România ar fi ieșit din calcule pentru noua fabrică Volkswagen din Estul Europei: uzina va fi construită în Turcia sau Bulgaria

Publicat joi, 23.05.2019 12:05 de Paul Cosma

Grupul Volkswagen va construi noua uzină din Estul Europei în Turcia sau Bulgaria, după ce România ar fi fost scoasă din calcule, potrivit informațiilor apărute în presa din Cehia.

Grupul Volkswagen a anunțat recent că va începe "negocierile concrete" pentru stabilirea locului în care va fi construită o nouă uzină în Europa de Est. Presa internațională a menționat că România este pe lista de opțiuni alături de Bulgaria, Serbia și Turcia.

Germanii anunțaseră anterior că intenționează să construiască o nouă uzină care va avea în principal rolul de a crește producția celor de la  Skoda.

Noua fabrică va fi construită în Turcia sau Bulgaria, scrie presa din Cehia care îl citează pe liderul sindicatului Skoda, Jaroslav Povšík.

”Turcia a fost selectată pentru că există o infrastructură bună, dar mediul politic e nesigur. O altă locație poate fi Bulgaria, care e mai stabilă și e stat membru UE”, a declarat liderul de sindicat citat de Ceske Noviny, potrivit G4media.ro.

Astfel, țara noastră ar fi pierdut lupta pentru ceea ce putea să reprezinte o investiție majoră pentru industria auto și economia locală.

Volkswagen nu a oferit până acum niciun indiciu oficial cu privire la țara va găzdui noua uzină, însă presa internațională a relatat în mai multe rânduri că lista inițială include patru țări: România, Bulgaria, Serbia și Turcia

Via G4media.ro

 

  • dan_grc, joi, 23.05.2019 12:10

    Hai măi, chiar așa ? La limită am pierdut.

  • Edikkk, joi, 23.05.2019 12:27

    Cum am ieşit noi din cărţi, trebuie şi ei să iasă din cărţile noastre. Adica ZERO OPŢIUNI LA A CUMPĂRA maşină VAG. După un VW polo cu lanţul de distribuie rupt de două ori după garanţa maşinii dar sub 180.000 km.... După ce manetă stânga (pilot) nefunctionala la Skoda sub 7 ani vechime... Prefer oricare altă marcă.

  • @Edikkk, joi, 23.05.2019 12:45

    nu stiu de ce, dar nu te cred. eu nu am auzit de probleme de fiabilitate la masinile germane. sorry...

  • demin2609, joi, 23.05.2019 12:57

    Nici un record pe Nürburgring recent? Și totuși să aibe probleme mașinile premium germane? Nu cred!

  • petrusian, joi, 23.05.2019 13:06

    o prostie. ca sa le care in europa vor veni la poarta noastra. tot la autostrazile noastre vreau sa zic.

  • LoL, joi, 23.05.2019 13:49

    Era foarte greu de anticipat stirea asta. Inca sunt socat...

  • Kirotractor, joi, 23.05.2019 14:00

    Eu cred că la noi cea mai profitabilă ar fi o uzină ceva mai VAG... utilată, care să (re)fabrice Golful-4. :-) Că până la urmă tot se termină TDI-urile SH-samsarizate de la pensionari nemți (zombificați, dar ce contează?) care au mers cu ele 3-4.000 km pe an și le-au făcut revizii la 3-4 luni în ultimii 20 de ani. Serios acu, nemții nu ne au la pipotă din *n* motive - unele istorice fiind lăsați baltă în două rezbeluri, plus altele la fel de imposibil a fi declarate în *political correctness*-ul duplicitar al UE-freneziei actuale.

  • M, joi, 23.05.2019 14:22

    Oare se vor inghesuii romanii sa cumpere Skoda produsa in Bulgaria?

