Revine coşmarul ridicărilor de maşini? În sectorul 1 al Capitalei, maşinile parcate neregulamentar vor putea fi ridicate din nou
O decizie judecătorească permite autorităţilor din Sectorul 1 al Bucureştiului să ridice maşini după ce Guvernul a fost obligat să realizeze urgent un regulament în această privinţă.
Cu aproape un an în urmă, şoferii bucureşteni au scăpat de pericolul ca maşinile lor să fie ridicate de autorităţi în cazul în care sunt parcate ilegal, în urma unei decizii care a fost luată de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ICCJ).
Cu toate acestea, Primăria Sectorului 1 a contestat această decizie în instanţă, sub pretextul că maşinile parcate neregulamentar îngreunează traficul, iar Curtea de Apel Bucureşti a decis în această săptămână că maşinile parcate ilegal pot fi ridicate.
Decizia poate fi contestată în termen de 15 zile, însă dacă va fi menţinută ridicarea maşinilor va deveni din nou legală. Pentru ca acest lucru să se întâmple, Curtea de Apel Bucureşti a obligat Guvernul să adopte în regim de urgenţă un regulament de ridicare a maşinilor parcate ilegal pe domeniul public.
Până anul trecut, ridicarea maşinilor parcate neregulamentar a generat numeroase nemulţumiri din cauza taxelor foarte mari solicitate pentru recuperarea maşinilor de către firmele private angajate în acest sens.
Via Profit
-
vasile, miercuri, 20.04.2016 13:43
auto_tan, esti frustrat rau sau poate faci parte dintre privatii care au facut milioane ridicand masinile la pretul unui salariu minim??
-
Sam93@auto_fan, miercuri, 20.04.2016 15:19
Mai bine ti-ai indrepta frustrarea spre autoritatile complet incompetente care nu-s in stare sa faca locuri de parcare.
-
auto_fan, miercuri, 20.04.2016 15:51
Nu man, pur si simplu mi-a ajuns de atata nesimtire, a unora care au impresia ca problemele lor sunt mai importante decat ale celorlalti, ca legea se aplica doar prostilor. Tu nu te-ai saturat sa ai tot timpul prima banda ocupata pana inclusiv in coltul intersectiei? Sa nu poti sa preselectezi benzile corect? Sa nu te poti incadra cum trebuie pe benzi in intersectii? Sa nu poti sa te asigur cum trebuie in intersectii si la trecerea de pietoni? Tu NU VREI sa traiesti mai civilizat?! Toti vrem sa fim ca in tarile civilizate, dar numai atunci cand ne convine, sau cum? Sunt impotriva privatilor cu firme de ridicari, cel mai corect ar fi ca primaria sa aiba propriul serviciu, iar banii sa intre in bugetele locale, nu in buzunarele coloratilor. Si cum spuneam, sa se aplice pentru bulevarde, nu vanatoare pe stradutele dintre blocuri. Dar asta mai depinde si de primarii pe care ii votam, si de cat de toleranti suntem cu ei odata ajunsi in functii!
-
Pavl, miercuri, 20.04.2016 16:43
De ce e cosmar? Adica e bine ca toti nesimtitii sa parcheze pe unde ii taie capul si sa blocheze circulatia pe trotuare si pe drum? Lalaland. Trebui evitate abuzurile, insa fara impunerea legii prin amenzi si ridicarea masinilor parcate sau stationate ilegal, nu se va face ordine in nici un oras.
-
Scorpionul.negru, miercuri, 20.04.2016 17:37
@auto_fan Si cu prima banda de zici tu ocupata daca ar fi goala, din pacate aceasta decizie nu va duce la o fluidizare a traficuli. Tot aglomerat o sa fie. Nimeni nu va renunta sa isi scoata masina din garaj sau parcare.......parca ne-am nascut in ele de nu le putem lasa....
-
vianu, miercuri, 20.04.2016 18:12
romanul niciodata nu-si asuma raspunderea, iar civilizarea benevola ii este straina. Legea sau actiunile coercitive sunt doar limitari ale libertatii. Intodeauna ceva merge prost "pentru ca altii" ca e vorba de proprii semeni ori de stat\ la mine in batatura pana nu s-a pus politia pe "inteligenti" s-a parcat cum s-a vrut. Mai exista si exceptii dar in general e mai ok.
-
Carta, miercuri, 20.04.2016 18:21
ar trebui sa mai reduca din populatie si masinile vor fi mai putine pe aceleasi drumuri...
-
andrei, miercuri, 20.04.2016 19:43
Vai! Revine coșmarul, se sfârșește lumea. Nu mai pot parca pe trecerea de pietoni, nu mai pot bloca o bandă de circulație sau trotuarul Va trebui să merg chiar și 100 de metri pe jos. Sau să plătescu parcarea. Vai! Șoc și groază. Noroc cu presa de calitate care mă susține și pune titluri tembele.
-
lorinczi.thomas, joi, 21.04.2016 09:54
O solutie buna ar fi ca tinerii care au prea mult timp liber si eventual vreo persoana mai de importanta publica sa se grupeze si sa iasa in strada ca sa lipeasca stickere pe parbrize masinilor care incurca circulatia, prin diverse locuri aglomerate ale capitalei. Toate lumea iese mai ieftin, vii cu cate 100-200 de stickere zilnic care nu-s scumpe, iar proprietarul nepasator se chinuie vreo ora sa dezlipeasca stickerul, in loc sa ia painea copilului de la gura ca sa isi recupereze masina.
