Salariaţii Dacia ameninţă cu mitinguri dacă Guvernul nu modifică ”Timbrul de mediu”
Dacia se teme tot mai mult de noul ”timbru de mediu”, înlocuitorul vechii ”taxe auto”. Angajaţii au ameninţat că vor organiza mitinguri pentru că se tem de o scădere a vânzărilor de maşini noi şi, implicit, de şomaj.
După ce Jerome Olive, directorul general Dacia, a cerut dublarea timbrului de mediu pentru Euro 3 şi Euro 4, de la Mioveni vin noi ameninţări de protest. De această dată din partea salariaţilor companiei.
Potrivit Mediafax, sindicaliştii constructorului român vor să pună în scenă acţiuni de protest prvind normele de aplicare ale noului timbru de mediu. Gestul de protest vine din convingerea că noua taxă va duce la scăderea vânzărilor de autoturisme noi şi la declinul pieţei autohtone, şi aşa greu încercată în 2012, când s-a înregistrat o contractare de 18 procente.
Nicolae Pavelescu, preşedintele Sindicatului Automobile Dacia, a declarat pentru Mediafax: "Nu ne este indiferent cum apare taxa de mediu. În condiţiile în care nu suntem reprezentaţi de actualii guvernanţi, am votat în adunarea generală acţiuni de protest, mitinguri şi alte forme la care vor participa mii de oameni. Nu ne este indiferent de ceea înseamnă Dacia pentru România şi care este respectul guvernanţilor pentru noi. Sindicatul Autoturisme Dacia consideră că aplicarea noului timbru de mediu va conduce la continuarea scăderii vânzărilor de autoturisme noi şi în anul 2013 şi va avea consecinţe negative asupra producţiei din România, asupra numărului locurilor de muncă şi asupra salariaţilor care îşi desfăşoară activitatea în acest domeniu”.
Sindicaliştii nu se vor opri aici. În viitorul apropiat ei vor organiza proteste la adresa Guvernului, proteste care vor culmina cu un mare miting, la care vor participa atât sindicaliştii cât şi familiile lor. Salariaţii se tem de şomaj, după cum declară, tot pentru Mediafax, un angajat al uzinei de la Mioveni.
”Aşa cum s-a discutat şi în Adunarea Generală, noua taxă de mediu va afecta locurile de muncă de la Dacia. Aşa cum spunea şi conducerea fabricii, se pot face şi disponibilizări pentru că piaţa din ţară este moartă. Ne temem de şomaj şi nu vrem ca acest timbru de mediu să se aplice în această formă, ea trebuie să sufere nişte modificări esentiale în favoarea producătorilor de maşini noi, nu a importatorilor de maşini uzate”, susţine salariatul.
via Mediafax
-
Vasilica, miercuri, 30.01.2013 15:58
Incredibil fratilor ce se intampla in tara asta. Chiar ca totul este pe dos. Pai daca astia ameninta cateva mii noi restu care suntem milioane nu trebuie iesit in strada ca sa ne opunem ticalosiei.Clar nu este o tara SANATOASA LA CAAAPPP!! Sunt sigur ca francezu i-a obligat sa iasa si sa ameninte.
-
auto-x, miercuri, 30.01.2013 16:18
@Vasilica Unde sunteti tata milioane. V-ati numarat intre voi cativa tigani care vindeti prin targuri cotete pe roti si ati ajuns la concluzia ca sunteti milioane.
-
Stoiaian, miercuri, 30.01.2013 16:20
Vasilica sti cum sta treaba??? Iti spun eu baiete! Nici eu nu sunt deacord cu mizeria asta de se cheama taxa de mediu in forma actuala ci as prefera sa se plateasca un impozit anual, eu avand un Euro4 cumparat de nou in 2008 m-ar afecta daca as plati anual, dar daca acesata taxa protejeaza mii de locuri de munca , da mii pt. ca pe spatele Dacia s-a dezvoltat o intreaga industrie pe orizontala, atunci asta e si chiar sustin cresterea ei. Nu sunt deacord cu taxarea masinilor inscrise inainte de 2007 la revanzare .
