Rezultate EuroNCAP: 5 stele pentru Arteon, Stelvio, Ibiza, Insignia și i30. Noul Civic ia 4 stele, Mustang dezamăgește cu 3 stele

Publicat miercuri, 05.07.2017 14:02 de Bogdan Mirică

EuroNCAP a publicat cele mai noi rezultate ale sesiunii sale de testare. Marea surpriză a fost Seat Ibiza, iar dezamăgirile s-au consemnat în contul modelelor Honda Civic și Ford Mustang.

În ultima vreme, de când normele de testare au devenit mult mai aspre, orice noi rezultate transmise de EuroNCAP sunt deschise cu emoții de către marii constructori auto. Cea mai nouă sesiune a organismului european independent a aliniat la start nu mai puțin de șapte mașini, toate proaspăt lansate și foarte populare.

Au fost mulți premianți, dar și dezamăgiri constante, care par să nu fi învățat foarte multe din lecțiile anterioare. S-au izbit de barierele artificiale create de EuroNCAP următoarele modele: Volkswagen Arteon, Alfa Romeo Stelvio, Hyundai i30, Seat Ibiza, Opel Insignia, Honda Civic și Ford Mustang.

Alfa Romeo Stelvio: 5 stele

Primul SUV din Alfa Romeo nu a dezamăgit. Semn că platforma pe care el și Giulia (tot cinci stele) au fost dezvoltați este una bine elaborată. Exemplarul testat a fost un diesel cu motor de 2.2 litri, echipat cu șase airbaguri, sistem de frânare automată de urgență, păstrarea benzii de rulare și detectare a pietonilor.

EuroNCAP notează că sistemele au funcționat în parametri normali, iar protecția oferită pasagerilor a fost una foarte bună în majoritatea testelor. Au apărut unele semne de slăbiciune în cazul testului de impact lateral, unde pieptul pasagerului dreapta a avut ușor de suferit. Alfa Romeo Stelvio a primit 97% pentru protecția pasagerilor adulți și 84% pentru copii.

Volkswagen Arteon: 5 stele

Văzut deja ca nava amiral a constructorului german, noul Volkswagen Arteon a bifat o performanță foarte bună în cadrul sesiunii de teste. A fost probată versiunea diesel de 2.0 litri TDI cu 150 de cai putere, echipată cu șapte airbaguri, capotă activă, frânare automată de urgență cu detectare a pietonilor și asistent la păstrarea benzii de rulare.

Sistemele au performat bine, scaunele au asigurat protecție în cazul unui impact posterior, însă au existat o serie de slăbiciuni la impactul lateral și la cel cu stâlpul pentru zona pieptului. Noul Arteon a obținut un procent de 96%, ușor mai slab ca al lui Stelvio, pentru protecția pasagerilor adulți.

Hyundai i30: 5 stele

Și Hyundai și-a făcut bine temele cu ocazia noii generații. Compacta sud-coreeană a primit tot cinci stele, fiind testată în versiunea 1.6 CRDi, cu nivelul de echipare Comfort. Cele șase airbaguri, sistemul automat de frânare de urgență și cel de păstrare a benzii de mers i-au adus 88% pentru protecția pasagerilor adulți.

Probleme au fost la impactul frontal, unde structurile bordului au prezentat risc de rănire pentru membrele inferioare ale pasagerilor față. Testele de impact lateral și cu stâlpul au arătat și ele slăbiciuni în zona pieptului.

Opel Insignia: 5 stele

Unul dintre cele mai iubite sedanuri din Europa a ajuns și el pe bancul de testare EuroNCAP. Noua generație nu a dezamăgit, reușind să obțină cinci stele și o protecție de 93% pentru pasagerii adulți.

A fost testată versiunea 1.6 CDTI Edition, echipată cu șase airbaguri, capotă activă, frânare automată de urgență cu funcție de detectare a pietonilor și asistență la păstrarea benzii de mers. Insignia s-a comportat bine în cazul testelor de impact. Doar testul de impact lateral a arătat o slăbiciune la nivelul pieptului pasagerilor spate.

Seat Ibiza: 5 stele

Fiind primul model al Grupului Volkswagen dezvoltat pe noua platformă MQB A0, Seat Ibiza avea o responsabilitate mare. Dacă rezultatul era unul slab, toate modelele viitoare VW în clasa mică porneau cu stângul, implicit noul Polo.

Din fericire, Ibiza s-a comportat admirabil și a devenit unul dintre puținele modele de clasă mică demn de cinci stele, după ce regulile de testare au devenit mai aspre. A fost testată versiunea de un litru, cu șase airbaguri și sistem automat de frânare de urgență cu detectare a pietonilor. Tehnologia a funcționat bine, iar testele de impact nu au evidențiat mari probleme pentru manechinii de test.

Nu e de mirare că Ibiza a primit un punctaj de 95% pentru protecția adulților, unul dintre cele mai mari din această sesiune de test.

Honda Civic: 4 stele

Noua generație Honda Civic a venit cu așteptări mari. EuroNCAP s-a uitat însă dincolo de designul lăudat deja de public și a acordat doar patru stele compactei japoneze, testate alături de motorul de un litru benzină.

