Ricciardo a câştigat la Spa-Francorchamps! Rosberg şi Hamilton, incident pe circuit
Daniel Ricciardo a câştigat Marele Premiu al Belgiei după ce a profitat de un incident de cursă între Nico Rosberg şi Lewis Hamilton care va genera noi controverse la Mercedes. Germanul a terminat pe locul doi în faţa lui Valtteri Bottas, în timp ce britanicul s-a retras din cursă pe final după ce a concurat în a doua jumătate a plutonului.
Marele Premiu al Belgiei va genera noi controverse pentru Mercedes după ce Nico Rosberg şi Lewis Hamilton au fost protagoniştii unui nou incident de cursă care ar putea avea implicaţii majore în lupta pentru titlul mondial.
Hamilton a avut un start mai bun şi a preluat conducerea cursei după ce l-a depăşit cu uşurinţă pe Rosberg la start, iar Sebastian Vettel a reuşit o manevră similară de pe locul trei. Pilotul echipei Red Bull Racing a încercat o depăşire asupra lui Hamilton în virajul Les Combes, însă a ieşit în decor, iar Rosberg a urcat pe locul doi.
Un tur mai târziu, în acelaşi loc, Rosberg a iniţiat un atac asupra coechipierului său de la Mercedes pentru prima poziţie, însă cei doi s-au acroşat după ce Hamilton a încercat să-i închidă calea. Germanul a continuat cursa chiar dacă a pierdut o bucată din aripa faţă, însă Hamilton a suferit o pană la pneul stânga-spate şi a fost nevoit să intre la boxe.
Daniel Ricciardo avea să fie pilotul care va profita cel mai mult de incidentul dintre piloţii Mercedes. După ce iniţial i-a depăşit pe Fernando Alonso şi Vettel pe circuit, australianul a devenit lider la finalul primei serii de opriri la boxe şi, pe baza unei strategii cu două treceri pe la standuri, a reuşit să-şi adjudece a treia victorie din acest sezon.
Recuperarea lui Rosberg
Deşi a pierdut timp preţios la boxe pentru a înlocui partea frontală a monopostului, iar apoi o bucată din pneul deteriorat al lui Hamilton s-a agăţat de antena monopostului său şi i-a împiedicat vizibilitatea, Rosberg a fost capabil să aibă o cursă pozitivă şi să termine în cele din urmă pe locul doi.
Deşi la un moment dat a fost depăşit de Valtteri Bottas, germanul a revenit pe doi după a doua serie de opriri la boxe şi s-a evidenţiat pe final: deşi a efectuat o oprire suplimentară la boxe, Rosberg i-a depăşit rapid pe Bottas şi Kimi Raikkonen şi apoi a iniţiat o urmărire a liderului Ricciardo.
A recuperat circa două secunde pe tur, însă diferenţa dintre ei a fost prea mare pentru ca Rosberg să poată iniţia un atac, dar şi-a consolidat prima poziţie în clasamentul general la 29 de puncte.
Ultimul loc pe podium i-a revenit lui Bottas, care ocupa doar locul cinci după ultima intrare la boxe, însă o serie de depăşiri asupra lui Vettel şi Raikkonen l-au propulsat pe poziţia a treia. Raikkonen a ratat astfel oportunitatea de a obţine primul podium al sezonului, însă rămâne cu satisfacţia celui mai bun rezultat din acest an după ce a recuperat poziţii preţioase la prima intrare la boxe.
Luptă acerbă pentru locul cinci
Ultimele tururi au adus o luptă spectaculoasă pentru locul cinci între nu mai puţin de patru piloţi. Jenson Button l-a depăşit surprinzător pe Alonso, însă a pierdut imediat poziţii în faţa spaniolului şi a lui Vettel. Ulterior, acelaşi Vettel a profitat de duelul dintre Kevin Magnussen şi Alonso, care va fi investigat de comisari după cursă, pentru a urca pe şase, înainte de a-l depăşit pe danez pentru locul cinci.
Update: Magnussen a fost penalizat cu 20 de secunde în clasamentul cursei pentru producerea incidentului cu Alonso. În urma deciziei, Magnussen a coborât de pe locul cinci pe locul 12.
Cvadruplul campion mondial a fost urmat astfel de Magnussen, Button şi Alonso, care a terminat pe opt după ce la prima intrare la boxe a suportat şi o penalizare de cinci secunde de tip Stop and go după ce mecanicii au rămas prea mult pe grilă înainte de start pentru a remedia o defecţiune tehnică. Ultimele puncte puse în joc au fost câştigate de Sergio Perez (Force India) şi Daniil Kvyat (Toro Rosso).
După pana de la start, Hamilton a concurat doar în zona locului 16 şi a solicitat de trei ori să retragă monopostul la boxe pentru a economisi motorul în perspectiva următoarelor curse. Echipa a refuzat de două ori această strategie, însă în cele din urmă l-a chemat la standuri cu câteva tururi înainte de final.
În afara britanicului au mai abandonat Jules Bianchi (Marussia, considerat clasat), cei doi piloţi Lotus (Pastor Maldonado şi Romain Grosjean), dar şi debutantul Andre Lotterer. Germanul, triplu câştigător al Cursei de 24 de ore de la Le Mans, s-a retras în turul trei cu defecţiuni la monopostul Caterham.
Cel mai bun timp în cursa a fost stabilt de Rosberg, care a fost cronometrat cu 1:50.511 în turul 36.
Belgia - Rezultate cursă:
1. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1h24m36.556s 2. Nico Rosberg Mercedes +3.383s 3. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +28.032s 4. Kimi Raikkonen Ferrari +36.815s 5. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +52.196s 6. Jenson Button McLaren-Mercedes +54.580s 7. Fernando Alonso Ferrari +1m01.162s 8. Sergio Perez Force India-Mercedes +1m04.293s 9. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1m05.347s 10. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +1m05.697s 11. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault +1m11.920s 12. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +1m14.262s 13. Felipe Massa Williams-Mercedes +1m15.975s 14. Adrian Sutil Sauber-Ferrari +1m22.447s 15. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +1m30.825s 16. Max Chilton Marussia-Ferrari -1 lap 17. Marcus Ericsson Caterham-Renault -1 lap 18. Jules Bianchi Marussia-Ferrari -5 laps Retirements Lewis Hamilton Mercedes 38 laps Romain Grosjean Lotus-Renault 33 laps Pastor Maldonado Lotus-Renault 1 lap Andre Lotterer Caterham-Renault 1 lap
-
dany, duminică, 24.08.2014 16:34
Hamilton a pierdut trei sferturi de tur la inceput... singura sansa era Safety Car-ul (chiar erau resturi de anvelopa acolo care puteau pne in pericol siguranta) sau ploaia... insa ca in Germania daca Rosberg este in avantaj nimeni nu-i pune piedica...
-
dany, duminică, 24.08.2014 16:35
Sa inceapa controversele... sa vina ”specialistii” de pe Automarket sa ne explice cum a fost vina lui Rosberg si cat de fata mare este Hamilton! Parerea mea de "specialist" este ca a fost un incident de cursa, nu este vina cuiva.
