Salonul de la Tokyo nu se anuleaza, dar se adapteaza crizei
Organizatorii Salonului de la Tokyo au anuntat ca evenimentul se va desfasura in ciuda absentei unor mari constructori ca BMW, Mercedes sau Ford.
Asa cum au promis, oficialii Asociatiei Producatorilor de Automobile din Japonia (JAMA) au luat o decizie definitiva cu privire la organizarea editiei de anul acesta a Salonului Auto de la Tokyo. Se pare ca evenimentul va avea loc insa in conditii mai restranse, mai multe modificari fiind adoptate pentru organizarea sa.
Pana pe 24 martie, doar 14 mari branduri si-au anuntat prezenta, printre acestia numarandu-se: Alpina, Daihatsu, Porsche, Ferrari, Subaru, Lotus, Honda, Hyundai, Maserati, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Suzuki si Toyota. In total, pana in prezent doar 122 de companii de profil din opt tari si-au anuntat prezenta la eveniment, cu 50% mai putine decat anul trecut, cand au participat 246 de expozanti.
Nume grele ale industriei auto si-au anuntat deja absenta, mai nou BMW, Mercedes si Volkswagen alaturandu-se deciziei constructorilor americani General Motors, Ford si Chrysler. De asemenea, patru mari constructori de camione din Japonia au anuntat ca vor lipsi de la salon.
Pentru a putea organiza editia de anul acesta organizatorii au recurs la o serie de masuri drastice care presupun scurtarea perioadei de desfasurare si micsorarea spatiului expozitional. Astfel, salonul isi va deschide portile timp de 13 zile si nu 17 asa cum o facuse anul trecut, in timp ce spatiul pus la dispozitie participantilor se va injumatati, el urmand sa insumeze doar 22.877 de metri patrati.
Tot la capitolul masuri de criza, japonezii au trecut anularea expozitiei de vehicule comerciale mari. Pentru a creste insa numarul participantilor, organizatorii au decis sa ofere acces gratuit elevilor de scoala elementara si celor de liceu.
via | JustAuto