Revine arhitectul succesului de altădată? Ferrari vrea să-l aducă înapoi pe Ross Brawn pentru a cuceri titlul mondial

Publicat luni, 18.07.2016 17:45 de Daniel Popescu

Ferrari încearcă să-l convingă pe Ross Brawn să revină la echipa italiană în rol de consultant după debutul mai puţin prolific de sezon.

Ferrari este pe punctul de a iniţia o amplă schimbare în structura de conducere ca urmare a debutului modest de sezon. În ciuda speranţelor că va reuşi să câştige curse încă de la primele Mari Premii ale sezonului, echipa italiană nu a reuşit să lupte cu Mercedes, iar acum începe să piardă teren în faţa rivalilor de la Red Bull Racing, care beneficiază de aportul unui motor Renault mai performant.

Preşedintele Sergio Marchionne a avut o serie de întâlniri cu şeful Maurizio Arrivabene pe marginea structurii de conducere, iar italianul a decis că cea mai bună soluţie este să-l aducă înapoi pe Ross Brawn, reputatul inginer britanic care a contribuit decisiv la titlurile mondiale obţinute în epoca lui Michael Schumacher din prima parte a anilor 2000.

Brawn a refuzat însă o primă propunere, întrucât nu este tentat să revină în Formula 1 ca angajat full-time, motiv pentru care Ferrari lucrează la o alternativă. Astfel, Scuderia încearcă să-i ofere doar un rol de consultant pentru a propune soluţii tehnice pentru dezvoltarea monopostului, fără o implicare totală în cadrul proiectul şi fără ca acesta să fie nevoit să se deplaseze la toate cursele sezonului.

Nu este clar dacă Brawn ar accepta o astfel de poziţie, însă recent a exclus varianta de a reveni în competiţie cu un rol full-time. "Înainte mă implicam 24/7 şi nu sunt sigur că mai vreau să mă implic 24/7. Niciodată să nu spui niciodată despre astfel de lucruri, dar sunt destul de sigur de ceea ce fac şi nu a apărut nimic care să mă fac să fiu motivat şi interesat", a declarat el pentru postul de televiziune SkySports.

În prezent nu este clar dacă directorul tehnic James Allison ar accepta să colaboreze cu Brawn.

Via Motorsport

  • mobius, luni, 18.07.2016 19:56

    E clar ca Ferrari a tras o carte proasta cu Arrivabene, as zice ca e chiar mai slab decat inaintasul sau, altfel ar trebui sa acceptam ca Vettel e mult mai slab decat Alonso, adica mai slab chiar decat il considera fanii lui Alonso. Pe de alta parte nu cred ca Braun mai este acelasi de pe vremea lui Schumacher, s-a vazut in multe cazuri ca o intrerupere de doi-trei ani conteaza in rau, in aceasta competitie. Mai conteza conjunctura in care va lucra si echipa actuala de la Ferrari. Conteaza insa foarte mult "programul FIA", adica ce si-a propus sa se intample in urmatoarea perioada, sau mai direct spus cine trebuie sa castige din punctul lor de vedere. conteaza foarte mult si dorintele lui Bernie. S-ar putea sa fi pus cu totii ochii pe Werstappen.

  • fgt, luni, 18.07.2016 22:10

    Un lucru este clar, s-a ales prafu de acesta copetitie ce era odata de top.

  • Zsfsf, marţi, 19.07.2016 08:09

    Ferrari trebuiau sa il aduca pe Newey acolo si sa creeze cadrul perfect pentru ca acesta sa se poata desfasura. Alonso se chinuia pentru locul 2 cu masini relativ mediocre si a avut perfecta dreptate sa plece spunand ca Ferrari n-are cum sa invinga Mercedes, Vettel face cam acelasi lucru, e limpede ca nu pilotii sunt problema acolo.

  • ion, marţi, 19.07.2016 13:45

    @zsfsf newey a refuzat sa vina la ferrari.. cu brawn inapoi ar avea un plus in dezvoltare..ramane de vazut ce si cum..si rory byrne avea un cuvant greu de spus in aerodinamica, parerea mea era peste newey..si s a vazut in era schumi. 1999-2004..poate mai are implicare..apoi aldo costa sa vina inapoi..