-
mimi de la aprozar, duminică, 24.08.2014 16:36
ha! ha! ha! ha! marele pilot, maimuta disperata, i-au aranjat un abandon ca sa nu fie rusinea atat de mare de a termina pe unul din locurile codase, Rosberg la facut muci inca o data :)) bravo Ricciardo! bravo Bottas! bravo RaiKkonen si Vettel! dezamagitor, Alonso :( FORZA ROSA!
-
Ion.Rusu, duminică, 24.08.2014 16:38
dany, incident de cursă zici? n-ai dreptate..... așa ceva nu trebuia să se întîmple.
-
Test Driver 01, duminică, 24.08.2014 16:38
Daca te uitai la cursa, si nu mai scuipai seminte, vedeai ca Rosberg a "agata" pe a doua antena un rest de pneu care l-a incomodat foarte mult, atat de mult inca a pierdut victoria. In rest, faptul ca Hamilton i-a rupt un pic din aripa fata a lui Rosbeg, a fost doar un incident de cursa. Daca in locul lui Hamilton era Bottas te durea in cur de incident si nu te interesa. Daca era Alonso, erai in culmea fericirii si postai mesaje pline de chestii irelevante, doar doar sa te dai un mare "specialist".
-
dany, duminică, 24.08.2014 16:42
va dati sema ca dany 3 era probabil cineva de genul Test Driver
-
pfffffffffff, duminică, 24.08.2014 16:42
magnusen un bou
-
Cris, duminică, 24.08.2014 16:45
ce naiba a facut Kimi pe final ???
-
ion, duminică, 24.08.2014 16:46
Fac ceva pe Mclaban mercedes...pisatul de magnussen trebuie penalizat..
-
suka, duminică, 24.08.2014 16:46
magnusen trebuie penalizat
-
ciuruitu, duminică, 24.08.2014 16:48
strategiile le fierrari , in continuare gestionate de un bebelus! Pacat dar si mare rusine!!! felicitari RBR
-
cosminescu01, duminică, 24.08.2014 16:48
Mi-a placut corul de fluieraturi la adresa lui Rosberg.Si le-a insusit pe buna dreptate fluieraturile.Si Magnusen ar merita acelas lucru.Urate actiunile celor doi!! Bleah.... Bravo Ricci! Le-a dat peste nas la multi.
-
rsq, duminică, 24.08.2014 16:50
Deci RIC chiar stie sa conduca ...ROS ....rusine..vb lui Lauda....au voie sa se intreaca dar chiar la inceput....sa se rupa!!! HAM cand pleci de la coada ...fara vreun noroc e greu sa urci in pluton....greu...
-
., duminică, 24.08.2014 16:53
(daca) Raikkonen - mediocru (atunci) Alonso - submediocru Williams - este acolo unde "o arata" Massa Bottas - el magnifico, a depasit limitele nedepasibile, cu o caruta samd Hamilton - deh, se mai intampla ... mai des la unii, cel mai des la tine :) Rosberg - ... broasca testoasa si iepurele Magnussen - talentul bate experienta. L-a fentat pe Alonso toata cursa RBR - incredibil cat de mult s-au ridicat fata de dezastrul din iarna dar au si un: Ricciardo - superpilot
-
Despre un om mic și frustrat, duminică, 24.08.2014 16:54
Și mai vedeam pe aici ceva mari cretinei lăudând "procesorul" lui Puțberg. Aceasta va rămâne pentru totdeauna imaginea lui: un ratat răsfățat de "problemele tehnice" ale unui adevărat campion mondial. Publicul, suficient de avizat, de la Spa și-a spus părerea.
-
Test Driver 01, duminică, 24.08.2014 16:54
Sincer sa fiu, cel mai destept a fost Ricciardo si uite ca i-a iesit. N-a plouat, a avut masina un pic mai bine pregatita decat restul, si daca nu era incidentul dintre Hamilton si Rosberg probabil avea pozitia a treia asigurata. Daca eram fan Hamilton, vina era a lui Rosberg cu siguranta, chiar daca Hamilton i-a inchis strans usa lui Rosberg. Daca eram fan Rosberg, vina era sigur a lui Hamilton care nu i-a spatiu de manevra mai ales ca urma un viraj la dreapta. Asta este, incident de cursa, atata timp cat nu a fost sub investigatie, si probabil baietii aia stiu mai bine decat "dany" si compania. Sincer sa fiu, cred ca-i un management prost al sefilor care nu le-au explicat mai clar cum sta treaba cu "bai sa nu scoti din cursa... coechipierul", dar deh treaba lor. Nu stiu ce nu i-a mers lui Alonso la inceput dar echipa a schimbat strategia foarte bine si l-au propulsat pe Raikkonen, bravo lor aici. Au stiut ca este posibil sa fie penalizat si au asteptat primul schimb, iarasi o miscare buna. In rest, Ricciardo si Bottas, bravo lor! Massa s-a pierdut in pluton, Bottas s-a luptat net superior. Incidentul de la final cand Magnussen ba l-a incomodat, ba l-a impins in afara circuitului, ba l-a lovit pe Alonso, nu prea conteaza, pentru ca oricum masina spaniolului era pe final. In ultimele 5-7 ture, pneurile erau prea uzate si pierdea oricum din putere, nu mai era nimic de facut. Bravo Ricciard si Bottas inca odata, smecheri amandoi :P
-
(,), duminică, 24.08.2014 16:56
e doliu la Maranello. Alonso sta cu comprese reci la cap iar Rikko da explicatii lui Monte pentru indrazneala
-
Săracul Test Driver 01, duminică, 24.08.2014 16:58
Și-a greșit numele, trebuia să fie Blind Driver 01. E totuși de înțeles, nu cred că își vede nici tastatura.
-
eu, duminică, 24.08.2014 16:58
Degeaba il invinuiti pe Magnusen, s-a aparat corect in fata lui Alonso. Alonso nu putea trece pe acolo, era pe exterior si prea in spate. Asa e, nu a putut trece de un debutant cu masini aprox egale! Bravo Raikonen si mai ales Bottas, diferenta uriasa fata de Massa.
-
GrosJan, duminică, 24.08.2014 17:00
vina a fost a lui Hamilton, cel putin eu nu am nicio urma de indoiala in legatura cu asta. Rosberg era asezat frumos pe trasa lui iar Hamilton nu trebuia decat sa o tina pe a lui cu o viteza mai mare. A ales sa riste si sa-i inchida usa in nas lui Rosberg, dar s-a intamplat sa fie un nas taios. Hamilton e agresiv in dueluri si asta il costa. End of story
-
fgfg, duminică, 24.08.2014 17:01
bai baieti kimi e artist pe circuitul asta ,din cate imi aduc aminte are cele mai multe victorii aici dintre pilotii actuali ,si al 2 lea nr dupa schumacher.Da a castigat ricciardo,nu stiu cata glorie e in victoria lui dar ma deranjeaza asa rasul ala al lui,parca nu stie sa faca altceva decat sa si arate dintii aia de cal,botas fad,iar rosberg nu asa se ajunge campion mondial.Kimi cu o masina cat de cat si o strategie buna e imbatabil aici,nu intamplator l a batut aici pe alonso
-
dany, duminică, 24.08.2014 17:05
@ Test Driver Nu spune nimeni ca nu a fost incident de cursa! Ai dreptate aici. Problema este ca asa cum spuneai si tu e bine sa fii atent cu al tau coechipier (existand riscul ca ambele masini sa termine cursa acolo). Ce s-a intamplat in acel viraj a fost asemanator cu Bahrain. Numai ca aici Rosberg a avut naivitatea sa creada ca il poate depasi pe Hamilton acolo desi pilotul aflat in fata isi alege trasa iar cel din spate se conformeaza! Da, a fost incident de cursa! Numai ca asta i-a creat un avantaj lui Rosberg (desi putea fi invers) iar din pacate putini isi vor aminti peste cativa ani cum a decurs acest sezon. Celialti vor citi statistica.
