Rosberg a câştigat la Hockenheim. Hamilton pe trei, în spatele lui Bottas

Publicat duminică, 20.07.2014 16:39 de Daniel Popescu

Nico Rosberg a câştigat Marele Premiu al Germaniei după o cursă spectaculoasă de recuperare a lui Lewis Hamilton, care a plecat de pe locul 20 pentru a ajunge până pe trei. Britanicul nu a reuşit însă să-l depăşească pe final pe Valtteri Bottas, care a obţinut al treilea podium consecutiv.

Marele Premiu al Germaniei a oferit o nouă cursă spectaculoasă în care numeroşi piloţi s-au implicat în dueluri, multe dintre acestea fiind soldate chiar cu acroşaje.

La adăpostul pole position-ul obţinut în calificările de sâmbătă, Nico Rosberg a fost unul dintre puţinii piloţi care nu au fost implicaţi în dueluri, iar germanul şi-a respectat statutul de favorit şi a obţinut astfel a patra victorie a sezonului cu un avans de peste 20 de secunde.

Lupta pentru locul doi a fost însă una extrem de disputată în ultimele tururi ale cursei, prin prisma revenirii spectaculoase a lui Lewis Hamilton. Plecat doar de pe locul 20 al grilei de start din cauza accidentului din calificări şi a înlocuirii cutiei de viteze, britanicul a avut parte de o cursă spectaculoasă de recuperare, reuşind să ajungă în zona punctelor după numai 10 tururi.

Avantajat şi de o strategie cu trei opriri la boxe prin care a evitat unele dueluri, Hamilton a ajuns în ipostaza de a face record după record pe pistă şi de a-i depăşi relativ uşor pe Daniel Ricciardo sau Fernando Alonso, cu care a schimbat însă poziţia de mai multe ori în ultima treime a cursei.

Ajuns pe locul trei, pilotul Mercedes l-a ajuns rapid din urmă inclusiv pe Valtteri Bottas, care a avut parte de o cursă predominant lipsită de grija pe locul doi. Chiar dacă avea pneuri supersoft, Hamilton nu a reuşit să găsească soluţia salvatoare în contextul în care Bottas a fost mai rapid pe liniile drepte, astfel că s-a mulţumit cu locul trei, unul în urma căruia Rosberg şi-a consolidat prima poziţie în clasamentul general de la patru la 14 puncte. Bottas a terminat astfel pe un loc doi echivalent cu al treilea podium consecutiv pentru Williams. 

Valtteri Bottas a rezistat atacurilor lui Hamilton

Vettel câştigă duelul cu Alonso

Red Bull şi Ferrari au oferit o altă porţie de spectacol prin duelurile în care au fost implicaţi cei patru piloţi ai echipei. Totul a început cu un duel în trei între Kimi Raikkonen, Sebastian Vettel şi Fernando Alonso, ultimii doi reuşind să treacă rapid de finlandez înainte de a declanşa ceea ce avea să fie o luptă în doi pentru locul patru.

Cei doi au făcut de mai multe ori schimb de poziţii, l-au depăşit împreună pe Nico Hulkenberg, însă în cele din urmă câştig de cauză a vut pilotul echipei Red Bull Racing, mai ales că spaniolul a avut o strategie uşor diferită şi a intrat mai târziu la boxe pentru ultimul schimb de pneuri.

În spatele celor doi au terminat Daniel Ricciardo de la Red Bull Racing şi Hulkenberg, în timp ce McLaren a obţinut o dublă clasare în puncte prin Jenson Button şi Kevin Magnussen, la finalul unei curse cu emoţii pentru britanici. Button a avut parte de o uşoară coliziune cu Hamilton, însă elementul dramatic al cursei s-a petrecut chiar în primul viraj.

Rostogolirea lui Massa

Imediat după start, Magnussen a încercat să urce pe pe poziţia a patra pe locul trei, însă intrarea în viraj i-a fost blocată de Felipe Massa. În urma acroşajului, pilotul echipei Williams s-a rostogolit spectaculos pe circuit şi a fost nevoit să abandoneze, în timp ce danezul a fost capabil să continue cu o mică defecţiune la unul dintre pneuri. Chiar şi aşa, el a coborât numeroase poziţii în clasament şi ulterior a fost nevoit să lupte doar pentru ultimele puncte.

Incidentul l-a prins pe nepregătite şi pe Ricciardo, care a trebuit să efectueze o largă manevră de ocolire şi a pierdut astfel contactul cu liderii, suficient pentru că ulterior să termine doar pe şase.

Ultimul punct pus în joc a fost obţinut de Sergio Perez pentru Force India. 

Felipe Massa s-a rasturnat in primul viraj al cursei

Deşi a încercat o strategie diferită şi a început cursa cu pneuri soft, aşa cum au mai procedat doar Lewis Hamilton şi Romain Grosjean, Kimi Raikkonen nu a reuşit nici de această dată să obţină o clasare în puncte şi s-a mulţumit doar cu locul 11.

