Saab, tot mai aproape de sfârşit: muncitorii vor cere falimentul companiei!
Povestea Saab se îndreaptă vertiginos spre final. Muncitorii vor cere intrarea în faliment a companiei din cauza faptului că nu au fost plătiţi în luna iunie.
Saab se afundă din ce în ce mai rapid spre faliment. Dacă până acum furnizorii celor de la Saab au fost păsuiţi în ceea ce priveşte plăţile pentru munca pe care o realizau pentru constructorul suedez, de această dată gluma se îngroaşă pentru marca nordică. După ce oficialii Saab au anunţt că nu vor putea să plătească salariile muncitorilor pentru luna iunie, sindicatele care apără drepturile acestora au luat act şi au anunţat că vor cere în instanţă intrarea în faliment a mărcii.
Conform şefilor celor mai mari două sindicate Saab, IF Metall şi Unionen, muncitorii vor trimite o cerere formală de plată în cursul zilei de luni, compania având la dispoziţie şapte zile pentru a răspunde. "După această perioadă, avem două variante de lucru: fie vedem că situaţia s-a rezolvat, fie cerem falimentul companiei", declară Veli-Pekka Saikkala, purtătorul de cuvânt al IF Metall.
Compania suedeză anunţase în cursul zilei de joi că nu îşi va putea plăti salariaţii în această lună din cauza faptului că nu a reuşit să atragă fonduri pe termen scurt. "Data plăţii salariilor depinde de când şi dacă vom putea asigura fondurile pe termen scurt. E o veste foarte proastă şi lucrăm intens la rezolvarea problemei. Nu avem nicio garanţie, dar nu ne dăm bătuţi", spune Gunilla Gustavs, purtător de cuvânt al Saab.
via | Automotive News (înreg.)
-
Mario, vineri, 24.06.2011 11:09
It's sad, so sad. It's a sad sad situation and it's getting more and more absurd. Totusi, speranta moare ultima!
-
9-5Aero, vineri, 24.06.2011 11:19
La revedere,Saab! Sa-ti fie iertate pacatele......
-
tzenu_bmw, vineri, 24.06.2011 11:58'nature' is a bieci.......
asta este doar ce-i puternici pot supravietui...
-
ScorpyonVAG, vineri, 24.06.2011 12:43@
Imi pare rau pentru angajati, dar imi pare bine pentru Brand ! Nu are ce cauta langa nemti. A dovedit ca nu este capabil. ps: @men: gandesti ca mine ? =))
-
viktor, vineri, 24.06.2011 13:32saab
problema suedezilor e ca sunt pre modesti, daca doar s-ar impune mai cu tupeu in fata concurentei si cu un management diferit nu ar avea deloc probleme pt ca sa fim onesti calitate la un saab este mult mai multa ca la un vag.
-
@ Automarket, vineri, 24.06.2011 13:53Inginerul roman Mircea Gradu a fost avansat intr-o functie foarte importanta in cadrul Chrysler Group
In addition, Mircea Gradu was named vice president and head of transmission powertrain and driveline engineering, and a member of the product committee. ( http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110623/OEM01/110629927/1178 ) .
-
Gica, vineri, 24.06.2011 14:21Competivitate
@viktor - Problema suedezilor e ca nu sunt competitivi. Cu alte cuvinte nu sunt in stare sa concureze nici Dacia dar sa mai vorbim de VW. Tu ai cumpara un Think? sau ai fi dispus sa platesti 35.000 de euro pe un Saab cu tehnologie veche? probabil ca nu.
-
ztele, vineri, 24.06.2011 16:17@Gica
Ai perfecta dreptate. Cine mai cumpara in ziua de azi masini cu identitate, cu suflet? Masini pe care nu le confunzi in parcare? Masini care refuza curentul de c*cat de a face conserve de tabla si plastic, care arata toate la fel si folosesc strict pentru transport? Saab nu concureaza nici cu VW, nici cu Dacia, Saab nu concureaza cu nimeni. Cine cumpara Saab, cumpara pentru ca este Saab, nu pentru ca ofera pe hartie ceva in plus. Tehnologie veche? Nu fi naiv, 9-5 e singura masina cu XWD Haldex 4, singura masina cu platforma infotainment Android, 9-3-ul e cel mai performant diesel sub 120 g/km, 9-5 tocmai a fost declarata de IIHS cea mai sigura masina de pe piata, etc. Problema reala la Saab e ca cineva din interior habar nu are cum se conduce o companie de nivelul si prestigiul Saab (nu ca eu as fi mai competent). Pana nu-si rezolva problemele interne, increderea clientilor va continua sa scada, vanzarile nu vor atinge targeturile scontate. Muller e putin cam fantezist pentru realitatea actuala din industria auto.
-
tzenu_bmw, vineri, 24.06.2011 16:42mai lasati-ma cu Saab-u vostru.......
ingropatil odata.......nu are ce cauta pe planeta asta....... @ztele........nu mai ridica in sclavi marca Saab pt ca tot no so salvezi....... problema constructorului nu este incapacitatea 'cuiva'........ problema este ca marca Saab este incapabila sa ofere ceva mai bun ca adversaru........si aici cifrele vorbesc....... tripleta germana vinde 1MILION de auto pe an.......Saab daca vinde 50 de mii...... tripleta germana investeste sute de milioane de euro in fabrici noi,in tehnologie,in siguranta in modele propri....... Saab ce face.......imprumuta de la GM platforme Opel(care sa fim sinceri nu sunt prea stralucite)de aici problema Saab.....nu investesc in cercetare/dezvoltare.......si rezultatele se vad........
