S-a votat!120g/km CO2 din 2012

Publicat luni, 02.07.2007 14:58 de Robert Gherghe

Membrii Comisiei Europene au votat in unanimitate ca din 2012 limita admisa a emisiilor de CO2 sa fie de 120 g/km.

Comisia Europeana, intrunita in Luxembourg, a decis in unanimitate mentinerea cotei de 120 g/km de dioxid de carbon ca limita de poluare pentru masini, incepand cu anul 2012.

Acesta este un mesaj clar catre producatorii auto care trebuie sa continuie si sa extinda procesul de reducere de dioxizilor de carboni ”, a declarat Comisarul european pentru Mediu, grecul Stavros Dimas.

O problema majora este efectul acestei legi asupra producatorilor auto din Germania, care sunt mult mai dezavantajati decat cei din Franta sau Italia. Problema aceasta nu a fost inca discutata de Comisia Europeana, dar inca nu s-au finalizat datele exacte ale viitoarei legislatii si este posibil sa se creeze o discrepanta in aplicarea legii intre producatorii de vehicule mari si producatorii de vehicule mici sau medii.

  • :), luni, 02.07.2007 15:43
    de ce sunt germanii dezavantajati?

    De ce sunt dom-le germanii dezavantajati la reducerea CO2? Pls bunavointa . :)

  • SK, marţi, 03.07.2007 10:19
    de ce sunt dezavantajati germanii ??

    chiar sunt curios ce raspuns dati. Din cate stiu eu, si stiu foarte bine, masinile frantzuzesti pana acum 2 ani cam toate erau euro 3(si diesel si benzina), iar cele germane pe benzina sunt euro 4 din anul 2000, iar cele diesel din 2004. Opel si Mercedes au introdus Euro 5 de un an. Oare care e dezavantajul germanilor, poate nu intelegem noi.

  • honda, marţi, 03.07.2007 10:59

    honda civic e euro 5 de 2 ani, asa ca nemtii sa-si vada de poluantele lor

  • SMC, vineri, 06.07.2007 11:08

    Germanii sunt dezavantajati pentru ca produc masini puternice cu motoare de capacitate cilindrica relativ mare (ex. BMW 2.0-3.0 litri). Acestea emit mult CO2. Normele EUROx nu limiteaza CO2-ul ci reglementeaza poluantii (oxizi de azot, hidrocarburi, monoxid de carbon, particule-fum). Deci un motor mare poate fi EURO4, dar poate emite mult CO2 (ex 200g/km). Cantitatea de CO2 emisa este direct proportionala cu consumul de combustibil. Exemplu de motor existent care este inca de acum sub limita de 120 g/km: Renault 1.5 dCi 85 CP de pe Clio III sau Megane II Authentique. Logan-ul Diesel de 70 CP emite 125 g/km, deci nu e deloc rau. In general Diesel-urile emit mai putin CO2, pentru ca au un consum mai mic de combustibil.

  • Dj Di-Al, vineri, 06.07.2007 23:52
    CO2

    CO2 rezulta in urma cantitatii de combustibil ars, exact ce spunea SMC...un tip documentat :)))

  • Diesel, marţi, 10.07.2007 15:19

    Motoarele diesel si in special turbo-diesel sunt avantajate de aceasta lege. Acestea sunt mai eficiente (transforma o cantitate mai mare de energie termica in energie mecanica, pana la 45%, fata de 30-35% pt. un motor pe benzina), au un consum mai mic, rezista mai mult in timp datorita proprietatilor de lubrefiere a motorinei, si se pot trece simplu pe biodiesel. Dacia Logan cu motor de 1.4L benzina emite 160gCO2/KM, dieselul de 1.5L DCI numai 125gCO2/km (asa dupa cum bine spunea SMC.

  • Dukat, joi, 12.07.2007 12:00

    Sa ma bag si eu in seama, in legatura cu ce a zis SMC....tripleta C1-Aygo-107 scoate 109g/km, atat la motorul 1.0l benzina (68 cai) cat si la cel de diesel 1.4lHDI (54cai). Iar despre Prius sa nu mai vorbim, cu cei 104g :)