Pilotul Scuderiei Ferrari a terminat în faţa lui Pastor Maldonado (Lotus) şi a lui Jean-Eric Vergne (Toro Rosso), în timp ce Esteban Gutierrez a fost al 14-la pentru Sauber. Marele Premiu al Germaniei a consemnat patru abandonuri. După ce Massa a părăsit circuit chiar în debutul cursei, Grosjean s-a retras cu o defecţiune la motor, în timp ce monopostul Toro Rosso al lui Daniil Kvyat a luat foc înainte ca Adrian Sutil (Sauber) să piardă controlul volanului chiar în ultimul viraj şi să rămână blocat pe linia de start sosire.

Cel mai bun timp în cursa a fost stabilit de Hamilton, care a fost cronometrat cu 1:19.908 în turul 53.

O echipa, doua ipostaze

Germania - Rezultate cursă:

 1. Nico Rosberg          Mercedes               1h33m42.914s
 2. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes      +20.789s  
 3. Lewis Hamilton        Mercedes               +22.530s  
 4. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault       +44.014s  
 5. Fernando Alonso       Ferrari                +52.467s  
 6. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault       +52.549s  
 7. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes   +1m04.178s
 8. Jenson Button         McLaren-Mercedes       +1m24.711s
 9. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes       -1 lap
10. Sergio Perez          Force India-Mercedes   -1 lap
11. Kimi Raikkonen        Ferrari                -1 lap
12. Pastor Maldonado      Lotus-Renault          -1 lap
13. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault     -1 lap
14. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari         -1 lap
15. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari       -1 lap
16. Kamui Kobayashi       Caterham-Renault       -2 laps
17. Max Chilton           Marussia-Ferrari       -2 laps
18. Marcus Ericsson       Caterham-Renault       -2 laps


Retirements

    Felipe Massa          Williams-Mercedes      47 laps
    Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault     44 laps
    Romain Grosjean       Lotus-Renault          26 laps
    Adrian Sutil          Sauber-Ferrari         0 laps

Drivers' championship Constructors' championship
 1. Nico Rosberg        190       1. Mercedes              366
 2. Lewis Hamilton      176       2. Red Bull-Renault      188
 3. Daniel Ricciardo    106       3. Williams-Mercedes     121
 4. Fernando Alonso     97        4. Ferrari               116
 5. Valtteri Bottas     91        5. Force India-Mercedes  98 
 6. Sebastian Vettel    82        6. McLaren-Mercedes      96 
 7. Nico Hülkenberg     69        7. Toro Rosso-Renault    15 
 8. Jenson Button       59        8. Lotus-Renault         8  
 9. Kevin Magnussen     37        9. Marussia-Ferrari      2  
10. Felipe Massa        30       10. Sauber-Ferrari        0  
11. Sergio Pérez        29       11. Caterham-Renault      0  
12. Kimi Räikkönen      19 
13. Jean-Éric Vergne    9  
14. Romain Grosjean     8  
15. Daniil Kvyat        6  
16. Jules Bianchi       2  
  • IOI, duminică, 20.07.2014 16:40

    misto cursa

  • claudiu, duminică, 20.07.2014 16:45

    Ce l-au făcut iar pe Hamilton cu a 3 a intrare la boxe. Putea lejer să fie al doilea.

  • Test Driver 01, duminică, 20.07.2014 16:47

    Frumoasa cursa, pacat ca anumiti piloti nu au ce cauta in Formula 1, cel putin accidentul din primul tur ar trebui sa-i dea cuiva de gandit, masina lui Massa s-a rostogolit... In rest, bravo lui Rosberg a fost atent si s-a concentrat pe treaba lui, Bottas s-a descurcat foarte bine si l-a tinut foarte bine in spate pe Hamilton (deh pneurile SS se consuma mai repede), Alonso s-a descurca peste asteptari mai ales ca si-a consumat foarte repede pneurile SS pentru a-i ajunge pe cei din fata, as spune ca Ricciardo a exacerat cu apararea dar deh Alonso s-a descurcat foarte bine. In rest... un incendiu... nu am mai vazut de mult asa ceva, motoroarele astea Renault... sunt mai periculoase decat par la prima vedere. Ah si... Perez cred a reusit sa loveasca macar doi piloti diferiti, Himilton si Button parca, sau asa ceva. Raikonnen l-a blocat degeaba pe Alonso acolo, nu era nici nevoie si nici util, dar Hamilton cred ca a uitat ca mai sunt si alti piloti in jur, a franat ca "desteptul" pe final, era sa-l scoata si pe Raiko si pe Alonso din cursa, dar totul s-a terminat foarte bine pentru toti trei. O cursa neasptat de interesanta, cel putin la prima vedere parea ca altii or sa fie pe alte pozitii, si ma gandesc la ambii piloti de la Williams si Red Bull care pareau avantajati. P.S. FIA se pare ca nu doreste ca Hamilton sa castige titlul, altfel nu-mi dau seama... unde era SC-ul cand monopostul lui Sutil... isi lua cina pe grila de start??????