-
ztele, vineri, 24.06.2011 17:22@tzenu_bmw
"marca Saab este incapabila sa ofere ceva mai bun ca adversarul" - am spus mai sus ce ofera Saab si nu ofera altcineva. "tripleta germana investeste sute de milioane de euro in [...] siguranta" - rezultatul? Saab 9-5 e cea mai sigura masina de pe piata. Ce face Saab? Concepe motoare si platforme pentru GM. Te rog frumos, daca te depaseste subiectul, ori documenteaza-te, ori nu mai participa la discutie. Repet: problema Saab e din interior.
-
tzenu_bmw, vineri, 24.06.2011 17:46@ztele
hai sa fim seriosi...... chiar crezi ca cei de la conducerea Saab nu stiu sa conduca compania..... daca masina e 'cea mai sigura de pe piata' are tehnologie de ultima ora....frumusica este.....de ce nu se cumpara...........de ce???? as vrea k Saab sa moara apai sa vedem cine mai concepe platforme si motoare pt GM:)
-
ztele, vineri, 24.06.2011 17:59@tzenu_bmw
Hai sa-ti mai spun niste chestii pe care nu le stiai: In recesiune, guvernul german a acordat 300 de miliarde de euro imprumut + 30 de miliarde din programul german "Rabla" producatorilor. Stii cati bani a primit Saab de la guvernul suedez? Zero. Stii cine a suportat campania dezastruasa a Cadillac in europa? Saab. Saab are de livrat in momentul de fata 8.500 de masini (comenzi ferme) pe care nu le poate finaliza din cauza problemei cu furnizorii + 13.000 de masini catre Pang Da. Cand PSA si Renault au intampinat dificultati, guvernul francez le-a sarit in ajutor. Stii ce-a spus primul ministru al Suediei ieri? "Sa se descurce singuri!". Deci scuteste-ma cu "investitii de sute de milioane" si prostii de genul, adevarul e altul. SaabsUnited.com scrie ca luni dimineata va fi finalizat procesul de activare a unui back-up de la imprumutul EIB din mai, de 150 de milioane de euro, si se vor rezolva problemele. Ramane de vazut.
-
LauCalin, vineri, 24.06.2011 18:39@tzenu
Da, cei din conducerea SAAB posibil sa nu stie cum se conduce o companie de genul asta. Uite la Volvo cum merg lucururile sau la Jaguar care are proprietari indieni. Sunt de parere ca industria auto din Suedia nu e la fel de profitabila precum industria de minereu sau de valorificare a lemnului, iar asta poate fi unul din motivele pentru care marcile auto au cam fost lasate de izbeliste de statul suedez (poate ca la fel patea si Scania daca actionar nu era MAN - VAG). Si nu e vorba de performante tehnice... un BMW este mai performant de exemplu decat o Alfa si totusi si Alfa se vinde. Asa e si cu SAAB.
-
SaabCuantic, vineri, 24.06.2011 22:18hei, @tzenu_bmw, revino-ti in fire, te laudasem degeaba?!
Omule, ma deceptionezi crunt...sau cumva te-ai moilipsit de ciumegareala de tip "coca/piti" di pi la noi?! In conversatiile recente cu tine, o clipa m-am iluzionat ca "uite un fan BMW care face nota discordanta fata de oceanul de platfusisti filogermani microcefali de pe plaiurile cu scaieti damboviteni"...Si eu conduc BMW [ repet: fiindca SAAB mi se pare prea scumpa in Romanica...dpdv valoric,"face toti banii", dar problemele noastre cotidiene agasante ne impiedica sa accedem in preajma unei asemenea bijuterii pe roti...nici nea Ceasca nu ne-ar fi magulit cu vreun 900 pe la nas, dar cine ar fi pariat ca SAAB nu si-ar fi facut simtita prezenta in RSR cu vreo fabrica precum Renault si Citroen...cu conditia obligatorie sa nu fi intervenit "Revolutia":)) ] , dar in nici un caz nu mi se casuna pe un modus vivendi (ca asta inseamna SAAB, dincolo de definitii prolixe) care pune accentul dintotdeauna pe fervoarea de a "artistiza" un fier fara viata, de a-l determina sa-ti inspire mai mult decat primatul miop al utilitatii (este axiomatic faptul ca orice masina te duce la destinatie, dar nu din oricare cobori cu un suras sagalnic in coltul gurii!)...Reactia ta denota indiscutabil dominatia brutala si persistenta a mahalagismului autohton, care nu vrea sa tina cont decat de fixatiile, gagurile si tumbele lui simptomatice si iremediabile. Cum sa interpretam oare scalambaiala ta infantila: "De ce nu se cumpara SAAB???"...Dar de ce nu se mantuiesc oamenii de azi? De ce nu se pot abtine politicienii sa fie mitomani, sa fabuleze, sa mangleasca, sa fraiereasca? De ce ni se apologizeaza hrana "eco" pe fundalul exploziei industriei aditivilor alimentari, care ajunge sa impuna chiar politici globale autoritare?...Deci vezi ca am putea lesne sa ne inecam intr-o avalansa descumpanitoare de "de ce"-uri care mai de care mai greu de deslusit... In loc de epilog: SAAB nu se cumpara nu fiindca tu, tzenule, avansezi ratiuni anti-SAAB, ci fiindca potentialii clienti ai marcii, mai rari acum decat floarea de colt, initial animati de inteligenta reala si de intentii stilate, se dovedesc totusi destul de influentabili incat sa creada ca tu ai devenit peste noapte "lider de opinie", care, nu-i asa?, ca orice analist infailibil, atotcuprinzator si providential, jonglezi pe varful "deshtului" cu globul pamantesc precum giumbuslucarii din NBA la antrenamentele cu mingea...In definitiv, ca sa te parafrazez sugestiv, cine "nu are ce cauta pe planeta asta"...? PS: inca o data @ztele a survolat la mari inaltimi prea josnica nimicnicie romaneasca, folosindu-se de argumente implacabile...be strong, man! Pacat ca nu sunt vreo "scula pe bascula"...sigur ai fi avut un 9-3 Turbo X nou-nout rasplata de la mine ;) Oricum, m-ar tenta sa te includ pe lista sacra de prieteni. Stiind ca exista oameni ca tine, parca viata nu mi se mai pare atat de amaruie...