-
vali, miercuri, 30.01.2013 16:28
@auto-x Te referi la Logan euro 3? Daca da, ai mare dreptate, daca te duci prin targuri o sa vezi ca e plin de Logan-uri. O sa sara acum "nationalistii" ca sunt de acord cu asta, dar sa explice borfasii de la sindicate cum afecteaza pe toti salariatii Dacia aceste masuri cand ei vand peste 90% din productie in afara Romaniei, cel mult vor afecta cateva sute de salariati, pt ei sa se dea peste cap toata piata auto? Protectionismul este una, incercarea de a impune un monopol este altceva, si sa arate unii unde au propus asa ceva in Franta, cu tot nationalismul lor. Salariatii Dacia sunt masa de manevra pt francezi, si normal ca multi sunt de acord cu asta, nu ma mira.
-
xax, miercuri, 30.01.2013 16:34
Cum sa iei Dacie noua daca nu o poti vinde pe aia veche? La asta se gandesc "angajatii" Dacia?
-
Vasilica, miercuri, 30.01.2013 17:04
Auto-vax nu sunt tigan, incerc sa fiu cat mai zdravan la cap si sa constat ca de fapt totul e o manipulare ordinara(adevaru este ca sunt si niste specimente pe meleaguri...vaaaaaiiii).Unde in UE ai mai vazut tu taxe aberante pentru inmatriculare?? P.S Si eu tampit ca ma pun la mintea unuia care nu ai ce sa ii ceri!
-
Vasilica, miercuri, 30.01.2013 17:08
Pentru ala care isi scrie numele gresit sa stii ca asta inseamna democratie, ce nu ii place altuia trebuie sa respecti si uneori culmea chiar si executi asa ca hai pa!! Daca nu ai inteles nimic, nu conteaza, scoate capu din noroi si o sa vezi in ce tara traiesti!
-
Decebal, miercuri, 30.01.2013 17:11
MA DOARE IN COT DE LOCUL DE MUNCA AL MUNCITORULUI DE LA DACIA ASA CUM SI PE EL IL DOARE DE AL MEU!
-
sefu, miercuri, 30.01.2013 17:19
de sa iasa in strada parca dacia vinde auto noi nu sh daca nu le convine sa faca dacia buy back la toate loganurile pe care le-a vandut si atunci vor fi francezii fericiti
-
2-10, miercuri, 30.01.2013 17:20
Fara a avea vreo legatura cu protestul angajatilor Dacia, sustin o taxa de mediu cat mai mare, dupa model german, Nu trebuie sa aiba toata lumea masina.
-
sefu, miercuri, 30.01.2013 17:21
cine are 10000 euro isi cumpara auto nou si are de unde alege cine are 2000 de euro cumpara un auto euro 2 ce nu a inteles conducerea dacia
-
sefu, miercuri, 30.01.2013 17:22
2-10 te duce capul rau tu de ce ai masina sa te plimbi cu cfr
-
ztele, miercuri, 30.01.2013 17:32
Taxa de mediu in Germania este modica. Si trebuie sa aiba masina cine isi permite, nu toata lumea, aici ai dreptate.
-
ana, miercuri, 30.01.2013 17:35
Deci cand era mare taxa nu era bine, acum ca e mica la euro 3 si 4 iar nu le convine.
-
vali, miercuri, 30.01.2013 17:46
Da, nu trebuie sa aiba toata lumea masina, dar cand platesti mult mai putin pe un jaf non-euro decat pt un euro 3 si euro 4, pt inmatriculare adica, se incurajeaza cumpararea de masini de 20 de ani si cele de 4-5 ani nu, inclusiv de Dacii pt cumpararea altora noi, plus ca pe acelasi principiu ca nu toata lumea trebuie sa aiba masini este si urmatoarea realitate: nu toata lumea TREBUIE sa aiba Dacia, iar daca scad vanzarile NU LE BAGA PE GAT pt ca cine vroia sa-si cumpere o facea oricum, cine nu n-o facea, deci cui foloseste aceasta aberatie?
-
val, miercuri, 30.01.2013 18:09
@Vasilica: Danemarca e unul din statele UE care practica taxe imense pentru inmatricularea masinilor. Mai mult ti-o si confisca, daca incerci sa fentezi "romaneste" statul danez. Stiu asta de la un coleg de munca patit. Mai mult o cautare pe aceasta tema te pune pe ganduri de cum poate un stat sa functioneze ceas. http://danrum.wordpress.com/2009/04/06/masini-in-danemarca/ "Un rezident sau cetatean danez nu are dreptul sa conduca pe teritoriul Danemarcei masina inregistrata in alta tara decit in cazuri speciale. 1. Cind proprietarul masinii se afla in masina 2. Cind masina e inchiriata in alta tara si se afla in tranzit."
