai bine". In plus mai e o chestie, nemtii vand masini "mai frumos". Am observat o chestie general valabila, in toate showroom-urile VAG in care am intrat. Imediat cineva m-a intrebat de sanatate si am inceput sa stam de vorba. La Toyota a fost invers, a trebuit sa ma bag eu in seama. Si cand lucrurile astea se intampla de cel putin 5-6 ori nu poti spune ca e o coincidenta. Si pana la urma, sa recunoastem ca sunt multi si in Europa care sunt constienti ca VW nu e chair cel mai bun la fiabilitate, si totusi VW vinde foarte bine. Cam asta e ideea si cu America. VW acolo compenseaza cu doua lucruri: niste masini care merg mai bine si niste consultanti vanzari care speculeaza orice ca sa vanda o masina in plus. Pentru ca cei care se pricep cat de cat la capitolul masini sunt foarte putini, motiv pentru care sunt si mai usor de influentat. Eu cred ca asa poate VW sa ajunga la nivelul Toyota in America. Dar oricum va mai dura ceva timp pana atunci.
-
@ dan, joi, 17.10.2013 14:24
VW, Audi, Skoda si Seat au vandut in 2012 impreuna 9 mil de masini deci argumentul tau cu cele 12 branduri nu sta in picioare . In plus VW Group nu adauga la vanzarile sale anuale, vanzarile MAN si Scania, in schimb Toyota adauga vanzarile diviziei sale de camioane, Hino . Daihatsu vinde anual peste 1.5 mil de masini, iar Lexus vinde 500 mii de unitati, deci Toyota nu reprezinta 90 % din vanzarile grupului . Marcile Toyota Group sunt Toyota, Lexus, Daihatsu, Scion ( prezent doar in SUA ) si Hino .
-
dan_grc, joi, 17.10.2013 18:15
VW, Audi, Skoda si Seat au vandut ele impreuna 9 milioane, dar din astea 4 raman cam 3, Seat cu 200 si ceva de mii de unitati nu se poate numi de volum, chiar si Mini vinde mai mult, deci VAG se bazeaza in proportie de 90% pe 3 marci. Oricum, am mai spus asta, nu ma intereseaza la modul serios cine va fi producatorul numarul 1 mondial, imi place sa comentez aceste cifre, evolutiile viitoare, analize, etc, dar imi doresc putin sa fie VAG pe primul loc, dc nu chiar GM sa revina, ca sa nu-l mai aud pe @mafia pe aici sub tot felul de denumiri, poate se linisteste cu "toyota number one" :).
-
@ dan_grc, joi, 17.10.2013 19:29
Seat va vinde in 2013 peste 450 mii de unitati iar Skoda va vinde pentru prima data 1 milion de masini . Seat se bucura de un succes foarte mare in Mexic iar vanzarile in China ( a debutat in 2012 pe piata chineza ) cu siguranta vor creste . Daca VW Group lansau concomitent acum 10 ani in China si India Skoda si Seat, Seat era in prezent foarte aproape de Skoda ca volum de vanzari ( Skoda vinde in China ,India si Australia peste 300 mii de masini anual ) .
-
ztele, joi, 17.10.2013 22:51
Pentru mine e surprinzator modul in care reusesc oamenii astia sa scoata cifrele astea de vanzari din 3 modele umflate si re-re-re-machiate la maxim. Marketingul e excelent la ei.
-
yoyo, vineri, 18.10.2013 00:00
Simplu! e.g Golf 7: 1) Pui o platforma noua (aka MQB) => masina e mai usoara, mai agila si are un comportament excelent in teste (vezi testele autocar si al altor publicatii auto) 2) Imbunatatesti calitatea materialelor din interior cat de cat 3) Remachezi G6-le => nimeni nu se supara pt ca e clasic si nu toti vor sa iasa in evidenta (vorbim de masa persoanelor cu oraz subtire/simple ce cumpara o astfel de masina ) Hai ca n-a fost greu, nu?
-
Florinel Matei, vineri, 18.10.2013 01:04
Mdea, iar altii vor ramane ''desconspirati'' la creier. Cum sa spui ca VAG va fi pe primul loc , luand in calcul si vanzarile din China, cand ei trebuie sa isi indrepte imaginea patata pe care o are in China cu DSG-urile infecte. Dar am ajuns la concluzia ca unii nu sunt pasionati, ci pseudo, dar mai sunt si agramati cu aere de primadona. Nu-i asa dan_grc ? Mai taca-ti fleanca aia odata si da o tura cu masina lui SAX ,am auzit ca vrea sa o faca argintiu metalizat :D
-
@yoy, vineri, 18.10.2013 01:07
Ai terminat discursul? Sper ca ai mai aruncat un ochi si in fisele tehnice ale masinilor.
