Riposta franceză: noua generație Renault Laguna și o serie de crosovere
Un oficial Renault a dezvăluit că gama se va întineri cu o nouă generație e bătrânului Laguna și cu mai multe crossovere dezvoltate alături de Nissan.
Renault se pregătește de o restilizare completă a modelelor sale esențiale. O recunoaște chiar Stefan Muller, vicepreședintele Grupului Renault, într-un interviu acordat publicației germane Auto, Motor und Sport. Muller susține că este timpul pentru o serie de modificări substanțiale în interiorul gamei și de întinerirea anumitor modele.
Primul pe listă este actualul Laguna, o mașină perimată, aflată deja de multă vreme pe piață. Noua generație Laguna va deschide drumul unor modele noi, printre acestea urmând să se afle și o serie de crossovere. Renault va încerca să profite astfel de pe urma creșterii segmentului SUV-urilor, ajutându-se și de platformele colegilor de alianță de la Nissan.
Muller nu a oferit prea multe detalii, dar a susținut că modelele vor oferi o calitate înaltă, vor fi abordabile ca preț și nu vor propune lucrurile sau funcții inutile.
Referitor la noul trend al mașinilor hibride, oficialul Renault a respins orice informație privind planurile companiei de a lansa astfel de configurații de propulsie. Motivul este unul simplu: „astfel de arhitecturi sunt extrem de complicate și foarte scumpe”. Totuși, dacă publicul o va cere, Renault este gata să riposteze, tehnologia fiind disponibilă în laboratoarele Alianței. În schimb, francezii vor prefera să se orienteze în continuare către soluțiile de mobilitate pur electrice.
via ams
Laguna ca Laguna, insa si Megane-ul actual e vechi (desi a suferit vreo doua facelifturi) si va trebui sa fie inlocuit tinand cont ca la orizont va aparea si viitoarea Astra, care alaturi de Golf, Focus si 308 reprezinta numele grele din segmentul C european. La Laguna vor trebui sa fie foarte atenti cu design-ul exterior. S-ar putea sa nu aiba vanzari bune (cum nu a avut nici actuala generatie) in cazul in care aleg linii futuriste gen Clio/Captur sau viitorul Espace. In clasa D se prefera sobrietatea pentru ca in general cumparatorii nu au 20-30 de ani.