-
BRAVO, duminică, 24.08.2014 17:08
Normal ca nu a fost nicio investigatie, evident ca Marcedes nu a si-a reclamat singurul pilot ramas in lupta pentru puncte. Desteptii comenteaza aici dar habar n-au de reguli. INAINTE de orice investigatie auziti cum echipa celui lovit spune prin radio ca "we'll take it to Charlie". Daca nu e un incident foarte grav nu se face nicio investigatie din propria initiativa a comisarilor de cursa. Dar important e sa comentam noi pe aici, ai n-ai mingea tragi la poarta.
-
ss76, duminică, 24.08.2014 17:11
In afara prostiei echipei Ferrari si rosb , o cursa plictisitoare ,de cih
-
rsq, duminică, 24.08.2014 17:12
am vazut mai bine reluarile ...a fost incident de cursa dar un incident gestionat de Rosberg...trebuia sa fie atent ...e posiibil sa fie luat in suturi de echipa...de asta nu prea zambea...
-
ferr1, duminică, 24.08.2014 17:15
Magnussen merita sa fie sanctionat, nu Hamilton sau Rosberg. Magnussen l-a scos pe Alonso de doua ori in afara circuitului. Prima data cand Alonso avea DRSul activ, Magnussen a schimbat de doua ori trasa, iar Alonso a iesit pe iarba. Pentru un gest asemanator, Schumacher a fost sanctionat in 2010. A doua oara cand Alonso era pe exterior. Pai ce mai voia Magnussen sa faca? E tarziu sa mai tai calea unui pilot care e paralel cu tine, n-ai decat sa-l lasi sa se duca sau sa-l scoti in afara circuitului. Bineinteles ca l-a scos afara. Merita o penalizare de vreo 10 pozitii pe grila de la Monza. Sa nu mai aducem in discutie si o tentativa de a-l scoate in afara circuitului, tot cand Alonso era pe exterior. Inteleg sa-ti aperi pozitia, dar o poti face atunci cand esti mai rapid, nu atunci cand esti mai lent sau macar sa ai acelasi ritm. Altfel nu faci decat sa-ti scoti adversarii din cursa. P.S. Se imbata Kimisor de fericire ca a terminat prima data in fata lui Alonso :D
-
fgfg, duminică, 24.08.2014 17:20
ferr boule il bate oricand pe circuitul asta,
-
Mclaren_Mircea_1984, duminică, 24.08.2014 17:20
Super Magnussen. Asa trebuie tratat Alonso. Scos afara de pe circuit, blocat, obstructionat, sicanat. Asa trebuie tratati ferraristii. Nu conteaza ca va primi 20 de secunde penalizare. Important e ca i-a distrus cursa lui Alonso si a fost depasit de Vettel si Button. Sa piarda toate punctele, orice penalizare o suportam cu un zambet sfidator si dispretuitor cata vreme scopul a fost atins: distrugerea cursei lui Alonso. E tot ce conteaza. E obiectivul final.
-
me, duminică, 24.08.2014 17:21
O echipa trebuie sa aiba stabilit din timp ( dupa primele 4-5 curse) un pilot nr 1 si celalalt de suport, de adunat puncte, chiar daca diferenta dintre ei e mica. Altfel risca sa piarda titlul la piloti pe mana lor. Inca 2 greseli din astea si Ricciardo poate iesi campion, mai ales la cursa de final unde se dubleaza punctele. La RBR clar Ricciardo e nr1, de mult, chiar daca Vettel are 4 titluri.
-
F1 din 1990, duminică, 24.08.2014 17:22
Referitor la manevra de depasire a lui Rosberg, nu inteleg la ce se astepta, sa-l lase Hamilton sa treaca, a riscat aiurea, putea sa franeze si sa initieze un nou atac mai ales ca putea folosi DRS. Cred ca ultimele curse vor fi ceva in genul Senna-Prost - cu cutitele pe masa si probabil ca vom mai avea parte de astfel de incidente. AMG desi castigatoare la constructori, va avea de gestionat o situatie destul de dificila.
-
fgfg, duminică, 24.08.2014 17:25
Mircea tu te auzi? Am impresia ca te comporti ca un copil retardat de 7 ani nu un matur, ce naiba, aduna-te man!
-
alonsita, duminică, 24.08.2014 17:25
alonso si-a mai facut-o si singur. A intrat ca boul in Vettel si asa a ramas ultimul din cei care se duelau in plutonul acela compact.
-
mimi de la aprozar, duminică, 24.08.2014 17:33
mai mirciulica baietas, du-te si te cauta la cap!!!
-
F1 din 1990, duminică, 24.08.2014 17:37
@Mclaren_Mircea_1984 Mircea, aici vorbim de Formula 1 nu de curse de distrugere in care se lovesc masinile intre ele, fiecare dintre noi simpatizam cu o echipa, avem un pilot favorit, dar in postarile tale se regasesc sentimente de ura si anarhie. Ia-o mai usor, sau daca vrei sa iesi in evidenta cu adevarat iesi cu ceva bun.
-
WickedSick, duminică, 24.08.2014 17:40
Rosberg il loveste din spate pe Hamilton care avea prim planul si era intrat in curba si unii zic ca e vina lui Lewis!? Habar nu aveti oameni buni! De ce a continuat Rosberg sa forteze pe exterior ca nu avea absolut nici o sansa sa treaca de Hamilton acolo?? Vorbeste subiectivitatea din voi. In rest o cursa plictisitoare exceptand ultimele tururi in care am vazut cateva dueluri memorabile. Bravo Ricci, Bottas, Raikkonen. Magnussen a aratat ca e dat dracu. Massa evolutie mizerabila. Vettel nu stiu ce probleme de fiabilitate a mai avut acum de l-a batut iar Ricci. Sa nu mai vorbesc de cele 2 rateuri (in primul tur si cand i-a cedat pozitia lui Ricciardo).
