Saab va semna un parteneriat cu un concern chinez

Publicat marţi, 03.05.2011 17:03 de Sebastian Toma

Hawtai Group şi Saab vor anunţa astăzi un parteneriat. Saab devine cea de-a doua marcă suedeză asistată de un concern chinez, dar condiţiile noului parteneriat nu au fost încă anunţate.

Situaţia celor de la Saab s-ar putea să meargă pe drumul cel bun. După ce suedezii au contractat un împrumut pe termen scurt de la Fondul de Investiţii Gemini, în valoare de 30 de milioane de euro, constructorul din Trollhattan ar putea avea un partener puternic pentru viitor, care îl va asista din punct de vedere financiar. Ironia sorţii sau o pură coincidenţă face ca Volvo, un alt constructor de automobile din Suedia care a avut probleme financiare, a fost salvat de un investitor din China – Geely Auto, în timp ce Saab va anunţa un parteneriat cu Hawtai Auto. Spre deosebire de Geely, cei de la Hawtai nu sunt la fel de cunoscuţi, dar au în spate un concern extrem de puternic. Preşedintele Saab se va întâlni cu şeful concernului Hawtai în cadrul unei conferinţe de presă organizată în China, unde cei doi vor prezenta intenţiile noii alianţe.

Concernul Hawtai, numit Hawtai Group, include atât marca Hawtai Auto, cât şi numeroşi producători de hârtie, substanţe chimice, furnizori de electricetate şi încălzire, logistică internaţională şi multe altele. Practic, marca Hawtai Auto, care există din anul 2000, are în spate o afacere de 13.6 miliarde de yuani (echivalentul a 1.41 miliarde de euro), aflată în Top 500 al companiilor din China. În ceea ce priveşte industria auto, cei de la Hawtai au semnat un parteneriat cu Hyundai în 2002, car eviza producţia de automobile în China, cei doi constructori producând ulterior SUV-urile Terracan şi Santa Fe în China pentru piaţa internă.

Hawtai are propriul său motor diesel şi este interesată de dezvoltarea tehnologiei clean-diesel. Diesel-urile din gama Hawtai sunt cinci la număr şi au între trei şi şase cilindri. Versiunea entry-level are trei cilindri, 1.5 litri şi oferă 101 CP şi 200 Nm, în timp ce vârful gamei este un V6 de 3.0 litri care oferă 246 CP şi 500 Nm. În 2009, chinezii au construit o fabrică în Mongolia, capabilă să furnizeze 300.000 de motoare diesel pe an. Hawtai are şi propriile sale modele – o berlină promiţătoare şi un SUV inspirat din Porsche Cayenne.

Via | ChinaCarTimes

  • Donau, marţi, 03.05.2011 18:12

    "Inspirat"????..Io zic ca-i total clonat!http://www.inautonews.com/2011-hawtai-b35-porsche-cayenne-clone

  • ScorpyonVAG, marţi, 03.05.2011 21:48
    @all

    SAAB, doreste sa faca masini cat mai bune calitativ, cu costuri cat mai mari la productia masinii, dar ei nu prea obtin profit, ca si concurenta germana ! Eu sa fiu in locul lor, as dizolva acest brand, dar apreciez optimismul lor de a merge mai departe !

  • ztele, marţi, 03.05.2011 23:00
    @ScorpyonVAG

    Habar nu ai tu ce doreste sa faca Saab si nu poti sa dizolvi pur si simplu o companie care ofera de lucru pentru zeci de mii de angajati.

  • ScorpyonVAG, miercuri, 04.05.2011 02:25
    @ztele

    Eu stiu ca SAAB, doreste sa faca masini in zona Premium ! Si de ce are asa ,,mare succes" ? Daca sunt atat de bune si atat de cumparate, inseamna ca aceasta companie nu obtine profit !

  • SaabCuantic, miercuri, 04.05.2011 14:01
    @ScorpyonVAG

    Subscriu si eu la opinia colegului ztele: nu exista nici un motiv temeinic pe lumea asta pentru care SAAB sa fie desfiintata patrimonial! Aaa,ca ma agit eu in fel si chip pe aici ca urmeaza inevitabil colapsul sub administrarea defectuoasa sau rauvoitoare a unei corporatii proprietare a lui SAAB sau a alteia, care sunt vremelnice la carma, este altceva! Ca fan al lui SAAB, esti setat din nastere sa parcurgi toata gama umana de emotii si reactii, deseori antagonice, si tot deseori te stapaneste senzatia oarecum coroziva a nostalgiei dupa epoca pre-GM si de aceea devii radical fata de neimplinirile prezentului, dar poti totodata sa ramai lucid si sa apreciezi obiectiv masini rapitoare vizual ca 9-3 Turbo X, noul 9-5 sau Aero X. Deci hai sa-i dam totusi SAAB-ului ce-i al SAAB-ului, adica pasiune, recunostinta si...loialitate.

  • ScorpyonVAG, miercuri, 04.05.2011 16:50
    @SaabCuantic

    Eu am mentionat, ca, daca as fi in locul lor, as desfiinta compania ! Dar ii apreciez, pentru optimismul de care dau dovada !

  • SaabCuantic, miercuri, 04.05.2011 20:41
    @ScorpyonVAG

    Ok, stai linistit, problema se traduce si asa cum precizezi tu, anume ca, din postura pretentioasa de marca premium, SAAB reclama investitii "grele" atat in infrastructura productiva, cat si in...publicitate, din pacate desconsiderata de catre echipa de management-marketing si, automat, extrem de slab desfasurata mai ales in Europa. Asa ca nu putem da vina mereu pe reticenta clientilor atata timp cat tu, factorul de decizie al firmei, nu intreprinzi mai nimic ca sa le atragi atentia...Da, nu-mi place ce voi spune acum, dar trebuie sa admit ca piata auto in crestere fulminanta din China devine acum, dragii mei, cam singura solutie logica de redresare financiara a lui SAAB...Dumnezeu cu mila!