Romania ar putea gazdui uzina unui alt mare constructor auto
Tara noastra ar putea atrage in viitorul apropiat investitia unui alt constructor de automobile de talie mondiala. Declaratia ii apartine presedintelui Dacia si ACAROM, Constantin Stroe.
Dupa ce Renault a cunoscut succesul in Romania, odata cu preluarea Dacia, iar Ford a demarat productia in cadrul uzinei din Craiova, tara noastra pare a fi tot mai tentanta pentru constructorii auto de talie mondiala.
Constantin Stroe, presedintele Dacia si al Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), a declarat ca Romania are potential pentru a atrage inca un producator auto, in acest moment existand semnale si perspective in acest sens. "Intrarea pe piata a unui nou constructor nu va afecta insa pozitia Dacia, exemplu fiind prezenta Ford, care stimuleaza industria auto locala", sustine Stroe.
Romania a intrat in vizorul germanilor de la Mercedes in 2008, cand se planifica constructia unei uzine de automobile. Tara noastra a pierdut atunci cursa in fata Ungariei. Tot atunci, PSA Peugeot-Citroen si Mitsubishi au analizat optiunea dezvoltarii unei fabrici de motoare si a unei unitati de productie a componentelor auto.
via | mediafax
-
Hunter, marţi, 27.04.2010 19:44
Daca Mercedes a preferat Ungaria in 2008, ceva ce se produce pt Mercedes in tara noastra tot exista. La Cugir, jud. Alba, se produc componente (roti dintate si alte subansamble) pt cutiile de viteze ale producatorului german. Este vorba de Star Transmission SRL, filiala a Daimler din cate stiu.
-
nuuuuuu, marţi, 27.04.2010 20:13
Doamne Fereste sa ajunga Mercedes sau Peugeot in Romania....
-
Maka, marţi, 27.04.2010 20:54
Doar sa nu fie niste chinezi. Parca era o stire acum ceva timp cu niste chinezi care se pregatesc sa produca ceva pe la Brasov. Chinezii ar fi ca niste paraziti pentru ca ar putea sa isi aduca forta de munca aici mai ieftina ca orice roman si sa foloseasca doar pamantul gazda al tarii. Asta nu ne-ar ajuta economic la nimic. In afara de chinezi , orice producator e binevenit, mai ales daca isi propune sa faca export din Romania.
-
antonny, marţi, 27.04.2010 22:43de ce nu mercedes ???
cablajele de la mercedes sunt facute la pitesti .....
-
COCO, marţi, 27.04.2010 23:23
Unele piese de suspensie pentru bmw se fabrica la Suceava la SIDEM,de aici pleaca in Belgia si se stanteaza acolo cu tot cu eticheta "made in Belgium",bratele de exemplu vin brute din China si se prelucreaza,alezeaza la Suceava
-
:), miercuri, 28.04.2010 00:27:))
@ COCO: multumesc de informatie! adica BMW e o masina produsa in China, finisata in Romania si "stampilata" made in Belgium, eventual Germany... si se mai plangeau unii de Mercedes si Renault ca sunt Turcesti....
-
noname, miercuri, 28.04.2010 09:46asamblare
Piesele pentru orice masina sunt facute in toata lumea, si de multe ori acelasi furnizor produce piese pentru diverse marci. Vorbesc in cunostiinta de cauza. Pana la urma conteaza unde e asamblarea finala a masinii, si cam atat.
-
noname, miercuri, 28.04.2010 09:47corectare
*cunostinta
-
Ovidiu, miercuri, 28.04.2010 13:47Peste 2 Ani
Romania nu va gazdui nimic in aceasta perioada. Asta o spun din propria experienta. Investitorii straini spun ca pe langa faptul ca nu avem instabilitate economica e si cea politica fiscala care este cea mai importanta pentru a se face investitii. Aceste investitii se leaga si politic nu numai economic. Asa ca mai asteptam mult pentru o redresare economica.