  • Mclaren_Mircea_1984, duminică, 20.07.2014 16:50

    Daca nu era incidentul cu Massa il fwtea Magnussen pe Alonso. Si asa de pe ultimul loc si cu masina lovita l-a facut pe Kimi :)))))))))))))))))))))))))))))))))) Jenson a gresit strategia, dar este imbucarator ritmul de cursa a lui Mclaren. Suntem la bataie cu Ferrari si Force India ca ritm de cursa. Ii facem.

  • jumbo1974ro, duminică, 20.07.2014 16:52

    In sfarsit o cursa de urmarit! Depasiri, agresivitate in limite sportive (poate cu o singura exceptie de inteles din partea lui Hamilton), acel Hamilton care a demonstrat ca are talentul unui pilot puternic, ajutat evident de puterea Mercedes. Felicitari lui Rosberg care a reusit pentru Germania o performanta deosebita: pe circuit german, un pilot german pentru o echipa germana castiga! O cursa impresionanta din partea lui Bottas dar in special Ricciardo! Dar un mic vot de blam pentru comportamentul lui Hamilton. Din decizia lui a schimbat franele care s-au defectat, ceea ce se poate intampla oricui. A terminat de pe 20 pe locul 3, ceea ce este remarcabil. Dar apoi iese imbufnat din monopost, arata un comportament jignit pe podium si se comporta ca un copil caruia i-au luat jucaria ... nu mi se pare ok, nu are niciun sens!

  • redbull, duminică, 20.07.2014 16:54

    ia sa va vad haterilor , vettel il bate pe alonso si ricci,ce mai aveti acum de zis

  • rsq, duminică, 20.07.2014 16:55

    super cursa...propun ca mertz sa plece ultimii de fiecare data:)....e o lupta nedreapta intre motoare...dar chiar si asa ma intreb unde ar ajunge rosberg daca pleca de la coada?? ....daca nu lovea aripa hamilton...iesea sigur pe 219FB

  • Test Driver 01, duminică, 20.07.2014 16:55

    As mentationa si gestul urat al lui Hamilton fata de Button, pe care oricum un tur mai devreme il lovise (evident neintentionat), nu cred ca-i un gest care sa-si aiba locul... oriunde. Oricum Hamilton nu uita sa demonstreze de fiecare daca ca are un comportament de ignorat.

  • rsq, duminică, 20.07.2014 16:58

    jumbo....hamilton era suparat ca..avea aripa lovita si nu a putut sa.l atace pe botas...si eu as fi fost suparat.....nu imi place prea mult de tip...dar si.a cerut scuze in timpul cursei de la button...asa ca...pe langa faptul ca e f bun ..azi s.a purtat frumos:))

  • @jumbo1974ro, duminică, 20.07.2014 17:00

    Tu cum ai reactiona cand stii ca ai o masina capabila de P1 si de vreo 5 curse incoace ghinionul se tine de tn. Monaco incident calificari Montreal s-au dus franele cand era in fata lui Rosberg Austria greseala in calificari Silverstone greseala lui Hamilton in calificari Germania franele cedeaza din nou... Rosberg are un noroc incredibil.....si inca nu l-a batut pe Hamilton niciodata "fair and square"

  • jul1974, duminică, 20.07.2014 17:02

    @Mircea Ar trebui Maganusen al tau sa fie exclus din urmatoarea cursa asa cum a fost exclus Grosjean ca sa se invete minte sa nu mai intre in altii asa ca orbu in braila atunci sa vedem pe cine mai f..e nu mi se pare corect ca unu sa intre in altu si sa nu fie penalizat cand la dat pe celalalt peste cap si la o banala iesire nesigura de la boxe primesti 5 sec penalizare in cursa si vreo 5 sau 10 pozitii pe grila cursa urmatoare in rest o cursa interesanta nu chiar plictisitoare doar fanii lui Kimi ar trebui sa renunte sa il mai ridice in slavi la duelul ala in 3 Kimi parea a fii de la orcice alta echipa nu de la ferrari el l-a blocat pe alonso il loc sa il blocheze pe vetel si se vedea de la o posta ca e foarte incet fata de restul sa nu mai aud cumva ca e cel mai tare cand de fapt e prastie alea cu neacomodarea la masina is simple povesti de popa beat :))

  • niros56, duminică, 20.07.2014 17:02

    @jumbo Imi pare rau daca nu ai observat, dar Rosberg a fost ajutat PE FATA sa castige aceasta cursa. La blocarea pe pista a masinii lui Gutierez trebuia introdus SCar-ul, ceea ce nu s-a intamplat, deoarece Hamilton era deja pe locul 3 si il ajungea pe Rosberg !!, iar dupa restart il facea mat. De aceea era suparat pe podium!!!. Rusine Germania si F1

  • niros56, duminică, 20.07.2014 17:06

    Sorry: A fost Sutil , nu Gutierez. Iar in coliziunea lui Massa cu Magnussen, Massa a fost de vina, pt. ca a intrat fara sa se asigure.... Revedeti faza si va veti convinge...

