Rolls-Royce Cullinan a debutat în România: cel mai scump SUV de serie din lume are un preț de pornire de peste 315.000 de euro

Publicat marţi, 13.11.2018 14:27 de Cornel Șocariciu

Rolls-Royce Cullinan a fost prezentat și în România. Primul SUV din istoria constructorului britanic poate fi comandat începând cu 315.350 de euro. Clienții vor putea miza doar motorul V12 pe benzină de 6.75 litri care produce 571 de cai putere. Livrările încep în prima parte a anului viitor.

La jumătatea anului curent, Rolls-Royce a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Cullinan, primul SUV din istoria producătorului britanic. Oficialii Rolls-Royce spun că noul Cullinan este un "vehicul cu caroseria înălțată" și nu un SUV, iar numele său provine de la cel mai mare diamant descoperit până acum.

Noul Rolls-Royce Cullinan a fost prezentat oficial și în România, iar prețul de pornire anunțat este de 315.350 de euro cu TVA. Conform reprezentanților companiei, primele exemplare Cullinan vor fi livrate în primul trimestru din 2019.

SUV-ul Cullinan are o lungime de 5.341 de mm și un ampatament care măsoară 3.295 de mm. Constructorul britanic a delimitat compartimentul pasagerilor de portbagaj cu ajutorul unui geam. Britanicii spun că astfel, în habitaclu vor pătrunde și mai puține sunete neplăcute. De asemenea, atunci când portbagajul este deschis, aerul rece sau cald nu o să "invadeze" zona ocupată de pasageri.

Volumul portbagajului este de 560 de litri (600 de litri prin eliminarea ruloului), iar prin rabatarea scaunelor din spate, volumul de încărcare crește până la 1.930 de litri.

Pentru pasagerii din spate, britanicii au pregătit 2 configurații. Prima se numește Lounge și poate găzdui trei pasageri, iar a doua poartă numele de Individual. Aceasta din urmă promite doar două locuri cu scaune reglabile electric. Între acestea a fost amplasată și o consolă centrală fixă gândită pentru a găzdui o serie de băuturi fine și accesoriile necesare.

MOTORIZARE
PREȚ
(euro, TVA inclus)

Motor Putere
(CP)
Transmisie
V12, 6.75 litri
Benzină
571 CP
Aut8,4x4 315.350

Sub capota lui Cullinan se află un motor V12 pe benzină de 6.75 litri care produce 571 CP la 5.000 rpm și 850 Nm începând cu 1.600 rpm. Din pachetul standard fac parte și sistemul de tracțiune integrală, dar și sistemul cu patru roți directoare. Oficialii Rolls-Royce încă nu au comunicat garda la sol, însă ne asigură că SUV-ul poate trece prin vaduri adânci de 540 de mm.

În materie de siguranță, Cullinan promite o mulțime de sisteme moderne. SUV-ul britanic va fi oferit alături de tehnologiile Night Vision, Vision Assist, Wildlife & Pedestrian warning, Alertness Assistant, Collision Warning, Cross-Traffic Warning și Lane Change Warning. 

Rolls-Royce Cullinan vs. concurența din segmentul Lux/Supersport

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Rolls-Royce Cullinan
V12,6.75 litri
571 15.0 5.2 315.350
Bentley Bentayga
W12, 6.0 litri
600 12.8 4.1 211.225
Lamborghini Urus
V8, 4.0 litri
650 12.7 3.6 206.018
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
  • Tatraurs, marţi, 13.11.2018 14:31

    Cel mai scump dric de pe piata.

  • MIhai, marţi, 13.11.2018 14:41

    @Tatraurs Tramvai much? :D

  • Corocsenie Adrian, marţi, 13.11.2018 14:42

    Un tanc de lux. Interior superb dar la exterior cel putin partea din spate imi displace total. Oricum e mult mai frumos ca un Bentayga din pct. meu de vedere. Iar suta de mii in plus diferenta cred ca merita data !

  • SIMPLE MINDS, marţi, 13.11.2018 15:12

    @Automarket Nu-s curios din fire ,doar ca dupa parcurgerea articolului si implicit a listei de concurenti parca-s oferi orice sa aflu reactia celor din Sant' Agata ! O recomandare ,nepermitandu-mi defel sa va *ofer* sfaturi ,doar si pentru faptul ca-i considerat cel mai mare viciu :-)) ,nu care cumva se impunea sa se precizeze faptul ca pur si simplu n-are concurenta. Despre Bentayga , parca-i deja condamnat sa reprezinte o optiune doar pentru cei asistati social ,intr-un comparativ evident cu ultima *trasnaie* marca Goodwood. In eventualitatea c-am asternut prostii si implicit v-am ofensat, culpa toata apartine *hartiei* care se face vinovata pentru ca manifesta toleranta la orice.:-))

  • qaa, marţi, 13.11.2018 15:18

    Vreti sa spuneti ca nu are si o varianta diesel?Nu ne mai place.Rusine BMW!

  • Kirotractor, marţi, 13.11.2018 15:41

    Savanții britanici :-) - scuze, teutonici - au prezis că, dacă Bentayga nu mai are diesel (Audi V8) de cînd cu arestările, nici BMW nu mai riscă vreun RR SUV - pardon, vehicul cocoțat - în versiune 666d-xDrive. Serios acu, fie și doar bănuiala că apropitarii de Cullinan s-ar putea gândi la factorul consum sună drept blasfemie. Și pentru ei, și pentru marketingul RR. Mă abțin oricum de la alte comentarii de sărăntoc invidios, :-) deși sînt convins că managerii Rolls-Royce sînt cu ochii pe noi, chibiții AM.

  • Daniel_kid, marţi, 13.11.2018 15:47

    Laturile opuse sunt paralele și congruente; Diagonalele sunt congruente; Unghiurile sunt congruente și au măsura de 90 de grade; Latura mai mare se numește lungime (L), iar cea mai mică, lățime (l);

  • SIMPLE MINDS, marţi, 13.11.2018 16:12

    @kiro Avem permisiunea D-voastra sa-l abordam pe numitul Cullinan din perspectiva pret/suta de grame ? :-)

  • pipo, marţi, 13.11.2018 16:48

    dar la ce le-o fi trebuit ? Sa urce borduri ? Eu unul zic ca ar merge la un peste !! Mai ales ala pe rosu ..ehhh ? ..nu-i asa c-ar fi belea ? Ce mai panarame domle...auzi tu..."vehicol cu caroseria inaltata"...

  • Fara alehas, marţi, 13.11.2018 19:15

    E accesibila la pret si potrivita ptr. o bunica de bugetar, starleta xxx ori vreun manelist de top 10. Britanicii astia...

  • Kirotractor, miercuri, 14.11.2018 10:14

    @SIMPLE MINDS: Aveți, aveți - la +150 € / kg poate-mi cumpăr și eu o oglindă, ceva. :-) @pipo: Dar ce, diamantul Cullinan are vreo utilitate ?! Masarea ego-urilor să trăiască! Serios acu, numărul în continuă creștere al *inutilităților pe roți* produse global reflectă după mine adîncirea prăpastiei între bogați și amărășteni. O evo/involuție care, paradoxal, nu-i în favoarea profitorilor Establishmentului. Fiindcă *the higher they climb, the harder they fall* - zic și eu să n-adorm, speranțele într-o lume mai onestă fiind de fapt (aproape) nule.

  • RAR, joi, 15.11.2018 09:13

    Daca nu ar avea emblema Rolls Royce, toata lumea ar recunoaste ca arata ca o chinezarie... si aia nereusita. La exterior ma refer