Sărbătoare în Tanger: uzina marocană a produs un milion de mașini Dacia

Publicat marţi, 11.07.2017 09:22 de Cornel Șocariciu

Moment important pentru uzina din Tanger: un milion de vehicule produse din 2012 și până astăzi. Peste 450.000 de exemplare Sandero, mai mult de 300.000 de unități Dokker și aproximativ 200.000 de mașini Dokker au fost produse în acești ani.

Reprezentanții grupului Renault au motive de sărbătoare. Uzina din Tanger, Maroc, a produs un milion de mașini. Exemplarul aniversar este un Dacia Lodgy vopsit în nuanța Azurite Blue și echipat cu un motor diesel. Acesta va ajunge în garajul unui client din Turcia.

În total, uzina din Tanger a produs 474.840 de exemplare Sandero, 320.078 de unități Dacia Dokker și alte 193.181 de exemplare Lodgy. Și toate aceste valori au fost obținute din februarie 2012 și până astăzi.

În primul an de existență, uzina din Tanger a funcționat cu o singură linie de asamblare. Cea de-a doua a fost inaugurată în 2013, iar mașinile produse aici au fost și sunt exportate în peste 70 de destinații.

În prezent, uzina din Tanger funcționează în trei schimburi, iar angajații lucrează șase zile pe săptămână. Capacitatea anuală de producție ajunge la 340.000 de unități, iar în acest fel uzina din Maroc susține creșterea înregistrată de Dacia la nivel global.

  • zagado26, marţi, 11.07.2017 09:30

    Dacă vom continua cu lipsa autostrazilor parca vad prin 2020-2022 cum ne zice Renault pa! Uzina din Tanger a crescut, mana de lucru e mai ieftina, vaporul e la doi pasi.

  • @Zagado, marţi, 11.07.2017 09:40

    ca, asta meritam

  • Dumitru, marţi, 11.07.2017 12:00

    Marocul are peste 1700 km de autostrazi si inca 1400 km de sosele expres (2x2 benzi, fara banda pentru oprirea de urgenta). Vor inaugura in curand o linie de cale ferata de mare viteza de la Tanger la Casablanca. Peugeot va deschide o uzina in 2019. Este foarte trist cand realizezi ca pana si o tara africana avanseaza mai repede si mai eficient decat noi, luand deciziile corecte in materie de investitii si infrastructura. In ritmul asta, nu e departe ziua cand ne vor egala si la nivelul salariilor. Iar atunci nu ne vom mai putea plange ca alti investesc acolo pentru costurile mici ale fortei de munca. Vom ramane fata in fata cu realitatea: altii construiesc, sunt eficienti, nu-si pierd timpul cu studii de pre-fezabilitate, fezabilitate, cu schimbarea strategiilor si prioritatilor de transport cu fiecare ministru si govern... Trist...

  • Adrian C, marţi, 11.07.2017 13:25

    Aveti dreptate baieti....la noi nu se face nimic pt. a aduce investitori si ai incuraja sa aduca o linie de productie aici, sau macar pt. a ii face sa ramana pe cei ce sunt aici. Chiar daca ne-au luat de fraierii Europei toti investitorii platind foarte prost fata de Vest, macar ne-au intins o mana sa nu murim de foame. Liniile de productie se vor muta in locurile cu mana de lucru ieftina si infrastructura impecabila. Asta e viitorul....tara noastra din pacate nu are un viitor luminos. Ultimul sa stinga lumina !

  • xxx, marţi, 11.07.2017 15:37

    Cunosc relativ bine zona Tanger (nu știu fabrica RENAULT, am avut lucrări in zona libera de taxe pentru furnizori + teritoriul spaniol din Maroc), nu este chiar o fericirea de sa stai pe acolo. Marocanii sunt oameni Ok dar destul de limitați in gândire deci pericolul exista dar nu este iminent (sa mute fabricația), in plus foarte putini din zona vorbesc franceza (spaniola este de baza ca limba străină si un pic de engleza) Sa mergi cu mașina in Maroc este o aventura, cei din Istanbul sunt mici copiii pe lângă haosul de acolo, iar daca vrei sa te sinucizi cel mai sigur loc este trecerea pentru pietoni. Un factor agravant este ca ei vând de 3orimai mult in Maroc decât in Romania, Dacia, care oricum ei o considera, marca lor națională. Cred ca alianța are nevoie de capacitați de producție, nu vor pleca in următorii 5 ani de aici

  • LauCalin, marţi, 11.07.2017 22:54

    Sarbatoare in Tanger, niste unghii roase in birourile de la Mioveni. Nu-i nimic. Da-le in spanac de autostrazi!

  • vianu, miercuri, 12.07.2017 07:14

    Mai degraba e vorba de clasele de modele produse si mai putin de autostrazi.....logan scade in vanzari pentru ca nu sunt autostrazi?....mai dao in spanac de logica romaneasca. Tangerul are o productie mai mulata pe cerere decat Mioveniul ....si cam atat. Cand duduia fabrica nu am vazut ca ducem lipsa de autostrazi....acum a devenitun sursa si motivul tuturor insucceselor noastre.

  • Dumitru, miercuri, 12.07.2017 08:18

    @Vianu "Fabrica duduie" si acum. Cea de la Mioveni. Romania e singura tara unde se produce Dacia Duster, asa incat, daca vorbim de "productie mulata pe cerere", impartirea responsabilitatilor intre Tanger si Mioveni este logica si ne avantajeaza. Deocamdata la noi se produce, in exclusivitate, modelul cel mai scump si cel mai de succes al gamei Dacia. Nu vorbim de insuccese prezente, ci de riscul de a ne trezi prea tarziu din amortirea si autosuficienta de acum. Si inca ceva: de autostrazi nu are nevoie doar Dacia sau Ford, ci noi toti.

  • vianu, miercuri, 12.07.2017 11:36

    Comentariul tau nu infirma comentariul meu. Si nici invers.