România: BMW a cucerit piaţa premium în 2011

Publicat marţi, 24.01.2012 10:40 de Bogdan Mirică

BMW este, pentru al doilea an consecutiv, liderul pieţei premium din România. Modelele X5, X1 şi X6 au cântărit mult în obţinerea acestei victorii.

Pentru al doilea an consecutiv, BMW culege laurii segmentului premium din România. Constructorul bavarez s-a bucurat şi în 2011 de vânzări bune în ţara noastră, atât pentru modelele sale cât şi pentru cele ale brandului Mini.

Cele 2028 de maşini vândute anul trecut în România au aşezat BMW pe primul loc în segmentul premium. Dintre acestea, contribuţia cea mai mare au avut-o modelele X, care au totalizat 68% din vânzările mărcii, mai exact 1376 de unităţi, cu 30% mai mult decât în 2010.

De departe, cel mai apreciat SUV a fost X5, cu 434 de unităţi livrate, urmat de X1 cu 373 de livrări şi de X6 cu 336 livrări. În segmentul E, BMW Seria 5 s-a impus autoritar în faţa concurenţei, totalizând 285 de unităţi, în creştere cu 157% faţă de 2010. Nici Seria 6 Cabrio şi nici Seria 6 Coupe nu au fost ocolite de publicul din România. Primul a adunat 11 clienţi, iar al doilea doar 4.

Marco Schulz, director general BMW Group România, a declarat: "Clientul nostru se schimbă. Decizia de cumpărare nu mai este una impulsivă, fundamentată doar pe factori emoţionali şi preţ. Costul total de utilizare devine din ce în ce mai important: costul de combustibil, întreţinere şi revizii, costuri de finanţare sau valoare de revânzare. Am fost foarte activi promovând soluţii în acest sens, cu programe precum Basic Service Inclusive sau pachetele BMW Fianancial Services. Şi cred că acestea au avut un rol important în obţinerea primei poziţii în piaţă la final de an".

Mini a vândut 145 de maşini în 2011

Cel de-al doilea brand reprezentat de Grupul BMW în România, Mini, s-a bucurat şi el de o creştere a vânzărilor cu 55%. Dacă în 2010 vindea 95 de maşini, anul acesta britanicii au expediat românilor un total de 145 de unităţi. Cel mai popular model al gamei rămâne Mini hatchback, cu 74 de unităţi, urmat apoi de Mini Countryman, cu 59 de unităţi.

Potrivit comunicatului BMW, unul din trei exemplare Mini hatchback a fost vândut în versiunea Cooper S, cea mai sportivă, echipată cu motor de 1.6 litri şi 184 cai putere.

via | BMW

  • asa e, marţi, 24.01.2012 10:50

    tot "ciobenu" stie ce-i bemveu.......si cum la noi bani se fac "ciobanind" mi se cam pare normal

  • john_range, marţi, 24.01.2012 11:24
    Asta e realitatea

    Pt tot ciobenu...cred ca te refereai doar la tine cu tot ciobenu,daca te deranjeaza acest mare brand auto,atunci mai bine taci si nu pune asemenea comentarii,dar probabil iti lipsesc cei 7 ani de acasa,sau mai bine zis nici nu stii ce sunt aia.

  • tzenu_bmw, marţi, 24.01.2012 11:31
    X1,X5,X6

    'coloana vertebrala' a marcii sunt serie 3,5,7....... se pare ca aceste modele nu au nici un farmec daca nu se incadreaza la categoria 'cocalarism si ceafa lata' sa multumim totusi ca,cocalari si astia asa mai 'hau-hau' inca nu sau apucat sa 'colectioneze' //M-uri......da nici multe nu mai sunt...... bravo bmw.......pastreazati pozitia..........haudi sucks....

  • @tzenu_bmw, marţi, 24.01.2012 12:14

    Seria 3 era cam veche multi au preferat A4, acum cu noul seria 3 o sa se schimbe vanzarile la BMW romania. X5 este o masina fenomenala, arata prea bine, este perfect proportionata din orice unghi privesti, este normal sa aiba succes.

  • Adi, marţi, 24.01.2012 13:38
    @@tzenu_bmw

    Asa e....X5 e cel mai bun si frumos SAV. Unde mai pui ca are cel mai performant motor de 3 litri diesel din clasa SUV.

  • un oarecare, marţi, 03.04.2012 12:31
    @asa e

    Daca ai bani doar de Logan ce sa spui si tu...te roade rau cand vezi pe cineva intr-un BMW si te gandesti sa jignesti ca un taran coclit ce esti!Mult succes cu Loganul tau, eu stau bine in BMW!