-
Gica, duminică, 24.08.2014 17:40
O cursa minunata.Adevarat spectacol.Red bbull spunea ca nu prea are asteptari marete pe acest circuit dar s-a inselat.Cursa i-a cam fost rezervata lui Ricardo si lui Bottas dupa ce Rosberg i-a spart cauciucul lui Hamilton.Hamilton a ajuns pe ultimul loc la distanta mare de pluton iar Rosberg avea eleronul fata rupt si nu avea talentul necesar pt. un duel la castigarea cursei.Totusi tot le a stabilit cel mai bun timp de 1:50.Nu a fost in stare sa aiba un start bun in primul viraj a fost depasit imediat de Hamilton si de Vitel dar Vitelul ca iidiotul sa gandit sa iasa de pe pista sa ii cedeze locul Soricarului de Rosberg care era suparat pe podium.Uite al dracului neam vroia sa castige nu se multumea cu podiumul care nu prea il merita dar a facut spectacol spre sfarsitul cursei apropiinduse de Ricardo foarte rapid dar a avut un inceput prost.Chiar credeam ca Hamilton va castiga aici dar asta e.Ricardo el al 2-lea- cel mai talentat pilot de pe grila de start urmat de Bottas.Ricardo e mai talentat decat Wbber si e abia in primul an.Sigur devine multiplu campion si chiar a intrat in lupta pt. titlu dar ulciorul nu merge de multe ori la apa.Sigur si-a facut multi fani dupa aceasta cursa.Alonso si-a rupt sngur eleronul cand a incercat sa i depaseasca pe magnusen si nu prea merita penalizat daca l-ar penaliza l-ar penaliza si pe Rosberg.Atata timp cat nu a intrat nici o masina de siguranta Hamilton nu avea sanse sa urce in clasament si echipa a inventat o scuza stupida sa il bage la boxe.Si sunt sigur ca Rosberg era constient ca nu are nici o sansa in fata lui Ricardo sa zica mersi ca nu a ajuns pe 3.Sigur si-a lut suturi la boxe si la interviu a zambit pt ca i-a transmis echipa sa o faca ca daca nu il ia mama dreacu. FELICITARI RICARDO TINEO TOT ASA LA FEL SI BOTTAS SI HAMILTON SA NU MAI AIBA PARTE DE ASEMENEA CHIESTI PT CA ARE TALENT SI NU MERITA.Bine ar fi sa pateasca si Rosberg le fel in urmatoarele curse
-
Bogdan, duminică, 24.08.2014 17:58
Mda ... nici mie nu imi place ranjetul lui Ricciardo, dar el este pe deplin meritat. Si omul se bucura sinder pentru reusita, asa ca ... ii vedem ranjetul. Razboiul Mercedes ... ce sa mai zic: Rosberg devine un pic machiavelic. E vina lui 100% pentru incident. Cei care au urmarit Sky au vazut dupa cursa reluarile si explicatiile asa ca pe tema asta nu mai este nimic de spus. Cu toate astea eu tot as vrea sa il vad pe Rosberg campion anul asta. Mi-a placut mult batalia de la final pentru locul 5. A fost "ceva" frumos cum nu am mai vazut de demult. Din pacate Alonso s-a cam emotionat si a gresit. Dar avand in vedere ca este om este total acceptabil. Si asta nu ii stirbeste cu nimic valoarea. Imi pare rau ca pe trei nu a terminat Kimi. Ar fi fost o reusita frumoasa pentru el. Ma bucur pentru Perez si locul 9 pe care l-a prins.
-
Malasorte, duminică, 24.08.2014 18:02
Inca un capion de carton... daca titlul merge la nicusor poate sa dea mana cu vitelu, care a fost huiduit mult si bine. Oare ce au pilotii nemti in comun (nicusor si vitelu)? Ambii sunt fetite cu coaie .
-
ferr1, duminică, 24.08.2014 18:37
http://www.gfycat.com/LeanPertinentFanworms Dupa cum se observa si in aceasta reluare, Hamilton a intrat primul in viraj, deci avea tot dreptul sa-i taie calea. Pe perioada de franare Rosberg trebuia sa obtina un avantaj sau macar sa fie roata la roata cu Hamilton, era cu totul in spatele lui Hamilton. Ca sa depasesti pe exterior trebuie sa ai o viteza mai mare in viraj. Ori Rosberg era in spatele lui Hamilton, ceea ce nu inseamna deloc viteza mai mare.
-
KALEL, duminică, 24.08.2014 19:26
ce-a facut marele alonso ? CE A FACUT MARELE SI ZEUL ALONSO ?!?!? NIMIC ! E ZERO BARAT ! nu e in stare sa-l depaseasca pe magnussen si nu a fost in stare sa-l depaseasca pe petrov. PAPAPPAPAPAPAPAPAP
-
japca, duminică, 24.08.2014 19:39
dupa cum se vede si in acea relatare, Rosberg ajunsese in lateralul masinii lui Hamilton, Rosberg avea interiorul dar Hamilton inca vroia sa ia apexul ... ce a urmat era singura varianta posibila .... sa-i fie tarana usoara lui hami
-
mari specialisti!, duminică, 24.08.2014 19:54
kimi a ajuns pe loc4 datorita strategiei echipei-altfel nu prindea nici locul 6-7-au gindit bine si l-au bagat inaintea lui Rosberg-este meritul echipei 100%/Alonso cu proble din start-penalizarea-rotile pe final si greseala de pilotaj cind a intrat in FENTEL!
-
FERRARI, duminică, 24.08.2014 20:04
http://formula1.ferrari.com/news/belgian-gp-kimis-year-fernando-fights
-
marian0904, duminică, 24.08.2014 20:22
In duelul dintre Rosberg si Hamilton s-a trecut la faza luptei la baioneta. Lauda are numai in parte dreptate cand il critica pe Rosberg, pt ca Rosberg a fost singurul care a respectat ordinele de cursa in timp ce Hamilton o tot dadea ca Rosberg nu-l ajunge din urma. Pai pe Hungaroring nu-l depasea Rosberg in ultimele 2 ture? A fost ultima data cand Rosberg a respectat ordinele. In ceea ce priveste faptul ca Hamilton ar fi dezavantajat de germani va propun sa va uitati pe organigrama conducerii echipei. Mercedes e demult o companie cosmopolita. In rest, vesti bune pentru anul viitor in sensul ca RBR creste.
-
Darkeys, duminică, 24.08.2014 20:29
Din pacate pentru Nico...dar a gresit. Si Lauda dupa cursa la fel a spus este 100 % vina lui. Era clar in spatele lui Lewis. Pacat pentru el, putea ataca mai tarziu si castiga frumos fara dureri de cap...
-
redbull, duminică, 24.08.2014 20:45
Cat de plangacios e alonso, mai bine s- ar retrage,kimi arata ca inca nu e batran cat despre Ricii, urmatorul campion,Vettel a facut o cursa buna mai putin cand a gresit in virajul pouhon
-
GrosJan, duminică, 24.08.2014 20:48
Lauda a spus ca a fost vina lui Nico ... Eu vad lucrurile asa: cu ce te incalzeste ca mori in accident si nu a fost vina ta? Hm? E, acum cred ca va prindeti... Pe pista nu ai de-a face cu jucatori corecti si out inseamna tot out cu sau fara vina ta. Pe pista trebuie sa faci tot ce depinde de tine sa scoti maximul de puncte iar pentru asta trebuie sa termini drqului in PUNCTE!!!! Ok, revenind la faza, Hamilton are destula experienta sa prevada ca se putea intampla ce s-a si intamplat daca si Rosberg e catar sau neindemanatic sau etc. Nu trebuia sa incerce sa intre in apex cu totul si doamne ajuta sa nu ne lovim. Normal, e usor sa spui cum trebuia procedat dupa ce ai vazut de n ori faza, dar lui Hami i se tot intampla d'astea de cand e in F1, iar daca ar fi incercat un duel mai fair si i-ar fi lasat lui Rosberg loc de manevra tot ar fi avut un avantaj si mai mare in virajul urmator plus interiorul si fara pericolul sa intre si Rosberg tot acolo.