-
AndreiRN, miercuri, 30.01.2013 18:27
Si asa se vede necinstea romanilor de rand. Adica nu exista libertatea de a cumpara orice masina iti doresti? Trebuie sa existe constrangeri? Ma bucur enorm ca unde sunt eu masinile clasice sunt apreciate si respectate si chiar protejate de lege.
-
cenzurat0005, miercuri, 30.01.2013 19:59
ca sa nu pice francezi de kk si-au pus slugoi sa latre in locul lor
-
LauCalin, miercuri, 30.01.2013 21:18
Din toata calcealmaua asta, mai ales dupa declaratiile lu' nenea de la Renault in urma cu o saptamana nu pot sa inteleg decat ca celor de la Dacia le este foarte frica de faptul ca, daca romanii isi vor permite mai usorun sh de 8000 de euro si-l vor lua fara regret. Si evident ca statul roman ii mai pupa in posterior inca o data pe cei de la Renault si impune o super taxa pentru sh. Scuzati-ma, dar de 8000 euro gasesti masini de 3-4 ani care nu se compara cu Logan si inca sunt in garantie (gen Kia C'eed sau Hyundai i30) sau care tocmai inca au iesit si sunt masini cat se poate de serioase, inclusiv Megane 3, ca tot vorbim de curtea" lui Renault. Dacia este o marca low cost, dar totusi nu s-a umblat la capitolele care sa te "gadile undeva la inima" sa te faca sa ti-o doresti. Acum cativa ani spuneam tot aici ca Dacia se vinde in primul rand ca e noua, nu ca ti-ai dori-o neaparat. Poftiti dovada!
-
facelift, miercuri, 30.01.2013 21:42
Din pacate tara asta nu are vreaun specialist care sa gandeasca. Si sa ia drept modele ceea ce exista in afara. Puteau sa faca o schema care sa fie pe placul tuturor si noi sa fim mintiti frumos si sa avem si banii luati... Concret: la prima inmatriculare se lua drept model emisia de CO2. Se impartea pe clase de emisii de la A++ la G. Se stabilea o clasa care sa aiba taxa ZERO (de exemplu A cu emisii intre 111 si 130 g/km). Iata si un model: Autoturisme 0-50 g/km -3.500,00 € 51-65 g/km -1.000,00 € -10 EUR/ gram emis 66-80 g/km -500,00 € -10 EUR/ gram emis 81-95 g/km -250,00 € -10 EUR/ gram emis 96-110 g/km -100,00 € -5 EUR/ gram emis 111-130 g/km 0,00 € 131-140 g/km 100,00 € +5 EUR/ gram emis 141-155 g/km 250,00 € +10 EUR/ gram emis 156-175 g/km 500,00 € +10 EUR/ gram emis 176-200 g/km 1.000,00 € +20 EUR/ gram emis 201-225 g/km 2.000,00 € +20 EUR/ gram emis 226-250 g/km 3.500,00 € +25 EUR/ gram emis >251 g/km 5.000,00 € +35 EUR/ gram emis Ce am afisat este pe principiul "poluatorul plateste" ca tot se face referire des la asa ceva. Daca mi-as lua masina cu putine grame de CO2 ar fi normal sa fiu premiat... si cine vrea o masina clasa SUV, sport, lux cu motor mare sa plateasca taxa mare, chiar daca-i masina noua. Acelasi principiu si la masinile second hand INDIFERENT DE NORMA DE POLUARE. Si tot se plangea lumea cu nu stiu (nu pot) sa determine CO2 la masinile foarte vechi. E simplu: o masina daca arde 1 litru de combustibil emite 23.2 g/ km de CO2. Si in cartea de identitate este trecut consumul... Asta la prima inmatriculare; mai departe se poate face timbru de mediu anual care sa aiba o formula care sa contina urmatorii parametri: norma de poluare, vechimea, cilindreea. Cu cat e masina mai veche sa creasca taxa de timbru. In mod automat determina achizitia unei masini mai noi si toata lumea ar fi mai fericita; sigur treaba ar merge NATURAL. Nici producatorii nu s-ar mai plange ca dau oameni afara nici piata nu ar mai fi blocata. Ce ziceti de mica mea nebunie?!!