-
Ascona_77, miercuri, 28.04.2010 14:25Tot in Romania
Sunt facute discurile ceramice de frana pt Mercedes SLS
-
Logan, miercuri, 28.04.2010 16:52constuctor auto
Este simplu ...constructorul care vrea sa vina sa investeasca in romania si sa faca o fabrica ...cum scrie presa ..si dupa cum reiese din spuse domnului Stroe - "care nu o sa afecteze pozitia dacia" este doar unul singur si anume : NISSAN . Japonezii vor sa-si revigoreze clasa medie (si anume " almera")chiar si cea mare " primera" - care in Europa in ultima vreme nu prea au contat in vanzari. E si normal sa nu afecteze DACIA - face parte din acelasi grup. Ca locatie de productie se vehiculeaza fosta fabrica "ARO" Campulung Muscel . Eu m-as bucura sa vina NISSAn oficial in Romania .
-
Mircea, miercuri, 28.04.2010 17:05@Ascona_77
Da, da, am auzit ca la Marginea, in judetul Suceava, le-ar face... Hai sa fim seriosi ! Brembo nu are fabrica in Romania.
-
bogdan, miercuri, 28.04.2010 17:44asteptam investitori
Va dati seama ce impact economic ar avea o astfel de fabrica , sa vina sa ne scoata din criza!!! PS: asteptam japonezii sau coreenii
-
prudentul, miercuri, 28.04.2010 19:34bine-ar fi
...dar totuşi nu prea cred. Pe plan european şi mondial există o supra-capacitate de producţie, după anii de boom economic de pretutindeni. Constructorii se chinuie să-şi eficientizeze activitatea în uzinele existente, nu să deschidă altele noi. În domeniul producţiei de masă nu poţi fi prea eficient dacă mijloacele tale fixe nu merg la turaţie maximă (aceeaşi situaţie şi în transporturi). Teoretic o uzină aici ar reduce costurile cu salariile şi unele taxe. La toate celelalte capitole stăm rău de tot, vezi cazul Mercedes.
-
vlad, miercuri, 28.04.2010 20:29
@mircea Franele ceramice de la SlS AMG chiar sunt facute in romania de TMD Friction Romania si mai exact in Caransebes sursa: Auto Bild
-
flavius, miercuri, 28.04.2010 22:44ARO-BV
Campulung ar fi cea mai buna locatie si Brasovul totodata.
-
dan, joi, 29.04.2010 00:36conteaza ???
nu stiu ce sa zic, dar stiti de ce sa retras mercedes ??? pt ca nu avem drumuri !! cum nimik nu sa schimbat in aceasta privinta, e putin probabil sa vina altcineva la noi !!
-
ufx, joi, 29.04.2010 09:29speculatii
asa pot sa zic si eu ca se poate tine la mine in curte love parade...si legat de afectarea dacia, ar fi absurd, nu prea are cum sa afecteze dacia o alta uzina (de piese sau produs final)
-
alex, joi, 29.04.2010 12:52@mircea
brembo nu face discuri de frana din cate stiu....ci etriere, respectiv placute frana....
-
HA HA HA, joi, 29.04.2010 19:46HA HA HA
...eventual " ina tata ", aia indiana...
-
Mda, joi, 29.04.2010 22:28
Eu pariez pe Mitsubishi si Daewoo, ca vin. restul sunt o poveste frumoasa cat despre chinezi, aia vor asambla utilaje agricole la noi , automobilele le vor face in Bulgaria
-
avioane, vineri, 30.04.2010 13:50mercedes
centuri,pompe combustibil,rulmenti pt mercedes,ford, opel made in brasov autoliv si schaeffler a.g.
-
am opel si vw, vineri, 30.04.2010 17:59
in momentul asta e bine sa vina oricine sa deschida si fabrica de pufuleti,pufarini,turta dulce sau orice la cat este de nasolin tara.sper ca cine ii aduce pe potentialii investitori sa o faca in folosu oamenilor,nu sa-si faca avere sa fie ministru mare smecher in top capital!
-
marius, luni, 03.05.2010 14:29bmw mercedes
Oricum se produc multe componente in romania de la multe firme mari. De ex in Bistrita-Nasaud este uzina Mercedes-BMW unde se produce toata instalatia electrica (cabluri si conectori) pt cele 2 marci asa ca............
