Retragerea Chevrolet din Europa va afecta aproximativ 6.000 de angajaţi GM din Coreea de Sud
Retragerea mărcii Chevrolet de pe piaţa din Europa va aduce probleme pentru angajaţii General Motors din Coreea de Sud, locul unde se produc modelele mărcii. Circa 6.000 de angajaţi vor primi un plan de salarii compensatorii, spun cei de la Reuters.
Decizia Chevrolet de a se retrage de pe piaţa din Europa va face valuri şi pe alt continent, respectiv în Asia. Divizia General Motors din Coreea de Sud, locul în care sunt produse majoritatea modelelor Chevrolet, va derula o campanie de "retrageri voluntare" pentru 6.000 de angajaţi, niciunul dintre aceştia nefiind implicat în producţie. Vorbim despre aproximativ 2.200 de oameni care lucrează în cercetare şi design, alături de alte departamente care nu vor mai fi necesare pentru această ramură a General Motors Coreea de Sud.
Centrul GM de cercetare şi dezvoltare din Coreea de Sud mai are un singur proiect în derulare: noua generaţie a lui Spark. După aceasta, pregătită pentru lansare în martie 2014, centrul de cercetare şi dezvoltare va fi închis, din moment ce nu vor mai exista proiecte viitoare pentru angajaţii săi. Din declaraţiile reprezentantului GM Coreea de Sud citat de Reuters, oficialul preferând să-şi păstreze anonimatul, vorbim despre cea mai mare criză din istoria recentă a industriei auto din ţara respectivă, ultima dată când s-a întâmplat ceva similar fiind la insolvenţa Daewoo Motor Company, care a ajuns să fie preluată de General Motors în 2002.
Cota de piaţă a Chevrolet în Europa în primele zece luni ale anului a fost de 1.2 procente. Livrările Chevrolet în Europa au scăzut cu 17 procente în octombrie, în timp ce Opel şi divizia sa din Regatul Unit, Vauxhall, au avut un declin de numai trei procente în aceeaşi perioadă. Reprezentanţii GM au anunţat că vor oferi în continuare reţeaua de service a mărcii, multe reprezentanţe fiind comune cu cele ale mărcii Opel. Anumite produse iconice din gama Chevrolet, cum ar fi Corvette, vor avea în continuare o prezenţă în oferta mărcii americane de pe piaţa din Europa, după cum va fi şi cazul anumitor modele din gama Cadillac.
Via Reuters
Pacat de plecarea lor. Pentru mine Chevrolet a reprezentat o masina buna la un pret decent (actual posesor de Captiva - 3 ani cu 215 mii km la bord fara probleme, doar revizii si ceva maruntis...)