-
mari specialisti, duminică, 24.08.2014 21:00
idem, si pe Alonso tot strategia l-a ajutat sau tot strategia (mai) proasta l-a incurcat pe Kimi. So ... https://www.youtube.com/watch?v=2x2Zz33qUmQ De data asta l-au chemat pe Kimi primul ca era calare pe Alonso si avea si ritm mai bun. S-a dovedit a fi strategia mai buna pentru ca pe urma Alonso a ramas blocat in trafic asa cum ramanea si Kimi cand Alonso era chemat primul iar Kimi trebuia sa mai duca cateva ture cu pneuri uzate. Nu a fost cazul si acum cred pentru ca l-au chemat pe Kimi mult prea devreme, probabil tot ca sa nu-i incurce strategia lui Alonso. Dar daca consideram ca Alonso a fost mai bun in toate celelalte curse no matter what, TOT ASA si aici KIMI a fost MAI BUN
-
danoe, duminică, 24.08.2014 21:01
Greu sa-l mai ajunga vreun pilot din urma vreodata pe Rosberg in clasamentul "nepopularitatii"sau al imaginii negative...desi in tehnica pilotajului nu-i un mediocru si face progrese constante,in schimb gafele din afara curselor adaugate teribilei"controverse"de azi il vor stigmatiza definitiv,caci in ochii publicului nu-ti mai revii,oricit de mult te straduiesti
-
je, duminică, 24.08.2014 21:08
Cit de ofticat trebuie sa fie Alonso.Magnusen nu s-a dat la o parte ca Massa cind a aparut el.Pomanagiu...
-
., duminică, 24.08.2014 21:12
eu nu cred ca nu-si mai revine niciodata din "nepopularitate". Daca Rosberg o sa castige campionatul, Hamilton o sa para un luzar (bine, nu si in ochii celor mai infocati fani ai lui) iar Rosberg un mare campion care l-a batut pe Schumacher si l-a egalat/depasit pe taso si ... etc. jurnalisti sunt destui, cerneala trebuie sa curga. Si in 2007 Alonso si presa ii tot dadea ba ca aia, ba ca ailalta, dar la final a terminat pe 3 in spatele lui Ham (bine, el a rasuflat usurat ca a scapat cu o nesperata egalitate de puncte) - aka luzar, iar Hamilton a fost considerat de mare valoare ca l-a batut la debut pe campionul en titre
-
Zzz, duminică, 24.08.2014 21:23
In ce conditii a fost Raikkonen mai bun decat Alonso? Uitati ca el abia a pornit masina pe linia de start si a primit si o penalizare. Cine stie unde era fara acele 5 secunde
-
fssefs, duminică, 24.08.2014 21:36
Sa lasam vrajelile, RBR a avut noroc cu incidentul lu iHamilton-Nico. Cam asta este tot din cursa din spa. Eu asa am inteles-o.
-
ion, duminică, 24.08.2014 21:38
CACANARUL DE MAGNUSSEN PENALIZAT, ALONSO PE 7..SPRE JALEA LUI Mc LABAN MIRCEA.. http://f1grandprix.motorionline.com/gp-belgio-magnussen-penalizzato-alonso-settimo/
-
., duminică, 24.08.2014 21:43
Magnusen penalizat ... unde e fanul ala inrait Alonso care ii tot dadea ca nu mai sunt piloti barbati care se lupta pe circuit samd. Nuuuu, acum e ok pentru el, Magnussen ala trebuie penalizat nenorocitul, sa-i faca una ca asta lui Fernando !!!
-
japca, duminică, 24.08.2014 21:47
ce o mai dau la scaldat atat, practic nu e nimic de spus in favoarea lui Alonso, a fost jucaria lui Magnussen, Button si Vettel. A "normal" Alonso era pe un monopost "inferior", Kimi facea magie neagra de era mai in fata, ireal
-
ion de la raion, duminică, 24.08.2014 22:03
Bai baieti...degeaba muriti de oftica si o tot tineti ca Magnussen trebuie penalizat pt ce i-a facut saracutzului de Alonso. De ce sa nu fim sinceri si sa recunoastem ca danezul a avut sange in instalatie. Un dublu campion mondial cu o masina Ferrari mai buna decat McLaren-ul pilotat de un debutant nu a putut sa depaseasca. Deja Alonso devenea penibil. Ce ar fi vrut? Ca Magnussen sa se dea la o parte si sa ii faca dlui Santander loc? C'mon....asta este Formula 1. Mi-a adus aminte de duelurile dintre Senna si Mansell, dintre Prost si Senna, Schumacher si Hakkinen etc. Ce se intampla in ziua de azi cu Formula 1 este un mare bullshit. Ca avem DRS, ca nu ai voie sa schimbi trasa decat o data, ca nu ai voie sa tusesti sau sa te uiti in oglinzi. De aceea F1 pierde din ce in ce mai multi fani. Prefer de 1000 de ori un duel ca cel de azi intre Magnussen si Alonso decat sa ma uit la un trenulet in care cum se pleaca in cursa asa se si termina. Deci sa o lasam moarta cu lamentarile. Ati vazut ca Vettel l-a depasit imediat pe Magnussen...fara sa mai dea din maini sau sa se planga atat. Respect Kevin!
-
ccmax, duminică, 24.08.2014 22:06
Am urmarit cu interes cursa si pot puncta urmatoarele: 1. in afara de incidental de la debutul cursei dintre Ham si Ros si depasirile de pe final, nu prea au fost evenimente remarcabile - cel putin pentru mine. 2. Am fost surprins de greseala lui Ros dar si mai surprins de vaicareala lui Ham. Atat in timpul cursei, cand practic dorea sa se retraga din cursa dar de asemenea prin declaratiile de la sfarsit. Sper ca isi va reveni, dar mie mi-a sunat daramat. 3. Ferrari sunt de pomina... pe langa faptul ca nu prea au masina, mai fac rost si de penalizari in plus, cutitu de bonus. Imi pare rau dar conducerea actuala continua intr-un system de lucru care inca permite gafe... Noroc ca a reusit sa plece de pe loc Alo, altfel trebuia sa plece ultimul. 4. Noua generatie face mai nou legea: Ric, Bot, Mag, etc si felicitari lor pentru adaptabilitate. 5. Comentariile celor de la Sky sunt foarte interesante. Imi pare rau ca nu gasesc prea multe opinii similare cu cele de mai sus. Recomand ca din cand in cand sa se asculte cum discuta fosti pilori de f1 despre piloti. Chiar ce s-a spus despre Ros de catre Eddie Jordan. Sunt curios cati dintre cei care arunca cu gunoi in oricare dintre pilotii de pe grila si-ar pastra combinezonul uscat intr-un astfel de mediu.