Civic vine echipat cu șase airbaguri, frânare automată de urgență cu funcție de detectare a pietonilor și păstrarea benzii de mers. Slăbiciuni au apărut în cazul testului de impact lateral, unde pasagerii spate au avut de suferit la nivelul pieptului. Civic a primit 92% pentru protecția adulților, dar se pare că a clacat la nivelul de protecție oferit copiilor. Aici a primit doar 67 de procente, cu mult sub ceea ce au primit celelalte modele testate. Asta pentru că au apărut probleme la nivelul capului pentru pasagerul copil de 10 ani, așezat pe locurile din spate: capul acestuia nu a fost protejat de airbagul cortină, iar rănile provocate au fost îngrijorătoare.

Ford Mustang: 3 stele după retestare

Ultima mașină testată de EuroNCAP este Ford Mustang. Este vorba, de fapt, despre o retestare, pentru că modelul american a primit deja un punctaj la începutul acestui an.

Organismul internațional i-a acordat atunci doar două stele pentru că nu folosea un sistem de frânare automată de urgență și prezenta lacune în protecția pasagerilor copii.

După această ispravă nefericită, Mustang a anunțat că începând cu luna iulie toate Mustang-urile vândute în Europa vor fi echipate cu o funcție de frânare automată de urgență și detectarea pietonilor, precum și asistent la păstrarea benzii de mers. Nu au fost operate modificări structurale. A fost îmbunătățită și pretensionarea centurilor, dar și dezactivarea aribagului față pentru instalarea unui scaun de copil.

După toate aceste îmbunătățiri, versiunea de 5.0 litri alui Mustang a primit un punctaj ceva mai bun, însă nu cu mult: doar trei stele. Protecția pasagerilor a ajuns la 72%, cea a copiilor are o valoare dezastruoasă în continuare (doar 32%), iar sistemele de asistență s-au ridicat la un decent 62%. 

  • Arogantul, miercuri, 05.07.2017 14:30

    de la mustang ma asteptam, dar dezamagirea cea mare este CIVIC, vestea asta m-a lovit in moalele capului.

  • dorin, miercuri, 05.07.2017 15:17

    Pacat pt. Honda , am fost in masina, este supreba, pacat !

  • ?, miercuri, 05.07.2017 16:04

    Design laudat de public pentru Civic?? Pe toate forumurile lumea prezinta opinii negative fata de linia aleasa de Honda.

  • andrei, miercuri, 05.07.2017 16:34

    Civic merge din dezamagire in dezamagire, bravo Hyundai care a ajuns o masina mai sigura decat hidosenia japoneza. Hyundai a crescut si creste mult si practic a anulat diferentele fata de rivalii japonezi care au cam ramas pe loc. E momentul sa bage niste promotii mari la Civic daca vor sa vanda cateva modele. In rest VW/Opel/Alfa au performat cu brio.

  • Tembelus Rex, miercuri, 05.07.2017 16:46

    Pentru cei de mai sus .....nu pre cititi stirea nu-i asa ....totusi uitati-va la punctajele generale, faceti comparatii cum trebuie......sunt curios cate sute de ore ati dedicat crash-testelor - la nivel de documentare????? De asemenea cate mii de ore si cate milioane lei vechi sau sute de lei ati investit in reviste, cataloage, citit, dezbatut etc. etc., la cate teste drive -re ati fost? cate masini ati avut pe numele vostru pana acum....??? Vorbim de dragul de a vorbi, sa ne aflam in treaba...........nu va baga nimeni pe gat civicul va asteapta arteonul nou nout in showroom sau peste 2-3-4-5-6-7-8-9-10 ani pe mobile.de ..........spor la cumparaturi.........

  • vianu, miercuri, 05.07.2017 21:17

    O reproiectare a airbagului si am putea asista la o noua sesiune cu puntaj mai bun pentru Civic....oricum e un dus rece Despre copiii care se uita doar pe poze nimic de comentat...poate ca unii dinte antecomentatori s-au grabit cu concluziile

  • Ionut2015, joi, 06.07.2017 00:08

    De specificat ca testul efectuat pe civic se aplica doar pentru varianta de echipare de baza cu motorizare 1.0 turbo. Nu si pentru restul. Oricum s-au mai vazut cazuri si sincer nu am mai auzit demult pe cineva sa vorbeasca de cate stele a obtinut masina. Lumea s a obisnuit cu 5:)))). In plus dotarile conteaza foarte mult la obtinerea unui punctaj mai bun. https://www.euroncap.com/en/results/honda/civic/27441

  • andrei, joi, 06.07.2017 09:19

    Airbag-urile nu tin cont de motorizare, iar proiectarea defectuoasa a celui cortina este de neinteles la un astfel de producator, oricat i-ar sufla unii in vele. Cine stie cate astfel de erori mai exista la masina, cutia Pandorei este deschisa, iar reputatia e afectata.

  • LUCCI, luni, 10.07.2017 23:24

    Priviti secundele 46-50 la testul lui Arteon. Este normal sa flambeze in acel hal roata/puntea spate?Ibiza i-a dat o palma Insigniei la testul lateral cu stalpul....