Ricciardo a câștigat cursa de la Monaco cu defecțiuni la motor! Vettel și Hamilton au completat podiumul
Daniel Ricciardo a obținut victoria la Monaco în ciuda unor probleme la motor, în timp ce Sebastian Vettel nu a reușit să inițieze un atac decisiv, deși a fost în spatele său pe tot parcursul cursei. Lewis Hamilton a completat podiumul, iar Max Verstappen a terminat pe 9.
Marele Premiu al statului Monaco și-a respectat reputația și a oferit duminică o cursă de Formula 1 cu un număr infim de depășiri, singurele sclipiri fiind generate de recuperarea lui Max Verstappen din spatele plutonului.
Startul a fost unul lipsit de evenimente majore, în contextul în care configurația și lățimea circuitului nu permit efectuarea unor manevre simple de depășire.
Astfel, Daniel Ricciardo și-a păstrat prima poziție cucerită în calificări în fața lui Sebastian Vettel și Lewis Hamilton, care au fost urmați la rândul lor de Kimi Raikkonen și Valtteri Bottas.În mod tradițional, piloții au nevoie de o singură oprire la boxe, ca urmare a faptului că circuitul de la Monaco nu este unul solicitant pentru pneuri. Primul pilot care a optat pentru înlocuirea cauciucurilor hypersoft cu un set de ultrasoft a fost Hamilton în turul 13, iar pilotul Mercedes a fost urmat de rivalii sai în tururile 16 și 17. Clasamentul la vârf a rămas neschimbat, cu Ricciardo în fața lui Vettel, Hamilton și Raikkonen echipați cu pneuri ultrasoft, în timp ce Bottas a optat pentru o strategie diferită cu cauciucuri supersoft.
Ricciardo s-a menținut pe prima poziție, însă Vettel a redus treptat diferența de la 3 secunde la numai o secundă pe măsură ce pilotul Red Bull a raportat pierderi de putere din partea unității de propulsie. Echipa l-a informat că știe care este natura defecțiunii, dar l-a avertizat că aceasta nu poate fi remediată în timpul cursei, în timp ce Vettel a rămas la pândă pentru a profita de orice șansă de a deveni lider.
La rândul său, Hamilton a raportat o uzură prematură a pneurilor, ceea ce i-a permis lui Raikkonen să se apropie amenințător la numai o secundă. Totuși, spre jumătatea cursei, ritmul piloților din frunte a rămas constant, iar Ricciardo a fost capabil să controleze cursa, în ciuda amenințării exercitate de Vettel, în timp ce Hamilton a reușit la rândul său să se distanțeze de Raikkonen.
Un acroșaj între Charles Leclerc și Brendon Hartley la ieșirea din tunel cu numai cinci tururi înainte de final a părut să schimbe calculele hârtiei, însă comisarii au decis să aplice regula Safety Car-ului Virtual și niciunul dintre piloții de top nu a intrat la boxe pentru schimbarea pneurilor. Cursa s-a reluat un singur tur mai târziu, iar Ricciardo a reușit să obțină a doua victorie din acest sezon și a șaptea din întreaga sa carieră.
Vettel și-a recunoscut înfrângerea, iar în ultimele 4 tururi a redus ritmul semnificativ, la fel ca și Hamilton. Cei doi s-au consolat astfel cu gândul că l-au acompaniat pe Ricciardo pe podiumul de premiere. Raikkonen și Bottas au ocupat locurile 4 și 5 în fața lui Esteban Ocon, Pierre Gasly și Nico Hulkenberg, în timp ce Max Verstappen a obținut locul 9.
Condițiile dificile ale circuitului l-au pus în încurcătură și pe Verstappen, care a reușit să câștige doar două poziții la start după ce a plecat de pe ultimul loc în urma absenței din sesiunea de calificări. Treptat, olandezul a urcat însă până pe poziția a 9-a și a intrat la boxe abia în turul 48 pentru a se echipa cu pneuri hypersoft.
Practic, olandezul urma să fie semnificativ mai rapid decât toți piloții, dar avea de recuperat 10 poziții și 55 de secunde până la locul fruntaș ocupat de coechipierul său. De altfel, olandezul a progresat doar până pe poziția a noua și a avut parte de un duel la limita regulamentului cu Carlos Sainz, care și-a trecut în cont ultimul punct pus în joc.
Ricci a fost Schumacher weekens-ul asta.