-
ccmax, duminică, 24.08.2014 22:11
@cutitu de bonus - corect: cu titlu de bonus. Si inca ceva...regulamentul spune clar cum trebuie sa se procedeze la depasire, Chir ca ne place sau nu, unele dintre depasiri au fost conform cu regulamentul altele nu. Comentatorii sky au spus clar ca manevrele lui Mag au fost la "limita" regulamentului in mod repetat. Dar asta este...
-
mobius, duminică, 24.08.2014 22:36
Dupa parerea mea Alonso a fost dezavantajat, cu intentie (caz in care zvonurile despre plecarea sa ar fi reale) sau nu, de propria sa echipa prin acea intarziere la plecarea in turul de incalzire. Fara acea penalizare care a urmat nu ajungea la final de cursa cu niste pneuri uzate sa fie in pozitia jenanta de a nu-l putea depasi pe Magnusen. Poate gresesc dar mie mi s-a parut ca si-a pierdut partea din eleron la o franare a lui Vettel, manevra pe care acesta i-a mai facut-o spaniolului cu o ocazie in urma. In privinta "incidentului" dintre Rosberg si Hamilton eu cred ca Hamilton a gresit prin aroganta si prostia cu care a gestionat situatia. A gandit ca pietonul care se arunca pe trecerea de pietoni cu sentimentul ca legea e de partea sa. Pedeapsa si-a primit-o pe loc. din pacate nu prea invata din lectiile astea.
-
FlorinSilviu1977, duminică, 24.08.2014 22:45
Este bine cand mai exista dueluri pe pista cum rar mai vedem acum in F1 asa cum a fost azi intre Magnussen si Alonso. Faptul ca Magnussen i-a tinut piept lui Alonso este bine si corect. Problema care se pune este ca spre deosebire de primele dueluri pe care le-au avut cei doi si care au fost corecte, la ultimul duel pe care l-au avut Magnussen a gresit si l-a scos Alonso de pe circuit si a meritat penalizarea. Daca se lasa astfel de actiuni nepenalizate aceasta ii va incuraja si pe alti piloti sa faca astfel de manevre ceea ce nu este tocmai ok. Duel, duel dar in limitele sportivitatii. Legat de incidentul Hamilton - Rosberg, este pana la urma un incident de cursa. Pilotii din dorinta de a profita de orice bresa ce li se ofera sa treaca, se mai intampla sa ajunga si in situatia de a se acrosa. Rosberg a incercat sa treaca, Hamilton a mentinut trasa iar cand Rosberg a realizat ca nu mai este loc a incercat sa se retraga dar a fost prea tarziu, acrosajul era inevitabil. Cei care spun ca Rosberg trebuia sa nu se grabeasca si sa atace mai tarziu cand lucrurile se mai linisteau, este adevarat putea sa o faca, dar cand lupti pentru titlul mondial incerci sa profiti si de ca mai mica oportunitate sa treci de adversar. Daca astepti mai tarziu e posibil sa nu mai ai ocazia si apoi regreti. Probabil pe aceasta idee a mers si Rosberg. Vedeti nu e asa simplu atunci cand esti implicat direct. Din afara e usor sa arunci cu critici si acuzatii. Respect duelului in limitele sportivitatii si al regulamentului!!!
-
Petre, duminică, 24.08.2014 22:58
La inceputul acestui sezon Cristian Honer a spus sansa noastra este 2se bat si si RBR cistaiaga cam asa si este ei au cistigat de fiecare data din gresala mercedes
-
redbull, duminică, 24.08.2014 23:21
@automarket De ce mi-ati sters comentariul?V-am trezit orgoliul ferrarist?Pacat,POATE MAI TREZEA PE ALTII CARE SE DAU COCOS
-
danoe, duminică, 24.08.2014 23:53
@.(punct) nu se stie daca Hamilton ar fi cistigat azi,dar daca va pierde campionatul deja s-a creeat o legenda in care Rosberg e baiatul rau,si ar mai fi ceva...la Spa nu l-au aplaudat pe Ros nici macar heaterii lui Hamilton!
-
@mobius, duminică, 24.08.2014 23:54
da, ti s-a parut. In realitate Alonso a intrat ca vaca in Vettel, sau vitzel cum zici matale
-
automarket, luni, 25.08.2014 00:13
Nu poti sa te pui la prostie cu romanu,asta e.A 2 oara cand mi-e sters comentariu.Va rog frumos sa imi zica si mie cine e tot imi sterge comentariile.Va multumesc. PS:Alonso=0
-
de retinut, luni, 25.08.2014 00:24
Hamilton a tot avut pb si cu Massa, iar pe ungaria l-a trimis pe rosberg la pascut si pana la urma ce i-a facut rosberg asa grav lui ham ? a fost un contact si din nefericire a facut pana a ramas blocat de data asta de pe 19 pe 16, rosberg e rapid chiar daca fanii hamilton sunt orbi dupa start hamilton era in fata putea sa se distanteze a avut o suita de viraje in care marele talent putea sa puna 1 sec macar dar nu s-a intamplat asa a venit rosberg peste el ca deh rosberg e lent nene nu prea cred...
-
., luni, 25.08.2014 00:56
exact, ce i-a facut Rosberg lui Hamilton asa de grav? hamilton are nesansa sa aibe pe langa o masina de titlu un coechipier de valoare (mai bun decat a avut in 2007 :)) ) Titlul se va duce la cine va aduna mai multe puncte (asa cum s-a intamplat mereu, right?). E clar ca Hamilton, cu acest coechipier dificil, nu poate face galop de sanatate si sa castige la pas campionatul. Trebuie sa se relaxeze si sa joace destept. Ok, se putea foarte bine ca dupa contactul cu Rosberg de azi sa iasa Rosberg sifonat cu pana si Ham bine mersi. Dar rar l-am vazut pe Hamilton sa aibe grija in dueluri, el mai mult e impins un curaj nebun si sa cedeze adversarul ca el nu renunta la trasa nici un milimetru
-
pablo, luni, 25.08.2014 03:08
Mama, mama Ce mai discutii fara si mai rar cu sens. Va spune Alonso ce parere are despre incidentul cu Magnussen (dupa cursa, evident): "I know the Stewards acted on what happened, but I don’t think it’s that important when you are fighting for sixth and seventh places." Pentru Alonso totul s-a stricat de la start. a fost clar de la inceput ca va fi penalizat, totul a trebuit modificat. Se mai intimpla, asta este. PS: cum pisici sa te duci pe grila de start cu o baterie descarcata ? Baterie fara de care nu poti porni monopostul de F1. Of,of, mai,mai!
-
@unii, luni, 25.08.2014 08:28
Vand pe aici comentarii de fotbal, bine ca l-a scos afara de pe circuit, asa ii trebuie, Alonso e prost , bla , bla, bla. Inaintea startului sezonului, veneau acesti unii si ne spuneau cum o sa "manance bataie" Alonso de la Kimi. Acest lucru nu s-a intamplat, a venit aceasta cursa unde pana la executarea penalizari,i Alonso era bine mersi in fata supa era in spatele lui Kimi. La final Kimi in fata , Alonso in spate. E nebunie, Kimi mai bun, aoloooooooo avem erectie, INCREDIBIL , Kimi este erou bla bla bla. Mai era unu mai sus cica Wiliams are masina proasta dar Bottas este foarte tare, deci Wiliams maasina proasta ??? Pe bune ? OK am inteles aveti ceva cu Alonso, cand e bun si se bat in frunte cu trompeta de masina sunteti muti, cand este in spate si PENALIZAT, sariti repede. Oare cati ani aaveti ? Aici nu este vb de fotbal, mergeti pe alte site-uri.
