Reuters: Tesla pierde aproximativ 4.000 de dolari la fiecare Model S vândut
Reuters estimează că Tesla Motors pierde bani pentru fiecare Model S vândut. Cifrele din 2015 anunță o pierdere aproximativă de 4.000 de dolari pentru fiecare unitate comercializată în al doilea sfert al anului.
Tesla Motors pierde aproximativ 4.000 de dolari pentru fiecare Model S vândut, titrează Reuters în urma unei analize a declarațiilor financiare ale companiei în al doilea sfert al anului. Potrivit celor de la Reuters, Tesla a avut a livrat 11.532 de unități în al doilea sfert al anului și a avut pierderi operaționale de aproximativ 47 de milioane de dolari în aceeași perioadă, ceea ce ar înseamna o pierdere operațională estimată la 4.000 de dolari pentru fiecare mașină vândută. Oficialii Tesla au precizat că valorile precizate de Reuters nu sunt corecte pentru că nu iau în considerare și profiturile realizate din leasign-ul de mașini, compania fiind singura din întreaga industrie auto care nu folosește dealeri și vinde mașinile direct clienților. Vestea bună este că Tesla nu este în pericol din punct de vedere financiar, deoarece pierderile operaționale sunt investiții în produse viitoare și în alte proiecte, care vor da roade în viitorul apropiat.
Tesla a îmbuntățit cu 10% performanța lui P85D, cea mai rapidă berlină electrică din lume
Tesla Motors a anunțat că va construi între 50.000 și 55.000 de mașini în 2015, anul în care se pregătește să lanseze Model X, primul SUV al mărcii. Acesta din urmă va trebui să atragă un număr mare de clienți pentru a asigura creșterea acțiunilor Tesla la un nivel superior celui actual și să îi ajute pe americani să-și amortizeze investiția. Elon Musk, fondatorul Tesla Motors, a promis că va asigura capital pentru funcționarea companiei în anul în curs, printre posibilitățile pe care le are în față numărându-se și vânzarea de acțiuni.
Tesla Model III, viitorul rival al lui BMW Seria 3, va fi prezentat în martie
În orice caz, Tesla Motors le promite acționarilor că situația sa financiară se va îmbunătăți în 2016, când nu va mai fi nevoită să investească în lansarea vreunui model nou. Abia în 2017 vom vorbi de noi cheltuieli operaționale pentru Tesla pe partea de lansare a unui nou model, în acel an fiind programat debutul lui Model 3, propunerea electrică în segmentul clasei medii. Chiar și cu pierderile înregistrate în al doilea sfert al anului, acțiunile Tesla Motors sunt la un nivel cu 70% mai mare decât cel atins în urmă cu doi ani și cu 8% peste nivelul de la 1 ianuarie 2015. Valoarea companiei Tesla este mai mare decât cea a Fiat Chrysler Automobiles NV, fabricantul americano-italian condus de Sergio Marchionne.
Tesla către ceilalți producători: "Construiți mașini mai bune!"
Via Reuters
Sa vinzi masini in pierdere si sa incerci sa cresti productia... Asta inseamna sa fi mafiot ! :)))