  • ., duminică, 20.07.2014 17:07

    se pare ca singurul care mai pomeneste de Ferrari dupa cursa este Mircea :)))))

  • @jumbo1974ro, duminică, 20.07.2014 17:10

    Nu te supara pe Hamilton pentru asta. Nici eu nu ma supar pe motanul meu ca nu stie sa faca integrale...

  • sorin, duminică, 20.07.2014 17:11

    pacat de hamilton se vede diferenta intre el si no name de rosberg ,l-au facut pe fata ,unde ai mai vazut sa intre comisari pe pista in timpul cursei ,da sa le fie rusne cat as ei de nemti tot inputiti au ramas ...

  • sorin, duminică, 20.07.2014 17:14

    apropo lui kimi cred ca iau dat SC ,alonso se chinuie dar nare cu ce ..nici masiana nici strategi nimic la ferrari vai de ei

  • malasorte, duminică, 20.07.2014 17:16

    niros56 are dreptate...in alte cazuri asemanatoare a intrat SC...cred ca Angela Merkel a dat un tel si totul s-a rezolvat...o sa ii creasca averea lui Bernie cu cateva milioane de euro... catastrofa ce a ajuns formula

  • Sheitan, duminică, 20.07.2014 17:21

    Frumoasa curssa pentru Raikakanen,extraordinara......

  • ferr1, duminică, 20.07.2014 17:21

    Cum naiba sa stea un monopost pe mijlocul circuitului si sa nu bagi SC? O mizerie! Si cica FIA tine la siguranta pilotilor. Ar trebui sa tina si la siguranta acelor oameni care imping masinile. Care siguranta? Bagi SC pentru un incident minor de la inceputul cursei, unde masinile au iesit de pe circuit si nu-l bagi cand o masina sta de-a latul pe circuit? Rusine.

  • ferr1, duminică, 20.07.2014 17:26

    Comentariul celor de la Dolce este in continuare unul execrabil. Pe langa faptul ca abia au glas, zici ca vorbesc ca sa te adoarma, nu sunt in stare sa identifice monoposturile, lucru simplu daca stai sa te uiti ca masina lui Perez are liniuta galbena, ceea ce il deosebeste de Hulkenberg. Niste plictisiti. Probabil nu sunt platiti. Daca tot citesc baietii aia toate grupurile de pe Facebook, sper sa citeasca si pe aici si sa se duca naibii sa faca altceva duminica. Nu stiu cata treaba au ei cu F1, dar clar n-au treaba cu televiziunea. Mi se pare umilitor ca platesc ca sa-i ascult pe astia. Sunt atat de slabi incat nici macar nu pot sa-i insult.

  • ., duminică, 20.07.2014 17:31

    oricare ar fi campionul sau liderul in campionat devine tinta nesatisfacutilor fani Alonso. A fost Vettel, acum e Rosberg tinta. Poate in curand isi vor concentra atentia pe Hamilton.

  • Alex, duminică, 20.07.2014 17:32

    Nu stiu ce naiba a facut Ferrari, dar cu pneuri soft, Alonso avea acelasi ritm de cursa cu Vettel pe supersoft, de ce naiba l-a tinut atat de mult pe pista nu inteleg.