-
DAN_GRC, vineri, 24.06.2011 23:09
@SaabCuantic Vorbesti plin de pasiune, felicitari
-
focus, vineri, 24.06.2011 23:15@SaabCuantic; ztele
O placere sa va citesc replicile. Mai rar asa ceva. Cand cineva are argumente ... Sper sa-si revina SAAB.
-
ztele, vineri, 24.06.2011 23:15PS
Ca uitasem: pana si guvernul roman a impus porcaria aia de taxa pentru a proteja vanzarile Dacia. Suedezii nu au nimic de genul asta, nu protejeaza pe nimeni. Desi au un nivel de trai la ani-lumina diferenta fata de noi (in 2010 au fost a 2-a economie a lumii ca performanta si eficienta), guvernul nu incurajeaza industria, dintr-un motiv sau altul. Sa nu uitam de Fokker, care s-a scufundat sub privirile guvernului, de Ericsson care se ducea dracului daca nu era Sony, la fel si Volvo daca nu era Geely. Practic in Suedia sunt sustinute si laudate companiile care merg bine: Haldex, Husqvarna, Ikea, Ericsson (mai nou), SAAB-Grippen, Scania. Opinia publica dicteaza tot, si guvernul e foaaaaaaaaaaaarte atent sa nu cumva sa apara proteste. Nu stiu daca e bine, realist as spune ca e o piata libera si sa se descurce, dar e greu sa te descurci cand terenul e inclinat. @SaabCuantic: multumesc de ganduri, respectul e reciproc!
-
SaabCuantic, sâmbătă, 25.06.2011 11:21Scuze
Baieti, stiti ceva? Dupa cate realizez acum, eu, unul, l-am contestat cam aiurea pe Victor Muller si tind sa ma caiesc...De peste un an i-am turnat laturi in cap, facandu-l hot, incompetent, aventurier etc., fara sa-mi dau seama de un adevar elementar: o avea dansul hibe, "ca tot omul", vorba cliseului, Spyker-urile lui sunt, intr-adevar, niste copii nereusite dupa Audi, dar MACAR s-a zbatut sincer, cum a inteles si cum a putut el, cum l-a dus bibilica, pentru binele lui SAAB, in plus nefiind vreun baskan care sa se sufoce intr-un vagon de lovele...si-a calcat pe mandrie si s-a milogit pe la diferite porti, mai mult sau mai putin inalte (de unde stim noi ca n-a facut-o in genunchi, in spatele usilor inchise?), nu s-a dat batut daca a fost refuzat, a pus la index ambitiile suspecte ale lui Antonov, desi era constient ca ar fi scos SAAB la liman fie si numai cu banii mafiotului rus, nu a zabovit sa schimbe denumirea entitatii pe care a fondat-o numai ca sa se potriveasca cu a lui SAAB, si-a bagat picioarele in divizia lui sport numai ca sa mai smulga niste fonduri amarate cu care insa a putut sa salveze fabrica din Trollhattan, asadar, in linii mari, este un mic erou...sau chiar un adevarat fan SAAB, cum de altfel ne pretindem a fi unii dintre noi, dar, hm, numai cu fleanca fiindca, simplu si elocvent, faptele noastre nu vorbeste, sic! Ce sa mai adaug: jos palaria, domnule Muller, si mai iarta-ne rautatile, caci ne vrem ravnosi, insa mai avem hăt! destula mamaliga de halit pana sa atingem gratiile minimei intelepciuni...
-
RAM, sâmbătă, 25.06.2011 11:43@SaabCuantic & ztele
Tot respectul pentru voi! Pacat ca nu sunt mai multi pe aici care gandesc asa....
-
ztele, sâmbătă, 25.06.2011 12:20Corect
Cuantic, ai dreptate, Muller e un erou, dar era romantica a masinilor s-a cam dus. Cand eram mici, salivam la Lamborghini, M, AMG, Jaguar, De Tomaso, geamurile electrice pe o masina erau ceva senzational. Daca intri pr 4tuning acum, este un thread cu titlul "ce masina v-ati cumpara". Toti copii de 18-20 de ani si-ar lua passat sau skoda octavia. Nu e vina lor, nu stiu daca e bine sau e rau, dar ma apuca greata cand ma gandesc cum ar fi sa visez la 26 de ani sa-mi cumpar skoda.