-
unckle, miercuri, 30.01.2013 23:12
ce poa sa faca elementul "social" ... acum (as vrea sa folosesc cuvantul ... nu pot.. il merita dar nu pot) "domnisoarele productive" din politica romaneasca or sa vada o oportunitate de a-si mari capitalul politic si or sa sara ca ulii sa "ajute" ep bietii angajati de la dacia .... ... DE PARCA CRESTEREA CU 5% A VANZARILOR IN ROMANIA AR SALVA VRE-UN LOC DE MUNCA ... wtf? eu sunt de acord cu colegii mei care au propus interzicerea inmatricularii de masini folosite in romania .. fara discriminare frate - vrei masina o iei noua... nu o mai vrei o casezi si gata :)
-
zzz, miercuri, 30.01.2013 23:16
Dupa cum zicea cineva mai sus, nici pe angajatii Dacia nu-i intereseaza de mine daca am serviciu sau nu. Din lipsa comezilor a trebuit sa plec de la serviciu acum 6 luni, nu a sarit nici un angajat sa-mi ia apararea. Noroc ca aveam comenzile mele private si am mers mai departe. Asa ca sa-si bage greva in spate si sa ne lase. Vanzarea de masini o regleaza piata si nu o taxa protectionista aberanta. Am avut Logan acum cativa ani, mai au si cei din familie. Concluzia dupa folosirea a 3 Loganuri este ca e o masina "subtire" rau, care imbatraneste si troncane repede, iar dupa 20-30.000 de km ai imprsia ca ai revenit la Dacia 1310. Da, nu cad piesele de pe ea (desi la unul la 50mii s-a rupt roata) si e relativ fiabila dar doar atat. In rest mai bine s-ar razgaia angajatii la frantuzi sa ia masuri sa fie masinile mai competitive.
-
BaditzaEx, joi, 31.01.2013 00:33
@facelift si mie mi s-ar parea metoda asta mai corecta, si plus ca ar proteja ceva interesele grupului Dacia ( avand in vedere ca au modele cu motoare de capacitate cilindrica mica )
-
cenzurat0005, joi, 31.01.2013 09:16
@facelift bine gandit,ar trebui sa le trimiti sistemul de calcul celor de la guvern, pt ca sau inpotmolit rau in cea ce priveste timbru de mediu
-
Vasilica, joi, 31.01.2013 11:39
Cine crede ca trebuie sa plateasca o taxa discriminatorie in mod clar nu are creier ca sa gandeasca si nu vorbesc doar de taxa auto. As vrea sa vad reactiile oamenilor din alte tari cand apar aceste taxe chiar sunt curios!!!! Acum daca tu vrei sa dai bani ca asa consideri exista si alte cai de exemplu donatie catre fundatii pentru ajutorarea copiilor bolnavi.
-
john_range, joi, 31.01.2013 13:48
Da sa mearga naibii cu totii...atat angajatii cat si francezii de la conducere care sunt sigur ca i-a obligat sa faca mitingul....Ce ma intereseaza pe mine de angajatii de la Dacia??...ca doar nici pe ei nu ii intereseaza de mine sau de oricare altul!!!Nu pot sa cred ce se poate intampla in tara asta....!!!
-
dan, joi, 31.01.2013 16:21
Sistemul bonus-malus propus de 'facelift' e deja implementat in Franta. Un sistem de genul asta plus un tichet rabla fara valoare, dar care sa adauge procentual la premiere sau sa reduca din taxa, cu descrestere a procentului raportata la cresterea de emisii, ar face minuni la noi. Chestia asta inventata de ai nostri se vede de la o posta ca-i doar un bir si atat. De gura UE, au bagat si coeficientii aia de CO2, dar au avut grija sa construiasca formula in cel mai tipic stil romanesc, incat sa bulerseze piata pentru interesele lor. Iar lumea comenteaza, dar nu face nimic. Si stiti de unde pleaca? De la societatea civila. Nu vom fi niciodata in stare, ca natie, sa ne organizam in 'sindicate' civile, sa ne alegem liderii care sa negocieze si sa bata cu pumnul in masa guvernantilor si sa fim uniti in decizii. Cum ar fi, un boicot general al soferilor sau proprietarilor de masini: nimeni nu plateste nici un impozit auto pe anul asta, de exemplu. Sau paralizam strazile oraselor cu blocaje, cum au facut agricultorii francezi sau greci de au blocat tara cu saptamanile si, drept rezultat, au niste subventii cat casa. N-o sa se intample asta niciodata pt ca fiecare isi vede de interesul propriu, cu nici un fel de respect pt cel de langa el/ea sau pt cursul tarii in general.
-
ztele, joi, 31.01.2013 19:15
@val: daca nu ma insel, taxa de inmatriculare in Danemarca, pentru o masina noua este de 105% din pretul masinii.