  • jumbo1974ro, duminică, 20.07.2014 18:42

    Pentru comentariu de mai sus :) Poate ca o sa ma condamnati pentru ce o sa spun, dar este totusi forum si ne spunem parerile: Hamilton a avut ghinion anul acesta, dar cred ca o mare parte se datoreaza stilului sau de a fi si de a conduce. - Australia da, ghinion, dar inceput de sezon cu motoare noi. - Monaco incident in calificari. Eu spun incident de traseu, asa cum a fost catalogat de comisari, dar era ultimul tur. Cine l-a impiedicat sa stabileasca in celelalte 8 minute anterioare un timp mai bun? Iar in cursa altii au depasit totusi, nu a fost chiar trenulet tot plutonul. - Montreal s-au dus franele cand era in fata lui Rosberg. Ambii piloti au fost luati prin surprindere de problema la frane. Rosberg continua si Hamilton abandoneaza. Eu spun ca Rosberg este mai calculat in asemenea momente, Hamilton joaca totul pe o carte si cand nu iese, nu se descurca extrem de bine, dar circumstante atenuante din cauza lipsei partiale de racire fiind in spate. - Austria greseala in calificari. Greseala lui personala. Cel putin prima data a iesit cu cele 4 roti de pe traseu, a doua oara a pierdut controlul spatelui, discutabil daca dpdv tehnic sau personal. Dar nu cred ca poate invinovati pe cineva. - Silverstone greseala lui Hamilton in calificari. Cum spuneai, gresealan lui! Nimeni altul nu e vinovat. - Germania franele cedeaza din nou... A fost decizia lui sa schimbe dupa ultimul moment franele care functionau, schimb care intotdeauna vine cu un anumit risc asumat. De data asta nu a fost in favoarea lui. Dar stia situatia asta de sambata dupamasa. Nu spun ca cele de mai sus vin si cu o doza de ghinion, dar mai degraba un comportament iresponsabil in anumite directii l-au adus aici. A fi campion nu inseamna sa fii cel mai rapid pe un tur cu o masina perfecta in acel moment. Inseamna sa stii sa gestionezi 20 de curse dealungul unui an intreg, cu suisuri si coborasuri. Asta ii lipseste inca lui Hamilton cu desavarsire. Ghinion real anul acesta a avut Vettel, Massa....

  • Dinu, duminică, 20.07.2014 18:51

    Cursa foarte frumoasa. Rosberg o simpla formalitate, Hamilton cum era de asteptat a terminat in primi 3. Williams foarte puternici. Alonso cu mai multa inspiratie in alegerea strategiei pe final putea lua locul 4. In rest a facut ca de obicei o cursa f solida cu ce are la dispozitie. Kimi....ghinionul si masina, nimic nu merge. Botas, un pilot de perspectiva pentru orice echipa mare. Intr-adevar motorul Renault se simte ceva mai bine, pare mai puternic.

  • (,), duminică, 20.07.2014 20:44

    ai dreptate Jumbo, Hamilton se bate singur (dar nici Rosberg nu e slab deloc, poate fi la fel de rapid si mai precis). De asta am si necaz pe el ca putea sa-l bata mar pe Alonso in 2007 daca era mai calculat. Asa a scapat Alonso doar cu o sifonare, a scapat cu o nesperata egalitate de puncte

  • jumbo1974ro, duminică, 20.07.2014 22:19

    Apropo de Ferrari ca spuneati mai devreme ca nu mai vb de ei, si de Alonso care are un mare ghinion. Alonso a ajuns la echipa de vis cu cei mai multi fani pe glob, cu cea mai mare vechime in F1, se simte bine acolo, doar ca a ajuns la Ferrari intr-o perioada total nepotrivita... Pur si simplu Ferrari nu este in stare sa construiasca un monopost care sa castige. La fel, doar ca mult mai rau era epoca Berger si Alesi, care au ajuns la Ferrari cu sperante, dar monoposturile cu nr 27 si 28 intrau in obscuritate. Apoi a venit echipa Schumacher - Jean Todt - Ross Brawn care a creat acel dream team pentru Ferrari. Acestia au plecat, a venit Raikkonen sa culeaga la un punct un titlu de campion cu 6 curse castigate, la limita in fata pilotilor McLaren unde era plin scandal monstru intre Alonso si Hamilton. Alonso a venit la Ferrari pentru a deveni din nou campion mondial exact intr-o perioada in care RBR a ajuns la apogeul muncii depuse de la preluarea Jaguar in 2005, practic imbatabili in formula noului dream team Newey-Vettel-Horner-Mateschitz. Marea speranta era anul 2014 cand tot monopostul se crea de la zero cu un nou motor liber la inovatii si monopost cu un nou regulament. Practic era sansa Ferrari de a deveni din nou liderul F1, avand la dispozitie aproape orice a vrut: pilot, ingineri, buget nelimitat, infrastructura, pista de incercari, etc. Da, exista limite, dar cu un contabil bun pot fi ocolite. Nesansa este ca din nou Ferrari a dat gres. A fabricat un motor relativ slab, dar macar fiabil, si un monopost ciudat la aspect si departe de a avea performantele dorite. Iata ca Alonso care a devenit un pilot integru pe pista si in afara ei, un pilot care mi-a castigat respectul, are ghionionul de a sta din nou in umbra plutonului de varf de mijloc fara sansa de a lupta pentru locul 1, sa nu mai vorbim de titlul de campion. Si din cauza regulamentului repede cu Ferrari nu prea o sa aiba multe sanse. Poate cu Honda care anul acesta dezvolta liber ce si cum doreste....

