Rezultate EuroNCAP: 5 stele pentru Arteon, Stelvio, Ibiza, Insignia și i30. Noul Civic ia 4 stele, Mustang dezamăgește cu 3 stele
EuroNCAP a publicat cele mai noi rezultate ale sesiunii sale de testare. Marea surpriză a fost Seat Ibiza, iar dezamăgirile s-au consemnat în contul modelelor Honda Civic și Ford Mustang.
În ultima vreme, de când normele de testare au devenit mult mai aspre, orice noi rezultate transmise de EuroNCAP sunt deschise cu emoții de către marii constructori auto. Cea mai nouă sesiune a organismului european independent a aliniat la start nu mai puțin de șapte mașini, toate proaspăt lansate și foarte populare.
Au fost mulți premianți, dar și dezamăgiri constante, care par să nu fi învățat foarte multe din lecțiile anterioare. S-au izbit de barierele artificiale create de EuroNCAP următoarele modele: Volkswagen Arteon, Alfa Romeo Stelvio, Hyundai i30, Seat Ibiza, Opel Insignia, Honda Civic și Ford Mustang.
Alfa Romeo Stelvio: 5 stele
Primul SUV din Alfa Romeo nu a dezamăgit. Semn că platforma pe care el și Giulia (tot cinci stele) au fost dezvoltați este una bine elaborată. Exemplarul testat a fost un diesel cu motor de 2.2 litri, echipat cu șase airbaguri, sistem de frânare automată de urgență, păstrarea benzii de rulare și detectare a pietonilor.
EuroNCAP notează că sistemele au funcționat în parametri normali, iar protecția oferită pasagerilor a fost una foarte bună în majoritatea testelor. Au apărut unele semne de slăbiciune în cazul testului de impact lateral, unde pieptul pasagerului dreapta a avut ușor de suferit. Alfa Romeo Stelvio a primit 97% pentru protecția pasagerilor adulți și 84% pentru copii.
Volkswagen Arteon: 5 stele
Văzut deja ca nava amiral a constructorului german, noul Volkswagen Arteon a bifat o performanță foarte bună în cadrul sesiunii de teste. A fost probată versiunea diesel de 2.0 litri TDI cu 150 de cai putere, echipată cu șapte airbaguri, capotă activă, frânare automată de urgență cu detectare a pietonilor și asistent la păstrarea benzii de rulare.
Sistemele au performat bine, scaunele au asigurat protecție în cazul unui impact posterior, însă au existat o serie de slăbiciuni la impactul lateral și la cel cu stâlpul pentru zona pieptului. Noul Arteon a obținut un procent de 96%, ușor mai slab ca al lui Stelvio, pentru protecția pasagerilor adulți.
Hyundai i30: 5 stele
Și Hyundai și-a făcut bine temele cu ocazia noii generații. Compacta sud-coreeană a primit tot cinci stele, fiind testată în versiunea 1.6 CRDi, cu nivelul de echipare Comfort. Cele șase airbaguri, sistemul automat de frânare de urgență și cel de păstrare a benzii de mers i-au adus 88% pentru protecția pasagerilor adulți.
Probleme au fost la impactul frontal, unde structurile bordului au prezentat risc de rănire pentru membrele inferioare ale pasagerilor față. Testele de impact lateral și cu stâlpul au arătat și ele slăbiciuni în zona pieptului.
Opel Insignia: 5 stele
Unul dintre cele mai iubite sedanuri din Europa a ajuns și el pe bancul de testare EuroNCAP. Noua generație nu a dezamăgit, reușind să obțină cinci stele și o protecție de 93% pentru pasagerii adulți.
A fost testată versiunea 1.6 CDTI Edition, echipată cu șase airbaguri, capotă activă, frânare automată de urgență cu funcție de detectare a pietonilor și asistență la păstrarea benzii de mers. Insignia s-a comportat bine în cazul testelor de impact. Doar testul de impact lateral a arătat o slăbiciune la nivelul pieptului pasagerilor spate.
Seat Ibiza: 5 stele
Fiind primul model al Grupului Volkswagen dezvoltat pe noua platformă MQB A0, Seat Ibiza avea o responsabilitate mare. Dacă rezultatul era unul slab, toate modelele viitoare VW în clasa mică porneau cu stângul, implicit noul Polo.
Din fericire, Ibiza s-a comportat admirabil și a devenit unul dintre puținele modele de clasă mică demn de cinci stele, după ce regulile de testare au devenit mai aspre. A fost testată versiunea de un litru, cu șase airbaguri și sistem automat de frânare de urgență cu detectare a pietonilor. Tehnologia a funcționat bine, iar testele de impact nu au evidențiat mari probleme pentru manechinii de test.
Nu e de mirare că Ibiza a primit un punctaj de 95% pentru protecția adulților, unul dintre cele mai mari din această sesiune de test.
Honda Civic: 4 stele
Noua generație Honda Civic a venit cu așteptări mari. EuroNCAP s-a uitat însă dincolo de designul lăudat deja de public și a acordat doar patru stele compactei japoneze, testate alături de motorul de un litru benzină.
Civic vine echipat cu șase airbaguri, frânare automată de urgență cu funcție de detectare a pietonilor și păstrarea benzii de mers. Slăbiciuni au apărut în cazul testului de impact lateral, unde pasagerii spate au avut de suferit la nivelul pieptului. Civic a primit 92% pentru protecția adulților, dar se pare că a clacat la nivelul de protecție oferit copiilor. Aici a primit doar 67 de procente, cu mult sub ceea ce au primit celelalte modele testate. Asta pentru că au apărut probleme la nivelul capului pentru pasagerul copil de 10 ani, așezat pe locurile din spate: capul acestuia nu a fost protejat de airbagul cortină, iar rănile provocate au fost îngrijorătoare.
Ford Mustang: 3 stele după retestare
Ultima mașină testată de EuroNCAP este Ford Mustang. Este vorba, de fapt, despre o retestare, pentru că modelul american a primit deja un punctaj la începutul acestui an.
Organismul internațional i-a acordat atunci doar două stele pentru că nu folosea un sistem de frânare automată de urgență și prezenta lacune în protecția pasagerilor copii.
După această ispravă nefericită, Mustang a anunțat că începând cu luna iulie toate Mustang-urile vândute în Europa vor fi echipate cu o funcție de frânare automată de urgență și detectarea pietonilor, precum și asistent la păstrarea benzii de mers. Nu au fost operate modificări structurale. A fost îmbunătățită și pretensionarea centurilor, dar și dezactivarea aribagului față pentru instalarea unui scaun de copil.
După toate aceste îmbunătățiri, versiunea de 5.0 litri alui Mustang a primit un punctaj ceva mai bun, însă nu cu mult: doar trei stele. Protecția pasagerilor a ajuns la 72%, cea a copiilor are o valoare dezastruoasă în continuare (doar 32%), iar sistemele de asistență s-au ridicat la un decent 62%.
de la mustang ma asteptam, dar dezamagirea cea mare este CIVIC, vestea asta m-a lovit in moalele capului.