-
Bogdan, luni, 25.08.2014 08:58
ccmax - tu esti omul meu. Vorba cantecului: gandim la fel, simtim la fel ... Si eu urmaresc cursele pe Sky - desi am Dolce - si pot certifica: este altceva decat ce se transmite la noi. Legat de vaicarelile lui Hamilton trebui spus ca, avand in vedere cat de "julita" era masina lui, varianta retragerii din cursa nu era deloc exagerata. Cu masina aia nu se putea face mare branza: cred ca aerodinamica era la pamanat si din cate l-am auzit spunand in cursa, avea ceva vibratii pe rotile din spte. Prin urmare avea sens ca echipa sa crute masina si sa o retraga din cursa, scutind astfel uzura motorului, a cutiei si a altor componente esentiale. Pentru ei continuarea cursei in conditiile alea oricum nu prea avea mare miza. Este posibil sa fi existat si ratiuni pentru care s-a hotarat mentinerea lui in cursa si ar fi extrem de interesant sa le aflam Comentariile de pe aici sunt puerile petru ca foarte putini inteleg deosebirea enorma dintre o plimbare cu masina pe sosea si o cursa de F1:cand un pilot depaseste si altul nu o poate face, de cele mai multe ori nu este vorba despre nepriceperea sau lipsa de talent a celui din urma, ci de starea din momentul ala a masinii cu care incearca cel din urma sa faca depasirea (ceva componente electronice nefunctionale, pneuri prea uzate (tocite) pentru a asigura aderenta necesara, aerodinamica deficitara a masinii, etc). Sa te apuci sa spui ca Alonso este zero barat pentru ca a terminat pe opt dupa cate probleme a avut in cursa este o nerozie candida care da nivelul intelectual al celor care se baga in seama pe aici. Felicitari si lui FERRARI pentru link: a dus continut in discutiile de aici, lucru pe care putini il fac.
-
Bogdan, luni, 25.08.2014 09:09
Daca vreti sa va mai destupati la mine, urmariti cele patru-cinci tururi de-a lungul carora a avut loc duelul pentru locul cinci. Uitati-va cat de mult conteaza pozitionarea masinii pe circuit. O eroare intr-un singur viraj poate sa insemne pierderea locului in cursa. Li s-a intamplat la doi dintre cei patru, in mai multe randuri. Daca opream cursa dupa prima depasire a lui Button, ziceam ca este Dumnezeu si ca ceilalti sunt niste nulitati. Insa lucrurile au continuat sa evolueze si apoi au depasit si Alonso, si Vettel, fiecare dintre ei speculand anumite greseli sau vulnerabilitati ale celorlalti si folosindu-se fie de noroc, fie de pricepere, fie de curaj, fie de avantajul tehnic adus de o masina mai buna IN MOMENTUL ALA. Este deranjant sa tot vad comentarii puerile si frivole pe aici:ala e prost, ala e nul, ala habar nu are, pe alalalt l-a sapat echipa si asa mai departe. Daca vreti ca afirmatia voastra sa aiba valoare ARGUMENTATI-O. Cum adica l-au sapat pe Alonso si l-au facut din strategie? Daca stiti de discutii care au avut loc la boxe si despre rationamente care au facut ca Alonso sa intre mai tarziu la boxe decat ar fi fost normal (in avantajul lui) sa intre atunci spuneti-le astfel incat afirmatia voastra sa aiba greutate si credibilitate. Altfel ... varsati laturile la buda, nu aici.
-
Bogdan, luni, 25.08.2014 09:20
http://www1.skysports.com/f1/report/12472/9438433/lewis-hamilton-claims-nico-rosberg-confessed-to-deliberately-crashing-into-him-at-sp
-
Darkeys, luni, 25.08.2014 10:36
Bogdan, cei de la Mercedes l-au tinut pe Lewis pe pista in speranta ca o sa intre safty-car-ul si ca atunci poate recupera pozitii astfel incat sa ajunga in top 10. Numai ca nu a fost sa fie asa. GosJan...da, Lauda asa a spus. Nu sunt fan Hamilton, nici Nico, dar mi-ar placea sa castige campionatul Rosberg :) Adevarul este ca de la retragerea lui Schumacher... nici un alt pilot nu imi provoaca acei fiori pe spate vazandu-l pilotand. Duelurile lui mai ales cu Hakkinen (vorbesc de vremurile bune la Ferrari si McLaren) erau de nedescris. Daca vorbim de timpuri mai vechi, pe cand concura la Beneton...ii lasam pe multi cu gura casa si poate se apuca sa caute filmari din acea perioada :)). Oricum back to topic.. Si eu as cataloga incidentul ca fiind unul de cursa. Dar cei implicati direct stiu mai bine decat noi. Oricum nu vreau sa ma gandesc ce discutii vor fi acuma in cadrul echipei cand puteau linistit sa ocupe locurile 1 si 2. In loc sa faca 43 puncte au luat numai 18...
-
Soxy, luni, 25.08.2014 10:48
1. Rosberg vs Hamilton Rosberg a judecat gresit posibilitatile lui de depasire, dar se vede din reluare ca nu a fost intentionat, in concluzie a fost vina lui Rosberg dar a fost o gresala si nu "premeditate" asa cum spune Hamilton 2. Alonso vs Magnusen Motorul MB l-a ajutat pe Magnusen dar putea sa-si mentina pozitia si fara sa-l scoata pe Alonso de pe pista, penalizarea a fost dat correct 3. Kimi pacat de locul 3, atat a putut motorul Ferrari speram al ceva mai bun in Monza! In rest BV Ricci, MB se mai impiedica de vreo 2 ori, si dc Ricci e pe faza, atunci ultima cursa din Abu Dhabi o sa avem scenarii interesante in rest Forza Rossa! Go Monza!
-
daniel, luni, 25.08.2014 12:05
Soxy Ba da, Rosberg putea sa-l evite pe Hamilton. Cine a vazut "after race" la SkySports o pot confirma. Cand roata stinga spate a lui Lewis este in dreptul aripii fata a monopostului lui Rosberg, Nico intoarce volanul spre Lewis desi vede ca are in fata sa colegul de echipa. E un incident de cursa cu "iz" de act intentionat. Pacat! A doua controvesra majora despre incidentele lui Rosberg pe pista dupa calificarile de la Monaco. Darkeys Asa este, "cei de la Mercedes l-au tinut pe Lewis pe pista in speranta ca o sa intre safty-car-ul si ca atunci poate recupera pozitii astfel incat sa ajunga in top 10." Lewis insa insista sa se retraga pentru ca nu era in stare sa il ajunga din urma nici macar pe Grosjean. Despre depasirea lui nici nu putea fi vorba.