  • parerea mea, marţi, 19.07.2016 16:17

    Eu risc o parere diferita: indifferent pe cine va aduce Ferrari la echipa, problema lor este alta: actualul regulament. Mai exact suprareglementarea, pentru fiecare partz pe care il tragi in padoc, trebuie ca el sa fie conform regulamentului. Ca orice spirit latin care se respecta, Ferrari nu isi poate atinge potentialul atunci cand are restrictii peste tot, cand inventivitatea este blocata de regulamente stricte. F1 de astazi nu mai este o competitie in care castiga echipa care proiecteaza si construieste cel mai bun monopost, ci echipa care este in stare sa construiasca cel mai bine un monopost dupa o tema data de altii (Bernie & the gang). Formula 1 din ultimii cca 10 ani este ca un joc lego ( de genul celor 3 in 1): ti se da un numar finit de piese (anvelope, combustibil, capacitate cilindrica, greutate etc) din care poti construi cateva combinatii de masini. De aceea in ultimii 10 ani echipele austriece si germane au castigat cam tot, ei asta stiu cel mai bine sa faca: sa asambleze si sa faca sa functioneze perfect un lego dat. In momentul in care ucizi creativitatea unui latin si-l incorsetezi in sute sau mii de articole de regulament tehnic, acesta este pierdut. Nici macar cativa ingineri geniali nu pot suplini aceasta incatusare a creativitatii. Formula 1 incepe din ce in ce mai mult sa semene cu "programul impus (scurt)" de la patina artistic: ti se dau figurile iar tu nu trebuie decat sa ai grija sa le faci cat mai bine, in timpul dat. Doar ca cei de la patinaj au avut inteligenta de a nu ingradi programul artistic, dand astfel ocazia marilor talente sa castige chiar daca genunchi le-au tremurat la aterizarea dintr-o saritura cvadrupla. Actuala F1 imi aminteste in egala masura de actuala UE: o organizatie eterogena, ultrareglementata, in care autonomia statelor este tot mai redusa. Tare mi-e ca in cativa ani va urma un Ferrxit (sic!)!

  • ion, marţi, 19.07.2016 17:11

    @parerea mea asa este..tare as vrea sa vad f1 cu motor aspirat v8-v10 din anii trecuti..acum motor electric, apesi pe buton si depasesti, pneuri rulate cu grija, nu cumva sa se uzeze prea tare, s-a ajuns la ceva artificial doar de dragul spectacolului demult disparut..mecanica pura, fiabilitate si aerodinamica..asta vrem sa vedem

  • pif666, marţi, 19.07.2016 21:21

    din pacate problema este una destul de simpla pentru ferrari: nu au nici cea mai mica idee de motoarele turbo.ei au facut istorie cu cele normal aspirate.mercedes in schimb avea o experienta enorma cu turbo. si au stiut exact cum sa il pozitioneze pe sasiu.in schimb macaronari au avut de invata,si apoi de copiat. de inovat nici vorba. daca dau drumul la liber la dezvoltare..ai mananca red bull cu adrian n. cu parere de rau-sunt fan ferrari-,dar nu au sanse in urmatori ani. tot in mocirla o sa fie. nu stiu cu ce se mananca motorul turbo+electric+multe alte variabile. sunt depasiti total. pacat pt spectacol

  • @fgt, marţi, 19.07.2016 22:07

    Tu esti genul de fan care daca nu ii castiga favoritii spui ca-i naspa. Eu sunt fan Mercedes si spun ca nu-i naspa. Regulamentul este acelasi pentru toti. Indiferent de era, au fost echipe bune si echipe proaste. Si in era Todt la Ferrari au fost avantaje pentru Ferrari, care se regaseau in regulament. Dar era ok pentru tine, nu-i asa?

  • @fgt, marţi, 19.07.2016 22:10

    Ferrari in acest moment sunt sub Ferrari din era Montezemolo. Era Alonso era peste era Vettel. Era Shumacher a fost unica si irepetabila. Fanii Ferrari trebuie sa se obisnuiasca si sa revina cu asteptarile acolo unde le este locul. Ferrari in ultimii 10 ani NU mai reprezinta excelenta in acest sport. Fara suparare. Nu exceleaza in nimic.

  • jumbo, miercuri, 20.07.2016 07:36

    Dupa multi entuziasti si testele de iarna Ferrari ar fi rupt tot in 2017. Iata ca nu e asa, au aceeasi slabiciune cand e vorba de dezvoltat monopostul. Au inceput cu un monopost capabil de victorii si acum sunt pe locul 3. Trist.

  • Mihai, miercuri, 20.07.2016 21:00

    Cel mai trist la FERRARI e ca ii ajuta si Mercedes cu fiabilitatea mai slaba in acest an cat si cu accidentele lor spectaculoase, cat si Red Bull care mai fura din punctele Mercedes. PS: Ferrari nu sunt pregatiti in 2016. Poate la anul...

  • ZZZ, joi, 21.07.2016 14:46

    Brawn a refuzat oferta celor de la Ferrari..

  • @mobius, joi, 21.07.2016 15:32

    Fan Alonso ofticat :)),cica Vettel e mai slab :))

  • ZZZ, joi, 21.07.2016 20:39

    Scuze, Brawn n-a fost ofertat de Ferrari.