Restart pentru luxul italian: Maserati Quattroporte primește un facelift, condimentat cu mai multă tehnologie
Maserati a dezvăluit un facelift pentru actualul Quattroporte. Limuzina italiană a fost aliniată curentului tehnologic actual și a primit un design nou.
Deși navele amiral sunt revizuite la o distanță mai mare de la primul debut, având în vedere ariera lor îndelungată, Maserati Quattroporte primește un facelift la doar trei ani și jumătate de la lansare. Adică la fel ca în cazul oricărui model de volum.
Pentru a menține treaz interesul publicului, italienii au operat o serie de modificări subtile. Acestea includ un spoiler frontal și unul posterior revizuite, cu finisaje mate, o grilă mult mai impozantă, cu bare cromate verticale, praguri laterale noi și chiar oglinzi schimbate.
Pentru a optimiza fluxul de aer, Maserati oferă acum și o grilă activă, care se închide sau se deschide în funcție de nevoia de răcire a motorului. În combinație cu spoilerele față și spate, această tehnologie ajută noul Quattroporte să își îmbunătățească coeficientul aerodinamic cu 10%.
Modificări importante și la interior, unde Maserati încearcă să aducă noul Quattroporte în rând cu marile limuzine germane, din punct de vedere tehnologic. Planșa de bord a primt un nou ecran tactil de 8.4 inch, care găzduiește acum un sistem multimedia echipat cu suport Apple CarPlay și Android Auto. De asemenea, și consola centrală a fost revizuită pentru a putea primi o unitate de control rotativă pentru sistemul multimedia și pentru volumul sistemului audio.
Habitaclul va fi decorat diferit, în funcție de cele două niveluri de echipare pentru care va opta clientul: GranLusso se va concentra pe opulență și GranSport pe sentimentul sportiv din interior.
Pe lista de noutăți se va mai afla și sistemul de control al calității aerului, camera cu vedere la 360 de grade și o mulțime de sisteme de asistență: Adaptive Cruise Control, Lane Departure Warning, Forward Collision Warning, Advanced Brake Assist și Automated Emergency Braking.
Sub capotă gama de motorizări va rămâne aproape neschimbată. Vârful de gamă va fi regăsit tot pe versiunea GTS: un V8 de 3.8 litri, capabil de 530 de cai și 710 Nm, suficient pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h în 4.7 secunde și pentru o viteză maximă de 310 km/h.
Va exista și un motor V6 bi-turbo de 3.0 litri și 410 cai putere, iar pentru cei care își doresc un diesel, Maserati va pune la dispoziție agregatul V6 de 275 de cai și 600 Nm. Acesta din urmă va putea accelera de la 0 la 100 de km/h în 6.4 secunde. Toate versiunile vor fi asistate de o cutie automată ZF cu opt rapoarte.
Asa se construieste un interior de masina. Absolut minunat.