România produce mai multe Ford B-Max decât Logan-uri: monovolumul american, mai solicitat de clienţi decât modelul Dacia
Ford B-Max a generat surpriza primei jumătăţi a anului după ce a fost produs în mai multe exemplare decât popularul model Dacia Logan.
Cele două fabrici auto pe care le are România produc mai puţine maşini decât anul trecut. Aceasta este concluzia ultimului raport al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), potrivit căruia în ţara noastră s-au fabricat 201.274 de unităţi în primele 6 luni ale acestui an.
Comparativ cu perioada similară a anului trecut, producţia a scăzut cu circa 5%, iar fabrica Ford de la Craiova a fost cea mai afectată, cu o scădere de 12%. Astfel, constructorul american a produs 23.257 de unităţi Ford B-Max, în timp ce restul de 178.017 unităţi au revenit fabricii Dacia de la Mioveni.
De departe, prima poziţie în topul modelelor cu cea mai bună producţie a fost Dacia Duster, care a asigurat mai mult de jumătate din producţia naţională (103.473 de unităţi, în creştere cu 20% faţă de perioada similară a anului trecut). Pe locul doi în acest clasament apare Dacia Sandero cu 31.122 de unităţi, în scădere cu circa 6.7% faţă de anul trecut.
Marea surpriză apare în dreptul modelului care a relansat Dacia pe piaţă: celebrul Logan s-a produs în numai 20.862 de unităţi, mai puţin chiar şi decât Ford B-Max, care are o popularitate scăzută în rândul clienţilor europeni. De altfel, până şi Logan MCV a reuşit să depăşească producţia Loganului clasic, întrucât Dacia a produs 22.560 de astfel de unităţi.
În condiţiile în care peste 90% din producţia naţională merge la export, cifrele arată practic o scădere a interesului clienţilor europeni pentru modelele Sandero şi Logan. Ambele vor primi însă un facelift cu ocazia Salonului Auto de la Paris care va avea loc la sfârşitul lunii septembrie.
Via Hotnews
Concluzie eronata: Modelul Logan este produs, sub marca Dacia, nu doar la Mioveni, ci si in Maroc, la Casablanca. Ford B-Max este produs exclusiv la Craiova. Faptul ca se produc, in Romania, mai multe vehicule B-Max decat Logan e adevarat. Dar asta nu inseamna ca B-Max este mai solicitat de clienti decat Logan. Logan e in pierdere de viteza. Logic, intrucat e la jumatatea ciclului de viata si asteapta face-liftul. Pe B-Max, din pacate, nu il mai poate salva nimic. Bine ca Ford a inteles ca a gresit cu masinuta asta si ca vom avea un model nou la Craiova.