Saab a prezentat noul său plan de restructurare
Actualii posesori ai mărcii Saab au prezentat planul de restructurare a companiei, care vizează concedierea a 500 de salariaţi şi repornirea producţiei cât mai repede posibil.
Cei de la Swedish Automobile BV au prezentat planul de restructurare al mărcii Saab în faţa creditorlor. Conducerea mărcii a informat creditorii despre punctele cheie ale procesului de reorganizare, sprijinit atât de administratorii care supraveghează procesul, cât şi de viitorii proprietari ai companiei, Pang Da şi Youngman. Cele două companii chineze vor oferi fiecare câte 50 de milioane de euro pentru a finanţa procesul de restructurare. Totodată, chinezii s-au angajat să plătească cel puţin 600 de milioane de euro în 2012 şi în 2013 pentru a reporni producţia şi a elimina toate datoriile constructorului din Trollhattan.
Pang Da şi Youngman spun că au făcut deja planuri privind viitorul Saab prin extinderea gamei de modele şi începerea operaţiunilor în China. Printre alte măsuri, planul vizează reducerea costurilor operaţionale în Europa prin reducerea forţei de muncă cu 500 de salariaţi. Salariaţii Saab nu au avut o viaţă tocmai liniştită în ultimele luni, plata salariilor fiind singura îngrijorare a acestora, pe lângă teama că angajatorul va intra sub protecţia falimentului.
Noii proprietari ai mărcii Saab vor să accelereze creşterea vânzărilor în China şi în Rusia, pieţe cheie în această perioadă. Totodată, chinezii vor să repornească producţia cât mai repede şi să repoziţioneze Saab ca fiind o marcă "distinctivă, aproape premium, sprijinită de un portofoliu reînnoit". Ţinta anuală de vânzări a celor de la Saab va fi situată între 35.000 şi 55.000 de unităţi. Pentru 2013, Saab va trebui să tragă tare pentru a atinge obiectivele ambţioase ale chinezilor: 75.000-85.000 de unităţi vândute. Potrivit primelor estimări ale chinezilor, Saab va redeveni o companie profitabilă abia în 2014.
Via | Carscoop
Totodată, chinezii vor să repornească producţia cât mai repede şi să repoziţioneze Saab ca fiind o marcă "distinctivă, APROAPE PREMIUM, sprijinită de un portofoliu reînnoit". Nu prea e bine. Sa speram ca asta nu va dura mai mult de 5-6 ani. Da, e drept, e vorba de bani care acum nu prea sunt. Pentru ca nici chinezii nu vor sa arunce banii pe ceva ce ar putea sa mearga sau nu. Tocmai de-asta au asteptat pana cand pretul marcii a scazut... la cati bani au poate ca isi permit un mic risc.