Românii preferă SUV-urile BMW: două din trei modele BMW sunt din gama X
BMW a înregistrat o nouă creştere a vânzărilor în 2012 în România. Cele mai cerute modele în ţara noastră au fost cele din gama X, doi din trei români optând pentru un X1, X3, X5 sau X6.
Deşi 2012 a fost un an caracterizat de instabilitate economică, în special în Europa, BMW a reuşit să îşi păstreze poziţia de lider incontestabil al segmentului premium la nivel mondial, depăşind 1.5 milioane de maşini vândute.
Deşi ponderea pieţei din România este aproape insignifiantă în raport cu rezultatele comerciale globale, trebuie notat că marca germană a înregistrat o evoluţie pozitivă şi pe piaţa autohtonă, deşi tendinţa acesteia a fost caracterizată de un declin dezastruos.
BMW se bucură, aşadar, de al treilea an consecutiv de creştere în ţara noastră, cu 2161 de unităţi livrate, echivalentul unei creşteri de 6.56 procente comparativ cu evoluţia din 2011, atunci când s-au vândut 2028 de maşini.
BMW X5, cel mai vândut model
BMW X5 se află în continuare în topul preferinţelor românilor, cu 387 de unităţi vândute în 2012. Rezultatul marchează însă o scădere uşoară faţă de 2011, când s-au vândut 434 de exemplare.
Cererea pentru X5 nu este întâmplătoare, în condiţiile în care publicul authton manifestă un apetit deosebit pentru modelele X de la BMW. Potrivit comunicatului oficial, doi din trei clienţi BMW optează pentru un model din gama X. Asta face ca în 2012 BMW să fi vândut în România 1359 de unităţi X1, X3, X5 şi X6. Această cotă reprezintă 62.88% din totalul vânzărilor BMW.
BMW Seria 5, liderul segmentului
Şi noua generaţie Seria 5 se bucură de o popularitate în creştere. Este liderul segmentului său în România, cu 339 de unităţi vândute în 2012.
Deşi în Europa de Vest se vând ca pâinea caldă, break-urile nu prea au succes în România. Cu toate acestea, se remarcă o tendinţă de creştere şi în ţara noastră, BMW reuşind să vândă vândă 59 de versiuni BMW Seria 5 Touring şi BMW Seria 3 Touring, cu mult mai multe decât cele doar 8 maşini de acest tip livrate în 2011.
Ce preferă clientul român de BMW?
Vă întrebaţi probabil ce cumpără clientul român de BMW? În primul rând alege culori ca negru, alb şi gri şi a devenit tot mai deschis la ideea tracţiunii integrale. Trei din patru modele BMW sunt vândute cu tracţiune xDrive. Cum era de aşteptat, 90% dintre versiunile comercialziate în România sunt dieseluri. E bine de ştiut şi că românii încep să dea frâu liber pasiunii pentru modele de performanţă, 8 maşini M fiind livrate în România, dintre care 7 au fost M5.
Poate "doi din trei clienti romani au optat pentru un X", mi-e greu sa cred ca un milion si jumatate de romani si-au cumparat un X anul trecut...