Renault Zoe - iată versiunea pentru producţia de serie

Publicat marţi, 06.03.2012 17:00 de Dragoș Băltățeanu

Renault a profitat de Salonul Auto de la Geneva pentru a anunţa preţurile pentru versiunea de serie a modelului electric Zoe.

Renault a prezentat astăzi la Geneva un set complet de fotografii cu versiunea de serie a modelului electric Zoe. Acest model de clasă mică devine cel mai accesibil automobil electric din portofoliul Renault până la apariţia lui Twizy. Renault a anunţat la Geneva şi preţurile pentru piaţa franceză. Un Renault Zoe va costa 15.700 euro (preţ subvenţionat de statul francez cu 5.000 euro). Acest preţ este valabil pentru versiunea de bază a modelului Zoe, numită Life. Renault mai propune două versiune mai bine dotate numite Zen şi Intens ale căror preţuri încep de la 17.500 euro (preţ subvenţionat).

Renault spune că Zoe este primul automobil electric de serie cu o autonomie de 210 km. În funcţiie de condiţiile meteo, autonomia poate scădea până la 100 km dacă temperaturile sunt foarte scăzute şi automobilul este folosit exclusiv în mediu urban, sau la 150 km în condiţii de frig temperat. 

Designul modelului de serie rămâne aproape identic cu cel al conceptului în afară de grila adăugată de noul şef al departamentului de design Renault, Laurens van der Acker.

Versiunea de serie a lui Zoe are un ampatament de 2.58 metri şi o lungime de 4 metri. Este destul de înaltă la cei 1.73 metri, dar acest lucru se datorează pachetului de acumulatori ascunşi sub podeaua înălţată cu 20 cm. Sub capotă găsim un motor electric de 90 CP ce transmite puterea direct roţilor din faţă. Viteza maximă este limitată la 135 km/h. Renault nu a comunicat încă ce greutate totală are modelul Zoe.

Via | Renault

  • Mircea, marţi, 06.03.2012 17:18
    Bravo renault

    Cine spunea ca Renault nu-si concretizeaza conceptcar-urile?! Arata super ! E placuta la privit si foarte finuta...

  • C-G-C, marţi, 06.03.2012 17:34
    Coooool!

    Arata foarte misto. Primul eco car, care transmite si prin design ca este "verde". chiar m-a impresionat aceasta masinuta. P.S.: Sper sa pastreze aceste linii si la Clio 4.

  • @, marţi, 06.03.2012 17:44

    Nu sunt fan renault dar e mult peste mizeriile alea cu geamuri escamotabile,atat tehnologic cat si ca design! cam astea sunt masinile viitorului! Felicitari!

  • @, marţi, 06.03.2012 17:47

    Nu sunt fan renault dar e mult peste mizeriile alea cu geamuri escamotabile,atat tehnologic cat si ca design! cam astea sunt masinile viitorului! Felicitari!

  • gicu, marţi, 06.03.2012 17:53

    Poate cu ocazia asta si mai marii producatori sa se sesizeze si sa ia exemplu sa scoata si ei ceva pe aceasta linie nu sa se intreaca doar in motoare de mii de cm cubi si sute de cai!! arata foarte bine masinuta asa micuta finuta..minunata!

  • NSS, marţi, 06.03.2012 19:57

    Deosebita ! Respect Renault !

  • Thor, marţi, 06.03.2012 20:24

    Interior mediocru, cu indulgenta

  • AndreiRN, marţi, 06.03.2012 20:24
    Un pas serios

    Privim acuma un pas serios in schimbarile de viitor automobilistice si separarea automobilului de industria petroliera. O astfel de masina se poate incarca de la o priza normala oriunde in Lume sau in viitorul apropiat va aparea optiunea de a o incarca de la un grup de baterii din garaj conectate la panouri solare plasate pe garaj. Dar ........... de unde vor mai lua fonduri enorme guvernele stiind ca acuma iau 100% din costul de la benzinarie?

  • denon, marţi, 06.03.2012 21:04

    arata bine

  • Anonim, miercuri, 07.03.2012 09:58

    Ca orice Renault, e facuta sa-ti ia ochii si atat. Cu modelul asta Renault s-a intrecut pe sine in calitatea jenanta a materialelor folosite la interior.

  • Carlos82, miercuri, 07.03.2012 10:14
    @Anonimu p/lii

    Ca orice roman crezi ca te pricepi la toate. In fine, scuza-ma nu stiam ca ai urcat in Zoe la Geneva :)) Doar pe la audi, opel si altii vezi 10.000 de butoane ametitoare... Aici interiorul e simplu si functional. Frumusetea sta in simplitate, dupa cum gandeste si Mercedes-Benz.

  • @Carlos82, miercuri, 07.03.2012 10:31

    Limbajul te caracterizeaza! Esti doar un biet frustrat care atat isi permite: Renault, cea mai slaba masina din Europa. PS: esti cumva din Ferentari?

  • Carlos, miercuri, 07.03.2012 10:53

    uuuh nu-mi spune ca ti-am ranit sentimentele... PS: Renault nu e o masina, e o marca auto ;)

  • AndreiRN, joi, 08.03.2012 18:49
    Lozinca

    Carlos "Renault nu e o masina, e o marca auto" Oauuuuuuu, cu asta ai dat pe toti pe spate. Mult ai stors neuronii pana ai scos asa lozinca?

  • neamt, vineri, 16.03.2012 07:15

    Arata bine. Sper ca si altii sa scoata masini electrice la pret acceptabil.