Salonul Auto de la Frankfurt, în declin: numărul vizitatorilor a scăzut cu 13%, iar peste 10 constructori au renunțat la participare
Organizatorii Salonului Auto de la Frankfurt au anunțat că ediția din acest an a fost vizitată de peste 800.000 de persoane, în scădere cu circa 13% comparativ cu 2015.
Frankfurt găzduiește o dată la doi ani unul dintre cele mai importante saloane auto din Europa, însă acesta se află într-un declin în ultimii ani.
Organizatorii au anunțat că ediția care a avut loc în luna septembrie s-a bucurat de prezență a 810.000 de spectatori, în scădere cu 13% comparativ cu ediția precedentă care a avut loc în 2015.
Rezultatele nu sunt deloc surprinzătoare în condițiile în care și Salonul Auto de la Paris, care alternează edițiile cu cel de la Frankfurt, a avut o scădere de 14% la ediția din 2016, la 930.000 de persoane.
Organizatorii Salonului Auto de la Frankfurt susțin că scăderea a fost cauzată în principal de scandalul Dieselgate, care a generat numeroase controverse cu privire la poluarea mașinilor diesel. În plus, scandalul s-a extins apoi și în cazul motoarelor pe benzină, mai ales că numeroase capitale europene au început să interzică circulația mașinilor vechi în centru. De asemenea, Franța și Anglia au anunțat că vor să interzică comercializarea mașinilor diesel și cu motoare pe benzină începând din 2040. "De luni de zile discutăm, uneori foarte emoțional, despre diesel și despre posibilele interziceri în trafic care îngrijorează consumatorii", spun organizatorii salonului într-un comunicat.
De altfel, scăderea de popularitate a saloanelor este resimțită și la nivelul constructorilor. Peste 10 producători au decis să nu mai aibă stand la Frakfurt, printre care se numără și marci de volum precum Nissan, Fiat sau Peugeot, dar și branduri premium precum Alfa Romeo și DS.
Via Caradisiac
Dar nici nu ma mira, a scazut si interesul vostru al Automarket pentru astfel de evenimente, v-ati cam saturat de plimbari pe la saloane si doar preluati stiri de la altii, cel putin asta e parerea mea. Daca inainte era un entuziasm in redactie, creati povesti de pe traseu pana la destinatie si de la fata locului relatati totul de parca si eu eram acolo, anul asta pauza. Daca in anii precedent stiam doar din stiri si din poze care producator unde si-a facut standul si tot ce avea expus, anul asta ... dumnezeu cu mila.