S-a făcut lumină: noul Ford GT are 647 de cai putere și poate atinge 347 de km/h

Publicat joi, 26.01.2017 12:15 de Bogdan Mirică

Ford a dezvăluit oficial performanțele finale ale supercarului GT. Cu o viteză maximă de 347 km/h, supercarul este cel mai rapid model din istoria companiei.

Ford a dezvăluit supercarul GT în urmă cu doi ani, în cadrul Salonului Auto de la Detroit. Pe atunci era un concept care a uimit pe toată lumea. Acum este un supercar de serie, produs într-un număr limitat de exemplare, pentru care s-a dus o bătălie cruntă.

Asta, deși Ford nici măcar nu anunțase performanțele finale ale noii generații GT. Ele au fost publicate abia acum și presupun cifre care fac din noul Ford GT cel mai rapid model din istoria companiei.

Asta pentru că motorul V6 de 3.5 litri dezvoltă 647 de cai putere la 6250 de rotații și un cuplu motor de 745 Nm disponibil de la 5900 rpm. Având în vedere că masa totală la gol este de 1385 de kilograme, performanțele pot fi ușor de intuit.

Viteza maximă ajunge la 347 de km/h, cea mai mare valoare atinsă vreodată de un Ford și demnă de segmentul supercarurilor din curtea Ferrari sau Lamborghini. Ford nu a dat publicității timpul de accelerare de la 0 la 100 de km/h, însă a ținut să precizeze că supercarul său a reușit să parcurgă un tur al circuitului Calabogie Motorsports Park din Canada în doar două minute și 9 secunde. Rivali precum McLaren 675LT și Ferrari 458 Speciale au reușit 2:10, respectiv 2:12.

Producția noului Ford GT va fi asigurată de uzina din Markham, Ontario, Canada. Aici vor lua naștere doar 250 de mașini pe an. Asta înseamnă că în decursul a patru ani supercarul va atinge doar 1000 de unități produse.

  • GT, joi, 26.01.2017 12:25

    Nu e rau,totusi masina asta trebuia sa aiba un v8 sanatos de minim 800cp.

  • Kirotractor, joi, 26.01.2017 12:48

    Cifre relevante doar din pdv statistic zic eu, fiindca înclin să cred că cele mai multe GT-uri Ford or să moțăie la căldurică prin garajele colecționarilor.

  • someone, joi, 26.01.2017 12:58

    pentru un motor turbo, mi se pare f interesant ca turatia de cuplu e aproape identica cu turatia de putere, asta in caz ca nu e o greseala de redactare. vreau sa spun motor turbo cu cuplulul maxim la 5900?!?!?! un ford cu motor V6 pentru banii astia? e foarte scump, dar are in apararea sa performantele extraordinare

  • Andre, joi, 26.01.2017 13:53

    Cuplul maxim e la o turatie mare pentru ca e un supercar. Dar tot mai fain ar fi fost un V8 aspirat. Dar e o masina superba, ce mai conteaza.

  • Mihai, joi, 26.01.2017 15:52

    Un motor V8 de mare capacitate are dezavantajul greutatii. Cu alte cuvinte e foarte probabil ca decizia pentru un V6 turbo sa fie luata pentru performante mai bune, nu din alte considerente.

  • Andrei, joi, 26.01.2017 16:04

    There's no replacement for displacement :) Iar un V8 aspirat este o bestie asurzitoare pe langa un V6 turbo si ar fi continuat traditia. Problema a fost legata de normele de poluare, greutatea nu ar conta atat de mult, fiind montat in spate. Am avut placerea sa conduc un V8 aspirat pe un circuit F1, masina echipata de cursa, cu roll cage si chiar daca aveam casca pe cap sunetul motorului aflat la 30cm de ceafa a fost incredibil intre 7000 si 8000rpm :)

  • Andi, joi, 26.01.2017 17:06

    Voi nu intelegeti ca salvam pitpalacul argintiu? Ma mir ca l-a facut V6, mergea si un 3 in linie. S-ar rasuci Ford in mormant daca ar sti ca GT-ul a ajuns sa aibe V6

  • 29, joi, 26.01.2017 18:20

    @Mihai: exact. Dar na, cati inteleg asta? Ei o tin tot pe-a lor Batman Batman (v8, v8)

  • someone, joi, 26.01.2017 20:55

    @ andi: GT cu v6 mai merge cum merge, dar ce zici de posibilitatea ca viitoarea fiesta ST sa aiba ecoboost-ul de 999cmc pe ea ? :D:D:D pt ca oficiali ford ziceau ca e o posibilitate mare ca acest lucru sa se intample

  • kimi, vineri, 27.01.2017 05:14

    eu vreau sa-l vad cu motor de 1.6l maxim. sa se tureze pana la 10k rpm si sa coste 30k euro.

  • AndreiRN, duminică, 29.01.2017 23:04

    Facut in Canada? De ce nu in Mexic? Rusine pt Ford.