-
SaabCuantic, sâmbătă, 25.06.2011 12:28precizare
Ca s-o simplificam de tot: intr-o perioada in care toata lumea se vaicarea ca din gaura de sarpe "Valeleu, SAAB este pe moarte!", dar nimeni nu concepea sa miste un deget in acest sens (cu exceptia salutara a celor care au iesit pretutindeni in strada cu SAAB-urile lor ingrijite cu sfintenie ca sa marsaluiasca in coloane asurzitoare), Muller s-a dovedit a fi singurul de pe planeta asta care a avut curajul nebun sa se inhame la o caruta lasata rupta-n sant de lasii de la GM...Deci omul asta neobosit ne obliga moralmente sa intreprindem orice, oricat de nesemnificativ ni s-ar parea, ca sa contribuim nu numai la salvarea SAAB-ului, ci si la propulsarea marcii spre pozitia care ii revine de drept istoric! Eu, de pilda, mi-am propus sa renunt la oricate straturi epidermice de pe mine numai sa-mi iau un TurboX nou-nout, chiar si daca mi-ar trebui 10 ani de asteptare, important va fi ca banii mei sa intre in contul unui dealer autorizat, deci in definitiv sa ajunga la SAAB, si daca multi altii s-ar stradui sa-i cumpere produsele fara hâr, fara mâr, categoric alta va fi situatia! Ce ziceti, ne incumetam? De ce sa fie Muller mai merituos decat noi? Ganditi-va ca ne putem dispensa fara regrete de o gramada de porcarii inutile din viata noastra ca sa adoptam un veritabil, calitativ, innobilator si...durabil modus vivendi. So, fara sentimentalisme si fara poante, haideti sa ne...mobilizam. Discutiile dupa...
-
900, sâmbătă, 25.06.2011 14:20...
Victor Muller s-a inhamat la o munca nebuneasca si sper din tot sufletul sa reuseasca pana la urma. Niciun intreprinzator care e cat de cat prudent n-ar fi cumparat SAAB. De ce? SAAB avea pe atunci doar tot ce aveau nevoie pentru a proiecta, testa si construi masini. Cum in cadrul GM, tot ce tine de contabilitate, finante, management financiar si controlling este la Barcelona, in cadrul firmei suedeze nu se gaseste nimic de acest gen si nu sunt oameni care sunt specialisti in domeniu. Din pacate nu s-a reusit creearea acestui departament in cadrul firmei din Trollhättan si s-a ajuns taman aici... O firma ca Spyker poate fi controlata, dirijata etc financiar de un singur specialist in domeniul financiar, dar asa ceva nu poate fi vorba la o firma cum e SAAB. Din pacate s-a ajuns la acest paradox: comenzi sunt, masinile se cumpara, din pacate nu au posibilitatea de a produce unitatile comandate... SaabCuantic, laudabil gandul tau, dar TurboX nu se mai fabrica, a fost o editie limitata, un exemplar nou-nout nu mai exista. Insa exista Griffin, acest ultim 9-3 care e mult mai cizelat decat 9-3 din care se trage TurboX, putin gadilat de Hirsch ajunge la performante asemanatoare ;) In ceea ce priveste comentariile rautacioase, unele care se vor a fi chiar fondate, dat fiind faptul ca au in componenta lor franturi de informatii... asa ceva chiar nu merita a fi luat in seama, sunt precum acele insecte care se izbesc de parbriz... Unica reactie pe care o am la asa ceva este acel zambet despre care chiar tu ai pomenit in primul tau comentariu de la acest articol, zambet care este inevitabil dupa ce ai condus un SAAB, indiferent de model :) Iar ca o reactie la aceasta stire nelinistitoare de la Trolhättan, voi face o plimbare cu micutul meu 900, zambind cu drag cu gandul la suportii de numar de inmatriculare ce le va primi de la SaabsUnited, ca suport pentru muncitorii de la SAAB. O zi buna tuturor!
-
pa saab, sâmbătă, 25.06.2011 14:56PA SAAB
Sunt alte marci care sa ii tina locul.
-
SaabCuantic, sâmbătă, 25.06.2011 16:01@900
Cred ca stii ca in Germania exista o firma specializata pe import de autoturisme SAAB numita Heuschmid, care intretine intr-o stare ireprosabila toate exemplarele care nu se vand imediat si, daca te uiti in pozele firmei la modelele pastrate cativa ani, ramai uimit: zici ca le-au adus mai ieri-alaltaieri! Aici este implicat un intreg clan, de la bunic la nepot, realmente pasionati de SAAB (altceva nu pare sa-i intereseze), reprezentand deci o afacere de familie exceptional coordonata. Cred ca voi apela la ei cand va fi cazul. TurboX mi se pare cel mai senzual sedan din intreaga istorie auto, fara exagerare! In alta ordine de idei, iti dai seama ce "splendori" vizuale vor scoate Audi si BMW in urmatorii 10-15 ani, care se vor arunca nebuneste in vartejul irational al unei emulatii heirupiste de tip intrecere socialista, astfel incat sa reuseasca fiecare sa comercializeze 2-2,5 milioane de masini per caciula si per an, dupa cum ne anunta Automarket chiar azi...@GT-R se intreaba pe buna dreptate (mai degraba retoric...) daca, in cazul fabricarii acestor puzderii de fiare-plastice, factorul inechivoc numit fiabilitate va figura in topul obiectivelor manageriale ale celor doi granzi...Totusi, lumea (si profesionisti, si amatori, toti la gramada!) va simti pana la urma o suprasaturatie fata de "marfa ca marfa", dovada vie ca deja nu mai vad pe nimeni sa ramana siderat de admiratie intorcand capul pe strada chiar si dupa ultimele generatii de S8 sau Seria 7, care, nota bene, sunt navele-amiral ale celor doua prea adulate zeitati ciber-mecanice...In schimb, azi noapte ma plimbam pe Magheru si in zona Dacia-Casata huruiau in voie trei Corvette-uri, care starneau murmure si fluieraturi trecatorilor si celor de la terase. Radiaza ceva special din ele, inexplicabil, "americanele" astea si nu ma refer la "0-100" sau "vit. max."...
