România inovează: asfaltul va fi înlocuit de parchet pe viitoarea autostradă Bucureşti-Braşov. "Ne-a rămas după ce am construit sălile de sport"
Inovaţie de nivel mondial în construcţia mult-aşteptatei autostrăzi Bucureşti-Braşov. Circa 100 de kilometri vor fi acoperiţi cu parchet, o noutate absolută în industrie.
NOTĂ: Acest articol reprezintă o păcăleală de 1 aprilie. Orice asemănare cu realitate este pur întâmplătoare.
După ce programul de construcţie a sălilor de sport, demarat şi finalizat de guvernările anterioare, a fost un succes, suplusul de materiale rămase în urma şantierelor va fi utilizat în cadrul unor proiecte conexe. Iar unul dintre exemple este utilizarea parchetului rămas în plus la pavarea unor porţiuni din austostrada Bucureşti-Braşov.
"E adevărat că ne-au rămas câţiva kilometri pătraţi de parchet de trafic intens de cea mai bună calitate, iar studiile de fezabilitate au arătat că, montat corect, acesta poate reprezenta o soluţie pentru pavarea unei porţiuni din autostrada Bucureşti-Braşov. Calculele noastre arată că putem acoperi circa 100 de kilometri cu acest material de foarte bună calitate, urmând să economisim astfel 400 de milioane de euro, cât ar fi costat pătura asfaltică", susţine Cristian Pogorâtu, unul dintre purtătorii de cuvânt ai Guvernului.
Conform analizelor realizate de ingineri, singurul element care trebuie schimbat faţă de montarea normală a parchetului este faptul că acesta trebuie acoperit cu ceară de Madagascar, acest material urmând să rezolve problema impermeabilităţii materialului. Întrebat dacă ceara aplicată pe suprafaţa de rulare nu este periculoasă la nivel de aderenţă, Cristian Pogorâtu susţine că autorităţile au luat în considerare şi acest aspect.
"Nu va exista niciun pericol, pentru că peste ceară vom aşeza un strat cauciucat de 0.5 milimetri. Este o noutate în construcţia autostrăzilor. Stratul de ceară şi cel cauciucat ne vor costa circa 1.5 miliarde de euro, însă important este că demonstrăm că o autostradă poate fi construită şi altfel decât se obişnuia în industrie la nivel mondial", încheie oficialul român.
Noua metodă şi noile materiale de construcţie vor împinge termenul final de recepţie a lucrărilor cu circa 5 ani, astfel că şoferii vor putea circula între Bucureşti şi Braşov în 2023. Viteza maximă acceptată pe noua suprafaţă este de 50 de kilometri pe oră.
Superb ! Iar cand ploua, se va crea efectul ''magic'' ca si in casa cand speli dusumeaua :))))))))