  • F1 din 1990, duminică, 20.07.2014 22:29

    Stimati domni, ce ati vazut astazi in Germania a fost doar o lectie predata de un pilot adevarat despre ceea ce inseamna cu adevarat Formula 1, depasiri la limita, trase alternative, suspans si adrenalina. Poate Hamilton nu stie sa gestioneze unele situatii, dar are stofa de pilot si de campion de F1. Nu-i usor sa pierzi cand tu faci tot ce e posibil sa castigi, uneori la limita, de aceea probabil ca are unele frustrari si iesiri pe care le regreta ulterior. La limita si in acelasi mod au pilotat si marii campioni, Senna (care a platit cu viata pasiunea pentru acest sport), Prost, Schumi, Mansel.... Asta e F1.

  • claudiu, duminică, 20.07.2014 22:42

    SC SC SC SC SC SC? Dar de Hamilton avea pneuri super soft iar Rosberg soft. Rușine FIA! Știți vreo cursă în care un monopost avariat a stat pe pistă 3 sau 4 tururi și nu a intrat SC? Mercedes Germania Rosberg!

  • (,), duminică, 20.07.2014 22:59

    e exagerata faza cu "alonso nu are monopost" sau "alonso a ajuns la ferrari intr-o perioada nepotrivita". Pai daca are monopost egal cu al lui Hamilton (sau Rosberg), pierde in fata lor

  • ., duminică, 20.07.2014 23:02

    Alonso a ajuns la Ferrari intr-o perioada nepotrivita (la fel ca si Schumacher, gasind debandada acolo) dar (la fel ca si Schumacher) a venit cu pretentia si intentia sa "potriveasca" lucrurile in perioada initial nepotrivita. Care e diferenta? Ca Schumacher e acum .... Nu, nu asta. Era vb ca Schumacher a facut si performanta pana la urma. Hai, acum spuneti-mi ceva de Todt si Brown ....

  • ge-o-rge, duminică, 20.07.2014 23:24

    Stimati domni, ce ati vazut astazi in Germania a fost un monopost Mercedes care da 1 sec pe tur celeorlalte monoposturi si "aproape"orice pilot din cei 24 termina in primi 5 in locul super pilotului Hamilton.De ce nu va aduceti aminte ca acelasi super pilot Hamilton, anul trecut parca in China plecat de pe 2 a terminat pe 12 si la un tur.Ce vreau sa spun ,este ca dac nu au masina, poate sa piloteze si mama omida tot prin pluton se zbate. Asta cu ghinionul, til mai faci si singur;din punctul meu de vedre MASSA chiar a avut ghinion.Acum ar trebui sa spuneti ca Botas este mai bun ca Vettel,Aionso.....nu ca are masina mai buna.O seara buna sa avetisi cat mai multe curse ca cea de astazi.

  • WickedSick, duminică, 20.07.2014 23:53

    @redbull - Vettel l-a batut pe Ricci, dar tine cont pe ce loc a ajuns Ricciardo dupa incidentul lui Massa de la start.

  • ., luni, 21.07.2014 00:52

    Nu conteaza ca Mercedes e cu 1, 2, sau 7 sec pe tur mai rapid. Vad ca il vaita unii pe Alonso. Repet, daca Alonso ar avea monopost egal cu al lui Hamilton sau Rosberg, ar pierde in fata lor. Da, ok, nu e o lupta dreapta ca unii au masini mai bune decat altii, dar e irelevant ca nu are masina Alonso cata vreme el ar pierde in fata lui Hamilton pe masini egale

  • lucky70, luni, 21.07.2014 01:00

    REDBULL arau,dupa mine,cea mai buna masina.Este insa echipata cu cel mai slab motor!Ce ar face oare Ricciardo cu un motor Mercedes???Pacat de Alonso,se straduie,dar nu are cu ce!Ce castig ar fi pt McLarren sa aiba un astfel de pilot(ah,Mircea,iar v-a depasit!)

  • @., luni, 21.07.2014 02:27

    esti si tu mama omida? stii tu ca alonso pierde in fata lu hamilton daca are aceeasi masina? unii dintre voi va treziti sa postati commenturi doar asa pt a va simti voi bine.

  • F1 din 1990, luni, 21.07.2014 08:01

    ge-o-rge, m-am referit la stilul de pilotaj, la clasa omului, ai dreptate ca AMG au cel mai bun pachet, dar baietii aia patru pe care i-am amintit in postare aveau si ei cel mai bun material la dispozitie, ce insemna McLaren Honda prin 88-89-90, sau Wiliams Renault, apoi Ferrari prin anii 2000. Senna sau Mansel puteau sa fie combativi daca aveau sub fund un Minardi sau nu mai stiu ce caruta? Nu. Senna de ce a plecat de la McLaren? Pentru a avea cea mai buna masina. Vetel la fel si exemplele sunt multe.