-
ztele, sâmbătă, 25.06.2011 16:13:)
La Heuschmidt am avut ocazia sa ma delectez in voie cu un Saab 9-5 Troll R Aero, absolut senzational. Asta a fost vara trecuta, nu stiu daca-l mai au, dar, intradevar, e impresionant sa vezi ce fac oamenii acolo.
-
SaabCuantic, sâmbătă, 25.06.2011 17:14Te invidiez...
@ztele, stiu despre ce vorbesti...Masina aia are un bord cu insertii de lemn care iti iau ochii si vreo 306 CP, daca nu ma insel. Ah, cat am salivat dupa ea, dar numai virtual, norocosule ce esti, cum de te loveste cate un privilegiu de genul?!...
-
RAM, sâmbătă, 25.06.2011 17:39@SaabCuantic
Iti dau dreptate la faza cu americanele. Eu sunt un mare fan al masinilor americane. Au ceva special.... Nu as da un Camaro sau Challenger pe nicio masina europeana sau japoneza. Inca mai visez ca ma aflu la volanul unui Charger si turez HEMI-ul de sub capota....
-
ztele, sâmbătă, 25.06.2011 18:07@Cuantic
Pana anul trecut am lucrat la o firma care se ocupa cu importul de masini de lux.
-
900, sâmbătă, 25.06.2011 18:42:)
Ma bucur ca n-an ajuns prea tarziu aici... :) SaabCuantic, cine se intereseaza de SAAB in Germania, nu are cum sa nu stie de Heuschmid GmbH. Ei nu iti ofera SAAB-ul in stare optica ca si nou, in schimb toate masinile pe care le iau ti le ofera "rostfrei". Acest cuvant cred ca il gasesti in toate anunturile lor, adica fara rugina. De asemenea, acolo unde este nevoie, se face reparatie capitala. Preturile sunt pe masura, dar unde altundeva mai gasesti de cumparat un 900 care tehnic este ca si nou? Ce imi place in mod special la ei este faptul ca nu sunt axati pe 900, mai exact pe seria suedeza. Lucreaza si la 900 NG, si la 9000, 9-3 si 9-5. In ceea ce priveste sedanul... tipul acesta de caroserie nu este neaparat cel ce imi atrage privirile, dar asta e doar o chestie de gust. Eu sunt pasionat de designul lui Sixten Sasson, de vechiul SAAB a carul forma este data de doua aripi de avion puse una peste alta. Cand GM a luat decizia de a renunta la hatchback la suedezi, pentru SAAB a fost ceva de genul ca si cum Volkswagen ar renunta la Golf si ar produce numai Jetta. Prin urmare iti dai seama ca astept cu infrigurare creatia lui Castriota, urmasul lui 9-3 si sper din tot sufletul ca vom ajunge sa o vedem si, in primul rand, sa o putem si cumpara, chiar daca astfel de stiri, precum cea de azi, numai asa ceva nu prefateaza. ztele, ma bucur mult ca ai ajuns pe la ei si ca te-ai distrat cu un 9-5 Troll :) Nu ai cum sa vorbesti asa de SAAB, cum o faci tu, daca n-ai avut ocazia sa te bucuri de produsele lor.
