Saga hibrizilor Toyota a ajuns la o bornă importantă: 7 milioane de unităţi vândute în ultimii 18 ani
Toyota a reuşit să-şi clădească un nume puternic în zona hibrizilor, iar cele 7 milioane de maşini de acest tip vândute în lume până în septembrie 2014 reprezintă cea mai bună dovadă în acest sens.
Toyota a anunţat astăzi că vânzările totale ale modelelor sale hibride au atins borna 7 milioane în cursul lunii septembrie. Japonezii conduc fără probleme clasamentul mondial al maşinilor de acest tip, cele 28 de modele hibride ale mărcilor Toyota Motor Corporation (TMC) vândute în 90 de ţări ale lumii reuşind performanţe excelente până acum.
Cel mai popular dintre modelele hibride Toyota este, evident, Prius, model care a adunat aproape jumătate din cele 7 milioane de unităţi vândute de compania niponă. Mai mult, dacă în calcul intră şi versiunile Prius+ şi Prius C, numărul total al maşinilor din familia Prius vândute până acum la nivel mondial depăşeşte 4.7 milioane de unităţi.
Şi versiunile hibride ale modelelor Lexus au intrat în calcul, iar cele mai populare maşini semnate de marca premium a TMC esunt SUV-ul RX în versiunile 400h şi 450h (305.000 de unităţi) şi compacta CT 200h (208.000 de unităţi).
Toyota a început să vândă modele hibride în cursul anului 2007, odată cu lansarea primei generaţii Prius. Dacă în 2003 japonezii vindeau 53.000 de unităţi hibride la nivel mondial, cifrele atinse la 10 ani distanţă sunt radical schimbate: 1.280.000 de hibrizi au ajuns în garajele diferiţilor clienţi ai Toyota în cursul anului 2013.