Renault Zoe primeşte o nouă "lovitură": nu poate fi încărcat de la o priză standard
Vânzările lui Renault Zoe ar putea primi o nouă lovitură, pe lângă cererea slabă înregistrată de până acum: modelul nu poate fi încărcat de la o priză standard, necesitând un încărcător de 1.000 de euro.
Renault Zoe, subcompacta electrică a francezilor, nu va putea fi încărcată de la o priză standard, ceea ce îi reduce drastic numărul de posibilităţi de încărcare. Vestea vine de la francezii de la L'Automobil Magazine, care au aflat această informaţie direct de la reprezentanţii Renault. Modelul electric de la Renault necesită o priză electrică de curent alternativ care să suporte trecerea a minim 16 amperi, iar montarea unei unităţi compatibile, respectiv sistemul Chameleon costă aproape 1.000 de euro.
Problema sistemului Chameleon, patentat de Renault, este faptul că acesta este compatibil cu orice nivel de putere electrică disponibil în reţelele publice din lume, suportând până la 43 kW, ceea ce reprezintă o premieră, dar costă 1.000 de euro. O priză normală, de 2kW, îi asigură funcţionarea, dar timpii de încărcare pentru aceasta sunt prea mari, urcând până la 20 de ore pentru o încărcare completă. Tocmai de aceea, cei de la Renault au decis să le permită clienţilor care au comandat deja un Zoe să-şi retragă comanda, în cazul în care această situaţie nu le este favorabilă.
Pe piaţa din Franţa, Renault Zoe costa 15.700 euro în versiunea de bază, cu bonusul guvernamental de 5.000 de euro inclus. Graţie acestui bonus guvernamental, Zoe ajunge să fie mai ieftin decât un Clio 1.5 dCi 75 Expression pe piaţa respectivă, ceea ce i-ar fi asigurat un număr mai mare de potenţiali clienţi. Versiunea standard a lui Zoe includea un sistem de climatizare, tableta multimedia R-Link şi un sistem de navigaţie integrat pe aceasta.
Via Lautomobile | Autosblog
-
Manole V, marţi, 22.01.2013 19:39
Pe langa efectul CAN-CAN ce-l induce titlul Automarket, adevarul e ca Renault a gandit treaba bine. Chestia cu 20 de ore incarcare la priza normala e valabila pentru majoritatea masinilor electrice, indiferent de marca. Cine ar vrea sa stea 20 de ore la o incarcare, cand pentru 1000 de euro in plus isi poate pune seara la 10 masina la incarcat , iar dimineata la 7 sa plece la serviciu? Masina asta are o clientela specifica. Sunt sustinatori ai solutiei / tehnologiei de pionierat si stau la casa / vila cu garaj, unde isi pot monta o asemenea priza de 1000 de euro. Oricum... e culmea cum la pretul asta - 15.700 - inca mai sunt oameni care sa comenteze de o priza de 1000 de euro. Pe langa Twizy , Zoe e cea mai accesibila masina electrica de oras. Nu le puteti apercia meritele? La masini electrice, Renault detine o treime din piata europeana, deci are cam aceiasi cota de piata pe care o are Dacia in Romania. Cu asta in minte si cu faptul ca pretul barilului de petrol nu va mai scadea niciodata sub 70 de dolari, Renault nu-si face prea mari griji cu privire la investitia lor in electrice.... indiferent ce zice Automarket si restul "analistilor auto" ...
-
mntsn, marţi, 22.01.2013 19:47
Eu nu inteleg de ce masinile electrice trebuie neaparat sa fie urate, de parca ar fi prevazut in proiect sa aiba un design cat mai pocit. Tehnica stiu ca este deosebit de eficienta la electrice, dar designul le strica ploile la vanzari rau de tot. Exceptii care ne arata cat de important este un design reusit pt succesul comercial: Tesla S si Chevrolet Volt.
-
io, marţi, 22.01.2013 19:49
Unii sufera de cataracta. ZOE e absolut SUPERB !!!!!!!!!!
-
cenzurat0005, marţi, 22.01.2013 20:09
da frumoasa ca Gérard Depardieu
-
Pana, marţi, 22.01.2013 20:12
Altii sufera de prostie daca uita ca gusturile sunt subiective. Si da, mi se pare si mie ca masina asta e urata. Iar 1000 de euro in plus pentru o masina care costa 15700 se simte. Pentru ca nu vorbim de o masina al carei pret este cateva zeci de mii de euro. Acolo 1000 de euro sunt insignifianti.
