Sărbătoare la Toyota: constructorul japonez a vândut 15 milioane de hibrizi de la lansarea lui Prius în 1997
Toyota a depășit pragul de 15 milioane de mașini hibride vândute în întreaga lume sub brandurile Toyota și Lexus de la lansarea lui Prius în 1997.
Toyota a anunțat în această săptămână că a reușit să depășească pragul psihologic de 15 milioane de hibrizi comercializați la nivel global.
Performanța a fost realizată în cei 23 ani de ani care au trecut de la lansarea lui Prius în 1997 și ia în calcul atât mașinile vândute de Toyota, cât și cele comercializate sub brandul de lux Lexus.
Dintre cele 15 milioane de unități, 2.8 milioane de unități au fost vândute pe piața din Europa, iar oferta include în prezent 19 modele de hibrizi Toyota și Lexus. De altfel, pe piața europeană, 52% dintre mașinile vândute de Toyota au sisteme hibride de propulsie, în timp ce în Europa de Vest acestea reprezintă 63%.
Gama de hibrizi a permis celor de la Toyota să fie constructorul cu cea mai mică medie de emisii de dioxid de carbon în Europa în 2019, cu numai 97.5 grame pe kilometru.
"Datorită vânzărilor de hibrizi, Toyota este pe punctul de a respecta obiectivul de 95 de grame pe kilometru stabilit pentru 2021 în Europa, acolo unde regulamentul este cel mai dur din lume. În plus, hibrizii noștri sunt foarte eficienți la rularea fără emisii în orașe în cea mai mare parte a timpului", a menționat Matt Harrison, vice-președintele executiv al Toyota.
În prezent, Toyota nu are în gamă niciun model electric, cu excepția unei versiuni electrice pentru C-HR care se comercializează doar în China. Japonezii au anunțat anterior că vor lansa 10 modele electrice până în anul 2025.
Via Toyota