-
SaabCuantic, sâmbătă, 25.06.2011 20:22@RAM
O intamplare reala: prin 2007 eram atat de nemultumit de evolutia incerta a lui SAAB incat m-a cuprins o scurta tentatie sa incerc sa iubesc alta marca...m-am dus chiar la showroom-ul Chrysler de pe Calea Grivitei (acum nu mai este acolo) si am pasit curios nestiind mare lucru despre cele 3 divizii ale concernului. Imi inchipuiam ca trebuie sa insemne ceva "cool" din moment ce trona denumirea "DaimlerChrysler", crezand ca are conexiuni ideologice cu Mercedes si Maybach. M-am suit la volanul unui Caliber si am constatat surprins ca parca patrunzi in alta lume decat cea cu care esti obisnuit si totusi imi venea sa critic interiorul prea "spartan" al modelului, vroiam sa identific o forma aerodinamica gen SAAB, ma agitam in zadar pipaind bordul si caroseria si prezentatorul ma intreba de zor ce nu-mi convine. Pe urma am inteles pe deplin: era un model fabricat in...Spania, dedicat strict perspectivei europene; iluzia ca voi descoperi in mod ezoteric faimoasele Charger sau Challenger mi se fransese inca din pragul incintei...Pe urma am dat de site-ul olddodges.com si m-am intrebat de ce Dodge si in primul rand conducerea grupului nu mai fabrica acele camioane "big horn" extrem de expresive, deosebite, inspiratoare de forta bruta, chit ca nu erau cele mai bune din lume. Cam asta a fost trecatoarea mea intersectie si experienta cu "americanele". Toata lumea urmareste duelul local sau translocal dintre cele trei principale entitati auto din SUA, dar parerea mea dintotdeauna a fost ca, per ansamblu, senzatia suprema de a conduce un supercar se traduce printr-un singur mod: Corvette! Nu mi-ar fi rusine cu o varianta ZR1 in custodie, sa umilesc putin ultrablazatul R8, ba as provoca oricare Lambo, dar netunat...Scuze celor care prefera si aleg Ford GT sau Viper! Iata ca am turuit multe azi, insa nu m-am pronuntat despre subiectul in sine: reactia muncitorilor de la SAAB...Eu le-as sugera sa mai stranga din fese, caci sigur nu vor crapa la propriu de foame...Logic, de unde vor salarii daca in uzina nu se produce mai nimic de vreo 3 luni?! Chiar nu apreciaza eforturile pe care le depune conducerea inclusiv in favoarea lor ?! Viseaza la bagheta magica astfel incat aceasta sa transforme iute un munte de cremene intr-un munte de bistari? OK, OK, " avem familii, hrana si datoriile nu tin cont de conditii si termene" , dar mi-amintesc ca in decembrie 1989 eu si familia mea nu mai aveam efectiv ce sa mancam, rafturile magazinelor erau porno si atunci ne-am mutat fortat la tara; noroc cu batranii nostri, care ne-au scapat de tortura lipsurilor materiale...Analog pot proceda si cei din Trollhattan: pana se stabilizeaza situatia economica si se reia lucrul normal, duceti-va , fratilor, pe la rudele voastre daca cumva aveti valente si prin mediul rural, care n-or fi atat de chitroase incat sa nu va permita sederea temporara la ele; in schimbul intretinerii prestati diverse activitati pe langa casa, nu-i nici o rusine, am facut-o noi din postura de copii, aveti rabdare de calugari, ca doar n-o veni sfarsitul lumii taman peste voi, dar a invoca hop-tzop falimentul companiei denota lipsa crasa de atasament la cauza, egoism frustrant si viziuni ideatice dureros de marginite...Magnum argumentum: nicicand, niciunde si nicicum SAAB nu va trece prin stomac! Sa ma contreze vreun alde "pa saab" ca habar n-am care-i treaba aici...Sau sa-mi apoteotizeze teorii snoabe despre bicepsii incordati cu steroizi ai globalizarii si cum sunt programati sa faca doar ceea ce sunt programati sa faca, sic!
-
ztele, sâmbătă, 25.06.2011 20:52:)
Imi face deosebita placere sa fiu in compania unor parteneri de discutie de calibrul vostru. @900: Sunt la al 3-lea Saab. Primul a fost 9-3 2.2 TiD, apoi 9000 3.0 V^, iar actualul '01 9-5 2.3 T SE. Urmatoarea, cu ajutorul lui D-zeu, va fi 9-4, sau 9-5 SportCombi. @Cuantic: "Vocea" care se aude de la Trollhattan este a liderilor sindicali, nicidecum a muncitorilor. Chiar citisem ieri o discutie pe SaabsUnited la care participa si unul din muncitori, care a spus ca au trecut si prin perioade mai grave, nu e problema, dar nesiguranta ii omoara, nu lipsa banilor... faptul ca nu se stie nimic concret, ori e alba ori e neagra. Pentru cei care nu sunt in tema cu discutia, site-ul Heuschmid este http://home.mobile.de/HEUSCHMID
-
ztele, sâmbătă, 25.06.2011 20:54hopa!
Nu s-a vandut 9-5-ul pe care l-am testat eu, e inca la ei in parc.
-
SaabCuantic, sâmbătă, 25.06.2011 21:44OK
Nesiguranta graviteaza mai voalat tot in jurul banilor si liderii sindicali trebuie sa fie purtatorii ad litteram ai doleantelor proletare. Salariile si le vor primi toti pana la urma si pana la ultima centime, dar eu zic ca nu este benefic acest mod cumva santajist de a grabi lucrurile in directia dorita, atata tot, in rest eu iti doresc sa acumulezi cate SAAB-uri iti incap teoretic in garaj, ztele, numai sa-mi pastrezi si mie unul, care vrei tu, dar supraalimentat, desigur ;) :P
-
DAN_GRC, sâmbătă, 25.06.2011 22:14
Daca as avea acum bani pe bune ca as cumpara noul 9-5, arata f bine, plus ca ce alta marca mai are contactul intre scaune:)), asta ca sa dau o si o mana de ajutor, cu toate ca prima marca ca simpatie pt mine nu este Saab, chiar imi pare rau de ceea ce se intampla acum.