  • ., luni, 21.07.2014 08:01

    Alonso cu masina a 3-a in 2012 era sa iasa campion mondial! Hamilton cu masina foarte buna su inovatii de tip "duct" in 2010, 2011, 2012 a tot dat-o in bara. Mclaren doar in 2013 au ratat masina. In rest au fost mereu sus. Diferenta dintre Rosberg si Hamilton este ca unul isi mai foloseste si mintea, pe cand celalalt doar picioarele si fundul. Cam asta era si diferenta dintre Schumacher si Montoya. Iar Alonso...sa se roage "fanii" sa nu aibe masina buna in 2015. In 207 cu toata adversitatea echipei-fatisa- nu cum spuneti voi ca e acum Ham la Mclaren si tot la egalitate de puncte a terminat. Alonso e pur si simplu cel mai bun pilot din F1. Se vede pe circuit!

  • Dead, luni, 21.07.2014 10:10

    De parca Mercedes ar merge ca pe Play Station, asa mergeam cand am inceput sa joc pe F1 2013 la inceput pentru a invata jucam pe intermidiate la greutate si puteam juca fara sa particip la Q ca de pe locul 22 terminam pe unul, dar e jenant pentru toti ca un pilot de pe ultimele locuri sa ajung pana pe podium

  • Bogdan, luni, 21.07.2014 11:09

    In turul 13, Hamilton a fost un taranush, chiar daca i-a depasit dintr-o manevra pe Raikkonen si pe Ricciardo: a blocat rotile pentru scurta vreme, si s-a dus "sanie" in lateral peste Raikkonen, rupandu-i un apendice al elefornului fata si blocand virajul prin manevra asta. Ar fi meritat o penalizare (recunosc ca nu cunosc prevederile regulamentului si e posibil sa nu existe incadrare pentru fapta lui).

  • ovidiu15081982, luni, 21.07.2014 12:30

    Dupa cursa de ieri putem trage urmatoarele concluzii : 1. Mercedes e in alta liga, se stie deja, Rosberg e mai consecvent si determinat, HAMILTON a avut si ghinion dar le mai si comite, oricum daca scorul e strans .. in ultima cursa s-ar putea sa campionatul ia Ham Ham pt ca e punctajul de 50 p si se rastoarna situatia ... ar fi nedrept dar asta e jocul anul asta 2. Williams e a 2 a echipa in cmapionat dar din pacate au doar un pilot f.bun si unul varza care atunci cand nu e lovit, loveste el ! Eu l=as da pe Massa afara la anul ! E terminat omul ! 3. Ferrari,, cu Alonso care trage de masina aia si Raikkonen care merge pe aratura...aceeasi situatie ca Williams ! 4. Force India si Red Bull la fel, un pilot f.bun si unul mai slab in campionat. MA unge la suflet sa vad e Vitel umilit ! 5. Mc Laren praf ! Poate la anul !

  • Test Driver 01, luni, 21.07.2014 13:31

    Cel mai comic comentariu ramane cel al lui Hamilton de dupa cursa cand spera ca SC-ul sa intre pe pista si sa castige ceva timp dupa care sa atace in ultimele ture. Singura chestie este ca nu-si da seama dar chiar intra SC-ul, Rosberg, Bottas putea sa schimbe si ei si tot ar fi iesit in fata lui Hamilton. La fel cum putea schimba si Alonso si Ricciardo. Ce este comic este ca Hamilton nu se gandeste niciodata ca alti piloti ar putea fi mai destepti ca el, desi realitatea ne-a dovedit ca acesta nu-i prea destept si doar face comentarii asa de dragul de-a trece timpul. Plus monopostul lui Sutil, nu era nici lovit si nici nu erau resturi pe pista, deci SC-ul putea sau nu sa fie trimis pe pista. Evident este discutabil, dar asa au decis comisarii de traseu si ultimele ture n-au fost asa de rele pentru spectatorii din tribune. Este evident ca Hamilton realmente nu stiu sa gandeasca sau sa-si dea cu parerea, suferand de sindromul "toti sunt impotriva mea pentru ca-s cel mai bun doar asa numai eu cred", pentru care din pacate nu exista inca, in tratament.

  • ., luni, 21.07.2014 13:43

    Alonso cu masina lui Hamilton si-a luat-o pe coaja in 2007. Echipa McLaren poate confirma asta, au timpii tur de tur in fiecare cursa de atunci. Ce a declarat Alonso dupa e doar o scuza penibila. Cam asta e situatia. (Ghici ce?) Punct.

  • ., luni, 21.07.2014 15:08

    Imi aduc aminte ce frustrat era Hamilton prin 2007 ca nu stia de ce Alonso era mai rapid ca el, se tot chinuiau mecanicii McLaren ba sa-i puna mai multa bezina lui Alonso ba sa-l incetineasca la schimbul de pneuri, ba il chemau mai tarziu doar doar Hamilton sa iasa in fata. Si comic este ca mecanicii Mercedes il rasplatesc pe Hamilton facand acelasi lucru care evident il oftica pe acesta deh... nu-l mai ajuta acuma. Saracul Kovalainen, in fiecare cursa din 2008 trebuia sa mearga cu mai multa benzina doar doar sa nu-l supere pe "maretul" Hamilton.