-
marius, luni, 03.05.2010 18:19costuri si profit
''Romania a intrat in vizorul germanilor de la Mercedes in 2008, cand se planifica constructia unei uzine de automobile. Tara noastra a pierdut atunci cursa in fata Ungariei. '' PS: Infrastructura Ungariei a decis locatia uzinei, mai precis ei aveau autostrazi si noi NU, daca exista o autostrada - Cluj-Bors(Oradea), uzina era amplasata in Romania .(costurile de transport din Romania erau de 3ori mai mari ,decat din Ungaria.)
-
sorin, miercuri, 05.05.2010 13:54masini masini scapati tara de rugini
AM PIERDUT IN FATA UNGARIEI OFERTA MERCEDES PT. CA NU AVEM AUTOSTRAZI SI O SA MAI PIERDEM.IN ANII 90 DL BASESECU SPUNEA CA NU AVEM NEVOIE DE AUTOSTRAZI DE ATUNCI A MAI CRESCUT SI DANSUL E ACUM UN ALMOST POLITICIAN CU CARE NE PUTEM MANDRI. AVEM NEVOIE DE FABRICI CU PRODUCTIE RIDICATA MASINI ORICE OAMANI BUNI INSEAMNA LOCURI DE MUNCA INSEAMNA EXPORTINSEAMNA PIB. IN 2008 DACIA A EXPORTAT 7% DIN PIB-UL DE ATUNCI.CEI 4 MARI FABRICANTI KIA,PEUGEOT,CITROEN SI WV AU RIDICAT SLOVACIA CU 10 ANI INAINTE NOASTRA SI NU SUNT ATAT DE IEFTINI SLOVACII.POLITICIENI FACETI CEVA CA SA ATRAGEM CAPITAL DATI-LE MOTIVE CA SA VINA NU IBAN-URILE CONTURILOR PERSONALE
Citeste si
-
INTERN | miercuri, 27 iunieREPORTAJ: Restart în Bănie - Craiova a revenit pe harta producătorilor auto mondiali cu noul Ford B-MaxAm fost la Craiova pentru a vedea cum România reporneşte a doua uzină auto a ţării. Lăsând la o parte show-ul pus în scenă de organizatori, Craiova reintră pe harta marilor producători auto. Citeste tot
-
INTERN | luni, 25 iunieFord B-Max a intrat în producţie la uzina din CraiovaFord a introdus în producţie noul B-Max la fabrica din Craiova. Debutul producţiei lui B-Max la uzina românească are loc la patru ani şi trei luni de la preluarea fabricii din Craiova. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 iunieNoua generaţie Fiat Panda costă 11.550 de euro în RomâniaFiat a lansat astăzi în România a treia generaţie a modelului Panda. Modelul citadin pleacă de la 11.550 de euro în versiune pe benzină de 1.2 litri şi 69 de cai putere. Cu oferta de lansare însă, preţul ajunge la doar 9950 de euro. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 13 iunieLexus GS, în România de la 53.300 euroLexus a lansat noul GS pe piaţa din România. Versiunea GS 250 pleacă de la 53.300 euro cu TVA inclus, în timp ce hibridul GS 450h pleacă de la 63.950 euro cu TVA inclus. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 1 iunieYoung Creative Chevrolet 2012: Câştigătorii etapei din RomâniaEdiţia 2012 a concursului de arte aplicate "Young Creative Chevrolet" şi-a ales câştigătorii etapei naţionale. Trei studenţi îşi vor reprezenta ţara în faţa juriului european al YCC 2012, câştigătorul final urmând să fie anunţat în a doua parte a anului. Citeste tot
ar fii perfect pentru tara noastra. oricum aici mana de lucru este destul de ieftina fata de tarile occidentale. romanu se multumeste si cu 500 de euro pe luna, pe cand neamtu nu prea. asa ca ei nu ar avea mai nimic de pierdut....si masinile produse la noi nu este neaparat sa se vanda in romania. acestea pot fi exportate.