-
vianu, joi, 21.04.2016 10:03
@lorinczi adica platesc tot cei responsabili pentru nesimtirea unora :))...decat sa "sa ia painea de la gura copilului" plavanu, mai bine "ia painea de la gura" cel care este pus in situatia sa se chinuie sa treaca pe langa... nope, nu e bine
-
iuliohir, joi, 21.04.2016 12:26
Hai cu descongestionarea ! Partea nasoala e ca si aia care ridica masini, blocheaza la randul lor circulatia...era o reclama cu un fel de cric ce ridica masina super rapid si putea fi trasa apoi precum un transpalet cu marfa. in felul asta, s-ar ridica rapid masinile, s-ar face loc repede pe strazi si s-ar amenda mai multi cetateni care "stau la coada la farmacie, ca e copilu' bolnav !"
-
cineva, joi, 21.04.2016 18:00
Eu am platit ridicarea masinii de 4 ori. Nici macar o data nu incurca circulatia. De fiecare data era parcata pe una din stradutele din jurul blocului, fara sa incurce pe nimeni. Era la mai putin de 25 metri de intersectie (daca nu ma inseala memoria). De fiecare data a fost ridicata intre orele 7 si 8 dimineata, inainte sa plec la serviciu, si am primit un exemplar proces verbal (la plata amenzii), semnat de acelasi militian nenorocit. Totusi, cand mi-au fost furate oglinzile (de 3 ori), capacele de la roti (de 4 ori) si antena (de 2 ori) de pe aceleasi stradute, nu se vedea nici umbra de picior de militian. In plus, nici macar nu te anunta ca au ridicat masina. Tatal unui prieten a intrat in panica de frica ca i-au furat masina. Putea sa faca atac de cord, ca are probleme cu ticaitoarea. In tarile civilizate, daca tot vorbim de ele, se lasa un anunt pe gard/stalp/etc: masina cu nr a fost ridicata in data de pt parcare neregulamentara. In plus, bordura este vopsita diferit in locurile in care poti sau nu sa parchezi. Dar daca se face lucrul asa cum trebuie, cum sa faci bani din abuzuri?
-
vianu, joi, 21.04.2016 18:43
@cineva 1. voiai sa zici "mai mult de" 2. era pe "interzis"? 3. abuz de serviciu din partea militianului?
-
Ionut, joi, 21.04.2016 19:57
Ce inseamna ”neregulamentar” in viziunea autoritatilor locale?!?!? Cumva se da dezlegare din nou la abuzuri din partea primariilor?!?! Va incepe din nou vanatoarea de masini de catre abonatii pe linie politica la banii publici?!?!? Ridicarea masinilor sa se faca doar in cazul blocarii benzilor de circulatie sau a perturbarii circulatiei, nu sa se ridice masini de dragul banilor!
-
cineva, luni, 25.04.2016 10:09
@vianu Nu era semn de interzis, dar nu ai voie sa parchezi la mai putin de x m de intersectie (cred ca era 25m, nu mai stiu sigur). Cum stradutele au intersectii mai dese de 50 m, se pot ridica toate masinile care parcheaza in zona respectiva. Repet, este vorba de stradutele din jurul blocului unde parcheaza toata lumea in cursul noptii. Daca veneau dupa 8:30 nu mai gaseau nici o masina... Nu ai ce sa ii faci, legea e clara. Pacat ca nu stipuleaza si o obligatie din partea primariei sa faca suficiente locuri de parcare. Sau sa permita parcarea intre orele 20 si 9... Oricum, am inceput sa strang fise pt urmatoarea data cand o ridica :-)
-
primărie trebuie să ne dea, vineri, 16.12.2016 11:57
Ce inseamnă că ”primăria trebuie să facă destule locuri de parcare” ce înseamnă asta, cât e suficient? că oricine ăși permite acum să își ia mașina și dacă faci un calcul matematic că o mașină ocupă măcar 10 metri pătrați, chiar și cu parcări supraetajate nu prea îți ajunge spațiu ”legal” în bucurești. Deci e o poveste asta cu ”mai intâi faceți locuri de parcare” ce trebuie să facă e să mărească numărul de unități de metrou și ratb și să facă eventual parcări mari la intrarea in oraș ca să nu interzică dreptul constituțional de a avea mașină, dar de a împiedica absolut toată lumea să aibă o bucată de tablă lăsată oriunde vrea el/ea în oraș. NU e nevoie de mașină în oraș dacă e un serviciu de transport public ca lumea. dacă ai nevoie totuși poți lua un taxi (care e destul de ieftin). Sau dacă ai tu loc de parcare și acasă și la muncă, poftim mergi. NU e obligația primăriei să îți asigure confortul pentru a merge tu singur intr-o mașină de 1,5 tone. nu e eficient, nu e ecologic, nu e rapid, nu e nimic, e doar fiță în capul săracilor care consideră că să mergi cu altceva decât mașină e sărăcie
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Foarte bine! M-am saturat de toti cocalarii care isi lasa tablele pe oriunde au chef pe bulevarde, de cele mai multe ori circulatia devenind un haos din cauza lor, si de cele mai multe ori din cauza ca le e lene sa mearga pe jos 30m sau ca n-au saracii sa plateasca 10 lei pe 4 ore de parcare. De cand a fost interzisa ridicarea masinilor, cred ca nu exista strada sau bulevard care sa nu aiba cel putin prima banda blocata! Iar politia nu prea are ce sa le faca, pentru ca tot din cauza legislatiei de rahat, nu se pot emite amenzi decat daca soferul este la masina. Nu se de acord sa se ridice masinile asa, heirupist, de oriunde, in ideea doar de a scoate profit. Dar repet, de cand nu se mai ridica masini, toata lumea isi permite sa parcheze absolut oriunde, oricum, indiferent cat de mult incomodeaza.