  • Ics, joi, 23.05.2019 14:35

    "Pai nu le fac la noi atunci nu mai cumparam..." ce logica infantila. Asa sa zica si ei de Dacia. Poate uitati ca avem cea mai proasta infrastructura, politicienii la putere is toata ziua inpotriva strainezilor si sunt mai multe state care chiar se zbat sa ii atraga, nu sa ii injure toata ziua. Poate va maturizati si votati si voi pe cineva care are capacitatea de a atrage investitori mari. Pe langa asta o gramada de piese sunt facute in RO. P.S. La o masina de 180.000 km sa te plangi de calitate inseamna ca nu intelegi ce insemana uzura. (Chiar daca e facuta de o baba care conducea masina doar la biserica :))) )

  • @M, joi, 23.05.2019 15:38

    Va exista o sectie speciala pt masinile ce vor fi comercializate in Romania. Practic, ele vor veni din fabrica cu 180.00km, DPF anulat, volan pe dreapta iar inmatricularea nu se va putea face decat pe Bulgaria.

  • Edikkk, joi, 23.05.2019 17:11

    Vorbeşti prostii Maşinile au fost de noi cumpărate din România la reprezentanţă Lanţul ar trebui în teorie să ducă 300.000-400.000 km După prima schimbare al doua oară s-a rupt pe la 70.000 km Ok?? La Skoda am zis 7 ani dar e mai puţin.

  • andrei, joi, 23.05.2019 20:20

    bine, sa ne arati marcile fara probleme. iti cummpar eu cadou ce masina vrei. oricum, ce legatura are stirea asta cu problemele tale? stilul romanesc, sa comentam pe langa subiect. e chiar naspa ca nu fac fabrica la noi, era de bine. anagjati, salarii, taxe la stat. dar lor le trebuie sosele sa transporte masini si piese. avem noi autostrazi? hotii de la psd pun poze cu sosele si a doua zi sunt doar 2 pietre pe locul ala. **UE PSD!

  • Kotegaeshi, joi, 23.05.2019 21:32

    Hai sa zicem ca datorita unor minuni demiurgice, vor aparea fabrici auto din toata lumea. pe plaiurile noastre mioritice. Cine o sa lucreze? Probabil vor angaja din gramada de preoti, ca sunt o gramada. Nici fortza de munca calificata nu mai avem in Romania. Sa zicem ca se trece peste treaba cu munca calificata, si vor fi de acord sa -i califice la locul de munca pe consumatorii de mici si bere gratis.Se vor lovi de ]atitudinea de rahat : sunt sclavul lor? Asa ca, veni, vidi, vici! Pardon, nici un vici!

  • andrei, vineri, 24.05.2019 07:23

    bati campii penibil. evident ca vor trebui scoliti/antrenati, dar asta oricuma firmele o stiu si o iau in calcul. la fabrica Nokia cum a fost? s-au gasit angajati? s-au gasit. deci sa lasam dudele ca nu are cine lucra. evident ca sunt si aia de care zici tu, dar cand oamenii aud de la altii ca se plateste ok, ca sunt conditii ok, incet-incet se adapteaza. nu toti, dar oricum nu au aia posturi infinite. deci ai o logica total eronata. arata-mi fabricile care pleaca din cauza lipsei de angajati si nu din cauza ca: nu au infrastructura sau ca mediul fiscal se schimba dupa cum bate vantul (pardon, dupa cum vrea dinti-cariati)

  • Kotegaeshi, vineri, 24.05.2019 10:01

    @andrei, Nokia a dat faliment. Nu mai exista. Dacia se mai fabrica si prin Maroc. Se putea mari fabrica de la Mioveni, nu? Se vor construi drumuri cu angajati romani sau vor veni chinezii? De fapt au vrut sa vina dar a intervenit spaga, nu? La ora actuala, pe primul plan sta profitul si nu pierderea de timp cu calificarea puturosilor. Oamenii calificati au parasit Romania, si o fac in continuare. O renovare de apartament in Brasov a fost facuta de o echipa de lucratori din Cluj. Proprietarul i-a gasit greu de tot.Tocmai in Cluj.In Brasov nu a gasit.Cei care mai sunt , sunt ocupati de nu-si mai vad capul. Asa ca , dudele sunt acre, nu? Sa traiasca micul si berea gratis.