-
@ @dan, luni, 21.10.2013 10:27
Scion e atat de nesemnificativ, ca nici nu l-am luat in calcul. Fie si el. Daihatsu si Lexus fac aproape 2 mil, deci restul pana la 10 milioane cat reprezinta? Ok am gresit, nu 90, dar aproape 80%. Face marca VW 80% din vanzarile grupului? Hai sa vedem: -Seat ~350.000 -Porsche ~150.000 -Audi 1.45 milioane -Skoda ~1 million -VW 5.7 milioane Din tot grupul, are ~66% din vanzari. Deci nu face. Asta, repet, in conditiile unui scandal monstru in cea mai importanta piata pt Toyota, care s-a dovedit a fi, in mare masura, fabricat. Nu neg ascensiunea VW, dar ea s-a facut si se face cu niste costuri imense. In comparatie, Toyota face bani tavalug fara prea mare efort, chiar si cu o piata europeana aproape pierduta si cu un yen care se incapataneaza sa ramana prea puternic, in conditiile in care baga enorm de multi bani si in tehnologia hibrida, capitol la care VW e ca si inexistent. Apropo de asta, cand n-o sa mai poata "cumpara" guvernul cu scopul de a pune frana initativei europene de reducere a emisiilor si vor fi constransi sa puna mana serios sa-si faca hibrizi si electrice, oare ce vor face? Vor cumpara tehnologie de la Toyota? Opa, pai stai asa, ca BMW deja le-a luat-o inainte. Cele 12 branduri de care pomeneam sunt un excelent exercitiu de marketing inainte sa fie vreun imbold la vz. Bugatti e primul exemplu de "sangerare" a fondurilor cu scop de marketing care-mi vine in minte. Spre deosebire de ei, Lexus si-a vandut LFA cam tanda-manda la raportul costuri/pret.
-
@mip, vineri, 25.10.2013 04:10
Lasa-ma cu exemplele tale cu America de Nord.Degeaba sunt fiabile Toyotele daca sunt urate cu crengi.Masini si motoare invechite,mi--ar fi rusine ca tanar sa circul cu asa antichitati.
-
mip, vineri, 01.11.2013 23:02
pai pretene ... tocmai acolo pluseaza ... ca-s ieftine si studentimea de pe-acilea nu e ca cea din ro ... astia ca sa se poata plimba cu o masina tre' sa lucreze ... noaptea ... ca ziua-s la scoli (sau la sf de saptamina) !!!!! ... ei nu au rusine, ca parintii nu prea ii sustin financiar ... ei au doar in plan sa se poata deplasa din A in B cit mai ieftin. decit sa lase 300-500$ la service prefera sa ii cheltuie pe altceva ... si ei isi doresc alte marci !!! dar se limiteaza la ce le permite contul din banca ! si sa sti ca pe cind isi gata studiile sint foarte-foarte indatorati ! chestie de zeci de mii de dolari !!! gindeste-te tu ca tinar de cite ai nevoie, iar cind gati scoala nu ai o leafa prea mare si ai datorii la greu pe care e musai sa le platesti, indiferent de muncesti ori ba ! la 6 luni de la data cind ti s-a terminat programul de studii ei incep sa-ti traga banii din cont !!! nu e prea placut ... poti sa ma crezi ! lucreaza guvernul cu banca ... tu esti doar anuntat de cit e dobinda !!! si mai trebuie sa si traiesti ... treaba e mult mai incurcata decit pare dinafara ... sint si alti tineri ce nu fac studii ... decit un liceu si o scoala de meserii ... dar si ei prefera masini de buget redus ... tot din considerente financiare. tu cum crezi ca au reusit asiaticii sa intre pe piata asta ? nici mie nu-mi plac cum arata toyotele ... dar nici hondele nu-mi se par grozave ... oricum, fiind patit si umblat pe la service am avut o jena in a-mi cumpara iar o masinarie ce teoretic/practic are un potential mult mai mare de a ma "stoarce" de bani ... si crede-ma ca am avut masini confortabile si silentioase si mi-a fost f. greu sa accept ceva de calitate mai slaba ... ca si tinuta de drum in special ! dar cind am facut socotelile ... am vazut ca sint diferente majore ... asa ca am preferat sa utilizez diferenta pt altceva ... deh, cind ai familie ... ai alte responsabilitati ... ! numa' asa sa iti faci o idee ... am fost la ceva teste cu bmw in urma cu ceva ani si eu aveam cumparat nissan-ul de vreun an sau doi ! am vrut sa-l vind sa-mi iau un bmw serie 3 xdrive ... m-a luat nevasta in balon ! apoi m-am calmat facind socotelile ... asa ca ... poate mai incolo ... pina atunci ... folosim asiaticele sau americanele ca-s mai ieftine ... drumuri bune sa ai, indiferent ce-ti place/permiti sa conduci !
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Cand vad steagurile alea albe din imagine cu fiecare marca a grupului VAG ,,ma unge la suflet" :))))