  • ., luni, 21.07.2014 15:18

    scuze penibile cum spuneam.... care nu fac decat sa dovedeasca lipsa de argumente

  • ., luni, 21.07.2014 15:24

    Scuze penibile dar le invoc tot timpul. Daca aveam argumente era altceva dar nu m-a dus capul niciodata la asa ceva. Deh altfel nu eram repetent in gimnaziu si avem o slujba acum si nu trebuia sa ma descurc cu ajutorul de somaj...

  • lagardere_72, luni, 21.07.2014 15:55

    Pentru cei care nu-si mai aduc aminte: Hamilton a terminat la egalitate cu Alonso in 2007, pentru ca era cuplat cu fiica unuia din sefii de la McLaren si era protejat de echipa. Intre timp am crezut ca a devenit fair play, dar sezonul asta m-am convins ca nu s-a schimbat deloc, si ca atunci cand are sanse la titlu calca pe cadavre. Tare m-as bucura sa castige Rosberg titlul, pentru ca e cel putin la fel de bun ca Hamilton, dar pe deasupra are fair play. PS: In cursa de ieri Hamilton putea fi penalizat de cel putin 2 ori deoarece a lovit masinile celorlalti concurenti.

  • Magic Senna, luni, 21.07.2014 16:14

    Ii dau dreptate lui lagardere_72!!! Hamilton l-a lovit pe Kimi si a avut un comportament mai mult decat agresiv (a blocat rotile si s-a dus sanie blocand astfel intreg virajul). Aici se putea da lejer penalizare. Apoi a fost manevra asupra lui Button la care a explicat inginerului foarte senin ca a avut impresia ca il va lasa sa treaca. Pai mai Hamy mai, copil mai esti. Button se lupta pentru pozitie, sau crezi ca lumea trebuie sa se fereasca din calea ta. Eu urmaresc cursele pe RTL comentate de Danner (fost pilot de F1 din anii 80-90). Acesta a spus clar, Hamilton trebuia penalizat. Hamilton nu este un pilot matur. Este doar un pilot de calificari, dar trebuie sa fii mai mult de atat. Nu ajunge sa fii rapid pe 2-3 tururi. Cursele mai trebuiesc si gandite. La capitolul acesta Rosberg este mai bun si s-ar putea sa castige titlul.

  • ccmax, luni, 21.07.2014 17:32

    Interesanta cursa, din care mi-au ramas in minte urmatoarele: 1. Mercedes - Rosberg a mers lejer si felicitari pentru victorie. Hamilton a fortat iar uneori cred ca a impins peste limita in depasiri (si-a avariat aripa fata din vina lui). Dar ce este drept, a reusit sa revina de pe 20 pe 3, folosind o masina net superioara. In rest, organizatorii germani au tinut cu "germanul" lor altfel nu imi explic de ce nu a intrat Safety Car pe pista. 2. Williams am masina - practic au cel mai performant monopost echipat cu motoare Mercedes (dupa echipa de uzina). Iar asta inseamna ca anul acesta i-au depasit pe cei de la McLaren ceea ce este uimitor daca ne uitam la rezultatele de anii trecuti. Massa a fortat prea mult (dupa parerea mea) iar Bottas a aratat ca il poate tine in spate de Hamilton... ceea ce nu este putin lucru. 3. Ferrari a ajuns sa se lupte cu RBR ceea ce este de laudat (dincolo de aspectele referitoare la calitatea pneurilor din timpul "luptelor"). Duelurile dintre Alonso si cei doi piloti RBR au fost foarte interesante, mi-am amintit de ce ma uit la f1. Si mai este de remarcat faptul ca nu a mai plans nimeni in statie ca ... "nenea din masina cealalta nu m-a lasat sa trec... :)" 4. RBR au facut o cursa buna dar nu s-au apropiat de Mercedes asa cum sperau. In rest a fost o cursa faina per ansamblu care ma face sa sper ca poate intr-o zi in acest campionat Mercedes va avea de luptat dincolo de masinile proprii. O zi buna sa aveti.

  • Soxy, luni, 21.07.2014 17:48

    Rosberg va merita titlul ... daca il va lua el munceste pentru titlu, Hamiltom considera ca I se cuvine ... cu acesta atitudine nu-l va castiga dupa cum conduce si ce atitudine afiseaza, nu-l merita (cel putin pana acuma)

  • ratz, luni, 21.07.2014 18:03

    eu sper sa ia Rosberg titlul si cred ca o va face. Ca sa se prinda si fanii ca nu exista doar Hamilton si Alonso in F1