Săptămână grea pentru Tesla: recall de 53.000 de unități, grevă ce ar putea întârzia producția lui Model 3 și acțiune în instanță pentru Autopilot
Tesla a anunțat un recall global de 53.000 de unități Model S și Model X, iar o posibilă grevă la un centru tehnologic din Germania riscă să întârzie producția lui Model 3. În plus, americanii sunt dați în judecată pentru sistemul Autopilot.
Săptămâna care tocmai se încheie este una dificilă pentru Tesla, la scurt timp după ce compania a ținut capul de afiș ca urmare a faptului că a devenit cea mă valoroasă companie auto americană pe bursă.
Producătorul a anunțat un recall global de 53.000 de unități Model S și Model X fabricate în perioada februarie - octombrie 2016 din cauza unei componente care poate afecta utilizarea frânei de mână. Chiar dacă până în prezent nu au existat incidente, constructorul a optat pentru această operațiune din precauție.
"Vehiculele pot conține o mică piesă care ar fi putut fi produsă necorespunzător de către furnizorul nostru. Dacă aceasta piese se deteriorează, frâna de mână ar continua să oprească mașina, dar ar rămâne blocată în acea poziție", precizează Tesla într-un comunicat de presă în care adaugă că numai 5% dintre mașinile rechemate sunt potențial afectate de această problemă.
Între timp, Tesla are bătăi de cap și cu compania germană Grohmann Engineering pe care a achiziționat-o recent și căreia i-a schimbat numele în Tesla Grohmann.
Aceasta se ocupă de producția de invertoare pentru noul Model 3. Chiar dacă producția noului model trebuie să înceapă în luna iulie, primele invertoare ar trebui să ajungă la fabrica Tesla din Statele Unite în câteva săptămâni, pentru a putea respecta țintele de producție. Angajații amenință că vor face grevă și cer o mărire de salariu de 400 de euro și garanția că nu vor exista concedieri, în timp ce Tesla oferă doar o mărire de 150 de euro.
"Îi asigur pe toți angajații Tesla Grohmann că nu vom reduce forța de muncă în viitorul apropiat și cu siguranță nu în următorii 5 ani", a precizat Elon Musk, CEO-ul Tesla.
Temerile angajaților au venit ca urmare a faptului că Tesla Grohmann a renunțat la toate contractele cu clienții, inclusiv Daimler, BMW și Bosch, pentru a se concentra pe noul Model 3.
Nu în ultimul rând, Tesla a fost dată în judecată de 3 clienți care susțin că sistemul Autopilot este defect și nu funcționează așa cum este promovat pe site-ul oficial al companiei. În replică, Tesla afirmă că acțiunea este o "încercare necinstită de a asigura comisoane pentru avocați sub pretextul unei acțiuni legale".
Via Automotive News, Electrek, Bloomberg
Eu am alta nedumerire, cum a reusit Tesla sa valoreze mai mult ca GM si Ford, crescand ca evaluare in luna aprile, astfel ca este mai valoroasa cu 7 miliarde dolari ca Ford si cu 64 milioane mai mult ca GM, in conditiile in care pe 2016 a vandut sub 100.000 unitati, profitul este in pioneze de ceva vreme, poate anul asta sa inregistreze ceva modest. Tesla valoreaza oficial 50.9 miliarde dolari, inteleg ca este o companie high tech, dar este totusi producatoare de masini, nu produce telefoane sau altceva, care sa aiba mare succes si profit pe masura, gen Apple sau Google, chiar si acolo exista supraevaluari, peste tot exista, dar la Tesla parca este prea mult, daca va ajunge sa produca jumatate de milion de masini, cat va valora, cat toate concernele la un loc ?