Rezultate EuroNCAP: noile Renault Megane şi Opel Astra primesc cinci stele, la fel ca alte 9 maşini lansate recent. Doar două stele pentru Lancia Ypsilon
Renault Megane, Renault Talisman, Opel Astra, BMW X1, Kia Optima şi Kia Sportage sunt doar câteva dintre maşinile testate de EuroNCAP în această toamnă la capitolul siguranţă. Majoritatea au luat 5 stele.
Inginerii organizaţiei independente EuroNCAP au avut serios de lucru în ultimele săptămâni, în care aceştia au testat la capitolul siguranţă nu mai puţin de 15 maşini. Este un record absolut la nivelul EuroNCAP pentru numărul de maşini testate într-o singură şedinţă.
Foarte interesant este faptul că cei de la EuroNCAP nu au testat doar maşini nou-lansate în Europa, ci şi două modele care au deja ani buni în spate. Este vorba de BMW Z4 şi de Lancia Ypsilon, maşini care au primit, de altfel, şi cele mai proaste note în cadrul sesiunii de teste din această toamnă. Probabil că EuroNCAP a dorit să sublinieze încă o dată diferenţele dintre modalitatea de testare de acum doi-trei ani şi cea de acum, când eficienţa sistemelor de siguranţă activă au un aport serios la nota finală pe care o primeşte o maşină.
Pentru că au fost foarte multe maşini testate, o să vă prezentăm rezultatele pe scurt, urmând să vă invităm pe site-ul EuroNCAP pentru a citi detalii despre punctele forte ale fiecărei maşini. Notăm însă câteva rezultate notabile: noile generaţii Opel Astra şi Renault Megane au primit 5 stele, acelaşi calificativ fiind înregistrat de noul BMW X1. Excelentă prestaţia celor două modele Kia - noul Sportage şi noul Optima, ambele cu 5 stele. Mini Clubman şi Nissan Navara au primit câte 4 stele din partea EuroNCAP.
În sfârşit, "surprizele" acestei sesiuni de teste, Z4 Roadster şi Lancia Ypsilon, au fost zdruncinate serios din cauza faptului că le lipsesc sisteme de siguranţă activă şi nu numai: 3 stele pentru roadsterul german, respectiv 2 stele pentru citadina italiană care în primăvara acestui an a primit un facelift estetic minor.
Rezultatele complete ale sesiunii de testare EuroNCAP din decembrie:
Euroncap a ajuns o organizatie tot mai irelevanta si de rahat, complet obsedata de electronice. Sa vad cum o sa va ajute electronicele cand se baga in behemot de 3 tone in voi!