-
Go electric!, marţi, 22.01.2013 21:04
Mda, multa rautate. Daca avea sigla vw... eeehhh.. ce o mai pupati ! In fine,conform bunului simt si a logicii estetice, masina arata teribil de bine. Iar autonomia este peste media aceea ce ofera piata in materie de masini 100% electrice. Un vot de incredere pentru Renault !
-
Pana, marţi, 22.01.2013 21:21
Amice, daca imi spun o parere care nu e aceiasi ca a ta inseamna rautate? Poate doar in mintea ta. Imi vorbeste de pupat in teava de esapament cineva care pupa si in bujii orice are un romb. Amice, nu este vorba de niciun pupat undeva, doar ca VW este cu un pas in fata cam oricarui produs Renault. Europenii au inceput proiectarea masinilor electrice cam in aceiasi perioada. Pana acum Renault se pare ca are cel mai mare "avans". Dar uite in ce situatii. VW a anunta ca va oferi prima lor masina electrica undeva prin 2017. Fraieri astia de la VW ca lucreaza la ele inca 4 ani, nu-i asa?
-
love love, marţi, 22.01.2013 22:14
Frumoasa masinuta!
-
Semtex82, marţi, 22.01.2013 23:19
Asta cu "îi reduce drastic numărul de posibilităţi de încărcare" e de umplutura in articol. Oricum Renault are mai multe posibilitati de incarcare (in functie de zona geografica) decat orice alta masina 100% electrica. Zoe poate fi incarcat atat de la statia de 43 de kW (Wall-Box-ul montat in garaj), cat si la statiile speciale rapide de langa hoteluri, restaurante, mall-uri (in Paris si alte locatt exista deja). De asemnea exista sistemul "Quick Drop" unde poti avea o baterie incarcata 100% in 3 minute. @sebastiantoma Aveti grija cu goana asta dupa click-uri, ptr ca s-ar putea sa va dauneze mai tarziu reputatiei. PS: cautati titlul asta pe google " 1,618 KM in 24 hours: a new world record for ZOE "
-
Flavius, miercuri, 23.01.2013 11:00
Salut Semtexule si la multi ani ! Nu ne-am mai conversat de muuulta vreme. Ce zici , e cu baterie sau fara ? Minim15700 euro este pretul real sau e pretul subventionat , cu bonusul oferit de statul francez? Cat ar costa la noi dela 21000 in sus (daca nu va oferi statul nici un bonus)?Lasand gluma si bazaiala, SPER DIN TOT SUFLETUL CA MASINUTELE ELECTRICE RENAULT SA FIE UN SUCCES COMERCIAL DE DRAGUL DACIEI SI A ECONOMIEI ROMANESTI.Renault a investit miliarde de euro in aceasta gama bazandu-se pe speranta ca sistemul "Quick Drop" va fi un succes si va face diferenta . E un pariu . Au riscat foarte mult si daca nu vor reusi efectele negative se vor propaga in intreg concernul asemenea pieselor de domino. Daca Renault o da-n bara cu gama electrica va fi vai si-amar de Dacia!.
-
Marian, miercuri, 23.01.2013 11:41
Eu nu inteleg ce anume face chestia aia de 1000 de euro? In ea intra acelasi curent ca si in restul casei si ea il face mai "mult"? Sau trebuie sa te legi cu alt fir la stalp si sa ai alt contor?
-
antonny, miercuri, 23.01.2013 11:45
voi cumparati-va masina .......eu cumpar priza si o montez in zona voastra si imi platiti mie ......
-
Alin, miercuri, 23.01.2013 14:16
Ceva nu e in regula: "Modelul electric de la Renault necesită o priză electrică de curent alternativ care să suporte trecerea a minim 16 amperi". 16 A este un curent absolut suportabil de orice instalatie electrica si de o priza buna cu aceasta specificatie. Sistemul de 1000 E suporta puteri maxime de 43 KW. Adica pot exista statii de incarcare super-rapide care pot furniza curent la nivelul asta. Sau care pot furniza 22 KW. Sau in cazul propriei case nu ai nici un avantaj. Tot 25 A iti va furniza instalatia electrica pt. ca asa e proiectata/contractata. Iti va trebui o alta conexiune cu alti parametri pentru a te putea bucura la tine acasa de incarcare rapida.