-
@@unii, luni, 25.08.2014 12:09
nu penalizarea e de vina pentru tot. Acum hai sa fim obiectivi, Kimi avea ritm mai bun si la final au fost vreo 24 de secunde avans. Nu stiu cat de stralucit e Kimi la Spa, dar Alonso are probleme acolo cu stilul sau si asta s-a vazut in duelurile pe care le-a avut unde a pierdut pe banda rulanta fara sa mai conteze cu ce masina se dueleaza sau cine e in masina.
-
japca, luni, 25.08.2014 12:22
scorul nu era atat de categoric in favoarea lui Alonso daca nu era fentat Kimi pe ici pe colo asa cum ii place lui Alonso sa joace in F1. In Spania Kimi a primit strategia mai lenta, cu doua opriri. Daca o primea Alonso, ordinea era inversa si hopa inca o victorie pentru Kimi. Si mai sunt multe astfel de exemple. Aici Alonso a fost categoric mai slab, nici o strategie mai buna nu il putea aduce in fata lui Kimi si asta a fost. pam pam
-
Bogdan, luni, 25.08.2014 12:35
Alonso nu e zero barat. Alonso a fost doar mediocru. Acum de ce sa stam si sa despicam firul in patru. Zicem direct verdictul me-di-o-cru, asa cum a facut si cu Kimi pana la cursa asta.
-
Darkeys, luni, 25.08.2014 13:25
Daniel, In momentul in care Lewis se cerea la boxe pentru a salva motorul, staff-ul i-a spus clar ce spera ei, din cauza aceasta nu l-au lasat sa "abandoneze".
-
Test Driver 01, luni, 25.08.2014 14:21
Reluand cursa, ma gandesc ca Rosberg vroia sa il depaseasca pe Hamilton cat mai repede si sa puna ceva avans intre ei, bun dar ceva nu a mers. Hamilton nu s-a asteptat ca Rosberg sa vina asa de repede in spatele lui, probabil a crezut ca o sa astepte pana se activa DRS-ul... Problema este ca Rosberg a vrut sa depaseasca si Hamilton nu cred ca stia ca Rosberg este acolo, dar nici Rosberg n-a franat... i-a aratat lui Hamilton ca nu cedeaza. Asta a fost mesajul, i-a aratat foarte clar ca nu cedeaza nimic un metru. Ca fapt divers i-a aratat linia de unde nu mai sunt prieteni, asta daca au fost vreodata pentru ca sincer nu cred asa ceva lol. Rosberg i-a trimis un mesaj lui Hamilton foarte clar, branza-i pe bani. Hamilton n-a inteles mesajul si ca dovada declaratiile de dupa cursa, el inca mai crede ca Rosberg o sa-i tina trena sau asa ceva, cine stie ce viseaza el pe acolo. Evident ca greseala este a celor de la Mercedes care nu au stat de vorba cu pilotii, faza aia cu "Hamilton se va lasa depasit" nu a mers data trecuta, pentru ca sunt amandoi caposi. Ai piloti caposi te uiti cum au rezolvat problema alte echipe, adica Ferrari, McLaren si Red Bull :P Cat despre Alonso, scuze dar penalizarea aia a primit-o pe drept, au avut o problema cu bateria nu se cupla si au schimbat niste setari. Evident ca nu-l puteau chema primul la boxe decat daca erau tampiti pentru ca daca primea penalizarea 5 ture mai tarziu dupa intrarea la boxe, mai intra odata asa ca au intarziat intrarea la boxe pentru a executa si penalizarea. Cum vi se pare mai simplu? Sa intre odata, 25s si dupa ai 5 ture mai tarziu sa mai intre odata dar sa stea si alea 5s de penalizare? Eu as merge pe prima solutie folosita oricum de echipa. Stand mai mult decat trebuia pe pneurile alea, +5s, evident ca l-au scos din programul initial, si l-au trimis si intr-o alta zona de viteza (adica monoposturi mai multe si un pic mai incete), de unde nu avea cum sa castige timp, deh nici monopostul Ferrari nu-i tocmai o racheta. In schimb in duelul de la fina, scuze, nu avea de face, era pe pneuri de mult consumate, eu ma mir ca nu a abandonat pentru ca au fost cateva ocazii pentru asa ceva. Plus Vettel avea pneuri mai proapete, si cand altii se lupta este usor sa depasesti, ca dovada Button care se apropia de Alonso si Magnussen pentru ca acestia luptau pe pista. Nu stiu daca trebuia penalizat Magnussen asa o las pe mana celor care se pricep dar repet, Alonso nu putea trage de masina, era in locul prost la momentul prost. Cu DRS-ul activat, masina McLaren din fata, era un pic mai rapida, si deh fara suparare, este un circuit unde motorul Mercedes chiar a facut diferenta, sa nu uitam cruciada lui Rosberg, de recuperare :P Sunt sigur totusi ca si daca veti incerca sa studiati varianta propusa de mine, chiar daca sunt argumente pro si verificabile, marea majoritate a celor ce posteaza pe site-ul asta, vor merge pe varianta Alonso a mers slab, Raikkonen a fost mai bun. In principal cu anumite persoane nu se poate discuta, asa ca nu incerc sa va explic ca discutiile se bazeaza pe argumente, pentru ca stiu ca punctul asta de vedere a pierdut deja de mult...
-
ccmax, luni, 25.08.2014 17:47
@ Bogdan - este adevarat la Ham a avut masina franjuri, dar pentru asta tot el este responsabil. Dupa aparitia penei, comentatorii Sky suneau: slow down Lewis, slow down... iar Lewis mergea tare. Cred indreptatita dorinta de a ajuge cat mai repede la boxe dar practice pe langa nesansa cu Rosberg (care este responsabil de contact) si el a pecetluit soarta cursei.
-
@test driver, marţi, 26.08.2014 11:59
las-o moarta ca esti penibil. Este chiar asa greu de admis pentru tine ca are si Alonso curse mai slabe? Mereu mereu gasim explicatiii, si alea doar pentru un singur pilot ...
-
., marţi, 26.08.2014 12:06
pai e si normal sa gaseasca explicatii pentru un singur pilot, pentru ca pe asa ceva este "specializat". Sa studieze si sa inventeze scuze, explicatii, scenarii pentru Alonso. Normal ca fiecare pilot are cursa lui, cu bune si cu rele, cu vina proprie sau incurcat de altii sau altceva, dar nu este datoria celui mai inrait fan alonso de pe automarket (indiferent de nickname-ul folosit cand si cand) sa "studieze" soarta in cursa a altui pilot decat Alonso :)))) In astfel de cazuri doar spune sec: mediocru
Citeste si
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 4 noiembrieFormula 1: Max Verstappen, victorie spectaculoasă în Brazilia. Alpine, pe podiumMax Verstappen a câștigat Marele Premiu de la Sao Paulo într-un mod spectaculos. Triplul campion mondial este acum la un pas de cel de-al patrulea său titlu mondial, după ce rivalul său principal, Lando Norris a încheiat pe locul 6. Surpriza cursei a fost un dublu podium pentru piloții Alpine. Citeste tot
Sa inceapa controversele... sa vina ”specialistii” de pe Automarket sa ne explice cum a fost vina lui Hamilton si cat de fata mare este Rosberg!