-
LauCalin, duminică, 26.06.2011 01:47
Marea vina este in continuare a celor de la GM. Pentru ca ani de zile au preferat sa fie pe piata cu 3 modele: 9-3, 9-5 si 9-7 (care, intre noi fie vorba, nimeni nu a stiu defapt de ce e pe piata si cui i se adreseaza). 9-5 a fost pe piata mai bine de 10 ani aproape neschimbat, cu un usor facelift si cateva motoare noi. Concurenta s-a dezvoltat tot mai mult, pretentiile lor au crescut, a intrat puternic in China, a facut multi bani... pe cand GM s-a bazat pe faptul ca daca SAAB se vinde bine in State e suficient. Ori uite, a venit criza, americanii s-au reorientat spre masinile lor si GM zice ca SAAB nu mai e buna de nimic. Deci eu nu cred ca devina ar fi guvernul suedez, Muller sau Spyker. Situatia e destul de delicata si sunt multe (poate prea multe) lucruri de pus la punct. Si acum hai sa ne gandim si altfel: daca statul suedez dadea bani lui SAAB, unde sa-i fi investit mai intai? Actualul 9-5 era la mijlocul proiectarii, 9-3 urma si el sa fie imbunatatit sa faca fata concurentei, era nevoie de modele in clase noi... asta inseamna foarte multi bani care nu se crede ca ar fi fost recuperati prea curand. Ideea e ca SAAB oricum era in urma concurentei. Nu neaparat tehnologic cat mai degraba moral. Pana cand SAAB nu isi va imbunatati gama de modele si nu va baga bani in reimbunatatitrea imaginii viitorul va fi sumbru. Nu stiu nici Spyker cat bani mai are.
-
Bethurbazal, duminică, 26.06.2011 10:36@ all
Si mie SAAB imi este cea mai draga masina inca de mic. La tara, la bunici, in anii 80 toti ”tunau” Dacii ca sa para interesanti. Un domn ce avea un ”service” in garajul casei le dadea clasa tuturor cu un SAAB maroniu (n-am invatat cifrele si literele modelelor caci le iubeam pe toate) ce aveai senzatia ca-i blindat. Ma uluiau stergatorul din spate dar mai ales stergatoarele farurilor. Si geamurile mici atat din fata cat si din spate. Omul era un mecanic de clasa si nu lasa pe nimeni sa urce pe scaunul soferului ce sa mai vorbesc sa-l conduca. Am fost la dealer in Timisoara (e si dealer Chevrolet, Mazda si Opel - masina tatalui meu) de mai multe ori si 9-5 -ul de acolo e cea mai frumoasa masina dintre toate.
-
SaabCuantic, duminică, 26.06.2011 11:41Trist, dar adevarat...
@LauCalin, da, exact asa este (desi nu era nevoie sa rasucesti si tu cutitul in rana, ajunge ca o facem noi ceilalti :P) :toata tevatura actuala a lui SAAB isi are originea in politica trecuta a GM. Eu insa as merge si mai in urma si as incrimina decizia necumpanita, pripita, a conducerii de la Saab-Scania AB de a se debarasa de "car division" pentru niste dolari nenorociti...desi putea investi masiv in dezvoltarea unor noi modele (atunci cererea era in crestere in SUA, indiferent de natura relatiei SAAB-GM) si in publicitate apeland la profiturile suficiente obtinute de SAAB Avioane&Sisteme si de Scania. Dar de ce sa cauti solutii viabile in curtea ta proprie cand iti vine mai lesne sa vinzi "nerentabilul"...Faptul insa este consumat, acum toata responsabilitatea refacerii identitatii de sine apasa pe umerii nou-botezatei Swedish Automobile NV. Dar sa nu ne asteptam la infinit sa tot incerce bietul Muller sa scoata iepuri din joben, trebuie sa cumparam produsele firmei cat putem de multe, doar asa il ajutam! Scurt/2. Restul intra la categoria cancan. Altfel, eu ma simt foarte multumit de gama actuala de modele, @LauCalin, doar la un supercar as mai ravni (un AeroX sau PhoeniX ar merita produs in serie, fara a mai testa in prealabil eventualul impact psiho-economic cu piata de profil). @Bethurbazal, bine ai revenit in foisorul nostru de turbo-maniaci :)) Acum putem afirma ca balul este complet. O duminica insorita pentru toata lumea!
-
Beewhore, luni, 27.06.2011 10:16=)) @tzenu_bmw
Nu stiu de ce, dar chiar nu m-as fi asteptat la mai mult de la un aplaudac BMW... Am observat ca posesorii de BMW, in special modelele mai vechi, au un dinte impotriva SAAB. Intr-adevar e frustrant sa te faca un diesel de 1.9 cand te afli intr-un BMW coupe tunat, cu motor teoretic mai puternic... "asta este doar ce-i puternici pot supravietui..." dupa cum scrii, cred ca esti puternic... mai putin mental.
-
DAN_GRC, luni, 27.06.2011 15:53
Pai si tu daca esti fan Saab ai un dinte impotriva Bmw din cauza unor ...copii care au" ursuleti si pisicute" ?:) Nu mai poate nimeni sa indrageasca Bmw ca hop vin toti cu etichete..cocalar, taran, etc...oare nu se mai satura lumea de aceeasi placa pusa la nesfarsit? Si sa stii ca chiar ai dreptate, posesorii de Bmw, in special cei cu modele mai vechi, care unii dintre ei chiar sunt pasionati au un dinte impotriva Saab:))) cand vad un exemplar suedez fac spume ...chiar ai fost simpatic.
-
SaabCuantic, marţi, 28.06.2011 01:41BMW si SAAB n-au de ce sa se repudieze reciproc...