-
gogu, miercuri, 23.01.2013 14:42
probabil multi or sa dea cei 1000 euro in plus
-
VSH, miercuri, 23.01.2013 16:35
Daca cunosc un electrician bun care se pricepe si vorbesc cu el sa imi faca un garaj un montaj de genul oferit de renault pentru 1000 eu ce are?!
-
AndreiRN, miercuri, 23.01.2013 17:36
O hotie de stil francez si o sa vedeti ca si piesele cele mai banale or sa aiba un pret ridicol.
-
vali, joi, 24.01.2013 00:36
Semtex, cauta si asta pe google " 5000 de euro de la guvernu francez nu sunt suficienti , masina electrica care va trebui subventionata cel putin 75%, a new world record for Zoe.
-
Chryss, joi, 24.01.2013 11:12
O porcarie frantuzeasca cum sa dai 1000 de euro pe un incarcator e ca si cum ai cumpara un telefon laptop etc fara incarcator. Si nuse poate incarca la o priza obisnuita alta porcarie. Nu inteleg ce e asa mare scofala sa incarci niste baterii bagand un steker in priza chestia asta se face de peste 200 de ani dar francezii s-au gandit sa o complice putin ca sa mai faca si ei niste bani. Numai canu o sa faca pt ca lumea nu o sa cumpere o masina care nu are unde sa o incarce si nici nu o sa dea 1000 de euro pe un incarcator ca sa il poarte in portbagaj. Ai ramas fara curent undeva si nu ai incarcatorul la tine chiar daca ai priza poti sa te uiti la ea masina. francezii la masini sut varza multe ieftine si proaste, prost concepute si materiale jalnice. Expus noul logan in carrefour ies furtunele de la stergatoare de pe sub capota si ajung in reptul parbrizului bucatile de plastic de pe sub aripi prinse in bataie de joc, oblonul pt pus benzina zici ca alimentezi submarinul. Facute din materialele cele mai proaste si cele mai ieftine si asamblate in bataie de joc. O masina care o cumperi si bagi bani in ea dupa aceea ca sa repari prostiile de asamblare si de proiectare. Zicea cineva mai sus de wv nici ei numai sunt ce au fost dar la cele frantuzesti e jale
-
CJ, joi, 24.01.2013 22:55
Bine, masina nu costa 15700, costa de fapt 16700, adica tot jumatate fata de concurenta (iMev si alte tacaneli) ... si o incarcare te tine cateva zile de dus/intors acasa/servici/supermarket in orice oras din lumea asta. Eu sunt cat de cat fan vw, dar hai sa recunoastem ca Zoe este cu adevarat prima masina electrica fezabila (adica utila si cu pret rezonabil). Daca-ti permiti ca oocidentalul ok o masina de oras si una de "weekend", Zoe poate fi alternativa reala de oras. Pentru cine stie putina matematica poate calcula costurile de exploatare si va vedea ca, in afara de investitia initiala, restul costurilor pe km parcurs sunt la maxim 1/3 din costurile cu un diesel mic si la 1/4 fata de un benzinar mic. S-ar putea sa merite sa dai 16700 pe un Zoe, decat aceiasi bani pe un VW Polo, sau chiar pe un Renaul Clio, nu? Poate ar trebui sa mai incercam sa gandim "altfel", pentru ca poate a inceput sa devina rentabila "fandoseala asta electrica". Daca Zoe s-ar vinde la acelasi pret in Romania, in 2-3 ani m-as gandi la una ... ca unul care stau la casa (deci pot avea o priza exterioara) si langa foarte aglomeratul Bucuresti.
-
Evolutie, marţi, 26.03.2013 20:42
Acum, la 2 luni dupa articolul asta, Zoe costa 13.700 euro in Franta.
-
Premiu Design, duminică, 04.08.2013 01:16
ZOE a luat premiul de design " 2013 Red Dot Product Design Award "
Citeste si
-
MODELE NOI | luni, 25 noiembrieVolkswagen Polo va primi un facelift și motoare Euro 7 în 2025Volkswagen Polo urmează să primească o actualizare majoră în 2025. Noua versiune va primi un design revizuit, dar și motorizări noi care să respecte viitoarele norme de poluare Euro 7. Citeste tot
-
MODELE NOI | vineri, 22 noiembrieNoua Kia EV9 GT: cea mai puternică versiune are 501 cai putereKia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembriePrimele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 kmDS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembrieNoul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 kmHyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 20 noiembrieBMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în UngariaBMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. Citeste tot
Inca o excrocherie de la francezi.