-
Adm, joi, 31.01.2013 19:25
Pentru cei cu Danemarca.......cand Romania va avea investitiile din infrastructura, transport public, piste de biciclete si nivel de trai ca in Danemarca atunci putem vorbi de comparatii. La ei pur si simplu sunt multe cazuri in care nici nu ai nevoie de masina personala. Pana atunci nici nu cred ca avem voie sa pronuntam numele de Danemarca.
-
DACIA, joi, 31.01.2013 20:41
Jerome Olive, directorul general Dacia ar trebui arestat pentru santaj si instigare la demonstratii sau atentat la siguranta statului pentru amenintarile cu concedierea salariatiilor.Sa mareasca taxele in Franta !
-
@facelift, vineri, 01.02.2013 11:46
Corect ar fi sa se bage taxa in combustibil. Unii merg sute de mii de km pe an alti doar cateva mii, deci nu "poluatorul plateste", ci toata lumea.
-
raduku, vineri, 01.02.2013 22:23
Eu raman la idea ca masina ar trebui sa se vanda , datorita automatizarii excesive a proceselor tehnologice , pe puncte , la abonament , asa cum se vand si telefoanele mobile .. :)
-
un contribuabil, duminică, 03.02.2013 14:03
Nesimtitul de Stroe a uitat ca inainte de afi preluat de Renault,nu puteai lua o Dacie din fabrica decat cu spaga, .Acum imping angajatii in strada ca sa forteze guvernul sa -i favorizeze ,marind taxele pentru orice alt tip de automobil in afara de Dacia lor.Cred ca fabrica Renault-Dacia a primit d-ea lungul anilor prea multe facilitati.Acum este perioada de criza,trebuie sa sufere si ei.Daca ar scadea preturile poate ca le-ar creste vanzarile. Pe de alta parte tot ei au recunoscut ca in tara se vinde sub8% din productia lor, deci un procent destul de mic. Sunt niste mangafale care au facut presiuni permanent asupra guvernului ca sa-i favorizeze.
-
Cucu, joi, 07.02.2013 20:47
Romanii sunt niste oi care pot fi manate oricum si de oricine!Eu inteleg ca sunt dati afara cei care nu ies in strada, dar... ROMANI contra Romani, DOAR IN TARA ASTA SE POATE INTAMPLA!. Oamenii sunt uniti in alte tari, dar aici... care fura mai mult!
-
dodo, sâmbătă, 16.02.2013 07:26
loganu'=lada cu roti mergi cu 80 km/h bate vantu' putin te rastoarna,nu stiu la ce o mai contruiesc,piesele de schimb f scumpe. ce somaj oricum trebuie sa faca masini pt alti fraieri de afara.SE FAC LEGI IN ROMANIA DUPA INTERESELE UNORA,NOI SANTEM MAI MULTI NEMULTUMITI DECAT CEI DE LA DACIA.doamna PLUMB sa-si aduca aminte de cum ne-a mintit,acum vre-o 2 ani cand zicea ca va elimina taxa.GUNOAIELOR asa sa va ajute D-ZEU dupa ce ati spus si cum faceti
-
mario_mario, sâmbătă, 07.01.2017 11:48
Mai frati romani!.este logic sa ne bucuram de eliminarea taxei.pentru ca nu avem posibilitatea achizitionarii unui autoturism nou,care fie el si DACIA fabricatie autohtona daca ar fi la un pret de 2_ 3 000 euro va spun eu ca tot romanul de rand care si ar dori o masina noua,cred ca si ar lua, iar apropo de cele de afara parerea mea este ca ar trebui sa fie de exemplu un barem de maxim 15 ani vechime la inmatriculare TAXA 0,iar la inmatricularea acestora mare strictete la starea tehnica in primul rand dar si de ce nu si la cea estetica,mergand evident pana la refuzul de a fi inmatriculata daca nu corespunde mai sus mentionat,Si cred parerea mea ca toata lumea ar fi multumita!!
Citeste si
-
INTERN | luni, 25 noiembriePrețuri noul Audi Q5 în România: start de la 55.300 euroAudi a deschis comenzile pentru noul Q5 în România. Noul SUV de clasă medie al germanilor are un preț de pornire de 55.300 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
Unde esti Domnule !!!!!!! care tipai in decembrie sa ii dea afara pe angajati pentru ca nu vroiau acasa pe 3-4 ianuarie ........UITE CUM Salariaţii Dacia ies in strada .....Hai sa vedem cati Romanii se alatura celor de la DACIA ....... raspuns NICI UNUL