Primul mare punct comun dintre cei doi colosi auto a fost turbosuflanta...BMW modelul 2002 2.0 t a fost primul sedan in serie din lume care a introdus-o (in 1973), dar numai pentru vreo 1600 de exemplare, urmata de SAAB 99 2.0t (in 1976) , pentru folosinta de zi cu zi. Apoi putem lua in calcul constitutia aerodinamica caracteristica amandurora si filosofia senzatiei sport. Eu militez pentru o alianta oficiala intre cele doua marci speciale. Daca ar fi baieti destepti cu adevarat, bavarezii ar trebui sa renunte la Rolls Royce si sa potenteze SAAB in locul acesteia pe segmentul lux. De altfel, eu, unul, nu vad nimic atractiv la acel vagon paralelipipedic cu pneuri numit RR...Or avea niste V8-uri teribile, dar pur si simplu mi se pare o coabitatie eterogena intre firma engleza si cea bavareza, adica n-au nimic palpabil de impartit. Plus ca apropierea de SAAB i-ar oferi lui BMW ocazia deosebita de a nu se lasa antrenat in valtoarea patimii comercialiste de tip Audi, despre care avertizam deunazi si cum din pacate pateste Merz acum..."Simbioza" ar putea continua cu deservirea celor de la SAAB cu motoare produse la Munchen (dar, desigur, musai dupa specificul cerut de suedezi), iar BMW ar putea adopta in schimb de la colegii din nord inteligentul sistem de tractiune integrala XWD si cele mai avansate elemente de siguranta concepute de inginerii din Trollhattan. Fabulez si eu, nu dau cu parul, dar in locul celor doua conduceri m-as gandi serios la aceasta posibilitate nu chiar fantasmagorica...
-
kumite, marţi, 28.06.2011 12:12Saab
Mare pacat.Nu ar fi trebuit sa ajunga aici.Este o masina extraordinara,Marele lor defect este partea electronica.Ar trebui sa renunte la fibra optica.Pacat,mare pierdere va fi.Deh,mandrie de viking!
-
DAN_GRC, marţi, 28.06.2011 14:16
De acord cu tine, mai putin la partea cu renuntarea la Rolls Royce, Bmw a facut o treaba mult mai buna decat a facut Mercedes cu Maybach, iar Rolls intra la categoria superlux de fapt, unde Saab nu are ce cauta, nici Bmw in sine nu are modele in aceasta clasa. Si eu mi-as dori o apropiere intre cele doua marci, dar daca va fi vreodata nu cred ca va fi in forma de alianta, Saab nu este in postura de a pune prea multe conditii, va fi cumparata pur si simplu,pastrand caracterul Saab, doar ca aici ar fi o problema, caracterul celor 2 marci fiind destul de apropiat, acela de sedanuri cu caracter sportiv in principal, diferenta fiind poate ca Saab are tractiune iar Bmw propulsie, aici ar fi o paine de mancat:))
-
DAN_GRC, marţi, 28.06.2011 14:17
@SaabCuantic Am uitat sa scriu cui i-am raspuns:)
-
SaabCuantic, marţi, 28.06.2011 16:10@DAN_GRC
Daca stau bine sa ma gandesc, as pastra totusi RR, tinand cont ca are in spate o traditie aviatica mai pronuntata decat a lui SAAB…Insa imi placeau enorm modelele lor de pe vremuri, care le influentau si pe cele de la Bentley, acum ma lasa rece, habar n-am de ce! Sau poate pentru ca, vazute din fata, seamana cu niste camioane? Oricum, sunt adeptul unei relatii echilibrate BMW-SAAB, in sensul unei aliante, cum mentionai si tu, nu al unei achizitii din partea bavarezilor, ca daca la un moment dat ar incepe si BMW sa se poarte ca un stapan satrapic precum GM, nesocotind specificitatea de ansamblu a lui SAAB si luand decizii care sa revolte fanii loiali si conservatori, atunci aleluia, nu m-ar mai interesa nici o colaborare cu nemtii. Care actualmente cocheteaza cu GM pentru dezvoltarea in tandem a unor noi motoare; sper sa nu se “contamineze” de la americani cu anumite “naravuri” :)) Si mai sper sa nu se ajunga la un asemenea deznodamant…In strafundul fiintei mele, eu vreau si voi vrea cat voi trai tot ridicarea din cenusa a fratiei de odinioara SAAB-Scania, la care sa adere in plus si Koenigsegg, dar raman totodata realist, deci pomenirea ideii de interactiune cu BMW este circumstantiala din punctul meu de vedere, caci sunt un sentimentaloid sadea, care nu accepta compromisul (seman cu voievozii din vechime la politica externa: ma declar bucuros de strain, ne ajutam reciproc, ne respectam in fond si la vedere, ne stimam reciproc aspectele culturale, ne transferam unul altuia experienta, facem si dregem orice lucru asupra caruia convenim cu buna intelegere, sunt deschis fata de orice inovatie a acestuia pe care o consider utila, dar inchinaciune fata de el din postura de “inferior” nu voi admite NICIODATA!...xenofobie curata, nu?)
-
@ro_viktor, vineri, 22.07.2011 17:48sssssaaaab
Da-mi Doamne un prietent care sa imi dea un Saab ! ( as perefera un 9.3 ) Cred ca as dormi in el.. :)
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
daca intervine ztele sa calmeze spiritele cu 2 rime incrucisate eu zic ca tot se mai poate salva ceva....